Nog meer mensen die hun facebook weg hebben gedaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:06

Ayasha schreef:
mij valt op dat het helemaal in is om af te geven op facebook.

facebook maakt niks kapot, mensen maken dingen kapot en facebook is gewoon een instrument, geen oorzaak.
Ik heb facebook, vind het erg leuk en handig. te veel tijd er op besteden ligt al evemin aan facebook.

Ben ik het helemaal mee eens.

Moet ook altijd zo zuchten als mensen op marktplaats beginnen te bitchen. Het zijn de MENSEN die content op een website zetten. Kun je de website moeilijk aanrekenen.

Ik zou veel info missen als ik FB zou verwijderen, en ik vind het zelf ook gewoon leuk om er soms dingen op te zetten en te delen.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:15

Ik denk er ook weleens over na om de app van mijn telefoon te verwijderen, al vind ik de messenger functie wel weer erg handig!

Wel let ik goed op wat voor foto's of andere dingen ik wel en niet plaats, maar dat geldt niet alleen voor facebook maar in het algemeen. Ook op bokt, instagram of simpelweg wat voor whatsapp foto ik ingesteld heb.
Op facebook heb ik ook een paar collega's en daar staat ook niets op wat zij niet mogen zien.

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:16

Ik ben er nooit aan begonnen. Ik wil en hoef geen facebook. :D
Ik mis het ook niet en heb nog nooit de behoefte gehad om het aan te maken. Wat ik er van vind? Tja...geen idee eigenlijk. Maar ik vind er niks aan. :)

kwita

Re: Nog meer mensen die hun facebook weg hebben gedaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:11

ik ben er nooit aan begonnen, zou het wel willen maar ik twijfel nog of je zo een verkeerd persoon niet een hele grote kijk in de keuken krijgt...net niet goed beveiligde foto's of foute vrienden van vrienden je weet het niet. En zit je op alle nieuwtjes te wachten van een ander...het is toch ook leuk om elkaar wat zelf te vertellen!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:55

Cowboy55 schreef:
Ik vind DIT https://www.facebook.com/dikkebmw ook wel een reden om geen facebook (meer) te hebben.....tenzij ik mis zit hebben ze hier gewoon foto's van deze mevrouw van HAAR facebook geplukt.....

Deze pagina gerapporteerd en hij is er al tijdelijk af, vind het smerig dat mensen zo te kijk worden gezet.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:57

Ik heb wel een FB maar dat is ook meer omdat ik sindskort weer terug contact heb met al mijn neven en nichten en dus ook de rest van mijn familie die ik jaaaaaren gemist heb. Waaronder familie die woonachtig is in Ausstralie.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 21:15

Hier vandaag het gezeur dat ik de mijne heb weggedaan is dat dan zo heilig blij dat ik ervan af ben.
Echt walgelijk om mensen zo mee te pesten en of mee te kijk te zetten met die pagina hier in dat topic dat in een linkje werd aangegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 21:26

Ik heb mijn fb 2 jaar geleden verwijderd en nooit gemist :) er zijn genoeg manieren om contact te houden met vrienden en familie. Het enige dat wegvalt is het op de hoogte blijven van het leven van mensen die je nooit meer ziet.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 21:33

Ja dat is ook wel zo zo kende ik iemand die ik al 8 jaar niet meer gezien had.
Maar we hadden facebook ze begon raar te doen door niet meer te chatten en loog ook.
Toen heb ik het maar weggedaan facebook enne die mensen die ik ken die komen maar een keer op de koffie dat kan ook.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 21:40

Ik had het verwijderd, omdat ik gek werd van al dat gecontroleer en gezoek op die Facebookpagina's. Maar ik heb het een maand volgehouden en toen heb ik het maar weer aangemaakt :') Ik merkte dat ik achter begon te lopen met verhalen en gebeurtenissen :')
Heb alles afgeschermd voor onbekenden en bij info staat alleen mijn woonplaats, meer niet. Ja, en een foto dan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 21:54

Zou niet zonder kunnen. Heb mijn halve klantenkring via fb :j

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 22:07

Ik heb een weekje mijn Facebook verwijderd, maar toch weer geactiveerd.

Best wel erg om toe te geven vind ik zelf, maar ik ben vrij afhankelijk van Facebook. Niet alleen omdat ik de meeste klanten binnenhaal via mijn fotografiepagina, maar ook omwille van school. We hebben een grote groep voor onze opleiding, waar we vragen kunnen stellen en waar ook bijvoorbeeld examenvragen op verschijnen.

Hoewel ik me soms dood erger aan Facebook, en die week best een opluchting was op een bepaalde manier, ik zou niet meer zonder kunnen. En dat hoeft ook niet imo, het is een handig medium.

Ik heb overigens wel een gigantisch deel 'vrienden' eraf gepleurd. Ik begon met +700, nu nog maar 150 :=

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-15 01:29

Ik kan het best missen heb nu meer tijd voor me thuis studie dat is dan ook weer zo.
En voor de rest soms mis ik dat chatten maar dan komen ze maar op de koffie.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 04:18

niet weg gedaan,
maar wel me zelf onzichtbaar gemaakt voor mensen die ik niet ken :)

Geeft ook onwijs veel rust, geen vieze berichten of verzoeken van mensen die ik niet ken..
Ben onvindbaar via google, onvindbaar in vriendenlijsten van vrienden en mijn hele profiel is onzichtbaar voor onbekende :')

Esther_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 06:36

Ik heb nog nooit Facebook gehad (lang geleden wel een tijdje hyves). Niet iedereen hoeft alles van mij te weten en ik heb nog iets om over te praten als ik vrienden of familie zie. Soms merk ik wel dat ik een vreemde eend in de bijt ben. Ik hoor regelmatig 'maar dat stond op mijn fb' en ik weet vaak niets van bepaalde gebeurtenissen en foto momenten. Dat is wel eens jammer maar er is nooit bloed uit gevloeid. Mensen weten dat ik geen fb heb. Ook heb ik wel eens zelf een (foto)moment dat ik met iedereen zou willen delen, maar dat gaat nu maar via de app naar een select aantal mensen.
Het is wel prima zo, ik heb een leven zonder fb. *\o/*

Ik zag net iemand die 1 dag per week internet/app heeft, klinkt niet eens zo verkeerd ;)

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 08:26

Ik heb al een tijd geen facebook meer
Wat een rust zeg,ik mis het absoluut niet

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-15 11:36

Het is inderdaad rustig wat ik wel niet leuk vindt is dat als ik op msn ga er rechts boven facebook staat dan moet ik denken,oh ja geen fb meer voor mij.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 03:05

Ik heb er twee.
Een kleine voor mensen die ik vertrouw en eentje voor de massa.
Op een gegeven moment werd ik indirect betrokken bij een ruzie waar ik al heel lang over de vloer kwam en kwam tussen de partijen.
Dan merk je ineens hoe alles verweven facebook is, en dat is echt waardeloos.
Ik werd ook erg depri van die tig toch nuttige groepem over mijn ziekte.
Je kunt gewoon niet zonder, maar ik wilde het niet elke keer zien.
Nu kan ik het opzoeken op mijn oude pagina, maar ik hoef er niet naar te kijken.

Nu heb ik op de nieuwe maar 32 vrienden, inclusief enkele voor mij waardevolle lotgenoten waar ik op kan bouwen.
Mijn tweede pagina is geheim, op mijn oude weten ze niet eens van mijn pony.
Verder heb ik twee groepen waar ik op het nieuwe account beheerder van ben, verder ben ik van geen enkele groep lid.
Je bent zo klaar met kijken, en ik krijg veel minder negatieve dingen mee en like ook weinig.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 08:02

De laatste paar weken/maanden is voor mij weer een periode dat ik af en toe overweeg om FB weg te doen. Inderdaad om de reacties van mensen waarvan ik het niet direct verwacht heb.. Gelukkig kun je die mensen gewoon "uit zetten" zodat ik hun reacties niet meer zie of helemaal verwijderen.

Aan de andere kant vind ik FB zelf leuk en is het voor mij een hele mooie manier om wat makkelijker contact te houden met mensen die ik normaal niet veel zie.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 09:31

proudmama schreef:
Ik zit er ook aan te denken om FB te verwijderen. Al vanaf het begin ben ik heel selectief in mijn vrienden, maar helaas familie kan je zonder boze gezichten moeilijk verwijderen.
Als ik er iets persoonlijks opzet ( bv operatie) weten mijn hoog bejaarde ouders dat meteen en raken meteen overstuur terwijl het familielid die het ze vertelt niet de moeite neemt om aan mij te vragen hoe het is..

ik vind het nog vervelender als mensen je succes wensen voor bijv. een operatie terwijl je zelf bewust niets hierover op FB hebt gezet omdat je vindt dat anderen (je minder goede vrienden) het niets aangaat dat je wordt geopereerd. Nu komt het toch nog in het (min of meer) openbaar.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 09:33

Om die reden heb ik geen familie leden op FB. En ja daar waren ze behoorlijk pissig over, maar inmiddels zijn ze er volgens mij wel overheen.

Ik deel eigenlijk alleen wat luchtige berichtjes en foto's op FB, maar mijn familie nam alles zo serieus en alles ging steeds de hele familie daar. Ook stelde ze inderdaad persoonlijke vragen op FB, niet handig...

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 09:35

Wat mij vooral opvalt is dat mensen hun facebook mooier maken dan hun echte leven soms. (Verschilt natuurlijk per persoon) Zo is er een meisje die op facebook de mooiste verhalen houdt terwijl het in het echt toch een stuk minder mooi is. Erg fake vind ik t.

Ik plaats overigens niks, gebruik het gewoon om af en toe eens door te kijken.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 10:09

Ik ben vrij laat aan Facebook begonnen, maar ik heb eigenlijk nooit een negatief effect gevoeld.Je vult het nl zelf allemaal in. Dingen die me niet bevallen klik ik weg, soms blokkeer ik iemand die met negatieve of gruwelijke dingen komt.
Mijn contacten zijn voornamelijk paardgerelateerd, wereldwijd, grootste deel Portugees, en familie. Ik vind het leuk om zo af en toe foto´s en verhalen voorbij te zien komen. Mijn zus en nicht kunnen erg komisch verslag doen van dingen die ze meemaken, positief of negatief.
Er zitten bij mij bijna geen tieners bij en ik denk dat het wel wat uitmaakt. Ik heb geen mensen erbij die continue selfies nemen en de dingen anders voorspiegelen dan ze zijn. Het is meer een verzameling van memes met wijsheden, of grappige dingetjes, en vooral veel paarden, honden en katten, mooie muziek en weetjes over dat alles.
Ik heb een aantal beroemdheden erbij, sommigen volg ik alleen anderen ben ik bevriend mee en het is ook leuk om te lezen en zien waar ze nu weer zitten en wat ze meemaken.
Ik heb een Facebook vriend die ik nog ken van toen hij 25 was en hij is nu in de 50, en die heeft ng wel eens een kritisch puntje waar mooie discussies uit ontstaan waar ik me dan in meng. Hij is fotograaf dus er komen ook nog eens hele mooie plaatjes van hem voorbij en hij geeft commentaar op foto´s die ik plaats, waar ik wat aan heb,bv.
Ik heb zo ook contact met meer mensen van vroeger en het is gewon heel leuk om ze weer terug te zien zo.

Facebook is helemaal wat je er zelf van maakt. het is jouw pagina. Je kunt weghalen en blokkeren wat je niet er op wilt.
Als het niet bevalt is er dus iets dat je zelf niet goed doet....
Als je er geen behoefte aan hebt is dat prima, het is geen must, het is slechts één manier om dingen te delen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 14:35

Ik heb nooit Facebook gehad, jaren geleden vond ik het privacy-beleid al belabberd. Heb aan bokt genoeg social media. :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 14:44

Soms neig ik er wel naar. Mensen leven hun leven tegenwoordig op facebook/twitter/etc lijkt wel, het échte contact is gewoon weg...

Maar aan de andere kant, op die manier blijf ik op de hoogte van bekenden die ik anders niet zo snel zou bellen/mailen. Daarnaast heb ik mijn facebookpagina van mijn fotografie, dus ik vind het lastig... :\

Voorlopig blijft ie nog bij mij, maar ik ben wel minder te vinden op facebook :j