Brainless schreef:Drunksheep schreef:Voor mij is het juist onlogisch dat een mens en dier als verschillend worden aangezien. Voor mij zijn ze namelijk gelijk, al hebben dieren natuurlijk onder andere een andere manier van communiceren etc.
Als dieren en mensen gelijk zijn, waarom is het dan niet zielig dat een vos een konijn eet en het wel zielig is als een mens dat doet?
Omdat dit op een compleet andere manier gaat dan hoe wij vlees consumeren. Ik ben zelf niet tegen het eten van vlees, maar de manier waarop. Ten eerste over-consumeren wij, we eten en verwerken veel meer vlees dan we nodig hebben. Daarbij beschadigen we er andere soorten en milieu er ernstig mee (overbevissing, belachelijk ranzige uitstoot, grondstof vernieling, dampende gifmeren, miljoenen liters verspild water). Wilde dieren houden ze niet in hokjes, die krijgen zelfs een kans om te vluchten. Daarbij heeft een mens veel meer keuzes om gezond te blijven op andere manieren (vlees is namelijk ook helemaal niet zo gezond, al helemaal niet als je het dagelijks eet), wat een wild dier niet heeft (karnivoor). Wat een wild dier zelfs steeds minder heeft, door ons toedoen.
Daarin vind ik zelfs biologisch vlees eigenlijk nog cru, daarom eet ik dit eigenlijk ook niet meer echt. Wat wij bijvoorbeeld wel eten zijn wildvleespaketten van koeien die op een zo natuurlijk wilde mogelijke manier gehouden worden in Nederland (echt grote wilde dieren is in dit kikkerlandje namelijk erg lastig) waarvan sommige afgeschoten moeten worden vanwege wonden of de natuurlijke orde in stand te houden.