Met iemand naar bed gaan die geen relatiemateriaal is?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij met iemand naar bed gaan waarvan je van te voren weet dat je er geen relatie mee wil

Ja
730 (59%)
Nee
503 (40%)

Totaal aantal stemmen: 1233

LittleWillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 23:48

Ja gestemd, aantrekkingskracht en genegenheid kan je toch ook voor iemand voelen waar je geen toekomst mee hebt? Ik zie liefde en seks ook gewoon los van elkaar; je kunt het ook heeeel gezellig hebben met iemand waar je bijvoorbeeld geen diepzinnige gesprekken mee kunt voeren ;)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 23:52

Iemand die veel bedpartners heeft gehad, kan nu prima een goede relatie hebben zonder vreemd te gaan. Maar ik zoek iemand met vergelijkbare normen en waarden en het aantal sekspartners is daar voor mij een onderdeel van.

Dat vraag je inderdaad niet op de eerste date, al wist ik het gek genoeg bij mijn man al 2 maanden voor onze eerste date. Het is in elke geval wel iets wat ik zou bespreken voor het moment daar is. Wat meer bedpartners is natuurlijk voor iedereen anders voor mij is 8 al op het randje terwijl een ander 30 of misschien zelfs 50 wat meer vind.

Ik weet niet wat ik zou doen als de ideale man 40 bedpartners heeft gehad, ik zou er in elk geval wel even goed over na moeten denken. Nou ben ik getrouwd, dus ik hoop dat ik nooit meer vrijgezel wordt.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 23:58

Ja, ik vind seks met m'n partner juist ingewikkelder dan seks zonder liefde. Voor mijn vriend ga ik ineens heel veel moeite doen om zo leuk mogelijk te zijn. Bij een scharrel boeit me dat niet zo veel, heeft ook zo z'n voordelen ;)

Ja stemmen staat trouwens niet gelijk aan veel bedpartners he!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 00:03

zonnebloem18 schreef:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen partner zou willen die met erg veel anderen naar bed is geweest. Ik zoek iemand die hetzelfde denkt over seks en relaties, maar dat wil niet zeggen dat het voor mij een taboe is. Iedereen moet voor zichzelf bepalen waar hij of zij zich lekker bij voelt en als je vrijgezel bent en het komt zo op je pad of je gaat er bewust naar op zoek dan is dat prima.

Ik vind dit echt een beetje absurd. Als iemand voor jou gaat, dol op je is en het serieus met je meent; wat maakt het dan uit dat die persoon vroeger (= vóórdat hij/zij het leven met jou ging delen) bv 50 one-night stands heeft gehad?
Dat doet er toch niet toe? Dat heeft dan toch niets te maken met de huidige relatie met jou?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 00:06

lieveli schreef:
Ik heb ja ingevuld. Ik vind casual seks heel leuk mits ik single ben.

Het andere sluit het ene niet uit.
Ook niet met de vaste partner. Lang niet iedereen blijft verliefd en heeft toch seks en dat is dan een ja :D

Het leuke van recreatief daten/sex Dee_ES,is dat je kan zijn wie/wat je wil of niet; het heeft geen consequenties.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 00:07

Palmera schreef:
zonnebloem18 schreef:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen partner zou willen die met erg veel anderen naar bed is geweest. Ik zoek iemand die hetzelfde denkt over seks en relaties, maar dat wil niet zeggen dat het voor mij een taboe is. Iedereen moet voor zichzelf bepalen waar hij of zij zich lekker bij voelt en als je vrijgezel bent en het komt zo op je pad of je gaat er bewust naar op zoek dan is dat prima.

Ik vind dit echt een beetje absurd. Als iemand voor jou gaat, dol op je is en het serieus met je meent; wat maakt het dan uit dat die persoon vroeger (= vóórdat hij/zij het leven met jou ging delen) bv 50 one-night stands heeft gehad?
Dat doet er toch niet toe? Dat heeft dan toch niets te maken met de huidige relatie met jou?

Sterker nog; als het een homo sapiens is, dan leert hij, heeft hij veel geleerd; heb je veel meer lol van.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 00:24

Palmera schreef:

Dat doet er voor mij toe ja, anders geef ik dat niet aan. Ik ben daarin misschien ouderwets, maar ik duik niet zomaar met iedereen het bed in en zeker niet zonder relatie, waardoor het aantal bedpartners voor mij op 1 hand te tellen zijn en datzelfde geldt voor mijn man.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 00:30

zonnebloem18 schreef:
Palmera schreef:

Dat doet er voor mij toe ja, anders geef ik dat niet aan. Ik ben daarin misschien ouderwets, maar ik duik niet zomaar met iedereen het bed in en zeker niet zonder relatie, waardoor het aantal bedpartners voor mij op 1 hand te tellen zijn en datzelfde geldt voor mijn man.

Dat jij niet met iedereen in bed duikt is oké. Iedereen heeft daarin het recht op een mening en niets is verplicht.

Maar om nou datzelfde van je partner (min of meer) te eisen is wat ik enigszins absurd vind. Het maakt de man in kwestie er toch niet minder om als hij in het verleden toevallig 50 bedpartners heeft gehad maar nu vol voor jou gaat?
Alsof een man met veel bedpartners niet in staat zou zijn verliefd te worden en zich serieus te binden! :?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 00:40

Nee, voor mij werkt dat niet. Ik kan en wil geen seks hebben met iemand die geen relatie materiaal is.

Maar.... Ik zeg nooit nooit uiteraard.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 01:03

Palmera schreef:
zonnebloem18 schreef:

Dat jij niet met iedereen in bed duikt is oké. Iedereen heeft daarin het recht op een mening en niets is verplicht.

Maar om nou datzelfde van je partner (min of meer) te eisen is wat ik enigszins absurd vind. Het maakt de man in kwestie er toch niet minder om als hij in het verleden toevallig 50 bedpartners heeft gehad maar nu vol voor jou gaat?
Alsof een man met veel bedpartners niet in staat zou zijn verliefd te worden en zich serieus te binden! :?

Dat zegt ze toch ook niet? Je wilt in een relatie iemand die dezelfde normen en waarden heeft, of dat nu om seks gaat of om iets anders. Als iemand heel veel bedpartners gehad heeft, en jij vindt dat zelf niets, dan hebben jullie toch niet dezelfde normen en waarden en matcht dat gewoon niet. Dit is gewoon een constatering, geen oordeel ofzo.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 01:34

Century schreef:
Palmera schreef:

Dat zegt ze toch ook niet? Je wilt in een relatie iemand die dezelfde normen en waarden heeft, of dat nu om seks gaat of om iets anders. Als iemand heel veel bedpartners gehad heeft, en jij vindt dat zelf niets, dan hebben jullie toch niet dezelfde normen en waarden en matcht dat gewoon niet. Dit is gewoon een constatering, geen oordeel ofzo.

De constatering komt neer op ontkenen van nurture en nature omarmen als dogma.

Zoals Palmera opmerkt, waarom zou een man/vrouw met ervaring zich niet kunnen binden?
Wat heeft vóórgaand van doen met een binding voor de toekomst?
Is het niet van belang wat iemand nú denkt?

Maar goed, de TS heeft antwoord; vriendlief heeft gelijk *\%/* ook al is het maatschappelijk gewenster om wat anders te roepen.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 01:38

Huertecilla schreef:

Zoals Palmera opmerkt, waarom zou een man/vrouw met ervaring zich niet kunnen binden?

Nogmaals, volgens mij is dat het hele punt niet; het gaat er niet om of iemand zich nu wel of niet kan binden; dat wordt helemaal niet beweerd.
Het punt is - naar mijn idee - dat als je er verschillende ideeën over hebt, dat gewoon niet matcht. Meer niet, maak er ook niet meer van.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 02:02

Century schreef:
Huertecilla schreef:

Nogmaals, volgens mij is dat het hele punt niet; het gaat er niet om of iemand zich nu wel of niet kan binden; dat wordt helemaal niet beweerd.
Het punt is - naar mijn idee - dat als je er verschillende ideeën over hebt, dat gewoon niet matcht. Meer niet, maak er ook niet meer van.

Jij/zij mist dat er bij een bindingsbeslissing geen verschil van opvatting meer ís maar wás.

Wat jij/zij beweert komt erop neer dat wat iemand dácht belanglijker is dan wat iemand dénkt :)*

Ik kan je daar een aantal heel concrete voorbeelden uit de eerste hand van geven doch dat is irrelevant en wordt toch niet begrepen.
Het punt is dat verandering een zekerheid is en mensen veranderen*. Nu noch de acceptering dat dit zo is.
Ook dat normen/waarden niet absoluut goed/slecht zijn, maar dat is weer een ander punt.

* dit veranderen, ontwikkelen ziet er afhankelijk van het gezichtspunt van buiten uit als voor- of achteruit of opzij uiteraard ;)

Wat een héérlijk onderwerp weer +:)+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 02:50

Huertecilla schreef:
lieveli schreef:
Ik heb ja ingevuld. Ik vind casual seks heel leuk mits ik single ben.

Het andere sluit het ene niet uit.
Ook niet met de vaste partner. Lang niet iedereen blijft verliefd en heeft toch seks en dat is dan een ja :D

Het leuke van recreatief daten/sex Dee_ES,is dat je kan zijn wie/wat je wil of niet; het heeft geen consequenties.

Voor mij wel. Ik beantwoord deze vraag vanuit mijn eigen perspectief en met mijn eigen normen en waarden. Dat jij dat anders ziet is helemaal prima, maar dat doet er toch niet toe in dit topic?

Ook het aantal bedpartners van mijn partner maakt me echt niet uit. En andersom ook niet. Maar als mensen daar wel een oordeel aan hangen is dat toch ook prima? Ik ga me er echt niet slechter van voelen als iemand zegt dat ze 8 veel vindt. Het gaat toch om wat ik vind en voel? Dus waarom zou je jezelf daarom verdedigen?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 06:36

zonnebloem18 schreef:
Palmera schreef:

Dat snap ik heel goed! Ik zou ook geen nummertje willen hoeven trekken. Continue om mij heen moeten kijken of we niet weer een ex-bedpartner tegen komen en de wilde verhalen van zijn vrienden moeten ontwijken.

Bij zoveel bedpartners heb je toch iets andere standaarden dan ik dus dat matched bij voorbaat al niet. Geloof ook niet ooit voor zo'n keuze te komen staan. In mijn geval ontmoette ik mijn vriend heel erg jong dus als er dan al sprake was van een tsunami aan bedpartners hadden we echt een probleem :+

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 06:46

licht aan de situatie... ik heb nu geen vriend en me beste vriend geen vriendin en ik vertrouw hem 100%
zou nou ook weer niet met een random iemand zie ik mezelf niet doen :')

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 07:07

MariekeB schreef:
Ja gestemd, maar ik zit al bijna twaalf jaar vast aan een uit de hand gelopen one night stand :D :D :D

Hier hetzelfde!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 07:36

Bizar dat je hier afgerekend wordt op je gevoel. 8)7
Als iemand zich niet op zijn/haar gemak bij een persoon vanwege een andere levensinstelling of verleden dan is diegene ineens bekrompen?
Was er niet zoiets als een ieder in zijn waarde laten?

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 08:05

Ik kan het af en toe iets te makkelijk, mag dat ook? :')
Ik wil ook niet tellen hoeveel scharrels/ ons ik heb gehad :o
Ik wil pertinent geen relatie meer, wordt kriegel kan moeilijk iemand accepteren in mijn prive ruimte.
Heb nu een aantal friend with benefits (achter de rug, nu nog 1 actief zeg maar), wetende dat die "relatie" dus nóóit zou uitdraaien op iets, dat is ook de deal tussen beide, komen er gevoelens dan direct stoppen.
En ik vind het heerlijk, wel mn plezier maar niet de lasten!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 08:28

zonnebloem18 schreef:
Iemand die veel bedpartners heeft gehad, kan nu prima een goede relatie hebben zonder vreemd te gaan. Maar ik zoek iemand met vergelijkbare normen en waarden en het aantal sekspartners is daar voor mij een onderdeel van.

Dat vraag je inderdaad niet op de eerste date, al wist ik het gek genoeg bij mijn man al 2 maanden voor onze eerste date. Het is in elke geval wel iets wat ik zou bespreken voor het moment daar is. Wat meer bedpartners is natuurlijk voor iedereen anders voor mij is 8 al op het randje terwijl een ander 30 of misschien zelfs 50 wat meer vind.

Ik weet niet wat ik zou doen als de ideale man 40 bedpartners heeft gehad, ik zou er in elk geval wel even goed over na moeten denken. Nou ben ik getrouwd, dus ik hoop dat ik nooit meer vrijgezel wordt.

Ik volg je daar wel deels in. Ik zou ook moeite hebben met iemand die op het huidige moment veel bedpartners versleten heeft. Gewoon, ik voel me daar niet goed bij. Geeft mij het gevoel alsof ik ten eerste heel veel concurrentie heb met vergelijkingsmateriaal, en ten tweede dat hij wel erg makkelijk te overhalen is . Dit stuk kan je gerust quoten en volledig weerleggen en zeggen dat ik compleet fout ben maar sorry, dit is gewoon hoe ik dit vanbinnen aanvoel en dat kan ik ook niet veranderen.

Maar, zou je daar ook moeite mee hebben als dit in een verleden gebeurd is? Mijn vriend is nu in de 30. Ik weet dat hij in deze periode hetzelfde als mij is geworden. Maar of hij bijvoorbeeld tussen zijn 17de en 24ste het ene meisje na het andere heeft verslonden, dat weet ik niet en dat boeit niet. Er zijn ook mensen genoeg die als jongvolwassene of tiener van het leven profiteren en vrij willen zijn, tot ze een bepaalde leeftijd bereiken en opeens in een idee van "huisje-boompje..."' komen. Ik zou mijn vriend dus bv niet willen afstraffen als hij 40 partners heeft gehad, omdat hij 5 jaar voor mijn ontmoeting een onbezonnen vrijgezel was.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 08:45

Ik heb in mijn puberteit (17/18) ook een hoop gedate/one night stands gehad. Toen 5 jaar lang niks gedaan en sinds 2014 weer rustig aan begonnen met daten. Dat ik als 17/18 jarige een hormonaal pubertje was wil niet zeggen dat ik nu nog zo ben. Ik heb gewoon nog nooit een relatie gehad en dan loopt het aantal toch wel op vergeleken met iemand die wel een relatie heeft. Dus als ik serieus word veroordeeld op het aantal bedpartners... succes :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 08:48

Kwanyin schreef:
Ik zou mijn vriend dus bv niet willen afstraffen als hij 40 partners heeft gehad, omdat hij 5 jaar voor mijn ontmoeting een onbezonnen vrijgezel was.

Kijk, dát is wat ik bedoel.

Afgezien van het waardeoordeel dan uiteraard. Dát is nu net het zo graag hier opgegooide en vervolgens niet gepraktiseerde in waarde laten.

Ook straf jij jezelf net zo goed ;)

Wat betreft het gevoel van concurrentie zie ik het héél anders: Iemand zonder ervaring heeft geen vergelijkingsmateriaal op basis waarvan hij/zij voor iemand kiest. Dat is een veel groter risico voor de toekomst én het is juist een groot compliment wanneer iemand die weet wat er is voor jou kiest.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 08:52

karuna schreef:
Nee moet er niet aan denken zelfs. Misschien leeftijd gebonden ook?

Welnee, ben ook niet meer zo jong maar sex en liefde zijn toch 2 verschillende dingen voor mij hoor! Als ik vrijgezel zou zijn, zou ik makkelijk vrijblijvende sex kunnen hebben zonder relatie.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:01

Ik heb ja gestemd. Liefde en seks gaan niet hand in hand.
Lust en liefde zijn 2 heel verschillende dingen, wat in sommige gevallen ook weleens door elkaar gehaald kan worden.

Doe mij maar iemand die al wat bedpartners versleten heeft juist. Die weet tenminste wat ie aan het doen is :)

Overigens over het normen en waarden en veel bedpartners niet kunnen accepteren. Ik heb daar wel een vraag over. Uiteraard is het je goed recht om er zo over te denken en enigzins begrijp ik het ook wel. Toch zijn we allemaal continu aan het leren. Normen en waarden kunnen veranderen door dingen die we in het verleden geleerd hebben.
Dan kan het dus zijn dat er een keer een man langs komt die misschien in alle opzichten perfect voor jou is, dat alle normen en waarden ook naadloos op elkaar aansluiten, maar dat diegene toch behoorlijk aantal bedpartners heeft gehad omdat zijn normen en waarden in het verleden simpelweg anders lagen.
Is het niet heel cru, zowel voor jezelf als hem, om hem dan maar aan de kant te schuiven alleen omdat hij geleerd heeft door te doen?

Mungbean

Re: Met iemand naar bed gaan die geen relatiemateriaal is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:10

Misschien moet men dat soort dingen gewoon niet willen dood beredeneren.
Het voelt
A: goed
B: niet goed

Of dat nou is omdat je niet van mensen met een wild verleden houdt of omdat diegene 40kg te zwaar of te licht is, of gewoon omdat je vind dat hij/zij rare grappen maakt, of omdat hij/zij een bepaald beroep heeft. Is allemaal onbelangrijk.

Op ieder potje past een dekseltje.
Als iemand zich niet in het gevoel van Zonnebloem kan vinden. Who cares!
Jij hoeft daar toch ook niet mee te trouwen :?