Aanschaf Apple Watch, vriendin oneens...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:29

jolmer20 schreef:
Het was ook eerst niet de bedoeling om me ermee te bemoeien LadyMadonna.
Maar mijn vriend heeft het met me besproken en ik vond t prima dat hij een topic openende om meningen in te winnen :)

Jullie zullen moeten leven met de beslissingen die hij maakt. Dus Bokt kan wel zeggen dat hij het moet kopen maar dan blijf jij met een rotgevoel zitten. Dus de enige mening die hoort te tellen, is die van jou en hem.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:30

Anoniem schreef:
Hoe ik dit had aangepakt was het niet zo op Bokt te kwakken. Zulke dingen over dure aankopen lijkt me wijs om dat niet op bokt te bespreken maar lekker in het 'echt' met elkaar te bespreken. Zonder boos te worden op elkaar.

In dit geval lijkt me de discussie op Bokt juist een prima basis voor een open gesprek in het echt. Dat kan dus heel positief zijn.

Dit soort dingen leer je uiteindelijk door visies van anderen te horen, daar over na te denken, en er dan wat mee te doen. Geen idee waarom het negatief zou zijn om dat op Bokt te doen. (Behalve dan dat sommige visies negatiever gebracht worden dan strict noodzakelijk is.)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:30

Mjn grootste probleem zou niet het geld zijn maar de mentaliteit die er nu al heerst tov dat ding. In het verkeer heb je niet even je meldingen na te kijken. Ook niet op je scooter. :n
Daarom alleen zou ik er al tegen zijn.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:31

Nikki schreef:
jolmer20 schreef:
Nou jullie zijn lekker aardig voor me :+

Snap dat jullie zeggen dat het zijn geld is, dit is het ook natuurlijk. Maar het geld is voor later.
Het is meer een principe kwestie: als er geld binnenkomt, wordt het uitgegeven door mijn vriend.
En dát vind ik eigenlijk zonde, aangezien we geen geld hebben en dus daarom ook nog thuiswonen.
Ik ben van het sparen, en mijn vriend dus niet

Dus omdat jij dat bent verwacht je dat ook van hem? (of zie ik dat verkeerd?)
Volgens mij ben jij op hem afzonderlijk gevallen.

Ik verwacht het enigzins van hem ja :j
Mede omdat we dit ook hebben afgesproken.
Dingen voor zichzelf kopen, prima! Alleen maar leuk.
Maar vind het zonde om dat in 1 keer uit te geven

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:32

Shadow0 schreef:
Anoniem schreef:
Hoe ik dit had aangepakt was het niet zo op Bokt te kwakken. Zulke dingen over dure aankopen lijkt me wijs om dat niet op bokt te bespreken maar lekker in het 'echt' met elkaar te bespreken. Zonder boos te worden op elkaar.

In dit geval lijkt me de discussie op Bokt juist een prima basis voor een open gesprek in het echt. Dat kan dus heel positief zijn.

Dit soort dingen leer je uiteindelijk door visies van anderen te horen, daar over na te denken, en er dan wat mee te doen. Geen idee waarom het negatief zou zijn om dat op Bokt te doen. (Behalve dan dat sommige visies negatiever gebracht worden dan strict noodzakelijk is.)

Dankjewel, dit vind ik een fijne reactie :)
Dit is precies waarom dit topic is geopend :)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:32

En hierom ben ik blij dat ik mijn eigen rekening nog heb.

Mijn man moest eens weten hoeveel geld ik uitgeef aan kleding voor de kinderen..
Dan kreeg ik spontaan een schaar om m'n pas door te knippen..

Dus ik zeg ook, jij wilt dat ding kopen dan zou ik dat gewoon lekker doen :)

Btw ben ik het wel met je vriendin eens dat kijken in het verkeer not doen is.. Of het nou telefoon of horloge is..

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 14:33

Echt serieus, wat een reactie's.....Denk dat ik mijn eigen topic maar niet meer ga volgen.

Ayasha
Blogger

Re: Aanschaf Apple Watch, vriendin oneens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:33

Zo, ben jij snel op je teentjes getrapt zeg.

Anoniem

Re: Aanschaf Apple Watch, vriendin oneens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:36

Misschien beter om helemaal geen topics te openen als je de reacties niet kan handelen :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:37

Is het geen optie om een gezamenlijke spaarrekening te openen waar jullie beide zeg maandelijks 50 euro op storten en wat er over blijft is voor eigen inzicht?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:37

Ik ben het overigens op beide punten eens met Ayasha, social media hoort niet in het verkeer, niet op een smartphone, niet op een horloge. En als je niet tegen een beetje kritiek kan, dan zit je op Bokt toch echt verkeerd. Ik vind de reacties overigens helemaal niet zo naar, alleen kritisch.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:38

als hij niet wil sparen spaart hij niet heel simpel. Uit jou reactie's lees ik steeds dat ie maar MOET sparen komop zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:40

jolmer20 schreef:
Ik verwacht het enigzins van hem ja :j
Mede omdat we dit ook hebben afgesproken.
Dingen voor zichzelf kopen, prima! Alleen maar leuk.
Maar vind het zonde om dat in 1 keer uit te geven

Sterkte Ricie!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-10-15 14:42, in het totaal 3 keer bewerkt

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:40

Hij MOET niks, dat begrijp je dan verkeerd.
Het is meer principe kwestie, we hebben het afgesproken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:41

Ariannee schreef:
als hij niet wil sparen spaart hij niet heel simpel. Uit jou reactie's lees ik steeds dat ie maar MOET sparen komop zeg.

Als ik iets afspreek met mijn man dan hoop ik toch dat hij zich daar aan houdt.
wil ie dat niet dan moet hij de afspraak niet maken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:42

Overigens is het bij ons vrij eenvoudig, staat de 1 niet achter de grote aankoop van de ander dan komt ie er niet. Dus mijn man kan wel fijn velgen willen, maar hij houdt het maar bij zijn wieldoppen :')

Wij hebben samen een huishouden, dus t gaat gewoon in overleg met elkaar :) kan wel zeggen: ja mijn geld, mijn uitgave maar zo zitten wij beide niet in elkaar. Als wij het nou heel breed hadden is het een ander verhaal.

Je maakt een afspraak met elkaar en dan is het niet tof als de ander het niet zo nauw neemt met wat is afgesproken.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:45

vuurneon schreef:
Overigens is het bij ons vrij eenvoudig, staat de 1 niet achter de grote aankoop van de ander dan komt ie er niet. Dus mijn man kan wel fijn velgen willen, maar hij houdt het maar bij zijn wieldoppen :')

Wij hebben samen een huishouden, dus t gaat gewoon in overleg met elkaar :) kan wel zeggen: ja mijn geld, mijn uitgave maar zo zitten wij beide niet in elkaar. Als wij het nou heel breed hadden is het een ander verhaal.

Maar zij wonen nog niet samen :)
Ben het absoluut met je eens dat je moet overleggen in een relatie, maar hoever moet je gaan?

Mijn vriend en ik wonen samen, maar ik bemoei me niet met zijn geld en hij niet met het mijne, ik heb namelijk een dure hobby (paard) en die had ik al voor hij er was.

Als jij dat ding toch wil kopen, koop je m toch ts? Een maandje langer sparen lukt vast ook wel!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:46

Zoals ik t nu begrijp willen TS & vriendin graag samenwonen maar is dit financieel moeilijk. Om die reden is afgesproken zoveel mogelijk te sparen om evt een (huur)huisje te realiseren. In die zin kan ik wel begrijpen dat vriendin zegt 'goh, we hadden om die en die reden een afspraak en is die Apple Watch nu echt zo belangrijk om daarvan af te wijken'.

Een compromis zou kunnen zijn dat TS niet nu die apple watch koopt maar het in gedeeltes bij elkaar spaart in een apart potje. Evt met hulp van cadeaubonnen voor sint/kerst/verjaardag of iets dergelijks. Dan blijft er toch wat ruimte om te sparen maandelijks en komt die watch vanzelf in zicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:47

Mars schreef:
Zoals ik t nu begrijp willen TS & vriendin graag samenwonen maar is dit financieel moeilijk. Om die reden is afgesproken zoveel mogelijk te sparen om evt een (huur)huisje te realiseren. In die zin kan ik wel begrijpen dat vriendin zegt 'goh, we hadden om die en die reden een afspraak en is die Apple Watch nu echt zo belangrijk om daarvan af te wijken'.

Als ik het goed begrijp is er niet eens een inkomen om een huurhuis te realiseren. Ik citeer:
jolmer20 schreef:
We hebben gewoon niks, makkelijk zat.
Als ik geld binnen krijg, gaat het aan mijn benzine om naar hem toe te kunnen of naar mijn spaar.

Hoe denken TS en vriendin hun ouderlijk huis te kunnen verlaten zonder een stabiel inkomen dat dekkend is voor een huishouden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:48

Kayleigh_ schreef:
Hoe denken TS en vriendin hun ouderlijk huis te kunnen verlaten zonder een stabiel inkomen dat dekkend is voor een huishouden?

_/-\o_

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:49

vuurneon schreef:

Je maakt een afspraak met elkaar en dan is het niet tof als de ander het niet zo nauw neemt met wat is afgesproken.

Op zich mee eens hoor, maar waarom moet je het 'eens' zijn over een aankoop? Als jouw man (bijvoorbeeld) van auto's houdt 9met daarbij mooie sportvelgen) en jij vindt doppen ook prima, dan doe je hem m.i. tekort. Hij kan ook zeggen zoek maar een verzorgshetlander i.p.v. een eigen paard hebben. Het gaat toch ook om elkaar iets gunnen? Natuurlijk moet dat wel realistisch blijven en natuurlijk financieel haalbaar.

Mijn vriend gaat binnenkort naar Turkije om z'n haar te laten doen, dat kost best wat knaken. Ik vind het niet nodig want ik vind hem sowieso al mooi, zelfs kaal zou ik hem mooi vinden. In feite is het dus niet nodig, zonde van het geld bladiebla. Maar ik gun het hem, het is iets wat hij wilt. En zo gunt hij mij gelukkig mijn paard.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:49

Daarom proberen we dus zoveel mogelijk te sparen.
En kan helaas niet toveren, anders hadden we graag vast inkomen gehad natuurlijk.
Gelukkig is vriendlief daar goed mee bezig :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:50

Mars schreef:

Een compromis zou kunnen zijn dat TS niet nu die apple watch koopt maar het in gedeeltes bij elkaar spaart in een apart potje. Evt met hulp van cadeaubonnen voor sint/kerst/verjaardag of iets dergelijks. Dan blijft er toch wat ruimte om te sparen maandelijks en komt die watch vanzelf in zicht.

Maar hij wil dat ding graag hebben, voor z'n werk/hobby. Z'n vriendin krijgt d'r hobby betaald. Mag hij dan voor z'n geld ook wel eens wat kopen? Ik vind het ergens een beetje banketstaaf dat vriendinlief d'r hobby vergoed krijgt en de mogelijkheid heeft om te sparen, maar als ts iets (duurs) wil aanschaffen t niet kan vanwege een afspraak, maar voor vriendinlief is t makkelijker om zich aan die afspraak te houden. Dit gebaseerd op de info van hier :)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:52

Ben ik nu de enigste die denkt
fiets Logic....?

Jullie hebben samen een "probleem" want Vriendlief wilt een Apple watch en vriendinlief vind het zonde geld
Vriendin lief heeft 2 paarden maar deze worden bekostigd door ouder(s)
Wat is dan t doel van dat geld is dat wel nuttig geld uitgeven? Ook al is het niet van jezelf?

Jullie zijn beide 20 (correct me if i'm wrong)
Hoe lang hebben jullie een relatie?
hebben geen geld? Klopt toch?
Jullie willen sparen maar vriendinlief heeft geen baan (volgends profiel)
Vriendlief weet ik niet (meer)
Van welk geld spaar je dan???

En jullie praten over samen wonen? Waar je alleen al 1000€Pm kwijt bent aan vaste lasten? En als je geluk hebt kun je dan van die 1000€ nog eten ook

Ga lekker doen wat je leuk vind koop die Apple watch kerel en ga daarna elke maand wat centen apart zetten voor jullie toekomst ;)
En kijk over 5 jaar verder wbt samen wonen

Wij wonen hier samen hebben meerdere paarden en pony's en die bekostigen wij zelf(naast ons huis en andere dieren en andere hobby's) daar werk ik hard voor nog niet al stonden m'n ouders d'r op dat zij het zouden betalen liet ik ze t betalen... Lekker makkelijk zeg
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 08-10-15 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:53

Nayomie schreef:
Ik neem aan in jouw geval dat het om een auto inruilen of in elk geval, niet 10 auto's hebben?
Dat vind ik namelijk wel een verschil met iets wat je koopt wat precies dezelfde functie heeft als een telefoon (of andere voorwerpen waar je eigenlijk geen gebruik van maakt of geen nut heeft, maar het gewoon om de hebzucht gaat).

Nou 10 auto's niet, maar we hebben die auto niet nodig hoor, hij heeft hem puur voor de hobby, knutselen, poetsen, weet ik veel wat hij ermee doet :+ Dus nee, echt nuttig is het niet, eerder een kostenpost, maar da's mijn paard ook. Die heeft ook weinig nut uiteindelijk en kost veel geld. En de auto's wisselen elkaar af inderdaad, dan weer zo 1, dan weer zo 1. Gelukkig dat ik dat niet met paarden doe ;-)

Ieder z'n hobby, zolang alles binnen het redelijke blijft.

Vind een apple watch nog binnen het redelijke. Maar misschien ligt mijn referentiekader anders ;-)