Samenwonen in Groningen aan de andere kant van het land!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Evelijn

Re: Samenwonen in Groningen aan de andere kant van het land!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 10:15

Bij die buurten is het vooral even opletten of je wel de goede straat hebt en de juiste buren (niet per ongeluk toch een drugsdealer)
Ik heb jaren met plezier in de Oosterpark gewoond maar ben wel blij dat ik met mijn man nu in een dorp woon onder Groningen. Je bent zo in de stad en de ruimte in en om huis vind ik gewoon heerlijk.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 10:22

Ah, das n goeie! Dank je wel!
Ik heb je trouwens even een pb gestuurd! :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 10:25

Ik heb een paar jaar tegen de Hoogte aangewoond, op struikelafstand van Station Noord. Was prima wonen, in een straat met bejaarden, studenten, jonge gezinnen en dealers. Ik heb me er nooit onveilig gevoeld. Ja, één keer toen de buurman doordraaide en dacht dat hij woonde waar wij woonden, en met geweld naar binnen wilde. Tja :+

Ik woon nu al weer bijna 5,5 jaar in Coendersborg, dat is tussen Helpman en Haren in. Ontzéttend fijne buurt! Je bent zo in het centrum van Groningen en Haren, en de uitvalswegen zijn ook dichtbij. Nadeel is wel dat het een prijzigere buurt is, en er nu niet heel veel in de lagere klasse te koop staat. Appartement van mijn onderonderbuurvrouw is volgens mij al verkocht voor het te koop kwam te staan :=

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 10:28

Eelde is ook prima hoor :j Wordt ook nog veel nieuw gebouwd. Is wel weer heel anders dan de stad. Wel veel winkels en goed bereikbaar, maar toch wel echt dorp vergeleken met Groningen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 10:32

Ik kom zelf regelmatig in/door Eelde, maar zou daar niet willen wonen :n Als ik later groot en rijk ben verhuis ik naar Zuidlaren :D

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 10:34

Berdien schreef:
Ik heb een paar jaar tegen de Hoogte aangewoond, op struikelafstand van Station Noord. Was prima wonen, in een straat met bejaarden, studenten, jonge gezinnen en dealers. Ik heb me er nooit onveilig gevoeld. Ja, één keer toen de buurman doordraaide en dacht dat hij woonde waar wij woonden, en met geweld naar binnen wilde. Tja :+

Ik woon nu al weer bijna 5,5 jaar in Coendersborg, dat is tussen Helpman en Haren in. Ontzéttend fijne buurt! Je bent zo in het centrum van Groningen en Haren, en de uitvalswegen zijn ook dichtbij. Nadeel is wel dat het een prijzigere buurt is, en er nu niet heel veel in de lagere klasse te koop staat. Appartement van mijn onderonderbuurvrouw is volgens mij al verkocht voor het te koop kwam te staan :=

Dat is dan heel dicht bij waar mijn vriend nu woont, ook heeeeel dicht bij station Noord.
Daar wonen ook al wel wat aparte types in de straat. Dit is in de tuinwijk/studentenwijk zegmaar.
Coendersborgh klinkt ook goed, maar dat prijzigere is jammer helaas :(

Sowieso moet je er als de kippen bij zijn om n leuk huis te krijgen in n niet al te hoge prijsklasse :o Nu kijk je, en over 10 minuten staat er verkocht onder voorbehoud bij , bij wijze van spreken.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 10:36

Indische buurt is ook prima wonen. Heb er jaren gewoond. Zou alle wijken binnen de ring gewoon meenemen in je zoektocht. Kan niet heel veel mis aan gaan.

Zoek je nou huur of koop?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 10:38

Ik woonde in de Van Oldenbarneveltlaan :D

Gaat erg hard momenteel in Groningen :j Staat in de top 4 van de plaatsen waar de prijzen het hardste stijgen :oo Makelaars vrezen zelfs een tekort aan woningen in de lagere prijsklasse, omdat het zó hard gaat. Bizar! Ik heb ook al overwogen om mijn appartement te verkopen {:} Maar ja, dan heb ik het verkocht en wat dan? :') Dus ik blijf nog maar even zitten waar ik zit.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 10:39

We kunnen kopen tot ongeveer 120000 of idd huren :)
Ja, we proberen overal wel te kijken idd, maar we hebben wel n aantal voorkeurswijken ;)
Sowieso niet te ver van het centrum vandaan :)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 10:39

Berdien schreef:
Ik kom zelf regelmatig in/door Eelde, maar zou daar niet willen wonen :n Als ik later groot en rijk ben verhuis ik naar Zuidlaren :D

Daar zou ik weer niet willen wonen :D

Ik woon nu in een zijstraat van de Kerklaan, vlakbij het plantsoen. Eigenlijk behoorlijk rustig. Wel wat studentenpanden, maar gewone overheerst nog. Wij huren gewoon, hebben het huis wel aangeboden gekregen om te kopen, maar dat willen we niet. Te duur en asbest in de muren :P

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 10:48

Ook wel een lekker plekje om te wonen! Sowieso chill om vlakbij t plantsoen te wonen! ^^

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 10:49

Wel nu het betaald parkeren is :D Zijn ze vorig jaar mee begonnen. Daarvoor was het vechten om een parkeerplek, en met Noorderzon was het helemaal hel...

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 10:53

Oei, ja, dan is betaald parkeren wel chiller ja!
Vriendje woont vlakbij de ambulance post, dat is ook een ramp met parkeren af en toe. Dat je de auto af en toe echt in de straat naar t station moet zetten zelfs...:(

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 12:20

Altijd feest parkeren in GRoningen, ik woonde er ook 1 straat buiten betaald parkeren, dramaaa :+

Voor kopen zou ik de appartementen in groningen-zuid ook niet afschrijven, daar kun je soms echt nog wel iets leuks voor vinden!

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 12:49

Ik woon ook in de Oosterparkwijk en vind het een leuke plek om te wonen. Gratis parkeren en je bent overal zo. Zoals al genoemd wordt hangt het wel af van de straat en buren, al is dat in elke wijk denk ik wel zo. Ik woon nu 2 jaar op het Damsterdiep in een schipperswoning en dat bevalt prima :)

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 12:57

miccamaaike schreef:
Altijd feest parkeren in GRoningen, ik woonde er ook 1 straat buiten betaald parkeren, dramaaa :+

Voor kopen zou ik de appartementen in groningen-zuid ook niet afschrijven, daar kun je soms echt nog wel iets leuks voor vinden!

Zijn dat Leewenborgh en Beijum?
Vriendjelief vind Leewenborgh nog wel oké, maar redelijk ver van t centrum.
En Beijum, tjah, ik zal zijn mening hier niet posten voor ik mensen voor het hoofd stoot ;)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 13:15

Haha neee, dat is helemaal aan de andere kant van de stad! Groningen-Zuid is waar ik woon (Coendersborg), Helpman, de Wijert. Eventueel ook Corpus den Hoorn/Hoornse Meer, maar da's best prijzig.

Ook in Zuid ben ik wel appartementen voor 110.000-120.000 tegen gekomen. Maar, dat is wel 5,5 jaar geleden :+

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 13:25

Ooooh, hahaha! Ja, die kant houden we ook wel in de gaten inderdaad!
We hebben afgelopen weekend ook nog in Leek en Roden gekeken, ook geen onaardige plekken, maar het liefst toch stad! ;)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 13:26

Maar in de corpus heb je ook nog wel appartementjes voor dat bedrag, zo rondom de Paterswoldseweg. Vriendin van me heeft daar een appartement gekocht (je oud-stalgenootje Berdien).

Leeuwenborg en Beijum zou ik ook lekker links laten liggen. Vinkhuizen zou me ook niet zo trekken.

Globaal gezien zou ik zoeken in dit gebied:
Binnen de ring
aan de oostkant tot aan t kanaal zeg maar (dus niet Ulgersmaborg)
en de hele zuidkant erbij (ook ten zuiden van de ring)

Dan heb je best mooi zoekgebied en ook best prima wijken :)

Zoiets:
Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 13:31

Oh ja! Dat zijn inderdaad ook leuke woningen :j Tenminste, als jullie een appartement een goede optie vinden? Echt een huishuis heb je niet zo snel voor de prijs hier...

Mooi gebied heb je zo aangegeven :j

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 13:32

nee echt een huis is wel lastig, dan moet je richting Hoogkerk gaan, daar lukt dat wel... maar dat moet je ook maar net willen.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 13:43

Ah, super bedankt voor dat kaartje!
Jep, t wordt idd een appartement of flat denk. Of n mega boerderij in Pekela... Nee, grapje, maar daar staan wel hele leuke boerderijen voor nog geen ton te koop!
Hoogkerk is ook nog wel n optie, maar daar hebben we totnutoe nog niks gevonden...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:03

Ik zie nergens de Hunze genoemd, ligt net voor Beijum en dus aan de andere kant van het water ten opzichte van de Korrewegwijk. De Hunze is ook een prima woonwijk en goed bereikbaar en snel weer in de stad zelf. Kom zelf uit Groningen ben er nu al wat jaartjes weg. Ben opgegroeid in Paddepoel, was prima wijk, dichtbij Hogeschool/HEAO e.d.
Heb bij plantsoen gewoond aan het begin van de Korreweg, heerlijke plek, ook samengewoond aan de Kraneweg, andere kant van het centrum ook prima en dan zit je ook zo in de stad. Vriendinnen woonden in de Korrewegwijk en Oosterpoort, ook prima gezellige wijken om in te zitten en niet te ver van de stad af. Rondom de Kerklaan is super gezellig wijkje altijd al geweest.
Beijum was niet ideaal en ook best groot, maar wel veel aanbod als je daar achterin zit is het ook best ver van de stad en Leeuwenborg vond ik indertijd al helemaal ver van de stad af als je op de fiets moet.
Verder is Groningen een super uitgaansstad, je zult er niet veel tegenkomen waar je zo lang en zo gezellig uit kunt gaan. En lekker de stad in om te shoppen en de markt op is ook gezellig met veel leuke terrasjes.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:09

_AB_ schreef:
Ah, super bedankt voor dat kaartje!
Jep, t wordt idd een appartement of flat denk. Of n mega boerderij in Pekela... Nee, grapje, maar daar staan wel hele leuke boerderijen voor nog geen ton te koop!
Hoogkerk is ook nog wel n optie, maar daar hebben we totnutoe nog niks gevonden...

Wij zijn verhuisd van de stad naar een plaatsje redelijk vlakbij pekela en idd, voor het geld wat wij betaalden voor ons mini 2 kamer appartementje in Groningen, wonen we nu in een heerlijk vrijstaand huis met leuk stukje grond.
Moet wel zeggen dat we zijn verhuisd toen ik zwanger was, we wilden toch graag meer ruimte toen er kinderen kwamen. Bevalt ons nog elke dag erg goed, we zijn binnen een half uur in de stad als we zin hebben in een avondje uit ofzo.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:13

Huis van mijn buren staat te koop, in Sappemeer vlakbij station, met de trein ben je in 20 min in de stad en met de auto in 15 :p