Waar haal je tijd vandaan? (Te?) Veel op een dag doen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:23

ik zeg altijd dat ik 3 banen heb: m'n baan waarmee ik geld verdien, m'n paarden (staan op eigen grond, helaas niet aan huis) en een mantelzorgbaan (moeder van 89, wel in een woonzorgcentrum, maar door de crisis in de zorg kost me dat heel erg veel vrije tijd)

Ik heb een ijzeren routine en discipline en geen sociaal leven meer.
Mijn grootste zorg is dat ik een keer omval, dan worden mijn paarden niet meer verzorgd en krijgt mijn moeder geen boodschappen meer en wordt haar kamertje niet meer schoongemaakt. Mijn gewone baan wordt dan gewoon door iemand overgenomen, dat gaat gewoon door, als enige.

Mijn eigen flatje is al maanden een bende, daar kom ik niet meer aan toe. Ik doe wel op vaste dagen de wassen, die mik ik dan meteen in de droger en dan weer in de kast.
's Avonds tegen 8 uur ben ik uitgeteld, dan zit ik het nog uit tot 9 uur en dan ga ik maar naar bed, om vervolgens van 24.00 tot een uur of 4 wakker te liggen en te piekeren.....en om half 6 begint het hele circus opnieuw....

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:45

Ik meld me ook!

's Maandags gaat de wekker om 5:30, hele dag college's tot 5 uur en dan ben ik vervolgens om ca kwart over 7 thuis. Soms ga ik dan nog naar de paarden, meestal ligt er nog een stapel huiswerk te wachten, en dan op tijd weer naar bed.

Op dinsdag werk ik alleen 's middags van 14-18, dat is mijn rustige dag. 's Ochtends sta ik op tijd op, ga ik naar de paarden om te mesten en als ik tijd heb te rijden, en werk ik het huishouden bij. Rest van de tijd maak ik ook huiswerk of bereid ik lessen voor.

's Woensdags sta ik weer 5:30 op, loop ik de hele dag stage tot 16:30 en dan naar huis; 18:30 thuis. Dan is het eten koken, weer lessen voorbereiden voor de dag erna, opdrachten nakijken, etc, en dan ca 10 uur weer het bed in.

Donderdags 5:30 wekker, ook weer 18:30 thuis. Eten koken, lessen voorbereiden voor de dag erna, opdrachten nakijken etc, ca 10 uur weer naar bed.

Op vrijdag 5:30 wekker en ben ik om 16:00 thuis (half dagje op stage). Om 18:00 sta ik dan weer op werk tot 22:00 en ben ik 22:30 thuis.

In de weekenden werk ik onregelmatig; de meeste zaterdagen werk ik 9:00 tot 18:00; soms ook de helft hiervan. De helft van de zondagen werk ik ook nog de middag. Verder is de zondag weer om het huiswerk van maandag op tijd af te krijgen. Daarnaast gebruik ik de weekenden om naar paard te gaan (mesten, voer klaarzetten, rijden etc) en om eventueel nog eens met vrienden af te spreken of de schoonouders op te zoeken.

Van een sociaal leven is idd weinig meer te spreken, en het volhouden van dit leefschema is vooral heel veel nee zeggen tegen mensen. Ik ben dolblij met mijn vriendin die samen met mij de paarden en het huishouden doet; we doen het samen en dat helpt heel veel. Daarnaast een bijrijdster die ons bij de paarden veel werk uit handen neemt. :) We doen namelijk het mesten enzo allemaal zelf, dus dat brengt wel wat extra verantwoordelijkheden met zich mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:28

Ik herken het ook. Ik studeer fulltime (hbo studie) met 2 uur reistijd op een dag en werk daarnaast zo'n 25-30 uur. Ik heb ook nog een sociaal leven daarnaast. :Y) Ik heb regelmatig dagen dat ik om 6.15 opsta, naar school ga, om 16.00 thuis kom, snel wat eet, om 16.30 weer vertrek om te werken en om 00.30 pas weer thuiskom van werk. Heel vermoeiend, maar bij mij scheelt het dat ik alles wat ik doe heel leuk vind, dat geeft energie. :D In het weekeind ben ik vaak wel een hele dag vrij, maar dan ga ik ook graag stappen, waardoor ik de dag erna ook niet heel veel waard ben (en dan moet ook het huishouden gebeuren, zoals strijken en dergelijke). Ik zorg er gewoon voor dat ik heel goed plan. Heb nu bijna tentamens, dus leef echt op een strak ritme. Alles voor de komende twee weken is gepland. Wanneer ik moet werken, wanneer ik met vrienden afspreek, wanneer ik kan stappen, wanneer ik mag 'uitslapen', wanneer ik wat moet leren, etc.

loeloemoekie

Re: Waar haal je tijd vandaan? (Te?) Veel op een dag doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:38

Ook hier herkenning!

Ik loop 3 a 4 dagen per week stage in de zorg, daarnaast heb ik nog 1 dag school.
Ik pas hierbij 2 avonden per week op, en heb nog een baantje op een gesloten afdeling op oproepbasis.

Verder natuurlijk nog een leasepaardje waar ik 4 keer per week heen ga, en een vriend die ik tussendoor ergens nog zie, en eigenlijk moet ik ook nog huiswerk en afstudeeropdrachten maken..

Ik weet niet of andere mensen (van mijn leeftijd) zich hierin herkennen, maar ik heb altijd vriendinnen die zeggen: 'ik snap niet dat jij het zo druk hebt...' of 'hoe kan je nou nu al vol zitten voor de aankomende weken?!'

Aan dit soort opmerkingen kan ik me soms een beetje ergeren, want voor mij is het juist andersom: 'hoe kan je in godsnaam tijd hebben om last minute 's avonds af te spreken?!'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 23:09

Jeetje wat heeft een dag weinig uren als ik dit zo hoor.

Ik ben momenteel werkloos, tijd over en uitslapen zodat het sneller weer bedtijd is.

Straks weer aan het werk , gelukkig geen paarden maar wel 8 huisdieren. Toch een nadenker :P

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 08:25

Er is gisteren iets wonderbaarlijks gebeurd!! Ik had geen file en was 20 minuten eerder thuis, dus ik ben wezen fietsen naar stal. Toch nog een half uurtje 'sport' in mijn dag gepropt! *\o/*
En vriendlief had gedeeltelijk afgewassen en gekookt (lees het eten wat ik eerder gemaakt had opgewarmd en kip in de oven gemikt, maar hey het was goed en lekker) dus toen ik om 19 uur van stal kwam kon ik aanschuiven en hadden we vanaf half 8 gewoon quality tijd samen! <3
Heb meteen gemeld dat we dat vandaag weer zo gaan doen :Y) , nu hopen dat de files weer schitteren in afwezigheid vandaag

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 08:37

Kijk eens aan! Dat is positief Sannanasje. ! Deze fibe vasthouden haha!

Morrie; dat klinkt al veel druk op je schouders. Neem je ook wel eens een sauna dagje ofzo? Is wel belangrijk hoor!

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 08:44

Hoe herkenbaar.... zeker nu het steeds langer donker wordt lijkt het nog veel vermoeiender.
Onze paardensport kost ook gewoon héél veel tijd. Zou ik geen paard hebben hield ik elke dag met gemak 1,5 uur over :o

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 08:49

Roos_M schreef:
Echt respect voor mensen hier zeg! _/-\o_ Bizar.

Leeftijd telt mee, maar ook weer niet want kennelijk is het wel te veel geweest al die jaren Grit. Daarom wil ik er ook wel bewust mee omgaan.

Jillian Michaels work-outs is misschien ook een idee? Effectief in 30 minuten.

Maandag: Werk + Sport zelf
Dinsdag: Werk + Paard
Woensdag: Werk + Sport zelf
Donderdag: Werk + Paard + Expeditie Robinson kijken <3 (makkelijk eten)
Vrijdag: Vrij + Paard + Boodschappen
Zaterdag: Vrij + Paard + Sport zelf
Zondag: Vrij + Paard + NIKS

Evt dinsdag en woensdag omdraaien.

Dan heb ik woensdag ook tijd om een extra boodschapje te doen uit mijn werk.

Dus: 5 x paard en 3 x sport zelf. Begint ergens op te lijken!

Misschien nog een idee. Wij hebben een hometrainer gekocht zodat ik kan fietsen voor de tv :P sport en ontspanning inéén haha.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 08:51

Roos_M schreef:
Morrie; dat klinkt al veel druk op je schouders. Neem je ook wel eens een sauna dagje ofzo? Is wel belangrijk hoor!

sauna, no way, moet er niet aan denken :+ maar een dagje voor mezelf zit er niet in, helaas.
Mantelzorg is geen keus overigens, is iets dat ik gewoon moet doen.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 08:57

Is het geen optie om een huishoudster te 'huren' voor je moeder Morrie? Dan hoef je alleen de boodschappen te doen.
Mijn ouders hadden vroeger ook gewoon een schoonmaakster in huis, zie niet in waarom dat in een verzorgingstehuis niet zou mogen, is toch ook je eigen kamer. 1 keer in de 2 weken 2 of 3 uurtjes zal je 20 a 30 euro per keer kosten? Kan ze/je dat missen?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 08:58

Morrie schreef:
Roos_M schreef:

sauna, no way, moet er niet aan denken :+ maar een dagje voor mezelf zit er niet in, helaas.
Mantelzorg is geen keus overigens, is iets dat ik gewoon moet doen.

Al is het 's avonds een huidmaskertje. Even een kwartiertje rust.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:00

Winged schreef:

Daar wordt natuurlijk niet iedereen perse relaxed van. Ik ontspan een stuk beter als ik een kwartiertje met een boek op de bank ga zitten of eventjes tv kijk. Veel beter dan dat gehannes met een masker. :D Maar dat kwartiertje rust, ja, dat is zeker belangrijk, hoe je het ook invult. :)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:17

Een dag heeft veel te weinig uren. Ik werkte fulltime, heb 2 paarden in eigen beheer staan en nu nog een pensionklant erbij dus 3 in totaal (eigen weide maar niet aan huis dus 10 minuten rijden met de auto), geef nog paardrijlessen gemiddeld 5 a 6 uur per week, ben zelf 4 dagen effectief iets met mijn paard aan het doen waarvan in de wintermaanden 2x op verplaatsing met de trailer..
Huishouden? Gebeurd hier wanneer ik er eens een gaatje voor vind maar heb er ook een godsgruwelijke hekel aan. Als ik na een een werkdag van 9u, stallen heb uitgemest, les heb gegeven en om 20u pas aan mijn avondeten zit, geen puf meer om ook nog huishoudelijk werk te doen! Wat heb je dan nog voor jezelf?

Ik ben sinds april 4 uur minder gaan werken wat voor mij betekende dat ik een volledig vrije dag heb doordeweeks. Die besteed ik aan mezelf. Het enige dat ik dan doe zijn de paarden, boodschappen en koken. Al de rest kan me gestolen worden. :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:20

Ir111 schreef:
Winged schreef:

Daar wordt natuurlijk niet iedereen perse relaxed van. Ik ontspan een stuk beter als ik een kwartiertje met een boek op de bank ga zitten of eventjes tv kijk. Veel beter dan dat gehannes met een masker. :D Maar dat kwartiertje rust, ja, dat is zeker belangrijk, hoe je het ook invult. :)

Dat was ook meer het punt. ;) Vandaar ook het 'al is het'. Dat kwartiertje kan heel veel schelen :)

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:47

''Feest'' der herkenning. Inderdaad een dag heeft te weinig uren. Of proppen wij hem te vol :\ . Hier ook erg druk met 32 urige werkweek maar veel reistijd 1,5 u per dag. 2 paarden op pension waar ik elke dag 's avonds ben en zelf sowieso dagelijks de stal moet doen. Vaak nog rijden of longeren.

Vriend doet gelukkig vrij veel in huishouden en koken anders was het sws niet te doen. Maar hier ook wel gemopper dat ik elke dag naar de paarden ga/moet. Is wel mijn echte uitlaatklep en ontspanning.

Moet vooral zorgen dat ik mijn 3 vrije dagen dan niet ook te vol prop zodat ik daar wat momentjes voor mezelf heb want de overige 4 dagen is rennen vliegen draven :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:57

Gelukkig er zijn meer van die idioten *\o/* :D

Baan van ongeveer 50 uur( internationaal dus geregeld in buitenland ) , 3 kinderen, getrouwd, paard ( 2x per maand wedstrijd en les is op 45 minuten rijden ) . twee honden en vier katten
En doe ook nog aan hardlopen 3x per week ( dam tot dam gedaan vorige maand )

Sociaal leven naaah , af en toe eten met vrienden lukt nog net.
En hardlopen ga ik stoppen, dit was geen leven meer. En ook geen leven meer voor m'n man.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 10:03

Goeiedag wat een geren en gevlieg !

En dan als je een keer een afspraak moet maken met DA of hoefsmid. Zeer lastig.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 10:09

Ja het is echt het leven van een planner soms.. Kon ik soms maar wat extra uren in de dag krijgen :=

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 10:24

Wat fijn om te lezen, zo herkenbaar allemaal! Ik moet zelfs telefoongesprekken plannen, heb er doordeweeks gewoon echt geen tijd voor. Meeste doe ik in de auto maar kan niet altijd. Als bij mij iets uitloopt heb ik ook meteen dikke stress omdat ik anders niet meer op tijd bij paard / sport kan zijn. In de praktijk ben ik doordeweeks iedere dag behalve donderdag van sochtends tot 'savonds 21:30 - 22:00 in de weer. Boodschappen doet vriend gelukkig meestal. Hoe doen jullie simpele dingen als kleding kopen en naar de kapper enzo?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 10:26

Ik vind het ook een verschil maken als je weet dat iets tijdelijk is vanwege een extra studie of iets dergelijks. Tijdens mijn studie had ik gelukkig geen paard (wel een weekendverzorgpaard) en woonde ik op kamers wat reistijd scheelde. Als ik dan vrijdag thuis kwam werkte ik tot in de nacht bij een discotheek en de zaterdag was dan stapavond. Overdag weer andere leuke dingen doen enz. En oja, studeren moest ook nog. Dan sleepte ik ook nog continue met mijn reistas rond, omdat of ik naar mijn kamer ging, bij mijn ouders was of bij mijn vriend.
Maar zoiets wil je niet je hele leven doen. Ik behoor tot de 40's en merk om mij heen dat steeds meer mensen stappen terug doen, omdat ze andere dingen belangrijker vinden.

Ik heb nu geluk met mijn werktijden. Met reistijd heb ik werkdagen van gemiddeld 11uur. Maar daar staan dan wel 4 vrije dagen tegenover.

Op mijn werkdagen kan ik verder niks doen/afspreken, omdat ik tussen 10 en 12 uur begin en tussen 20.30 en 22.30 uur weer thuis ben. Mijn vriend verzorgd dan de paarden. Dus eigenlijk zijn werkdagen ook rustig, omdat ik daaromheen niks anders doe, behalve soms wat huishoudelijk werk.
Mijn werktijden weet ik pas op de dag zelf, dus het enige nadeel is dat als ik doordeweeks iets af wilt spreken er voor mij al 3 avonden afvallen.

Ik kan dan wel maar 4 dagen naar de paarden, maar ik heb dan de tijd voor ze en ik ben er dan snel 3-4 uur. Voor de paarden maakt het niet, die hoeven geen dagelijkse beweging en hebben een loopstal met uitloop.
Op mijn vrije dagen heb ik dan naast de paarden nog genoeg tijd voor andere dingen als hardlopen, afspreken en het huishouden.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 10:41

tmr001 schreef:
Hoe doen jullie simpele dingen als kleding kopen en naar de kapper enzo?

Niet... :+ Nee gekkigheid. Maar wel zelden. 1 keer per (half) jaar plan ik een shopdag op zaterdag, als het uitverkoop is. Haal dan veel, en dan kan ik er voorlopig weer tegen.
Ik ga alleen als er dingen stuk zijn, maar ik vind kleding dan ook totaal niet belangrijk, en kan voor mijn werk gewoon een spijkerbroek aan een een polo/trui met bedrijfslogo krijg ik van de zaak, dus dan ben je ook gauw klaar.
Mijn haar wordt helemaal zelden tot nooit geknipt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 10:45

Kleding kopen: Internet
Kapper: Mijn bijrijdpaard is van mijn kapster :Y)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 10:46

Winkelen: online
Kapster (tevens schoonheidsspeciliaste) is mijn nichtje en die komt tot bij ons thuis. Sowieso laat ik mijn haar niet vaak knippen :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 10:47

winkelen: Online of een keer op zaterdag
Kapster ook keer op zaterdag als ik ver van te voren inplan :=