Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
zonnebloem18 schreef:Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen partner zou willen die met erg veel anderen naar bed is geweest. Ik zoek iemand die hetzelfde denkt over seks en relaties, maar dat wil niet zeggen dat het voor mij een taboe is. Iedereen moet voor zichzelf bepalen waar hij of zij zich lekker bij voelt en als je vrijgezel bent en het komt zo op je pad of je gaat er bewust naar op zoek dan is dat prima.
lieveli schreef:Ik heb ja ingevuld. Ik vind casual seks heel leuk mits ik single ben.
Palmera schreef:zonnebloem18 schreef:Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen partner zou willen die met erg veel anderen naar bed is geweest. Ik zoek iemand die hetzelfde denkt over seks en relaties, maar dat wil niet zeggen dat het voor mij een taboe is. Iedereen moet voor zichzelf bepalen waar hij of zij zich lekker bij voelt en als je vrijgezel bent en het komt zo op je pad of je gaat er bewust naar op zoek dan is dat prima.
Ik vind dit echt een beetje absurd. Als iemand voor jou gaat, dol op je is en het serieus met je meent; wat maakt het dan uit dat die persoon vroeger (= vóórdat hij/zij het leven met jou ging delen) bv 50 one-night stands heeft gehad?
Dat doet er toch niet toe? Dat heeft dan toch niets te maken met de huidige relatie met jou?
Palmera schreef:Ik vind dit echt een beetje absurd. Als iemand voor jou gaat, dol op je is en het serieus met je meent; wat maakt het dan uit dat die persoon vroeger (= vóórdat hij/zij het leven met jou ging delen) bv 50 one-night stands heeft gehad?
Dat doet er toch niet toe? Dat heeft dan toch niets te maken met de huidige relatie met jou?
zonnebloem18 schreef:Palmera schreef:Ik vind dit echt een beetje absurd. Als iemand voor jou gaat, dol op je is en het serieus met je meent; wat maakt het dan uit dat die persoon vroeger (= vóórdat hij/zij het leven met jou ging delen) bv 50 one-night stands heeft gehad?
Dat doet er voor mij toe ja, anders geef ik dat niet aan. Ik ben daarin misschien ouderwets, maar ik duik niet zomaar met iedereen het bed in en zeker niet zonder relatie, waardoor het aantal bedpartners voor mij op 1 hand te tellen zijn en datzelfde geldt voor mijn man.
Palmera schreef:zonnebloem18 schreef:Dat doet er voor mij toe ja, anders geef ik dat niet aan. Ik ben daarin misschien ouderwets, maar ik duik niet zomaar met iedereen het bed in en zeker niet zonder relatie, waardoor het aantal bedpartners voor mij op 1 hand te tellen zijn en datzelfde geldt voor mijn man.
Dat jij niet met iedereen in bed duikt is oké. Iedereen heeft daarin het recht op een mening en niets is verplicht.
Maar om nou datzelfde van je partner (min of meer) te eisen is wat ik enigszins absurd vind. Het maakt de man in kwestie er toch niet minder om als hij in het verleden toevallig 50 bedpartners heeft gehad maar nu vol voor jou gaat?
Alsof een man met veel bedpartners niet in staat zou zijn verliefd te worden en zich serieus te binden!
Century schreef:Palmera schreef:Dat jij niet met iedereen in bed duikt is oké. Iedereen heeft daarin het recht op een mening en niets is verplicht.
Maar om nou datzelfde van je partner (min of meer) te eisen is wat ik enigszins absurd vind. Het maakt de man in kwestie er toch niet minder om als hij in het verleden toevallig 50 bedpartners heeft gehad maar nu vol voor jou gaat?
Alsof een man met veel bedpartners niet in staat zou zijn verliefd te worden en zich serieus te binden!
Dat zegt ze toch ook niet? Je wilt in een relatie iemand die dezelfde normen en waarden heeft, of dat nu om seks gaat of om iets anders. Als iemand heel veel bedpartners gehad heeft, en jij vindt dat zelf niets, dan hebben jullie toch niet dezelfde normen en waarden en matcht dat gewoon niet. Dit is gewoon een constatering, geen oordeel ofzo.
ook al is het maatschappelijk gewenster om wat anders te roepen. Huertecilla schreef:De constatering komt neer op ontkenen van nurture en nature omarmen als dogma.
Zoals Palmera opmerkt, waarom zou een man/vrouw met ervaring zich niet kunnen binden?
Wat heeft vóórgaand van doen met een binding voor de toekomst?
Is het niet van belang wat iemand nú denkt?
Century schreef:Huertecilla schreef:De constatering komt neer op ontkenen van nurture en nature omarmen als dogma.
Zoals Palmera opmerkt, waarom zou een man/vrouw met ervaring zich niet kunnen binden?
Wat heeft vóórgaand van doen met een binding voor de toekomst?
Is het niet van belang wat iemand nú denkt?
Nogmaals, volgens mij is dat het hele punt niet; het gaat er niet om of iemand zich nu wel of niet kan binden; dat wordt helemaal niet beweerd.
Het punt is - naar mijn idee - dat als je er verschillende ideeën over hebt, dat gewoon niet matcht. Meer niet, maak er ook niet meer van.
Huertecilla schreef:lieveli schreef:Ik heb ja ingevuld. Ik vind casual seks heel leuk mits ik single ben.
Het andere sluit het ene niet uit.
Ook niet met de vaste partner. Lang niet iedereen blijft verliefd en heeft toch seks en dat is dan een ja![]()
Het leuke van recreatief daten/sex Dee_ES,is dat je kan zijn wie/wat je wil of niet; het heeft geen consequenties.
zonnebloem18 schreef:Palmera schreef:Ik vind dit echt een beetje absurd. Als iemand voor jou gaat, dol op je is en het serieus met je meent; wat maakt het dan uit dat die persoon vroeger (= vóórdat hij/zij het leven met jou ging delen) bv 50 one-night stands heeft gehad?
Dat doet er voor mij toe ja, anders geef ik dat niet aan. Ik ben daarin misschien ouderwets, maar ik duik niet zomaar met iedereen het bed in en zeker niet zonder relatie, waardoor het aantal bedpartners voor mij op 1 hand te tellen zijn en datzelfde geldt voor mijn man.

zonnebloem18 schreef:Iemand die veel bedpartners heeft gehad, kan nu prima een goede relatie hebben zonder vreemd te gaan. Maar ik zoek iemand met vergelijkbare normen en waarden en het aantal sekspartners is daar voor mij een onderdeel van.
Dat vraag je inderdaad niet op de eerste date, al wist ik het gek genoeg bij mijn man al 2 maanden voor onze eerste date. Het is in elke geval wel iets wat ik zou bespreken voor het moment daar is. Wat meer bedpartners is natuurlijk voor iedereen anders voor mij is 8 al op het randje terwijl een ander 30 of misschien zelfs 50 wat meer vind.
Ik weet niet wat ik zou doen als de ideale man 40 bedpartners heeft gehad, ik zou er in elk geval wel even goed over na moeten denken. Nou ben ik getrouwd, dus ik hoop dat ik nooit meer vrijgezel wordt.
Kwanyin schreef:Ik zou mijn vriend dus bv niet willen afstraffen als hij 40 partners heeft gehad, omdat hij 5 jaar voor mijn ontmoeting een onbezonnen vrijgezel was.