ik ben het vechten moe...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zerena

Re: ik ben het vechten moe...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 11:48

Je bent echt heel goed bezig, en vind het erg knap van je!
En je hebt gelijk, JIJ mag er zijn.
En JIJ mag ook alles doen zoals je het zelf wilt, er zullen altijd mensen zijn die wat anders vinden en dat mag.
Maar het is jou leven en niet dat van een ander :)

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:02

Ik heb alleen de eerste pagina doorgelezen dus ik weet niet of het al genoemd is, maar volgensmij heb jij wel recht op een wajong uitkering.
Echter zijn ze nu wel weer bezig met alles te veranderen mbt het aanvragen enzo.
Maar je zou ff kunnen infomeren bij het uwv.

Dan zou je ook genoeg geld hebben om op jezelf te gaan.
Ik denk dat dat wel echt belangrijk is voor je.

En ik denk dat therapie met paarden (is ook al genoemd op de 1ste pagina door iemand) misschien wel goed is voor je.
Je kan ook denken aan muziektherapie.
En misschien iets van wonen in/op een woongroep?

Oh ik lees net pas dat je een kamer hebt gevonden... (ik had alleen de 1ste pagina gelezen :+ )
Super voor je!
Zal je goed doen!

Ik ken je verder niet, maar als je wilt mag je me pb-en !

123butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 13:49

Cerastes, ik lees alleen dat je recht hebt op wajong als je door ziekte of een handicap niet kunt werken..? Dat is bij mij niet aan de orde. Waarom denk je dat ik daar recht op heb?

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:51

Het enige wat in mij opkomt is idd verhuizen naar een nieuwe plek en een leuke baan vinden als serveerster ofzo in een gezellig klein café waar een goede sfeer hangt of lekker naar de sportschool zoiets gewoon heel veel nieuwe mensen ontmoeten en dan komen daar vanzelf mensen bij die bevriend met je worden en die je begrijpen vooral moet je veel omringt zijn door positieve mensen met wie je gewoon lekker kan lachen en dan zeker als je je eigen leven bent begonnen en die mensen bij je hebt zal de tijd ervoor zorgen dat je alles een beetje achter je kan laten...

Wat ik ook wel eens heb mee gekregen is een dagboek kopen en dan daarin elke dag minimaal een bladzijde vol schrijven aan positieve ervaringen want dan dwing je jezelf positief te denken en als het dan tegen zit kan je allemaal leuke verhalen terug horen zodat je een beetje vrolijk word

Hoop dat je wat aan deze tips hebt in iedergeval ik doe het je niet na en vind het supper knap hoe je het allemaal handelt

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:59

O en tip bij de action kan je verassend goede kwaliteit spullen kopen wij hebben zelf kommetjes van de action goedkoop en we hebben ze al een tijdje en nog niet kapot of iets gewoon normale kwaliteit en waar ik heel erg van van ben je kan daar een messen set kopen voor 9,95€ heb je een messen houder een vlees, vis, brood, groente, fruit mes allemaal gecoat en heel scherp +:)+ :D

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:00

Ook ik heb je hele verhaal gelezen. Zelf herken ik het gelukkig niet. Maar ik wil je wel zeggen dat ik het super knap van je vind om dit van je af te schrijven. Ik denk dat dit al een hele grote stap de goede richting in is..
Nog geen maand geleden je verhaal er op gezet en nu ga je gewoon naar een kamer voor jezelf! Je mag best trots op jezelf zijn! Van mij ook een dikke knuffel!

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:03

123butterfly schreef:
Cerastes, ik lees alleen dat je recht hebt op wajong als je door ziekte of een handicap niet kunt werken..? Dat is bij mij niet aan de orde. Waarom denk je dat ik daar recht op heb?

Ik pb je even.

123butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 11:16

Bedankt iedereen voor de reacties!

Helaas zit ik er momenteel een beetje doorheen.. weinig zin in dingen, iedere dag is een berg waar ik tegenop zie. Zelfs de kleine dingen zoals omkleden of haren wassen moet ik me echt toe zetten. Ik zie op tegen de toekomst..

Soms denk ik: als ik een serieuze diagnose kreeg, is dat misschien niet leuk, maar dan heb ik tenminste een reden om het rustiger aan te doen. Nu moet ik maar door.

Klussen kom ik ook niet echt aan toe. Een avondje klussen naast mijn gewone leven, betekent een of twee dagen hoofdpijn.

Sorry voor mijn klaagzang, ik wil het echt even kwijt. Ik wil vechten, maar het valt zwaar.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:25

Alereerste een knuffel ik vind het echt knap dat je je struikelpunten zo enorm goed kan verwoorden.
Ik heb mischien een idee voor je , je zal het eventjes moeten opzoeken maar heb je al eens gedacht aan bewegins therapie ? Soms ook PMT genoemd geloof ik, is vaak in een spothal ik heb het zelf namelijk ook gehad. Ik vond het enorm moeilijk om te praten over dingen, dus gingen we gewoon met een insteek van lekker sporten. Ik merkte dat bij mij vooral veel los kwam als ik op een trampoline sprong ( klinkt vaag maar was enorm ontspannend op de een of andere manier, was een enorm ding) Dan praate ik wat makkelijker over dingen, als we gewoon lekker bezig waren met beweging in plaats van idd op een stoeltje naar elkaar staren, mischien iets om te proberen of over na te denken ?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:26

dikke knuffel meid. :(:)
Ben je al verhuisd ?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:02

Die dipdagen zijn niet leuk.
Maar zonder dip ook geen hoogtepunten en hele blije dagen.

Je ben enorm goed op weg.
En je hoeft niet alles alleen te doen. Geestelijk maar ook lichamelijk kan je hulp vragen.
Geen handige kennis die wil helpen klussen?
Moeten die klussen af of wil je dat ze af zijn?

Op sinaasappelkistjes kan je ook zitten.
En een matras op de grond slaapt ook.

123butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 13:47

ittheclown, bedankt voor je tip. Ik denk dat die therapie niet echt iets voor mij is. In een gymzaal/sporthal blokkeer ik al helemaal ;) maar ik heb inmiddels een therapie gevonden die bij me past!:)

Jokari, dankjewel. Er moet nog wat schilderwerk gebeuren, maar als dat klaar is, kan ik over! De planning is om van het weekend over te huizen.

Ik heb weinig kennissen die kunnen helpen. Voor het weekend heb ik wel wat hulp nodig, want in m'n eentje gaat dat niet lukken. Maar dat komt goed. Zodra ik er kan leven, ga ik over!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:10

fijn dat je een therapie hebt gevonden die bij je past !

ik hoop dat je komend weekend kan verhuizen en dat je je dan beter kan gaan voelen. Zou me niets verwonderen dat het in het begin moeilijk gaat zijn, zo alleen, maar thuis blijven leek me toch geen optie meer. :(:) Ik wens je echt een mooie nieuwe start toe. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:28

Lieve Butterfly wat een rugzak heb jij om te dragen. Een rugzak vol met onrecht dat jou is overkomen. Je spreekt over dat monster dat jou in de greep houdt.
Ik ken dat monster ook, voor mij was het een duiveltje.
Eerder liet ik mij er heel erg door leiden omdat ik geloofde wat hij zei , ik was zo overtuigd dat ik ook niet meer wilde leven en uiteindelijk vast besloten om het leven uit te stappen.
Maar ik heb hem overwonnen en kan hem zodra hij weer een leugen verteld weg sturen.
Ik heb gekozen om hem niet meer te geloven en ik hoop dat jij ook die keuze kan maken.

Het is goed dat je op kamers gaat want dat rottige duiveltje gebruikt jou vader om jou te bevestigen dat je niet deugd.
En dat is niet goed voor je.
Als je straks op kamers bent is het wel belangrijk dat je verder gaat werken aan jezelf.
Want je kunt misschien uit huis gaan, je draagt de rotzooi nog met je mee.
Je kunt die rotzooi niet negeren, je kunt het niet verstoppen en net doen als of het er nooit is geweest.
Want die rotzooi maakt dat jou monster nog steeds greep op je heeft.
Breng het in het licht (vertel je verhaal aan mensen die je vertrouwt) en erken dat wat jou is aangedaan niet okay is. Accepteer dat het jou heeft beschadigd.
En besef dat je hulp nodig hebt om de rotzooi te gaan opruimen.

Door de rotzooi vanuit jou verleden op te ruimen maak je dat het monster of het duiveltje zoals ik hem noem geen vat meer op je heeft.
Hij zal het nog wel eens proberen maar jij weet dan dat hij niet gelijk heeft en daardoor ben je velen malen sterker dan het monster.

Heel veel sterkte TS en hele dikke knuffel :(:)

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:48

Zo herkenbaar je verhaal, ik heb ook geen gelukkige jeugd gehad met een alcoholistische vader die van alles met ons deed wat verboden is....
Op mijn 10de zijn mijn ouders gescheiden maar heeft een lange nasleep gehad

Daarom was ik op school in de omgang een makkelijke prooi om te pesten, en ja dat deden ze maar al te graag en heb nooit 'echte' vrienden gehad tijdens mijn schooltijd.

Ik heb tijdens mijn schooltijd ook veel mensen gezien die zich voordoen als vertrouwenspersoon maar het helpt niet echt als diegene kwaad word op mijn vader nadat hij mijn verhaal weet, dat wekt niet echt vertrouwen bij mij.

Ik ben zo snel het kon op mijn 18de het huis uitgegaan en heb ik de tussentijd de liefde van mijn leven ontmoet die me echt heeft wakker geschud. Nu ons motto, je moet naar voren kijken, niet steeds naar achter wat is geweest. Accepteer je verleden, je word er alleen maar sterker van en accepteer je monster. Dat is een stuk minder vermoeiender dan ertegen vechten.
Bij mij werkt het niet om er ellelang erover te praten met zieleknijpers, accepteren en doorgaan werkt voor mij het beste.

Nu 7 jaar later ben ik nog steeds gelukkig samen met mijn vriend al hou ik mijn dipjes ook, hier heb ik een slechte gewoonte bij om dan te gaan drinken maar daar werk ik nog steeds aan.

Mijn tip aan jou, probeer een eigen leven op te bouwen en iemand te vinden waar je hart bij kan uitstorten en die je tevens ook liefde/warmte kan geven.
Geloof me, je bent niet de enigste op aarde die zich zo voelt!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 16:19

TS, in welke omgeving zit je? (Hoef je niet precies te zeggen, maar voor een indicatie?) Misschien zijn er hier op Bokt mensen die ook wat aanspraak nodig hebben? Mocht je in omgeving Den Bosch zitten, dan ben je altijd welkom! Ook met kleine klussen ben ik best redelijk handig :)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 16:31

Precies wat Cayenne zegt, ook hier ( omgeving Rotterdam ) ben je altijd welkom.
Ik ken je gevoel deels wel en alles wat ik wil, is geaccepteerd worden.

Het is lastig, maar er zijn genoeg mensen op aarde waar jij je wel thuis zult kunnen voelen.
Laten we met bokt er voor zorgen dat je veel mensen hebt waar jij je hart en ziel kwijt kunt, en je weet dat je wel degelijk wat waard bent.

Je bent hier altijd welkom, al is het om samen een serie te kijken, even lekker te gamen, of een traantje wegpinken omdat iets je dwars zit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 16:55

Als de like knop hier zou zijn dan had ik nu twee x geliked.
Wat een lief aanbod Cayenne en Ylvy.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:07

idd ! Erg lief !

Ik vermoed dat je niet in Vlaams-Brabant (of omgeving) zit ? Anders kom ik zaterdag helpen hoor.

123butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 19:20

Wat lief van jullie! <3
Ik woon helaas niet bij jullie in de buurt. Meer richting midden nederland

123butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 19:57

Een fijne update: ik ben verhuisd en heb vanaf nu echt mijn eigen plekje!!
Het zal heus niet allemaal vanzelf gaan, maar de eerste en belangrijkste stap is gezet :D

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:09

Gefeliciteerd TS, met de start van je nieuwe leven !
Maak er wat moois van en ondanks dat er vast nog vele moeilijke momenten zullen komen weet ik zeker dat dit de juiste stap voor je is geweest.

Hopelijk vind je een lieve knuffelkat waar je op moeilijke momenten steun aan hebt.

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:14

Wat fijn TS!
En wat je al zelf zegt, inderdaad een belangrijke stap!

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:37

Heel veel plezier met je nieuwe woonplek.

123butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 23:22

:D

Een katje gaat helaas niet lukken. Het mag wel, maar hij mag dan niet van mijn kamer af. Dat vind ik niet eerlijk tegenover een kat.
Twee parkietjes mag wel, dus het gaat niet lang meer duren tot die er zijn! :)