De voordelen van zwanger zijn.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 08:45

Stacey schreef:
zanakuzies schreef:
Wandelt even het topic voorbij, pluspunten uhm niet ongesteld, pil niet vergeten, uhm.

Minpunten nog niet ik kan me buik nog een beetje verstoppen in mn shirtjes maar dat duurt niet lang meer krijg al een behoorlijke buik met vandaag 19 weken :D

Dat snap ik niet zo goed. Tenzij je je hele zwangerschap geheim wilt houden hoef je toch je buik niet te verstoppen? Kijk, als je nog onder de termijn zit en je baas ofzo het nog niet mag weten begrijp ik het wel. Maar met 19 weken hoef je het toch niet meer geheim te houden?

Ik zou dat sowieso niet kunnen met mijn dikke pens. :')

Ik hou het ook niet geheim ik bedoelde het als ik wordt nog niet dood gegooid met vragen als hoelang nog enz enz van onbekende :P

Tink89

Re: De voordelen van zwanger zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 08:58

Ik merk aan de zwangere vrouwen om me heen juist dat ze niets liever doen dan over hun buik en baby praten, over de kwaaltjes en de kindjes enz... Ik begrijp niet helemaal dat iedereen hier roept dat alles privé is en dat ze niet willen horen dat ze een prachtige buik hebben. Da's toch een super compliment? Zou je ook uit je voegen barsten als tien winkeldames achter elkaar zeggen dat je zo'n leuke jas aan hebt, of dat je haar zo tof zit?

Dat niemand aan je mag zitten, snap ik. Daar zou voor mij ook de grens liggen, maar dat mensen niet eens mogen vragen hoe ver je bent...

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:05

Ik vind het ook niet erg dat het eens gevraagd wordt. Maar als in elke winkel minstens twee mensen er naar vragen, en alle extra vragen die er bij komen ben ik het wel zat.
Dat zou ik overigens ook hebben met een leuke jas. Als 1 iemand het zegt en vraagt waar je m vandaan hebt dan prima. Maar zijn het er net zoveel als nu tijdens zwangerschap zou ik ook flauw van worden.

Ik ben meer dan alleen de jas of de zwangere buik... ik vind het altijd net of je alleen nog zwanger bent en geen normaal denkend mens meer die ff snel een rondje winkelcentrum doet.
Hoe goed bedoeld en lief ook.

oh en nog zo iets: de opmerking geniet ervan. Ik geniet er niet van, vind zwanger zijn echt niets aan en naast de lichamelijke ongemakken brengt het mij ook nog op andere vlakken ellende... genieten doe ik straks wel als de kleine hummel er in!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:08

Niet meer de stal uitmesten.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:14

Tink89 schreef:
Ik merk aan de zwangere vrouwen om me heen juist dat ze niets liever doen dan over hun buik en baby praten, over de kwaaltjes en de kindjes enz... Ik begrijp niet helemaal dat iedereen hier roept dat alles privé is en dat ze niet willen horen dat ze een prachtige buik hebben. Da's toch een super compliment? Zou je ook uit je voegen barsten als tien winkeldames achter elkaar zeggen dat je zo'n leuke jas aan hebt, of dat je haar zo tof zit?

Dat niemand aan je mag zitten, snap ik. Daar zou voor mij ook de grens liggen, maar dat mensen niet eens mogen vragen hoe ver je bent...

Hier sluit ik mij bij aan.

Op mijn werk is nu een baby boom. Bijna iedereen is zwanger. Gaat alleen maar over zwangerschapskwaaltjes, hoelang ze nog moeten, de pret-echto's en elkaars buiken voelen.
En ik als niet-zwangere moet daar verplicht naar mee luisteren en oh wee als ik niet vraag hoe het gegaan is de afgelopen dagen of bij de echo ... ;)

Ik vind het wel grappig, en gun iedereen een goede zwangerschap natuurlijk! Praat ook wel een beetje mee. Maar soms is het ook wel eens fijn als het heel eventjes niet over baby's kan gaan op het werk!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:16

Ik zal niet zo snel er zelf over beginnen hoor. Maar als iemand er eenmaal naar vraagt, ga ik wel los. :Y) Ook bij vreemden, tot op zekere hoogte dan. :))

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:19

Ik denk dat het per persoon verschillend is. Ik praat überhaupt niet graag met vreemden over kwaaltjes etc. Ook niet over zwangerschaps kwaaltjes. Doe dat alleen met directe familie en vrienden en liefst alleen met dames doe ook zwanger zijn of net geweest. Maar ook nier te lang of uitgebreid. Ook daar ben ik meer dan zwanger. En ook zij hoeven niet aan mijn buik te komen... zeker niet ongevraagd...

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:26

Ken ook genoeg zwangere vrouwen die helemaal gepikeerd zijn als je niet vraagt hoe het met ze gaat :j

Zelf ben ik echt niet zo. Was ook wel blij dat mijn buik pas sinds een week of 2 echt ontzettend is gaan groeien. Liefst hoef ik het er niet met vreemden over te hebben! Ideaal bij een mannenbedrijf werken :+ Mannen zijn er veel nuchterder in en vragen nauwelijks wat en willen alleen maar helpen als je binnen komt zetten met boodschappen. Heerlijk!

Kom voor mijn werk regelmatig bij klanten en was soms heel blij dat ze niets konden zien, maar soms ook niet. Als je dan niet mee wilt helpen uitladen, staan ze je aan te kijken wat voor lui mens ik wel niet ben. Dan leg ik het wel gewoon uit van joh, til het zelf maar uit de auto of klim zelf maar op de aanhanger om het aan de kraan te hangen want ik ben zwanger :+ Lopen genoeg mannen op een bouw die het kunnen doen! Dan doen ze het ook allemaal wel hoor!

(voor de goede orde, wij hebben een transportbedrijf en zit normaal op kantoor. Voor kleine spoedklusjes rijd ik heen en weer)

Heb vanavond de 20 weken echo en ben echt heel erg benieuwd! Zit er alleen ook tegenop dat ik met mijn stomme hoofd tegen iedereen heb gezegd wanneer die is (iedereen vraagt erom :Y) )
Krijg vanavond echt veel appjes en telefoontjes :+ En de verplichte oma's die ik natuurlijk moet bellen, want die horen het eerder te weten dan alle ooms en tantes :=

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 10:30

Leprycorn schreef:
Ken ook genoeg zwangere vrouwen die helemaal gepikeerd zijn als je niet vraagt hoe het met ze gaat :j

Van goede vrienden misschien wel, maar van onbekenden achter de kassa kan ik me dat echt niet voorstellen.

Vrienden en goede bekenden mogen mij gerust vragen stellen en dan vind ik het ook leuk om op te antwoorden. Echter vind ik wel dat er dan ook grenzen zijn. Ik vraag mijn vrienden ook niet naar hun financiële situatie, waarom zou ik daar nu ik zwanger ben ineens wel antwoord op moeten geven?

Tink89 schreef:

Heb jij op 1 dag wel eens 10x gehoord dat je zo'n kek kapseltje hebt van volslagen vreemden? Nee... i rest my case ;)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 10:35

Liselot, jij denkt echt totaal anders :)
Zwanger of niet, ik bespreek echt alles met mijn vrienden, heb
weinig taboes :D :)) Maar is je goed recht hoor :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 10:42

Met mijn beste vriendin bespreek ik dat ook wel. Maar zoals vorige week een persoon in de kroeg waar ik normaal alleen "hoi" en "doei" tegen zeg, dan breekt toch echt mijn klomp

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 10:50

Liselot schreef:
Met mijn beste vriendin bespreek ik dat ook wel. Maar zoals vorige week een persoon in de kroeg waar ik normaal alleen "hoi" en "doei" tegen zeg, dan breekt toch echt mijn klomp

Niet doen :), is helemaal niet goed voor je, om je daar druk om te maken :)

Dan shockeer je zo'n iemand toch een keer :)) zijn ze gelijk klaar :)

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 10:53

Ik vind vrienden en familie ook zoiets anders dan complete vreemden! (Cassieres en andere winkelende mensen reken ik toch echt onder het laatste)
Oprechte interesse van collega's is leuk, maar als zij niet de data van mijn echo's weten en er dus niet naar vragen is ook prima.

Maar zoals liselot zegt: ook bij bekenden blijven er grenzen.
Volgens mij denken wij aardig hetzelfde...
Maar volgens mij ben ik überhaupt het type zwangere vrouw waar je soms maar beter bij uit de buurt kan blijven hahaha

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:12

Ik snap nooit zo goed dat men geheim wil houden wat het wordt. Tenzij je een of ander genetisch misbaksel voort brengt en er een draak ofzo uit komt. zijn er twee opties. What's the big deal?!
En nee ik ben niet iemand die dat vraagt want het kan me werkelijk niet schelen wat er uit iemand gaat komen. Maar vind het altijd zo suf dat geheim houden. :')
Oh en ja, ik hoor wel eens meerdere keren per dag (als ik mijn haar los heb) wat een leuke krullen ik heb en of die van mezelf zijn. En nee, daar kan ik echt niet geërgerd van raken. :')

Aan de andere kant kan ik heel goed begrijpen dat volslagen vreemden die anders je niet eens zouden bekijken, die nu dan met zulke vragen komen, niet geapprecieerd worden. Maar van kennissen ofzo?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:22

Ach, als je niet het type jubel-moedertje bent dat haar hele leven al droomt van zwanger, babietje en kleertjes enzo, dan hou je gewoon niet zo van dat overdreven gedoe rondom het zwanger zijn en word je er snel een beetje zouteloos van, dat drama dat iedereen er van maakt en alsof het nergens anders meer over lijkt te gaan.

Ik vond het van collega's ook altijd stomvervelend, dat gemuts altijd over die buik en koters, pfffft :roll:

Als je zwanger bent dan ben je toch al zo een soort algemeen bezit dat het wel prettig voelt om nog ìets van "eigen regie", een stukje voor jezelf te houden, en kan ik me wel voorstellen dat je het fijn vindt om nog even voor jezelf te houden of het een jongen of een meid is. Niet wordt, want het IS al wat :P

Wij hebben het gewoon verteld, vonden het wel leuk voor de familie om zich er op te verheugen dat het een jongetje was :j

Maar ik heb het wel heel bewust nog een paar weken voor onszelf gehouden en eerlijk is eerlijk: dat voelde echt heel erg fijn en intiem, eindelijk iets echt van onszelf :)

Iedereen was reuze benieuwd en ik heb gezegd dat we het waarschijnlijk wel zouden vertellen àls we het zouden kunnen zien bij de 20-weken-echo. (beetje zieken en in spanning houden :P ).

We hebben echter nog een pretecho gedaan met iets van 16 weken en toen wisten we het al :+:

Maar lekker even voor onszelf gehouden, zonder dat familie wist dat wij het al wisten.
Ik vond het toch wel heel erg fijn hoor, even een stukje heel exclusief alleen van onszelf :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:24

pmarena schreef:
Ach, als je niet het type jubel-moedertje bent dat haar hele leven al droomt van zwanger, babietje en kleertjes enzo, dan hou je gewoon niet zo van dat overdreven gedoe rondom het zwanger zijn en word je er snel een beetje zouteloos van, dat drama dat iedereen er van maakt en alsof het nergens anders meer over lijkt te gaan.

Ik vond het van collega's ook altijd stomvervelend, dat gemuts altijd over die buik en koters, pfffft :roll:

Dus dat .... hahaahaha! Mijn dochter is bijna 4 en ik heb daar nog steeds een hekel aan.

Ben zelfs tijdens de 2e yogales ( moest van mijn man :+, zou ik lekker van tot rust komen :P ) de les uitgestuurd omdat ik tijdens het vragenrondje al die "zeikerds" helemaal zat was en vertelde dat we alleen zwanger waren ipv terminaal :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:26

Ja dat kan ik me dus niet voorstellen, maar da's waarschijnlijk omdat het mij ook niet zou boeien. :') Die onnozele "aah toe vertel het dan!" reacties ook altijd... _O- ik heb dan zo iets van "man, zijn maar twee opties, doe maar gewoon. Je ziet 't vanzelf wel"
Maar die reactie is ook weer niet goed voor veel mama's-to be. _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:45

Hihi Bloem _O-

Ik was daar bang voor dat mij dat ook ging gebeuren dus ben expres maar niet op cursus gegaan :P
(behalve dan dat ik het qua tijd niet redde en er ook geen zin in had, zo'n mutsenclub :o )

Er is dan ook wel ontzettend veel van dat zouteloze getrut rondom die zwangerschap hoor... men vergeet gewoon dat het eigenlijk iets doodnormaals is.

Net zoals het tegenwoordig wel een wonder lijkt als iemand er in slaagt om "gewoon" rustig thuis te bevallen in plaats van al die spectaculaire verhalen van "als ik niet in het ZH was dan had het heel slecht afgelopen".

Zal in sommige gevallen heus wel zo zijn, maar heel vaak veroorzaakt men in het ZH eerst zelf de problemen die ze dan vervolgens oplossen en dan lijkt het net alsof zij de helden zijn 8)7

Er wordt overal zo dramatisch en angstvallig over gedaan, het wordt zo bijzonder gemaakt allemaal... alleen daarom zou je al geen kinderen (meer) willen, zodat je niet met al dat overdreven getrut te maken krijgt :=

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:47

Je klinkt wel heel gefrustreerd pmarena. Ik begrijp hier uit dat het niet helemaal is verlopen zoals het zou moeten bij jou?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 12:05

Hier wel iemand die een zwangerschap bijzonder vind ook al is het 'doodnormaal'. Genoeg mensen voor wie het niet doodnormaal is en ik ben zielsgelukkig met het wondertje wat in mij groeit. Want ja, dat vind ik haar.

Niet dat ik alleen maar loop te jubelen want ook ik heb last van mijn rug, slaap slecht, moet oneindig veel plassen en mijn hormonen slaan soms in positieve of negatieve zin op hol. Dus ik zie niet alles als alleen maar leuk.

Herken ook totaal de verhalen niet van dat het een wonder is om gewoon thuis te bevallen en dergelijke of de zogenaamde spectaculaire bevallingen. Is iedere bevalling trouwens niet spectaculair in de zin van wat een pijn een vrouw moet doorstaan? Er zijn nou eenmaal veel helse bevallingen dus ja..

Laat iedereen het gewoon lekker op zijn eigen manier ervaren zonder daar een oordeel over te vellen. Dat het niet jouw ding is prima, maar als een ander wel helemaal op een roze wolk zit, ook prima.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 12:28

Mijn haar! Dat is zo bizar dik nu. En al voel ik me een worst op pootjes (wat onzin is, want ik ben pas 15 weken onderweg, maar hormonen doen ook rare dingen met je zelfbeeld), dan nog zit dat haar fantastisch. Ook fijn is dat vriendje heel veel rotklusjes overneemt en dat je een heel goede reden hebt om te winkelen (wel weer naar dat je goed moet zoeken naar leuke zwangerschapskleding, maar dat terzijde).

Over alle negatieve aspecten heb ik het hier maar niet. Samengevat: zwanger zijn is een fysieke hel wat mij betreft. Als vriendje nog een kind wil, adopteert hij die maar.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 12:41

En de borsten dames. Nog nooit in mijn leven zo'n prachtige volle cup gehad en zoveel aandacht van mijn vriend :D

Verder heb ik tijdens de zwangerschap toch wel heel erg genoten van alle aandacht ondanks dat ik veel pijn heb gehad. Mijn oom waarschuwde me al daarvan te genieten want na de bevalling gaat alle aandacht naar de baby. En hij had gelijk. Iedereen rent naar de baby terwijl jij daar net de prestatie van je leven geleverd hebt :=

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 12:47

Haha geweldige uitspraken komen er voorbij.

Voordelen, niet ongesteld, geen haaruitval, en je buik niet hoeven inhouden :D

Waar ik altijd raar van stond te kijken als mensen vroegen hoe gaat het, ja super goed. Heb je dan nergens last van? Ach sommige dingen wel maar hoort erbij toch! Dat mensen echt zo iets hadden van huh... Ja ik ben totaal geen klager. En moet ik ook eerlijk zijn heb weinig last gehad, stond met 40,5 week nog 2,5 uur tuigpaarden te kijken(ja stond :+)

alleen als ik foto's terug zie denk ik echt jeetje dik mormel haha :7

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 13:00

Pmarena wat kan jij het ook heerlijk beschrijven!

Wij vertellen overigens niet wat het is omdat ik het eigenlijk niet wilde weten en vl wel. Deal was daarom dat het dus tussen ons blijft. Ons geheimpje wat de hele zzwangerschap alleen van ons is...

dat ik zwanger zijn niks vind wil niet zeggen dat ik het niet bijzonder vind en er niet onwijs blij mee ben. Ik besef me heel goed dat er mensen zijn die niet of heel moeilijk zwanger kunnen worden. En voel me dan ook echt wel gezegend dat het ons al twee x zo snel gegund is. Maar buiten dat vind ik het echt een noodzakelijk kwaad wat nodig is om een prachtig en lief wondertje op aarde te zetten.
zoveel vrouwen die nu zwanger zijn, zoveel vrouwen die het al voor mij gedaan hebben en zoveel vrouwen die het na mij ook nog gaan doen... Dus dat getut heb ik gewoon weinig mee...

oh en die borsten? Ik ben van een net aan A cup naar een randje A/B gegaan... Ze zijn ook totaal niet in verhouding met mijn redelijke buik... beetje zielig zijn ze, whaha

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 13:20

jojootje84 schreef:
oh en die borsten? Ik ben van een net aan A cup naar een randje A/B gegaan... Ze zijn ook totaal niet in verhouding met mijn redelijke buik... beetje zielig zijn ze, whaha

Ik had ook gehoopt op eindelijk een cupje meer, maar voorlopig groeit er helemaal niets op borsthoogte ^)

Overigens besef ik ook wel dat het heel bijzonder is wat er binnenin je gebeurt, maar om nou te genieten van mijn zeer innige band met de toiletpot en de bank :')