Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Billy"]
[quote="Spetterlover schreef:Ik hoop maar dat jij het weet, maar dieren kunnen zich soms sterk houden en hebben een hoge pijngrens..
Margreet schreef:Bij proefdieren in laboratoria is veel onderzoek gedaan naar wat nou de meest stressvrije methode is voor het doden van bijvoorbeeld muizen. Daar zijn echt hele strenge regels voor, voor proefdieren is het wat dat betreft een stuk beter geregeld dan voor huisdieren!
Hoe het exact gaat weet ik niet meer, maar het komt er ongeveer op neer dat je zo'n beestje pakt, op de tafel legt, hand er plat bovenop, zijkant van je hand precies achter de kop, beetje duwen achter de kop en dan een goede ruk aan de staart geven. Nek gebroken (kop en romp inwendig gescheiden), beest dood voordat 'ie het in de gaten heeft. Bij een beetje groots opgezette proef is dat echt lopende band werk, in een paar seconden gedaan. Je moet het maar kunnen...
Ik vind er wel wat voor te zeggen om het zo te doen, dat gesleep met een beest dat zich niet lekker voelt is ook niks.
dutske schreef:(...)
maar een muis je neemt hem en slaat in 1 klop tegen de muur 9op10 dat hij dood is,
Botervlieg"]
[quote="dutske schreef:(...)
maar een muis je neemt hem en slaat in 1 klop tegen de muur 9op10 dat hij dood is,
Margreet schreef:Spetterlover, ik denk dat je maar beter geen uitspraken kunt doen over dingen waar je duidelijk geen verstand van en wel vooroordelen over hebt.
dutske schreef:zoals ik al eerder zei, cavias zijn groter, en al moeilijker te "vermoorden"
Citaat:Wat dierenwinkels betreft .. die geven de dieren idd geen spuitje, maar het is verder ook verschrikkelijk hoe die aan hun dieren komen, hoe ze die behandelen en om te zien hoe ze die op te jonge leeftijd al verkopen.
Dus dierenwinkels zijn helemaal fout over het algemeen en je bent ook niet slim als je daar een dier vandaan haalt, dan werk je er namelijk aan mee dat er een nieuw diertje moet lijden om in die winkel terecht te komen.
dutske schreef:en dan ga je eerder meer geld uitgeven om hem te rededen (bv bij paard) omdat je weet, als ik later in geldnood zit bv, dan kan ik hem voor mer geld verkopen, maar een hamster kun je niet voor 25 euro verkopen, terwijl je bij paarden e.d dat geld kunt terugwinnen.
dutske schreef:nee, maar een paard heeft meer waarde, zowel geldwaarde als emotionele waarde
een muis sterft, de dag erna heb je een andere, maar bij een aard moet je zorgen dat je genoeg geld hebt, stal, zijn grootteras, enzovoort
dat maakt het al wat moeilijker
dutske schreef:
oh, yellowfish: ik krabbel niet terug integendeel (weet zelfs niet waarom je dat denkt ) maar ik wil gewoon zeggen dat er tussen een muis en een paard een verschil zit
een paard sla je ook zo gauw de kop niet in