Maar, bedankt in ieder geval!

Is zo'n test bepalend? Want ik deed hem, en zag zelf alleen maar het 'logisch denken' en heel misschien een ander punt terug komen, lang niet alles.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

die is gratis, zit een tijdsdruk achter maar is wel altijd leuk om te doen. Ik denk alleen wel dat ie gericht is op volwassenen, maar afijn je kan allicht een keer mee doen. Sammie schreef:Als je het leuk vindt om IQ te testen zou ik voor willen stellen om gewoon mee te doen met de IQ test die elk jaar op tv wordt gehouden. Nu weet ik alleen even niet of die in het voorjaar of in het najaar op tv isdie is gratis, zit een tijdsdruk achter maar is wel altijd leuk om te doen. Ik denk alleen wel dat ie gericht is op volwassenen, maar afijn je kan allicht een keer mee doen.
ik kan er al niet tegen als de leraar zegt dat de laatste 5 minuten van een toets in gaan
Sammie schreef:Als je hoogbegaafd ben heb je een hoge intelligentie.

Fem schreef:Maar daar hoef jij niet voor op tv hoor..
Je kunt gewoon vanaf de bank meedoen
dat is leuk! Ik ga wat opzoeken haha.
shirleyp schreef:De WISC-III is een betrouwbaar onderzoeksmiddel. Echter is een goed onderzoek alleen compleet met een volledig psychodiagnostisch onderzoek, waarbij veel breder wordt gekeken. Natuurlijk hangt dit ook weer af van degene die de test afneemt, maar om 'IQ-testen' zomaar af te schrijven gaat mij te kort door de bocht.
Citaat:Dat tevens het concept 'school' gegeneraliseerd wordt en wordt afgevallen vind ik ook erg vervelend. Natuurlijk gaat er nog voldoende mis, maar er is zeker een ontwikkeling gaande op dit gebied en ik weet zeker dat vrijwel iedere leerkracht ook voor deze doelgroep het beste wil.
Merileth schreef:Sammie schreef:Ik quote jou nu even voor het gemak, maar je bent lang de enige niet die deze fout maakt.Als je hoogbegaafd ben heb je een hoge intelligentie.
wat een verrassing!
xniieeenke schreef:Ik ben ook moe, kan maybe invloed hebben?
Maar, bedankt in ieder geval!
Is zo'n test bepalend? Want ik deed hem, en zag zelf alleen maar het 'logisch denken' en heel misschien een ander punt terug komen, lang niet alles.
je hebt nuttige antwoorden sallandval schreef:Dat neemt natuurlijk niet weg dat er ook beroerde leerkrachten en zelfs scholen zijn. heeft iemand de pech dat zijn/haar kind toevallig op een school terecht komt waar het geen passend onderwijs krijgt kan dat langdurige gevolgen hebben. Geen wonder dat die mensen dan afknappen op 'het systeem'.
xniieeenke schreef:Heb hem gedaan, en het was heel veel over logische volgordes.
Nu komt er dit:
Beste kandidaat,
Op basis van de antwoorden die je hebt ingevuld, menen wij dat je -mocht je de Mensa-eindtest maken- niet zult voldoen aan de eisen om lid te mogen worden van Vereniging Mensa Nederland.
De onlinetest is echter geen officiële, geijkte test en is daarom slechts indicatief voor het succes van de Mensa-eindtest.
Over de gemaakte onlinetest geven wij verder geen informatie (zoals over de juiste antwoorden of het aantal fouten).
Wil je meer weten over de Mensa-eindtest, kijk dan hier.
Wil je ondanks onze inschatting toch de test afleggen, klik dan op de knop hieronder om je aan te melden voor de eindtest. Deelname aan de eindtest kost €54,-. De betaling dien je via iDEAL te voldoen.
Met vriendelijke groet,
Selectiegemachtigde Vereniging Mensa Nederland,
Drs. Martijn Y. de Deugd.
-
Kan iemand helpen? Ga niks betalen, helaas
Toen ik nog op de middelbare school zat haalde ik bijna alleen maar cijfers rond de 9 zonder er veel voor te hoeven doen. Maar mijn ouders hebben niet eens een diploma (alleen lagere school) en er is een test gedaan bij mijn moeder dat ze juist zwakbegaafd zou zijn. Terwijl ik altijd dacht dat intelligentie erfelijk is... elenaMM77 schreef:Maar ook hij zal vragen waarom je dat dan precies wilt.
woppeke schreef:Toch maar even reageren. Er wordt een hoop geschreven hier. Het gaat volgens mij om een wezenlijk anders tegen de wereld aan kijken. Autonoom, kritisch zelfstandig, creatief, scheppend, vernieuwend. Andere manier van denken en leren. Sneller leren en links leggen. Overal verbanden zien. Graag wetenschap bezigen. En als ik hier dan lees over kinderen die een volwassene zijn in kinderverpakking???? waar haal je die onzin vandaan? Het zijn gewoon kinderen. En heel hoogbegaafde kids hebben met iq test ook geen probleem, is ook een koekie. Mijn zoon presteerde op school niet geweldig, maar uit zijn hele zijn en denken wist je al dat hij zeer slim en anders is. Las met 3 jaar dikke boeken, snapte ook wat hij las. Was bezig met wetenschap en wilde toen al niets liever dan studeren. Schaakte en deed zeer lastige puzzels. Tijdsbesefs had hij heel snel door. Heeft amper oefening nodig en kan door naar het volgende. Is zeer geboeid door politiek en geschiedenis.Kan zeer goed redeneren, en presenteren. Is nu 7 en is de basisschool al bijna door. Hij zit constant in de sneltrein. Tegenhouden lukt niet dat maakt hem diep depressief. En nee het is geen volwassene, of sociaal onvaardig. Hij speelt ook heerlijk met andere kinderen. Lekker buiten fietsen, verstoppertje enz... Maar gaat niet met ze in discussie want hij weet dat kinderen hem dan niet volgen. Maar doet wat zij wel snappen. (ook soc zeer intelligent) En ja hij kwam extreem hoog uit de testen. Op alle gebied. Niet te meten IQ met Nederlandse testen. Gaat zijn eigen onderwijspad en geniet van de kinderen om hem heen. En s avonds ligt hij lekker bij zijn knuffels in bed want hij is 7. Maar wel filosoferend over de wereldvrede of over literaire werken van grote nederlandse schrijvers.....dat wel.
, allemaal verschillend. Vaak is vroeg zijn met alles juist niet typisch HB (als er al zoiets bestaat), de meesten zijn juist laat met veel dingen. Einstein ging pas voor het eerst spreken op zijn 7e. En de echte uitdaging komt in de pubertijd; dan moet de wil tot leren en spelen het namelijk 'winnen' van de wil tot hormonen najagen. woppeke schreef:Citaat:
HaHa wat een antwoord! En waar haal je de wijsheid vandaan dat Einstein laat was? dat was hij juist helemaal niet! hoogstens wat autistiform haha! Als je niks van een onderwerp weet kun je beter niet reageren