Stoptober 2015 wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 14:19

Danique_G schreef:
Ik was vier jaar gestopt met roken. Tot twee weken geleden. Nu probeer ik weer te stoppen en dat gaat slecht. Heb alweer een nieuw pakje gekocht :+

Na 4 jaar? Whats happend?

Ik ben inmiddels al 5 maanden gestopt. Gaat me tot nu toe makkelijk af. Ondanks de blessure van mijn paard en de onzekerheid of het nog wel goed komt.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:35

Ir111 schreef:
Ik ben nu dus ruim een jaar geleden gestopt. Als mensen mij vragen over hoe ik het gedaan heb zeg ik altijd, 'je moet er niet over praten maar je moet het gewoon doen'.

Zo heb ik het ook gedaan :D Niemand iets gezegd, niet over geleuterd gewoon van de ene dag op de andere cold turkey gestopt. Niks afbouwen, niks plannen maken om 'morgen' te stoppen, gewoon nu onmiddellijk direct.

Ik had gemerkt dat ik door al dat praten en plannen mezelf gewoon de hele tijd voorloog. En dan gingen mensen natuurlijk vragen stellen, zeggen dat het me toch niet ging lukken. Dus als ze vroegen of ik mee ging roken zei ik gewoon steeds 'nu even niet' Toen ik na een maand aankondigde dat ik ging stoppen en ze weer vroegen of dat wel ging lukken, kon ik antwoorden 'Waarom niet, ik heb al een maand niet meer gerookt'

Inmiddels ben ik al weer ruim 5 jaar rookvrij, en geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om terug te beginnen :)

PureSG, daarom heb ik er net niemand over verteld. Ik was ook altijd bang voor de reacties van anderen als het niet zou lukken, dus ik heb het pas verteld nadat het al gelukt was :') Dat kan niet altijd natuurlijk, maar voor mij hielp het wel. Gewoon even op de tanden bijten en lekker stoppen zou ik zeggen!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 20:37

jepsica schreef:
Danique_G schreef:
Ik was vier jaar gestopt met roken. Tot twee weken geleden. Nu probeer ik weer te stoppen en dat gaat slecht. Heb alweer een nieuw pakje gekocht :+

Na 4 jaar? Whats happend?

Ik ben inmiddels al 5 maanden gestopt. Gaat me tot nu toe makkelijk af. Ondanks de blessure van mijn paard en de onzekerheid of het nog wel goed komt.

Wat is er met je paardje? :(:)

Ja ik ga gewoon veel meer naar feestjes laatste half jaar. De verleiding was na een tijdje zo groot dat ik toegaf. Ik denkbdatbik mijn hoofd ook momenteel nog niet bereid genoeg ben om te stoppen. Maar wat er eerder werd gezegd vond ik een hele goeie. Tegen niemand zeggen datje bent gestopt. Ik heb dus uiteindelijk zeker wat aan dit topic.

KimL86

Re: Stoptober 2015 wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 22:30

En iedereen de 28 dagen gehaald? Ik nog een paar uurtjes. Was een dagje later begonnen

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 22:41

Ikke wel :)
Was iets eerder begonnen.
Vind het steeds makkelijker worden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 23:42

Ondanks dikke vette stress hier al bijna 2 maanden allebei rookvrij.

En ik taal er eigenlijk nauwelijks meer naar.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 01:19

Mag ik even binnen vallen?
Allereerst: die respect voor alle stoppers. Jullie zijn kanjers!

Ik rookte tot 5 dagen geleden anderhalf tot twee pakjes per dag. De laatste 4 dagen rookte ik 3 sigaretten per dag en vanaf vandaag helemaal niets meer! Van hardcore nicotinejunk naar niet-roker gaat me tot nu toe niet makkelijk af... Zelfs de afgelopen dagen dat ik nog heel af en toe rookte had ik last van afkick verschijnselen. Ik heb het af en toe ontzettend warm en heb sinds gisteren een sluimerende hoofdpijn. En ik ben erg onrustig.
Echt, ik ben helemaal klaar met dat smerige gerook en vastberaden om er nooit meer aan te beginnen. Maar ergens in mijn achterhoofd zit een stemmetje slappe excuses op te noemen waarom ik er best nog ééntje mag opsteken. Het constant knagende gevoel in mijn lichaam voelt ook enorm rot...

Ik ga niet toegeven, ik ben nu ex-junk. Maar makkelijk vind ik het niet...

Hoe lang duurde het bij jullie voordat je niet iedere 3 minuten aan een sigaret dacht? Na hoe veel dagen werd het knagende gevoel minder? Pfffff....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 09:56

Reken op minstens 2 weken.
Bij mij is het nu tegen de 2 maanden pas écht weg.

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 10:07

Danique_G schreef:
Wat is er met je paardje? :(:)

Ja ik ga gewoon veel meer naar feestjes laatste half jaar. De verleiding was na een tijdje zo groot dat ik toegaf. Ik denkbdatbik mijn hoofd ook momenteel nog niet bereid genoeg ben om te stoppen. Maar wat er eerder werd gezegd vond ik een hele goeie. Tegen niemand zeggen datje bent gestopt. Ik heb dus uiteindelijk zeker wat aan dit topic.

Mijn paard is al 3 maanden niet zuiver.
Ze heeft een cyste in het hoefbeen. Medicijnen daarvoor zijn niet aangeslagen.
Mri scan gemaakt. Daar kwam een hoornzuil uit en geïrriteerde bandjes.
Nu is het hoefgewricht ingespoten en speciaal beslag. Maar dit heeft tot nu toe geen effect gehad.
Over 3 weken moet ik weer naar de kliniek.

Jeetje na 5 jaar toch weer gaan roken door de verleiding.
Hoelang je ook gestopt bent het blijft soms lastig volgens mij.

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 10:32

Ik kom ook even binnenvallen! :)
Wat super knap dat jullie allemaal al gestopt zijn en het vol houden, dat is nog het allerbelangrijkst. Ik ben nu sinds 1 januari 2015 echt officieel niet meer gerookt. Ben vorig jaar augustus door een 'ingeving' uit het niets gestopt en dat ging met vlagen. Vaak 2 weken niet en dan toch weer een sigaretje op steken als ik uit ging bijv. Toen in december werden het er meer en meer en ging het toch weer de verkeerde kant op, met dat ik op 31 december alweer een pakje per dag rookte.. Toen nieuwjaarsnacht nog gerookt en toen op 1 januari besloten om volledig te stoppen. Sindsdien nog steeds gestopt. Het is bij mij wel lastig want m'n vader, broertje en moeder roken ook alle 3 en gewoon ook thuis etc. Vind het overigens nog steeds heerlijk ruiken en denk dat dat ook nooit weggaat.
Wel vind ik het verschrikkelijk als ik nu mensen ruik die geroken hebben, verschrikkelijk dat ik ook ooit zo was!!
Maar iedereen zet hem op en nog heel veel succes met het stoppen!

G_entle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 19:56

hoe is het inmiddels met het stoppen?

hier weer begonnen helaas -O-

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 20:24

IK BEN GESTOPT. Alweer 7 maanden ongeveer.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:20

Ik ben ook nog steeds gestopt. Alleen vorige week de fout in gegaan toen ik gedronken had.
Maar daarna gelukkig geen last van gehad.
Ik mis het ook echt niet meer gelukkig.

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:22

Gestopt, nu zo'n 4 maanden officieel (wilde na oktober nog wel is een pakje kopen)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:49

Nog steeds gestopt. Maar vind het met mooi weer of stress echt moeilijk.

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 11:55

Ook weer begonnen, mijn nieuwe stopdatum is 1 augustus...