Het allerbelangrijkste is dat je een baan hebt..............

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Re: Het allerbelangrijkste is dat je een baan hebt..............

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 13:25

Ik snap de reactie van kwita heel goed en daar mag ze best zich zelf als voorbeeld in noemen.
Positief blijven doe ik iedere dag, je zal zo weinig aan me merken.
Dat is ook verraderlijk, heb je het vaker over je uhhh kwalen dan ben je een zeur, heb je het er niet vaak over dan mankeer je niks :?

Maar goed ik ben beter gemeld bij UWV en ga dus nu de WW in, dus nu word ik los gelaten en moet op zoek naar een baan, uhhhhh dat was ik toch al.
Het ergste vind ik het klote reintegratiebureau wat ze mij aangesmeerd hebben.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:54

Weet je, moed in de schoenen draag je zelf. En als het tegenzit moet je daar wel iets mee. Je hart luchten, troost zoeken, verwerken etc.

Alle externe factoren daar moet je als mens mee dealen. Zorg dus ook goed voor jezelf en zoek mensen, werk en zelfs instanties om je heen die je kunnen helpen.

Maar de kern ben jij, vallen en opstaan, janken en getroost worden. Falen en slagen. Keer op keer...
De regie heb je zelf in handen, en een goed regisseur kan veel betekenen voor zijn eigen leven!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:12

jesito schreef:
Ik snap de reactie van kwita heel goed en daar mag ze best zich zelf als voorbeeld in noemen.
Positief blijven doe ik iedere dag, je zal zo weinig aan me merken.
Dat is ook verraderlijk, heb je het vaker over je uhhh kwalen dan ben je een zeur, heb je het er niet vaak over dan mankeer je niks :?

Maar goed ik ben beter gemeld bij UWV en ga dus nu de WW in, dus nu word ik los gelaten en moet op zoek naar een baan, uhhhhh dat was ik toch al.
Het ergste vind ik het klote reintegratiebureau wat ze mij aangesmeerd hebben.

Beter gemeld?

Reintegratie buro's .... :x
Die van mij wou dat ik weer terug ging naar een job in de kas(iK heb door dat werk 3 hernia's opgelopen ). Toen hield ik voet bij stuk.
Vond ze niet leuk en ze ging het melden...toen heb ik gezegd : doe maar! meld maar.
Ik ging jankend en boos de deur uit...wederom voor de zoveelste keer niet serieus genomen. Maar uiteindelijk voelde ik mij zo sterk.

Kijk of je mag overstappen naar een ander reintegratie buro...ik hoop dat het je lukt want ik mocht niet terwijl dat buro (mijn eerste reintegratieburo) geen flikker uitspookte en dat was de reden dat ik wou overstappen. Ik heb alle mails nog liggen hier.
Ik weet dat destijds heliomare ook een reintegratie buro had...misschien is dat wat voor je.

Vraag ook of je wat vrijwilligers werk mag gaan doen. Misschien vind je hierin iets wat je wel aankan..bv iets op een receptie. Dan doe je ook gelijk ervaring op.
Tevens is het ook goed voor tussen de oren. Het is voor mij in iedergeval heel belangrijk geweest.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 08:57

Ja uwv heeft me beter gemeld, maar dat had ik al wel in de gaten.
Opzicht een fijn gesprek gehad en opzicht is het natuurlijk ook zo dat ik gewoon best werk kan verrichten.
Alleen is dat moeilijk te vinden, maar dat is geen reden om WIA te krijgen.
Ik moet dus ww aan gaan vragen en ergens in december zal die dan beginnen te lopen.

Maar ik moet ook weer contact opnemen met dat stink reintegratiebureau pfff, zo geen zin in.
Kan ik daar weer mee gaan bekvechten, ik snap niet dat werkgevers daar geld aan uit moeten geven.

Vrijwilligerswerk heb ik achter de hand idd in het ziekenhuis, zij hadden laatst gebeld.

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:34

Hoi Jesito,

Bizar hoe herkenbaar jouw verhaal is inclusief de diagnose fibro maar wel met constante ontstekingswaardes in je bloed 8)7 . Dat stukje kan ik bij mezelf ook nog steeds niet rijmen.

Zijn er bij jouw in de buurt geen call centrums in de buurt waar je kan solliciteren? Vaak kan je daar het staan, zitten, lopen best afwisselen omdat je een headset draagt en de bureau's verstelbaar zijn. In mijn geval kon ik daar diensten werken van 4 of 5 uur.

Hou in het ziekenhuis eens de vacatures op de backoffice eens in de gaten.

Ennieweee.. ik wou je bij deze even heel veel succes wensen met alles.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:31

Goede tip Fehu!

jesito schreef:
Maar ik moet ook weer contact opnemen met dat stink reintegratiebureau pfff, zo geen zin in.
Kan ik daar weer mee gaan bekvechten, ik snap niet dat werkgevers daar geld aan uit moeten geven.

Wat een strijd ben je aan het leveren tegen instanties die je kunnen helpen. Wellicht kan je iets doen met je houding daarin?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 17:09

Ik??? een strijd aan het leveren???
Nou dat bureau heeft nou wel werkelijk geen stik gedaan in al die maanden dat ik er bij loop.
Is behoorlijk verspilde energie.
Misschien dat zij hun houding eens moeten veranderen in actief zijn voor de mensen ipv alleen maar centen vangen.
Zelfs uwv zegt dat dit een veel gehoord probleem is.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:01

jesito schreef:
Ik??? een strijd aan het leveren???
Nou dat bureau heeft nou wel werkelijk geen stik gedaan in al die maanden dat ik er bij loop.
Is behoorlijk verspilde energie.
Misschien dat zij hun houding eens moeten veranderen in actief zijn voor de mensen ipv alleen maar centen vangen.
Zelfs uwv zegt dat dit een veel gehoord probleem is.

Nou euh... Dit dus :+
Waarom zou je je druk maken als ze toch niks doen?