Tijdje terug stond er bij ons aan de deur een vrouw ergens in de 30 met haar zoontje van denk ik een jaar of 8. Had in het begin geen idee waar het heen ging, ze zagen er uit alsof ze een toneelstukje op gingen voeren, jongetje strak in pak etc. Dus ik dacht laat maar komen. Heel vaag verhaal over werelden die God geschept zou hebben.
Toen vroeg ik of ze aan haar zoontje ook beide verhalen verteld, de wetenschappelijke en de gelovige. Vervolgens vroeg ik me eigenlijk wel af wat dat jongetje hier deed op een doordeweekse schooldag en toen waren ze weg.... Vind het belachelijk dat je je kind er in mee trekt om zieltjes te winnen. Ik ben van mening dat je je kind dingen mee kan geven maar niks op kan dringen. Ik heb op een katholieke school gezeten en ik vond de verhalen over Jezus e.d. echt geweldig! Ik wilde graag naar de kerk, maar geloven deed en doe ik niet. Ik ben te nuchter om te denken dat er zo iets is. Naar mijn mening is alles verklaarbaar door middel van wetenschap.
In het winkelcentrum ook door 2 vrouwen aangesproken, die heel neerbuigend waren en het eigenlijk helemaal niks vonden hoe ik er bij liep. Ja ik had een soort van sandaaltjes met plateauzolen aan en een jurkje, maar het was dan ook rond de 25 graden. En op het moment dat ik vertelde dat ik geen interesse had waren ze op z'n zachts gezegd not amused.
Tevens staan er op Amsterdam centraal bijna altijd wel 2 a 3 mensen zo een 50 meter na de uitgaan met bordjes "Jezus loves you" en al dat soort dingen... Vind het fijn dat ze bijna niemand aanspreken omdat er toch te veel mensen lopen. Maar ik ga daar toch ook niet met een bordje staan " I love you" Of " Nobody loves you more than you" .
Maargoed, gelukkig hebben wij niet al te vaak mensen aan de deur.. Vaak kom ik er wel redelijk makkelijk van af na eventjes netjes meegel*lt te hebben en de flyer aan te pakken, maar op de een of andere manier ben ik altijd degene die open doet voor die mensen en nooit iemand anders thuis. Misschien ook wel een teken van " Mr G."

Dan moet ik weer denken aan iets wat een catechisatie leraar ooit zei: Wanneer je één deel van de Bijbel in twijfel gaat trekken, hoe geloofwaardig is dan de rest? 
Men oordeelt gewoon net zodat het in hun straatje past...