Vandaag is mijn dorp weer een beetje lelijker geworden...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:56

Maar TS, als jij niet typt waar je mee bezig bent om de situatie te veranderen, dan kunnen wij dat toch niet weten? Wij zien alleen wat je hier neerzet, en hoe het er nu staat kom je niet echt proactief over.

Wat ben je nu dan concreet aan het doen? Misschien als je dat wel beschrijft, dat de situatie voor ons ook duidelijker is en je meer reacties krijgt die voor jouw gevoel wel kloppen?

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:58

fleurtjeuh schreef:
Weten jullie wat ik nou zo knap vind?
Dat jullie allemaal precies denken te weten hoe ik me voel, waarom en wat ik daar aan moet doen.
Ik ben depressief, passief en lui, en heb een schop onder mn kont nodig. Ik ben een slachtoffer en doe niks aan mn situatie.
Heel bijzonder dat jullie dit allemaal weten. En dat vanaf de andere kant van jullie schermpjes. Jullie zijn vast allemaal psycholoog met jaren ervaring.
Echt chapau, heel bijzonder.

dat heet levenservaring, iets waar jij nog te jong voor bent. En ja, ik vind je ook erg slachtofferig overkomen. Get a life. Dichtsbijzijnde stad 15 km? Kom op zeg das nog geen half uurtje op de fiets. Hop

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:59

xyzutu2 schreef:
Ongeacht van of wat anderen van jou hier vinden klopt, kun je het ook omdraaien: Goh, wat apart dat zoveel verschillende mensen mijn schrijfsels op die ene manier interpreteren.

Dat leidt dan vanzelf tot vraag 2: Wat het mijn bedoeling om zo over te komen of niet?
Zo ja, mooi!
Zo nee; misschien moet ik dan iets aan mijn manier van schrijven veranderen zodat ik bvb net zo optimistisch en positief overkom als ik me voel. :)

Ik zal deze nog maar eens herhalen.
Misschien moet je dit héél groot op je muur van je kamer neer kalken.......
Waarschijnlijk de beste opmerking van vandaag!!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:00

Op basis van wat je post komt het gewoon niet over dat je het geaccepteerd hebt.
Waarom zou je eigenlijk?
Maar 15 km is een stukkie van 40 min fietsen. Dat is toch geen belemmering voor een weekend of avond baan.
Volgens mij zag ik ooit ergens dat je jaloers was op de australie gangers.
6 maandjes 20 uur per week werken en je ticket + verzekering ligt voor je klaar :)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 15:01

Maar dit topic ging helemaal niet over mijn huidige situatie.
Het ging over dat de gemeente laks is, al meerdere keren, en nergens rekening mee houdt.
De afspraak met de gemeente was dat ze het dijkpark zouden onderhouden.
Dit hebben ze het hele jaar niet gedaan, en dan komen ze in het natte seizoen ineens maaien.
Het is dat er iemand was die het pad maaide, want anders hadden we er gewoon niet kunnen lopen, terwijl dat het het idee was.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:03

Eerder maaien was waarschijnlijk niet verstandig ivm jonge vogels en het uit laten bloeien van bermplanten.

Ik weet dat de boer vn onze stal pas vanaf half september de kanten mag maaien.

Als je geen reacties wilde over je situatie.
Waarom begin je de OP daar dan mee?
Misschien kun je dat dan beter weghalen.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 24-09-15 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:05

Zeg dat dan in de openingspost in plaats van dat geklaag. Dan was het meteen een stuk duidelijker geweest :=

Brainless

fleurtjeuh schreef:
Het ging over dat de gemeente laks is, al meerdere keren, en nergens rekening mee houdt.
Dit hebben ze het hele jaar niet gedaan, en dan komen ze in het natte seizoen ineens maaien.
Het is dat er iemand was die het pad maaide, want anders hadden we er gewoon niet kunnen lopen, terwijl dat het het idee was.

Meer dan 50% gaat over je slechte/moeilijke jeugd en leven.
Ook je reacties later gaan zeker 75% over je huidige situatie....

BaileyMix

En is dat nou echt een probleem TS? Leer eens dingen in perspectief plaatsen en leer relativeren zeg. Heel de wereld staat in brand, maar ergens in een gehucht in Groningen staat een trekkerspoor in de berm. Kom op nou zeg.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:06

Heb je wel bij de gemeente gevraagd, waarom ze het nu pas maaien. Zo niet zou ik dat eerst eens doen. Hier hebben ze de bermen uit bezuiniging ook niet gemaaid. Maar hebben de boeren en wij het onderling opgelost. Door het zelf een paar keer te maaien.

En uit jouw beginpost vind ik het wel een klaagzang over jezelf. Het is een poedersuiker en er wonen poedersuiker. En je hebt geen betalende baan. De stad is te ver weg om er op de fiets te komen. 15 Kilometer is een lachtertje. Fietste vroeger in de zomer elke dag 20 kilometer naar school en dan later weer terug. Ga op zoek naar een baan, er worden volgens mij regelmatig overal schoonmakers gevraagd. Kun je daarvan mooi sparen.

Kahawa

Re: Vandaag is mijn dorp weer een beetje lelijker geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:08

En die foto van modder op de weg... Je mag gewoon zelf de bezem pakken hoor.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 15:09

Wat fijn dat jullie allemaal goede mensen zijn die precies voor elkaar hebben gekregen wat jullie willen in het leven.
Bravo, geef jezelf een klopje op de schouder dat jullie van die sterke mensen zijn. Bravo

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:10

TS, lees anders je eigen onderschrift eens. Dat laat al zien in wat voor slachtofferrol jij momenteel zit.
En het is niet erg wanneer je je eens rot voelt, maar in bijna al je topics blijf je hangen in de negativiteit. Doe er iets mee.

Edit: je post hierboven is ook weer zo'n voorbeeld.

7ofhearts

BaileyMix schreef:
En is dat nou echt een probleem TS? Leer eens dingen in perspectief plaatsen en leer relativeren zeg. Heel de wereld staat in brand, maar ergens in een gehucht in Groningen staat een trekkerspoor in de berm. Kom op nou zeg.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :j

Anoniem

Hallo Fleurtjeuh
Ik las je post en dacht goh wat een oog voor detail heeft deze posters voor haar omgeving.
Het fascineerde mij en als je nu geen foto's had geplaatst dan had ik het nog voor mij gezien.
Ik haal er wel een lading aan emotie uit. Een vlaag van onbegrip maar ook boosheid en wat verdriet.

Als ik jou post lees dan kan ik er uit halen, hoezeer je graag naar deze plek toe ging omdat je daar een fijn gevoel beleefde. En dat je verdrietig en/of boos bent dat deze plek zo aangetast is.
Als het alles is, waar je naar uitkijkt ja dan snap ik heel goed dat je er niet blij van wordt.
Maar weet je wat zo ontzettend mooi is aan de natuur, ze is heel sterk :j
Er kan een bosbrand woeden, een overstroming of in jou geval een gemeentewerker met een trekker. Toch weet de natuur zich heel mooi te herstellen.
Ze heeft het even moeilijk maar ze is krachtig en weet zich te herstellen om weer net als ze eerder deed te stralen in haar pracht.
Ze laat zich niet stoppen door tegenslag ook al zit ze er midden in.....

Ik weet niet wat je onderneemt om uit jou situatie te komen, daar kan ik geen oordeel over vellen.
Wel is je post somber te noemen en ik zou zeggen observeer die eerst zo mooie plek van jou nog eens goed en kijk hoe zij zich hersteld.
Misschien helpt jou dat om ook wat kleurrijker te kijken naar je eigen situatie.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:11

Bedankt voor alle 'chapeau's' en 'bravo's' :')

Wat jammer is, is dat je de goedbedoelde reacties misschien niet meekrijgt. Maar ik hoop dat je ondanks de toon van sommige berichten hier toch kracht uit kan halen, want de reacties delen een belangrijke boodschap: ergens ontevreden mee? Doe er wat aan! :)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:11

fleurtjeuh schreef:
Wat fijn dat jullie allemaal goede mensen zijn die precies voor elkaar hebben gekregen wat jullie willen in het leven.
Bravo, geef jezelf een klopje op de schouder dat jullie van die sterke mensen zijn. Bravo

Heb jij een minderwaardigheidscomplex of zo?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:12

TS heeft het klaagzang in haar onderschrift in ieder geval verwijderd :)

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:12

fleurtjeuh schreef:

oh zeker wel ging het over jouw situatie, na de eerst opsomming over je verhuizing, gepest worden, geen vrienden en niet kunnen aarden kwam het riedeltje over de bomen pas.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:13

fleurtjeuh schreef:

Wat een rare reactie. Je verzuipt in zelfmedelijden, totaal onnodig. Blijkbaar ben je écht heel ongelukkig met je situatie als je zo heftig reageert, en zo cynisch. Doe er dan wat aan zeg. Alles kan, klaar, geen excuses. En nee, niet iedereen heeft alles wat ze willen, maar zij zeiken er niet over of doen hun best er iets aan te veranderen.

Ik denk dat zeuren en je druk maken over wat modder en een trekkerspoor je leven niet direct leuker en luchtiger maakt. Maar daarnaast lijk je ook zo dwars als pokkehout, dus doe vooral lekker wat je zelf wil. Ook als dat wegkwijnen in een gehucht in godvergeten Groningen is, jouw keuze.

fleurtjeuh

Re: Vandaag is mijn dorp weer een beetje lelijker geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 15:15

Ik vind het nogal frappant dat ik mijzelf hier moet verdedigen tegenover andere mensen die geen idee hebben over mijn leven en wat ik eraan doe.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:16

fleurtjeuh schreef:

Denk je dat de mensen die op je topic reageren het niet moeilijk hebben/ gehad en het leven cadeau krijgen??
Echt meis........dan is er serieus iets mis met jou manier van denken.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:17

Waarom open je dan een klaagzang van een topic? Wat wil je horen? "Ja, wat verschrikkelijk die modder. Dat dit kan in Nederland."

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:17

fleurtjeuh schreef:

Ja want bij iedereen komt het leven vanzelf aanwaaien en bij jou niet......

Ik zie een hoop goedbedoelde tips en mensen die met je meedenken.
Dat is toch aardig bedoeld?

Misschien eens een tijdje topics lezen op MW, daar staan een aantal schrijnende situaties van mensen die ernstig ziek zijn maar toch ook het positieve blijven zien.
Als ik zoiets lees denk ik altijd; goh ik heb het maar getroffen. :)
Dan zijn de kleine ergernissen ineens zo erg niet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:18

fleurtjeuh schreef:

Denk je echt dat jij de enige bent die het zwaar heeft (gehad)?
Dan vergis je je degelijk in.
De meeste hier hebben genoeg meegemaakt, vaak op een ander vlak; maar iedereen heeft zijn gevecht moeten leveren.

Daarnaast geeft het niets als je het even niet meer zit zitten, want dat is ook heel menselijk.
Ga kijken wat je wel wil en kijk hoe je daar kan komen.
Zoals ik al aangaf: kijk of je werk in de buurt van Groningen kan krijgen, dat is nl te fietsen.
Ga sparen en dan heb je de mogelijkheid een huisje/kamer voor jezelf te zoeken.
Evt ook geld voor een autootje waardoor je niet meer hoeft te fietsen.