Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
We doen namelijk het mesten enzo allemaal zelf, dus dat brengt wel wat extra verantwoordelijkheden met zich mee.
Ik heb regelmatig dagen dat ik om 6.15 opsta, naar school ga, om 16.00 thuis kom, snel wat eet, om 16.30 weer vertrek om te werken en om 00.30 pas weer thuiskom van werk. Heel vermoeiend, maar bij mij scheelt het dat ik alles wat ik doe heel leuk vind, dat geeft energie.
In het weekeind ben ik vaak wel een hele dag vrij, maar dan ga ik ook graag stappen, waardoor ik de dag erna ook niet heel veel waard ben (en dan moet ook het huishouden gebeuren, zoals strijken en dergelijke). Ik zorg er gewoon voor dat ik heel goed plan. Heb nu bijna tentamens, dus leef echt op een strak ritme. Alles voor de komende twee weken is gepland. Wanneer ik moet werken, wanneer ik met vrienden afspreek, wanneer ik kan stappen, wanneer ik mag 'uitslapen', wanneer ik wat moet leren, etc.
, nu hopen dat de files weer schitteren in afwezigheid vandaag Roos_M schreef:Echt respect voor mensen hier zeg!Bizar.
Leeftijd telt mee, maar ook weer niet want kennelijk is het wel te veel geweest al die jaren Grit. Daarom wil ik er ook wel bewust mee omgaan.
Jillian Michaels work-outs is misschien ook een idee? Effectief in 30 minuten.
Maandag: Werk + Sport zelf
Dinsdag: Werk + Paard
Woensdag: Werk + Sport zelf
Donderdag: Werk + Paard + Expeditie Robinson kijken(makkelijk eten)
Vrijdag: Vrij + Paard + Boodschappen
Zaterdag: Vrij + Paard + Sport zelf
Zondag: Vrij + Paard + NIKS
Evt dinsdag en woensdag omdraaien.
Dan heb ik woensdag ook tijd om een extra boodschapje te doen uit mijn werk.
Dus: 5 x paard en 3 x sport zelf. Begint ergens op te lijken!
sport en ontspanning inéén haha. Morrie schreef:Roos_M schreef:Morrie; dat klinkt al veel druk op je schouders. Neem je ook wel eens een sauna dagje ofzo? Is wel belangrijk hoor!
sauna, no way, moet er niet aan denkenmaar een dagje voor mezelf zit er niet in, helaas.
Mantelzorg is geen keus overigens, is iets dat ik gewoon moet doen.
Winged schreef:Al is het 's avonds een huidmaskertje. Even een kwartiertje rust.
Maar dat kwartiertje rust, ja, dat is zeker belangrijk, hoe je het ook invult.
Ir111 schreef:Winged schreef:Al is het 's avonds een huidmaskertje. Even een kwartiertje rust.
Daar wordt natuurlijk niet iedereen perse relaxed van. Ik ontspan een stuk beter als ik een kwartiertje met een boek op de bank ga zitten of eventjes tv kijk. Veel beter dan dat gehannes met een masker.Maar dat kwartiertje rust, ja, dat is zeker belangrijk, hoe je het ook invult.
Vandaar ook het 'al is het'. Dat kwartiertje kan heel veel schelen
. Hier ook erg druk met 32 urige werkweek maar veel reistijd 1,5 u per dag. 2 paarden op pension waar ik elke dag 's avonds ben en zelf sowieso dagelijks de stal moet doen. Vaak nog rijden of longeren.
tmr001 schreef:Hoe doen jullie simpele dingen als kleding kopen en naar de kapper enzo?
Nee gekkigheid. Maar wel zelden. 1 keer per (half) jaar plan ik een shopdag op zaterdag, als het uitverkoop is. Haal dan veel, en dan kan ik er voorlopig weer tegen.