Extreem vroeg naar bed gaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 21:01

Ik ga ook het liefst vroeg naar mijn bedje. Maar ik lees veel dat mensen dat mensen dan dus ook weer vroeg wakker zijn. Dat gebeurt mijn nou echt nooit!! Ik heb ook wel wisselende diensten, misschien dat dat ermee te maken heeft?
Ook ik heb minimaal 8 uur slaap nodig, op 9 uur doe ik het het best. Helaas pieker ik veel, waardoor ik vaak pas veel later in slaap val :(
Het heeft met gewenning te maken, vroeg naar bed, zoals iemand eerder schreef, maar het is ook bewezen dat sommige mensen nu eenmaal beter functioneren met meer slaap dan anderen. Het is heel persoonlijk en ligt aan je werk, bezigheden, verwerken van prikkels en veel andere dingen.
Anyway, ik hou ook heel veel van mijn bedje <3

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 21:22

moyra schreef:
xGoldenHero schreef:
Oh heerlijk zo vroeg naar bed!
Mij lukt het niet meer helaas. Toen ik nog thuis woonde sliep ik vanaf 22.00 tot 08.00. Maar nu ik op mezelf woon en een ander werk heb slaap ik van 23.30 tot 05.15. Smiddags slaap ik soms nog een 1.5 uur omdat ik smorgens en savonds gewoon werk en overdag mijn huishouden en dieren heb.
In het weekend sta ik 07.15 op en lig ik nooit eerder dan 01.00

Hoe hou je het vol :wow:
Ik trek van 23.00 uur tot 5.45 nog niet eens erg denderend -O-
Om dat weer te compenseren slaap ik in het weekend van 23.00 uur tot 9.00 :=

Niet :+
Ik neem nu wat vaker een dag vrij om gewoon echt helemaal niks te doen. Bankhangen, slapen en tv kijken. Ik weet ook niet hoe lang ik dit vol zal houden hoor.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:50

Zo vroeg lig ik er niet in, maar ik heb me wel voorgenomen (aangezien ik een nachtmens ben) om voortaan i.p.v. 00.00 of 01:00 uur om 22.30 uur naar bed te gaan. Mijn energieniveau is aanzienlijk gestegen en past beter bij mijn nieuwe ritme.

Maar ik heb zat dagen dat ik om 20.00 uur al wel naar bed wil, maar ik wil mijn partner ook nog kunnen zien, dus wordt het sowieso weer een stukje later!

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:05

Hier nog een langslaper! Toen ik stage liep moest ik er 6.15 uit en lag ik er tussen 20.30 en 21.00 uur in.
Inmiddels loop ik geen stage meer dus ga ik minder vroeg naar bed, wel slaap ik het liefst zo'n 9/9,5 uur per nacht. Slaap nu van 23.30 tot 9.00 ongeveer.

Nachtje van een uur of 6 komt wel eens voor, maar daar heb ik dan wel de rest van de week last van als ik dat niet kan inhalen. Dus liever niet. :+