Struinen door 2e-handswinkels...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:45

ikke schreef:
Sunrise19 schreef:
Jeetje, ik vind 2e hands voor mezelf al niet fijn, dan krijgt mijn kind dat helemaal niet hoor :+ Je hebt zat outlet winkels waarbij je echt niet de hoofdprijs betaald. Zat hier in de buurt toen een. Kocht daar stelletjes van vingino, babyface etc. 2 volledige stelletjes kostte daar 40euro.

Ik heb van vriendinnen ook weleens hun kleertjes gekregen, ook gewoon vlekken erin enzo :n Echt ranzig! Ik ben echt heel erg zuinig op mijn spulletjes dus van mij krijgen ze het wel graag :') Maar als ik bedenk dat een kindje die kleertjes helemaal vol gespuugd kan hebben of gepoept dan bedank ik er wel voor :')

Ik wens je van harte toe dat je dat kunt blijven betalen.
Die outletprijzen klinken leuk, maar zeggen meer over de marges op kleding dan dat het goedkoop is.......

Enne, als jouw kind z'n kleren volspuugt, hoeft ie die kleren dan ook niet meer aan?

touché ;-)

hier ligt een hele stapel kledij, is het vuil? gewoon het volgende aandoen en in de was ermee.

En zit er een vlek in die ik niet uitkrijg, naar mijn moeder ermee, die stopt dat in een heksenketel ofzo. Geen idee wat ze ermee doet maar ze krijgt de vlek er altijd uit.
Ik heb het tweedehandsen trouwens van haar geleerd. (dank u mama)

misschien is dat wel iets dat moet geleerd worden. ik liep ook steeds in "afdankertjes" en de dure dingen draag ik als ik ergens naartoe moet (en dan nog heb ik hele mooie tweedehands designer kledij ...)
Laatst bijgewerkt door Vicky_Belle op 03-10-15 20:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:48

Voor de kids koop ik inderdaad voornamelijk outlet. Bij Limango betaal je voor Name It kleding Zeeman/ Wibra prijzen. Om vies te worden en lekker te rauzen hebben ze kleertjes van de Hema en Zeeman.

Sunrise19 schreef:
Nee dan gooi ik het weg ja.. Ik vind dat gewoon goor. Gelukkig heeft mijn dochter nog nooit iets onder gespuugd.

Jouw kind speelt nooit lekker in de modder en knoeit ook nooit met eten?

Sunrise19

Re: Struinen door 2e-handswinkels...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:50

Natuurlijk wel, maar modder ruikt niet zuur. Ik kan er gewoon echt niks aan doen maar vind het echt super vies als mensen overgeven :+ Elke gek zijn gebrek toch? :')

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:55

Hier alles tweedehands, ik woon in de UK, en hier heb je charity shops, kringloopwinkels voor goede doelen. Ook wonen we niet al te ver van Camden, wat altijd leuk is voor vintage kleding.

Ik heb 6 kinderen, en nieuwe kleding ga ik echt niet aan beginnen, weet je hoe vaak er hier eentje valt en broek weer kapot, of maillot aan flarden? Kleding met vlekken krijgen ze in principe niet aan, hooguit als we naar het bos gaan (en het natuurlijk wel gewassen is, maar ik bedoel vlekken die er dan toch niet meer uitgaan).

Ik heb 4 van de 6 met zware reflux gehad, als ik alles weg had moeten gooien waar ze op spuugden was ik nu echt failliet.

Mijn kinderen lopen er ('s ochtends haha) netjes bij, maar Primark etc koop ik echt niet, wat een flut kwaliteit.

Kringloop/charity shops zijn ook ideaal voor speelgoed, en rommelmarkten nog beter natuurlijk.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:57

Vicky_Belle schreef:
hier ligt een hele stapel kledij, is het vuil? gewoon het volgende aandoen en in de was ermee.

En zit er een vlek in die ik niet uitkrijg, naar mijn moeder ermee, die stopt dat in een heksenketel ofzo. Geen idee wat ze ermee doet maar ze krijgt de vlek er altijd uit.

Wellicht moet je dan toch even bij je moeder in de leer. Kan nooit kwaad om dat soort "trucs" in huis te hebben.
Statistisch gezien is de kans toch wel heel groot dat je moeder eerder overlijd dan jij en het zou toch zonde zijn als ze die kennis mee d'r graf in nam.

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:16

ikke schreef:
Vicky_Belle schreef:

Wellicht moet je dan toch even bij je moeder in de leer. Kan nooit kwaad om dat soort "trucs" in huis te hebben.
Statistisch gezien is de kans toch wel heel groot dat je moeder eerder overlijd dan jij en het zou toch zonde zijn als ze die kennis mee d'r graf in nam.

ik denk dat ik daar morgen maar eens binnenspring en wat van haar toverkunst te weten kom :o

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:45

Sunrise19: Ik weet niet hoor, kan me vergissen, maar vind je erg denigrerend klinken naar mensen die wel tweedehands kleren kopen (voor hun kinderen.). Yuk, ranzig, goor, mijn kind krijgt alleen het beste hoor. Alsof andere moeders dat niet hebben.. Maar die hebben liever kleding voor een heel seizoen voor 40,- dan twee merk setjes.. En daar is niets mis mee.

En vlekken en al dat.. Als ze vlekken hebben die er niet uit kunnen en/of afgedragen zijn komt dat echt niet zomaar in de tweedehands winkel te hangen. Ook die heeft een mate van kwaliteit. Misschien dat er zulke winkels wel zijn, maar ik ben ze nog niet tegen gekomen.. Kom je zo'n zaak tegen, dan kom je er niet weer en dan zijn er nog genoeg andere leuke tweedehands winkeltjes.

Maar prima, als het je ding niet is, volkomen begrijpelijk. Als je het geld ervoor hebt, dan hoef je ook niet tweedehands te kopen. Sommige mensen zijn echter wel genoodzaakt, en andere mensen kopen er weer voor de leuk. Beetje hobby, leuke dingen proberen te scoren in tweedehands voor een klein prijsje, en anderen een beetje van beide of weer omdat ze begaan zijn met het milieu en liever duurzaam shoppen etc. Zoveel redenen om het wel of niet te doen. Ieder zijn eigen..

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:45

Sunrise19 schreef:
Natuurlijk wel, maar modder ruikt niet zuur. Ik kan er gewoon echt niks aan doen maar vind het echt super vies als mensen overgeven :+ Elke gek zijn gebrek toch? :')

Ik vind dat ook ranzig :r
En als ik die geur er met wassen niet uit zou krijgen gaat het bij mij ook gewoon de vuilnisbak in.
Ondergekotste kattenkleedjes zijn hier ook wel eens linea recta de vuilnisbak in gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:48

Vicky_Belle schreef:

Mag ik jouw moeder of haar heksenketel lenen?? Ik heb ook een aantal kledingstukken waar ik vlekken echt niet uit krijg... klus/stal kleding dan maar :+ :')

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:48

idd vlekken kleding gaat hier ook naar stal aan ofzo :+

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:50

Ik bedoel het anders niet zo :) Excuses dan :) Ik maak een ander ook blij met mijn kleertjes alleen geef ik die weg. Dat is mijn bijdrage aan mensen met een klein budget :) Ik vind het gewoon niet zo fris op de een of andere manier.

Maar goed, mijn moeder heeft 2 kinderen groot moeten brengen in haar eentje zonder alimentatie en wij liepen ook nooit met 2dehands. Dus misschien dat het daarvan komt?

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:51

Wubwub schreef:
Vicky_Belle schreef:

Mag ik jouw moeder of haar heksenketel lenen?? Ik heb ook een aantal kledingstukken waar ik vlekken echt niet uit krijg... klus/stal kleding dan maar :+ :')

Ik wil haar ook wel even lenen :D Ik heb een vlek in een mooi spijkerbloesje van mij. Baal ik echt van.. Maar krijg het er echt niet uit. Geen idee ook wat voor vlek het is.

@Cowgirl: Owja, met dieren heb ik ook veel dingen zo het vuilnis ingegooid in plaats van te wassen.. Maar dat was meer gemak, dan dat als je het zou wassen, het er niet uit zou gaan.

Sunrise19: Ik wist ook niet zeker of je het zo bedoelde, maar zo kwam het op me over. Fijn dat het niet zo is :D. Maar ieder zijn recht natuurlijk, als jij het voor jezelf/je eigen niet fris vind om tweedehands te doen, dan hoef je dat ook niet natuurlijk.

Maar het is fijn dat het er is voor mensen met een klein budget en mensen met een normaal/middel/hoog budget die het gewoon leuk vinden.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:56

En de zwarte markt? Hoe staan jullie daar tegenover dan? ( kleding ). Is vaak ook niet duur. Soms zie ik daar ook nog wel eens wat. Ik kom er niet vaak, is ook niet nodig, is vaak hetzelfde :D

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:59

Nog nooit geweest, dus geen idee :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 22:13

Ben er 1 keer geweest, maar niet mijn ding. :n

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 22:34

Hier wekelijks lekker struinen kleding gaat hief ook mee, hier is veel merk kleding te vinden gucci, diesel voor de kids vingino enz..

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 23:14

Ik vind het heel knap als mensen leuke tweedehands spullen kunnen vinden. Mij lukt het nooit :'). Alhoewel ik toevallig vandaag nog twee grote tassen vol met (mooie!) kleding naar de kringloop heb gebracht. Hopelijk maak ik iemand anders er blij mee.

Wat ik me nog afvroeg he. Soms lees ik dat mensen liefst tweedehands kopen omdat dat milieubewuster is. Maar als er geen mensen zijn die nieuwe spullen of kleding kopen, kan je toch ook niet afhankelijk zijn van de kringloop?

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 23:21

Ik verkocht voorheen altijd kleding op de zwarte beurs (2dehands) Maar heb daar een vrouwtje leren kennen die voor weeskinderen kleding inzamelt. Daar geef ik dus altijd een hoop aan.

Verder via facebook een andere vrouw leren kennen met een kindje. Zij is er alleen voor komen te staan en ik geef haar echt heel veel. Van meubels tot aan kleding. Is erg dankbaar :)

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 23:46

Mijn moeder koopt voor mijn zusje best heel veel via marktplaats en ook wel in tweedehandswinkels en mijn zusje vind het dood normaal... Ze verteld ook heel trots aan de juf dat haar dure merktrui tweedehands via marktplaats komt, gewassen en gewoon helemaal schoon! Geen problemen mee hier thuis.

Paardcool

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 00:00

Ik koop bij de kringloop zaak altijd boeken liefst de duurde paarden boeken. Kleding sla ik af omdat ik lichte vorm van smetvrees heb en gewoon idea dat tijdje albij iiemand heeft gelegen. Voor mij hoef dat niet maar als mensen gerust tweedehands kleding wilt kopen hou ik ze niet tegen :) maar bijna al mijn meubels zijn tweedehands maar daar heb ik minder moeite mee dan kleding best apart eigenlijk

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 08:06

Plien91 schreef:
Ik vind het heel knap als mensen leuke tweedehands spullen kunnen vinden. Mij lukt het nooit :'). Alhoewel ik toevallig vandaag nog twee grote tassen vol met (mooie!) kleding naar de kringloop heb gebracht. Hopelijk maak ik iemand anders er blij mee.

Wat ik me nog afvroeg he. Soms lees ik dat mensen liefst tweedehands kopen omdat dat milieubewuster is. Maar als er geen mensen zijn die nieuwe spullen of kleding kopen, kan je toch ook niet afhankelijk zijn van de kringloop?

als eerste omdat het dan niet op de vuilnishoop beland, je recycleert het dus.
Als je dan een duur(der) merk (tweedehands) koopt is het helemaal goed. Dure merken worden niet gemaakt in sweatshops maar gewoon in westerse studio's / fabrieken.

Tweedehands kan je geen primart of hema kopen, die kleding verslijt zo snel wegens lage kwaliteit. Die kunnen enkel nog dienen als vodden.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 08:51

Cinnepin schreef:
En de zwarte markt? Hoe staan jullie daar tegenover dan? ( kleding ). Is vaak ook niet duur. Soms zie ik daar ook nog wel eens wat. Ik kom er niet vaak, is ook niet nodig, is vaak hetzelfde :D

Ja leuk...maar kom er nooit. Dat is echt al heel lang geleden.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 08:56

Op marktplaats scoor ik ook wel.
Heb daar al regelmatig een nieuwe winter paardenjas gekocht voor een paar tientjes die in de winkel rustig tegen de 200 euro aanzitten.

En op HE was ik dit jaar ook zeer geslaagd. Voor 50 euro een nieuwe winterjas van Mountain Horse die normaal ook richting de 200 gaan.

Alleen vind ik broeken erg lastig dus daar ga ik wel voor naar de winkel.
Schoenen wil ook niet echt en nu ik speciale zolen heb moet ik toch echt naar de winkel voor een paar goede schoenen waar ik bv mee naar een beurs of dagje uit kan.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 09:07

Vicky_Belle schreef:
Plien91 schreef:

Als je dan een duur(der) merk (tweedehands) koopt is het helemaal goed. Dure merken worden niet gemaakt in sweatshops maar gewoon in westerse studio's / fabrieken.

Tweedehands kan je geen primart of hema kopen, die kleding verslijt zo snel wegens lage kwaliteit. Die kunnen enkel nog dienen als vodden.

PRIMARK. Het heet geen Primart of Primarkt. Please :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 09:36

Vicky_Belle schreef:
Plien91 schreef:

Daar zou ik toch maar niet zo zeker van zijn........