Verliefd op scharrel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 22:50

Eerst van jezelf houden ben ik het niet helemaal mee eens, ieder mens heeft behoefte aan erkenning en sociale contacten. Dan pas kun je gelukkig zijn met jezelf, ik hoor vaak genoeg, of lees dingen, dat als mensen bijv een ziekte hebben, veel steun krijgen bij familie en vrienden. Als je weinig familie of vrienden hebt is dat niet leuk natuurlijk.
Ik vind het moeilijk om iemand te vinden die een beetje hetzelfde is als mij, dezelfde interesses enz. En dan vind ik eens iemand die ik graag wil, dan wil hij/zijn oplaatst niet meer.

Verder weet ik niet wat ik wil in het leven. Tot nu toe 3 studies niet afgemaakt (2 tenzij ik besluit toch verder te gaan). Ik ben gewoon maar weer een studie begonnen omdat iedereen het doet, niet dat ik het zelf graag wil...
Wilde altijd al een eigen stal beginnen, maar die droom kan ik nu ook wel laten gaan ivm die vermoeidheid altijd.
Iemand zei dat ik graag kinderen wil, dat wil ik ook graag. Ik denk dat dat mij echt gelukkig gaat maken, tenminste als ik daaraan denk word ik blij. Of dat nu met een man is of vrouw, dat moet ik maar zien wat de toekomst gaat brengen...Maar ik weet niet wat ik wil kwa werk en studies. Geld verdienen interesseert mij weinig. Iedereen lijkt echt een baan of studie gevonden te hebben die hij met plezier volgt en voor mij draait alles weer uit op een teleurstelling.

fleurtjeuh

Re: Verliefd op scharrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:56

Ach, ik heb ook 3 afgekapte studies staan, en ben weer begonnen aan een studie omdat mn ouder me ongeveer dwongen. Mn zus heeft ook 2 studies afgekapt tot ze vond wat ze echt wilde doen, en toen is ze dat zelfs in engeland gaan doen.
Pas als je iets vind wat je écht wil, dan kan je er écht voor gaan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:08

Een kind gaat je niet gelukkig maken, zeker niet als je nu al oververmoeid bent. Daarbij heb je dan wel weer wat anders voor ogen dat je graag wil en dat jou gelukkig zal moeten maken.

Eerst verzinnen wat je zelf wil.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:10

Goof schreef:
Een kind gaat je niet gelukkig maken, zeker niet als je nu al oververmoeid bent. Daarbij heb je dan wel weer wat anders voor ogen dat je graag wil en dat jou gelukkig zal moeten maken.

Eerst verzinnen wat je zelf wil.

Helemaal mee eens! Een kind kost veel energie 24.7 zeker eerste periode. Ik ben alleenstaande moeder,iets waar ik van te voren niet op berekent had,maar gebeurd ook. En dan moet je alles alleen doen. Als je al vermoeid bent moet je vind ik nog helemaal daar niet aan beginnen....

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:34

Ik denk dat je met een kind juist in een depressie komt als je jezelf nu al zo voelt. Want het is denk ik meer zoals van: als ik een paard heb dan ben ik helemaal gelukkig, of als ik toch de loterij won.... Geluk laat zich niet bepalen door wat je hebt en ook niet door een partner. Mijn ervaring is dat als je slecht in je vel zit en geestelijk dat een partner die postief is en blij is om je te zien echt niet die knop bij je omzet. Je moet eerst in je uppie de boel kunnen rooien. Nu zeg je weer dat je pas gelukkig zal zijn als je een leuke partner hebt en kind of vrienden. Dat is schijn. Dat is echt echt echt niet zo ook all lijkt dat.

Pas als jij je goed voelt zullen die dingen gaan bijdrage aan een fijn gevoel. De kers op de taart die ja zelf eerst moet bakken.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 15:27

Heeft je (ex) scharrel inmiddels al gereageerd?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:43

Als ik het zo hoor ook met je andere topics, zul je toch eerst voor jezelf alles op een rijtje moeten zetten.
Ik denk dat je deze man onbewust bent gaan claimen en dat hij er nu voor weg rent. Hij heeft geen zin in een relatie en dat zal hij ook niet met je aangaan. Ik krijg het gevoel dat je hem kiest omdat je een soort vaderfiguur misschien in hem ziet. Bewust of onbewust. Mannen houden van zelfstandige vrouwen, jij bent dit absoluut niet. Je hebt geen werkervaring, geen diploma, niks. Ik zou als man ook hard weg zijn gerend. Voor hem was je niks meer en niks minder dan even een lekker seks maatje.
Je geluk hangt puur en alleen van jezelf af. Als jij je geluk in andere dingen moet vinden, dan ben je fout bezig. Want die reden kan van je afgepakt worden. Zorg eerst dat je zelf gelukkig bent, dan heb je vanzelf meer motivatie voor andere dingen. Dan merk je ook dat alles vanzelf makkelijker gaat.
Werk dus eerst aan jezelf. Dan pas aan de rest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:27

'Mannen houden van zelfstandige vrouwen'. .. Dit is geen feit, er zijn uitzonderingen. Mijn vriend vind dat 'project'- gevoel juist uitdagend :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:43

pimaude schreef:
'Mannen houden van zelfstandige vrouwen'. .. Dit is geen feit, er zijn uitzonderingen. Mijn vriend vind dat 'project'- gevoel juist uitdagend :p

Ach, zolang jij het ook maar uitdagend vindt dat je vriend je als project ziet... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:26

TS je mag een kind nooit als oplossing voor je problemen zien. Dat komt gegarandeerd niet goed en is ook niet eerlijk naar het kind zelf toe.

Ga aan jezelf werken, op elk gebied. Dat zal je helpen :)

Er zijn nu eenmaal veel mensen die niet houden van emotioneel gedoe. Zogenaamde vriendinnen kunnen je idd laten staan om die reden, maar vooral mannen zitten écht niet te wachten op lange brieven en zware gesprekken. Neem het ze dus niet kwalijk.

Ik weet zeker dat je de moeite waard bent. En het is normaal hoor dat je je richting in het leven nog moet zoeken. Zolang je maar vooruit wil en je zwakke punten wil aanpakken. Laat die vermoeidheid je ajb niet tegenhouden want voor je het weet zit je in een vicieuze cirkel :)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:36

TS, hoe zuur ook. Je bent nu meer thuis bij jezelf dan in de tijd dat je je richtte op je 'scharrel'.
Van jezelf leren houden, is vooral 'jezelf accepteren zoals je nu bent en voelt' - met al je mooi en minder mooi.
Jouw leven, jouw adem, jouw liefde. Daar zul je de ruimte vinden om te worden wie je bent.
Dat lijkt soms moeilijk, maar aan iemand die jou bewondert vanwege je mooie blauwe/bruine ogen o.i.d. heb je weinig.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:00

Je bent een leuk lekker opfrissertje en ik verwacht dat je niet de enige bent...hij is een man met ervaring rn zeker ervaring met vrouwen

Eerlijk gezegd vind ik het gemeen wat hij doet, maar ik ben zo veel ouder dus bekijk het van een andere kant dan jij en juist daarom ben je aantrekkelijk voor hem....vrouwen van zijn leeftijd houd hij nl niet zo makkelijk voor de gek...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:05

Hij houdt niemand voor de gek, hij had al aangegeven geen relatie te willen.
Dat iemand wel aandacht en sex wil lijkt me heel normaal en verre vaan gemeen.
TS is er zelf mee akkoord gegaan dat hij enkel een scharrel zou zijn.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:16

Om als zoveel oudere man een jong meisje van 23 te versieren die nog op de roze wolk zit van relaties is wel gemeen....een soort ethiek...van zijn leeftijd zijn er zat scharrels available die ook in die fase terecht zijn gekomen...

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:37

Eens met Goof, TS is een volwassen vrouw, scharrel is gewoon eerlijk geweest. Dat de TS verliefd is geworden en dat ze dacht dat dat andersom ook zo was kan hij niks aan doen. Schouders er onder en verder gaan TS. :(:)

Tcm62 schreef:
Je bent een leuk lekker opfrissertje en ik verwacht dat je niet de enige bent...hij is een man met ervaring rn zeker ervaring met vrouwen

Niet alle mannen van 29 of 30 (want groter is het verschil niet als ik het goed begrijp) zijn (heel) ervaren met vrouwen, misschien is er wel een andere reden waarom hij zich niet wil of kan binden.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:46

Tcm62 schreef:
Om als zoveel oudere man een jong meisje van 23 te versieren die nog op de roze wolk zit van relaties is wel gemeen....een soort ethiek...van zijn leeftijd zijn er zat scharrels available die ook in die fase terecht zijn gekomen...

Ze 'kiest' er zelf voor om op roze wolk te klimmen. . Hij was vanaf begin duidelijk en ts is oud genoeg om zelf verantwoording te dragen of je er dan mee akkoord gaat of niet

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:54

Makkelijk praten...zie dat jij zelfs nog jonger bent...

Als je "gepakt" wordt door iemand die "door de wol geverft is" praat je anders.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:02

Jij weet niet in wat voor situaties ik heb gestaan ;) ik heb weldegelijk in soort gelijke situatie gestaan en ja ook met oudere man. Daardoor durf ik ook te zeggen dat je zelf zeker verantwoording erin hebt. We zijn geen naïeve meisjes van 14 meer... zij is nooit gepakt door een door de wol geverfd iemand. Ze heeft er zelf mee ingestemd sex te hebben met hem terwijl hij aangaf niet meer te willen dan dat. Dan kan je hem niet de schuld geven dat zij er uiteindelijk meer van verwacht.

Ik vind trouwens ook erg flauw om mijn leeftijd erbij te halen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:28

Tcm62 schreef:

Wat een boeketreekscliché zeg! Omdat die man toevallig ouder is, is hij meteen een doordewolgeverfde versierder en TS een weerloos slachtoffer? :')

Draai het eens om: voor je het weet wordt je als oudere man verleid door een knap, jong meisje. En dan blijkt opeens dat niet weet wat ze aanmoet met haar leven en zichzelf, klampt ze zich aan je vast en ben je als de dood dat ze straks met een positieve zwangerschapstest op de stoep staat.... ;)

Zou ook kunnen. Je weet het niet. Er zijn zoveel scenario's mogelijk... ;)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:32

safina schreef:
Tcm62 schreef:

Wat een boeketreekscliché zeg! Omdat die man toevallig ouder is, is hij meteen een doordewolgeverfde versierder en TS een weerloos slachtoffer? :')

Draai het eens om: voor je het weet wordt je als oudere man verleid door een knap, jong meisje. En dan blijkt opeens dat niet weet wat ze aanmoet met haar leven en zichzelf, klampt ze zich aan je vast en ben je als de dood dat ze straks met een positieve zwangerschapstest op de stoep staat.... ;)

Zou ook kunnen. Je weet het niet. Er zijn zoveel scenario's mogelijk... ;)

helemaal mee eens, rare opmerking en interpretatie ?

TS WIST waar ze aan begon, en WIST wat die meneer van dr wilde, en wat hij duidelijk ook NIET wilde.

Ja kan gebeuren dat je gevoelens krijgt maar hoeft niet wederzijds te zijn accepteer dat, om nou erop door te gaan komt t over alsof je hem stalkt.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 00:31

Ik heb in het begin ook duidelijk aangegeven een vast persoon te willen en verteld dat ik eerder een man had, die in het begin ook vaak wilde afspreken en toen opeens ook moeilijk deed en een jaar later pas weer kon. Ik vroeg hem of hij regelmatig kon en dat kon wel zei hij.

Misschien is het voor mannen makkelijker om zo weer een leuke aantrekkelijke vrouw te vinden. Maar ik ben erg kieskeurig en heb tot nu toe ong 30 dates gehad en maar 2 daarvan vond ik echt aantrekkelijk.

Emotioneel gedoe? Het leven is al kort, werken is belangrijk, maar plezier ook. Ja, misschien claim ik mensen soms teveel... Ik vind het gewoon belangrijk om contacten goed te onderhouden en niet zomaar 3 maanden niets van mij te laten horen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 00:34

waarom moet hij wat laten horen dan? er is niks behalve sex en dat heeft hij ook aangegeven? Bedoel je gaat toch ook niet zeggen van een one night stand hey laten we eens elke dag appen enzo en doen alsof we relatie hebben en claimen, dat is ook maar 1 nacht. Die willen dat je de volgende ochtend liefst al weg bent haha

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 00:35

Hij wilde vriendschap en seks

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 00:40

Dat gaat niet samen. Dan heb je een relatie in mijn ogen.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 00:40

Maar het is wel een seksrelatie geweest. In dat opzicht had ik netter gevonden om een einde "aan te geven".
Opeens niets meer horen is niet leuk... dus dat snap ik wel.

Maargoed, raap jezelf bij elkaar (en dat is soms heel lastig), maar focus op leuke dingen en probeer jezelf eroverheen te zetten. Je hebt niets (meer) aan hem :n
Blijven hopen, blijven nadenken, dat zorgt alleen maar voor teleurstelling.
Je hebt je gevoel geuit en hij reageert niet eens. Dikke toedeloe.