"Ik heb een boodschap van God."

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 00:21

Geweldige reacties hiertussen, en die pi*mel quotes vind ik geweldig _/-\o_
Tijdje terug stond er bij ons aan de deur een vrouw ergens in de 30 met haar zoontje van denk ik een jaar of 8. Had in het begin geen idee waar het heen ging, ze zagen er uit alsof ze een toneelstukje op gingen voeren, jongetje strak in pak etc. Dus ik dacht laat maar komen. Heel vaag verhaal over werelden die God geschept zou hebben.
Toen vroeg ik of ze aan haar zoontje ook beide verhalen verteld, de wetenschappelijke en de gelovige. Vervolgens vroeg ik me eigenlijk wel af wat dat jongetje hier deed op een doordeweekse schooldag en toen waren ze weg.... Vind het belachelijk dat je je kind er in mee trekt om zieltjes te winnen. Ik ben van mening dat je je kind dingen mee kan geven maar niks op kan dringen. Ik heb op een katholieke school gezeten en ik vond de verhalen over Jezus e.d. echt geweldig! Ik wilde graag naar de kerk, maar geloven deed en doe ik niet. Ik ben te nuchter om te denken dat er zo iets is. Naar mijn mening is alles verklaarbaar door middel van wetenschap.

In het winkelcentrum ook door 2 vrouwen aangesproken, die heel neerbuigend waren en het eigenlijk helemaal niks vonden hoe ik er bij liep. Ja ik had een soort van sandaaltjes met plateauzolen aan en een jurkje, maar het was dan ook rond de 25 graden. En op het moment dat ik vertelde dat ik geen interesse had waren ze op z'n zachts gezegd not amused.

Tevens staan er op Amsterdam centraal bijna altijd wel 2 a 3 mensen zo een 50 meter na de uitgaan met bordjes "Jezus loves you" en al dat soort dingen... Vind het fijn dat ze bijna niemand aanspreken omdat er toch te veel mensen lopen. Maar ik ga daar toch ook niet met een bordje staan " I love you" Of " Nobody loves you more than you" .

Maargoed, gelukkig hebben wij niet al te vaak mensen aan de deur.. Vaak kom ik er wel redelijk makkelijk van af na eventjes netjes meegel*lt te hebben en de flyer aan te pakken, maar op de een of andere manier ben ik altijd degene die open doet voor die mensen en nooit iemand anders thuis. Misschien ook wel een teken van " Mr G." *\o/*

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 00:21

vuurneon schreef:
Ach, volgens de bijbel heeft de mens toch niet het laatste woord en genoeg mooie teksten over heb uw naasten lief en oordeel niet.

Thesserd, zoveel mensen, zoveel wensen. Er is niet 1 richtlijn. Ook niet over homo's. Zat kerken die zeer progressief zijn en ook homo huwelijk inzegenen.

Klopt inderdaad :j

Maar ik noemde specifiek ook Bijbel er bij, omdat die er toch ergens vrij afkeurend over is :+ Dan moet ik weer denken aan iets wat een catechisatie leraar ooit zei: Wanneer je één deel van de Bijbel in twijfel gaat trekken, hoe geloofwaardig is dan de rest?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 00:23

Mirjamsel schreef:
Iris82 schreef:
Ik vind het jammer dat mensen zo aan de deur moeten komen. Vooral ook omdat je vaak zo onaardig moet zijn om van ze af te komen.

Hier komen twee stokoude Jehova's langs. En ik krijg het gewoon niet voor elkaar om ze af te poeieren. Ze blijven trouw iedere drie weken komen.

Ik vind het ook naar om zo vervelend te moeten reageren... Maar inderdaad, anders kom je gewoon niet van ze af :(

je kan ze ook koffie aanbieden kan best gezellig zijn , ben het zelf wel van plan , is een aardige man.

elenaMM77

thesserd zelfde reden als waarom niet gelovigen soms tegen een homorelatie zijn..
ze vinden het tegennatuurlijk..

en dat is op zich niet heel erg vreemd, de mens is een diersoort.. en een diersoort heeft baat bij het instant houden van een soort.. mannetje + mannetje = 0 kinderen.. vrouwtje + vrouwtje = 0 kinderen.

dat men op andere wijzen kinderen kan krijgen is ons niet door de natuur, maar door de techniek ingefluisterd (plus draagmoeders en adoptie), maar feit blijft natuurlijk dat zo'n 'paar' zelf geen kinderen zal voortbrengen als paar zijnde..

de bijbel is een geschreven boek, door mensen, niet door een God.. geloof is een sterker bindmiddel tussen mensen dan wat dan ook.. dus neem daarin natuurlijk v.s. onnatuurlijk op, overgoten met een onzichtbare grootheid die alles ziet en je na je dood zal beoordelen.. en dan heb je al gauw een sterke 'overtuiging'.

de bijbel, net als ieder 'leerboek' zijn handvaten.. je trekt er leringen uit.. sommigen zul je in het dagelijks leven toepassen, andere neem je ter kennisgeving aan maar passen niet in je belevingswereld. Het is een set van verhalingen (die een moto of een moraal overbrengen), overleveringen en wat overtuigingskracht.

Net als in ieder 'geloof' of overtuiging heb je altijd mensen die alles tot op de letter willen geloven, beleven en belijden.. en dan heb je dus een aantal mensen die homo's sterk veroordeeld.. Maar ja, hier op bokt heb je weer mensen die geloven in natuurlijk bekappen en hoefijzers tot in den eeuwigheid verdoemen.. een geschreven werk, of daar nu een onzichtbare macht aan zit of niet, is een ding.. het blindelings aannemen en nooit meer zelf nadenken is een tweede... dat heeft niet speciaal met geloof te maken denk ik.

stel het is tegen natuurlijk, goed dan is zo'n stel tegennatuurlijk .. laat ze lekker tegennatuurlijk zijn dan als het hun gelukkig maakt ;)

lor1_1984

Thesserd schreef:
Echt naar lor1_1984 dat zelfs mensen zo dicht bij zo kunnen doen. Wat een mega plaat voor de kop zeg...

Ja was ff heel naar en was er ook flink van over m'n toeren.
Maar heb de eerste dus met wat citaten en een relaas om de oren gemept:
'Oordeel niet opdat gij niet veroordeelt zult worden'
'Wie zonder zonde is werpe de eerste steen'
'Ik weet niet of God bestaat, maar als Hij bestaat houdt hij van mij om wie ik ben, met al mijn goede en slechte dingen en ik weet zeker dat Hij me liever gelukkig ziet in een relatie met een vrouw dan doodongelukkig in een relatie met een man.
Zolang ik niemand schade toebreng met mijn levenswijze en op mijn manier goed doe zal God ook echt niet minder van me houden dan wanneer ik volgens jullie normen en waarden leef.'

De 2e heb ik om me heen geduld zolang dat nodig was en het geloof verder vermeden als gespreksonderwerp onder het mom van let's agree to disagree, ze is verder ook echt geen naar mens ofzo maar na deze uitspraak heb ik wel besloten haar verder niet meer in mijn leven te willen.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 00:24

Als wy al zien dat mensen zijn als gelovige doen we de deur niet eens open. Of als me schoenen nog aan heb sorry heb haast moet nu echt weg.

Prima iedere geloof maar zo op te dringen is wel vervelend
Al wonen wy wel in gelovig gebied hoef je elkaar nog niet op te dringen
Als na de kerk wil ga wel of de bijbel wil lezen.

Heb zo iets laat iedereen lekker in hun waarde

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 00:25

IK zeg ook wel eens als iemand zegt van de god vind dit en god vind dat. De mensen bedenken de meeste onzin.
En god zit heerlijk met een borrel op zn wolk in een luie stoel de boel te volgen . En ja ik ben gelovig maar dat geintje met die kliko word het volgende verhaal voor een verjaardag. hahaha

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 00:27

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 00:28

Wetenschap en geloof kunnen prima hand in hand gaan. Theologie is een wetenschappelijke studie. Vond de prof dr die ik tijdens mijn studie sprak mooi in zijn geloof: Hij geloofde in de oerknal en de evolutie, maar vond ook dat God daarbij was en sturing gaf en dat Hij ook wetenschappers de gave had gegeven om het te onderzoeken.
Wetenschap ging prima samen met het feit dat hij geloofde. Stond ook niet in de weg van zijn academische prestaties.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 21-09-15 00:29, in het totaal 1 keer bewerkt

elenaMM77

*high fives Franka*

omdat God de mens naar zijn evenbeeld heeft geschapen zeg ik altijd:
gezien er meer gekleurde mensen zijn dan blanken
en meer vrouwen dan mannen..
en meer overgewicht dan mensen op gewicht momenteel (althans in de westerse wereld).

geloof ik dat god een zwaarlijvige donkere Mama is..
en laat anderen dan maar bewijs aanleveren dat het een blanke oude man met een baard is..
daar geloof ik niets van, want dan lijkt de gemiddelde mens er totaal niet op :D

Thesserd

elenaMM77 schreef:
thesserd zelfde reden als waarom niet gelovigen soms tegen een homorelatie zijn..

en dat is op zich niet heel erg vreemd, de mens is een diersoort.. en een diersoort heeft baat bij het instant houden van een soort.. mannetje + mannetje = 0 kinderen.. vrouwtje + vrouwtje = 0 kinderen.

dat men op andere wijzen kinderen kan krijgen is ons niet door de natuur, maar door de techniek ingefluisterd (plus draagmoeders en adoptie), maar feit blijft natuurlijk dat zo'n 'paar' zelf geen kinderen zal voortbrengen als paar zijnde..

Tegenwoordig is er zo veel tegennatuurlijk. Bijna alles wat we hebben en doen is tegennatuurlijk :') Men oordeelt gewoon net zodat het in hun straatje past...
Daarbij, hoe onnatuurlijk is het, als je zo geboren wordt?

elenaMM77 schreef:
de bijbel is een geschreven boek, door mensen, niet door een God.. geloof is een sterker bindmiddel tussen mensen dan wat dan ook.. dus neem daarin natuurlijk v.s. onnatuurlijk op, overgoten met een onzichtbare grootheid die alles ziet en je na je dood zal beoordelen.. en dan heb je al gauw een sterke 'overtuiging'.

Zeg dat eens tegen een gelovige. De Bijbel is in de Geest van God geschreven, wel door een mensenhand, maar door de Heilige geest, althans, dat geloven ze.

elenaMM77 schreef:
de bijbel, net als ieder 'leerboek' zijn handvaten.. je trekt er leringen uit.. sommigen zul je in het dagelijks leven toepassen, andere neem je ter kennisgeving aan maar passen niet in je belevingswereld. Het is een set van verhalingen (die een moto of een moraal overbrengen), overleveringen en wat overtuigingskracht.

Net als in ieder 'geloof' of overtuiging heb je altijd mensen die alles tot op de letter willen geloven, beleven en belijden.. en dan heb je dus een aantal mensen die homo's sterk veroordeeld.. Maar ja, hier op bokt heb je weer mensen die geloven in natuurlijk bekappen en hoefijzers tot in den eeuwigheid verdoemen.. een geschreven werk, of daar nu een onzichtbare macht aan zit of niet, is een ding.. het blindelings aannemen en nooit meer zelf nadenken is een tweede... dat heeft niet speciaal met geloof te maken denk ik.

stel het is tegen natuurlijk, goed dan is zo'n stel tegennatuurlijk .. laat ze lekker tegennatuurlijk zijn dan als het hun gelukkig maakt ;)

Sja, maar het verschil tussen homoseksualiteit veroordelen en hoefijzers veroordelen, is dat het veroordelen van homoseksualiteit letterlijk levens kost. En dan heb ik het er niet over dat deze mensen afgeslacht worden, maar gewoonweg zichzelf van kant maken.
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 21-09-15 00:30, in het totaal 1 keer bewerkt

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 00:29

KellyR schreef:
@ElenaMM77 Homoseksualiteit is natuurlijk gedrag. So this makes no sense. Er zijn meerdere artikelen over te lezen. Hier is er 1 van Artis http://www.artis.nl/ontdek-artis/verhal ... ij-dieren/

KellyR,

homoseksualiteit komt gewoon in de natuur voor absoluut..
dat heb ik ook meerdere malen op bokt en elders gemeld..

tegen natuurlijks is wat anders als 'komt niet voor in de natuur'.

Thessard, met name het laatste..
absoluut mee eens..

alleen het is dus niet per definitie iets dat uit het geloof voortkomt, maar nog veel sterker uit de biologische programmering van een dier. bij gelovigen zit dit wat dieper omdat het zo in de bijbel staat (vind het echt vreselijk, mensen die met oogkleppen op alles voor zoete koek slikken en zelf niet nadenken).

och, zelfs als de heilige geest het door een mens heeft laten optekenen.. dan zit er nog altijd een mens tussen die de pen bedient heeft. dan zeg ik heel overtuigd: hoe heeft de heilige geest dan eigen interpretaties en foutjes hersteld zeker waar het de vele vertalingen betreft. En waarom heeft de heilige geest dan delen van de bijbel laten optekenen die het niet tot in de bijbel hebben gehaald?

ik ben ook gelovig opgevoed, inclusief CAtachese.. maar onze eerste les was: de bijbel is geen letterlijk werk, maar een boek vol 'wijze lessen', naast ook letterlijke optekeningen. veel verhalen zijn metaforen, die je aan het denken zouden moeten zetten.

En daarna had de arme man een halve klas zitten die van voor niet meer wist dat ze van achteren leefden, omdat ze altijd hadden geleerd de verhalen letterlijk te lezen/aan te horen.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 21-09-15 00:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 00:30

elenaMM77 schreef:

Homseksualiteit komt ook voor bij diersoorten, dus ik weet niet of je het tegennatuurlijk kunt noemen.

Bronnen:
https://en.wikipedia.org/wiki/Homosexua ... in_animals
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_a ... l_behavior
http://www.bbc.com/earth/story/20150206 ... al-animals ("That's because in some populations, homosexual behaviour among females is not only common, it's the norm.")
http://www.yalescientific.org/2012/03/d ... sexuality/

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 00:30

Thesserd; scheer niet alle gelovigen over 1 kam! 'de gelovige' is een individu en ook in wat ze geloven ;)

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 00:31

elenaMM77 schreef:
KellyR schreef:
@ElenaMM77 Homoseksualiteit is natuurlijk gedrag. So this makes no sense. Er zijn meerdere artikelen over te lezen. Hier is er 1 van Artis http://www.artis.nl/ontdek-artis/verhal ... ij-dieren/

KellyR,

te·gen·na·tuur·lijk (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1
in strijd met de natuur

http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern= ... jk&lang=nn

Dus ik denk dat de voorbeelden waarin staat dat dit gedrag wel degelijk voorkomt in de natuur en in sommige gevallen zelfs de norm is wel redelijk kunnen uitsluiten dat homoseksualiteit tegennatuurlijk zou zijn. :)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 00:32

vuurneon schreef:
Thesserd; scheer niet alle gelovigen over 1 kam! 'de gelovige' is een individu en ook in wat ze geloven ;)

Klopt, excuses. Ik weet zeker dat er verschillen zijn. Ik ken gelovigen in allerlei soorten en maten! :D Maar ik doel in mijn reactie(s) op de kerk waar ik in opgegroeid ben (nouja, soort van). Plus een aantal anderen hier in de buurt. En zo heftig zijn die niet hoor, hele normale mensen, maar waar toch genoeg geoordeeld wat er naar mijn mening niet thuis hoort. Bijv. Er anders uit zien hoort niet en homoseksueel zijn hoort helemaal niet (zeker niet als je het praktiseert, want zo vertellen ze het dan... het is niet erg als je homoseksueel bent, maar als je er verder maar niks mee doet :') )
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 21-09-15 00:35, in het totaal 2 keer bewerkt

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 00:33

elenaMM77 schreef:
KellyR schreef:

KellyR,

Wanneer noem jij dan iets tegen de natuur/tegennatuurlijk.
Want alles is hier met een reden. Kunnen ze niet voortplanten? Dan zijn ze er om anderen te onderhouden, dit kan zijn als voedsel maar in het helpen in de kudde e.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 00:38

Nou thesserd dat vind ik wel even een lastige vraag om eerlijk te zijn.
Maar als iemand
- geduldig is
- verdraagzaam is
- eerlijk is (niet roddelen, kwaadspreken en toe kunnen geven wanneer ze het fout hebben)
- vergeven kan (zelfs dat wat voor mensen niet te vergeven is)
- niet ijdel is
- niet zelfzuchtig is (niet eigen belang boven dat van een ander zet)
- niet zelfgenoegzaam is (jezelf niet beter vinden dan de ander)
- niet afgunstig is(dus niet jaloers)
- Niet oordelen/veroordelen!
Dan draag je naar mijn idee Gods liefde uit, dat is hoe ik probeer te staan in het leven. En daarbij dan dus niet stelen, moorden etc.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 00:39

Littera schreef:

Homseksualiteit komt ook voor bij diersoorten, dus ik weet niet of je het tegennatuurlijk kunt noemen.

Bronnen:
https://en.wikipedia.org/wiki/Homosexua ... in_animals
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_a ... l_behavior
http://www.bbc.com/earth/story/20150206 ... al-animals ("That's because in some populations, homosexual behaviour among females is not only common, it's the norm.")
http://www.yalescientific.org/2012/03/d ... sexuality/[/quote]

zie mijn reactie boven je post

Citaat:
KellyR,

tegen natuurlijks is wat anders als 'komt niet voor in de natuur

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 00:44

Denk dat het hemel heel leeg zou zijn als het criterium is 'niet oordelen, geen jaloersheid, niet roddelen' :')
Of zou ik dan toch maar naar de katholieken gaan en wat afkopen met Weesgegroetjes :P
Als onze lieve here ons daadwerkelijk heeft geschapen, zal Hij vast wel door ontwerpfouten heen kijken :D

Wij kunnen niet functioneren zonder vooroordelen. Ons brein heeft die short cuts nodig om snel te scannen of er gevaar dreigt. Als je in het donker en een steegje loopt en een man kom je tegemoet lopen in de langzame pas, hoofd laag, capuchon op en donkere kleding aan; dan is de kans groot dat je brein zegt 'ontwijk, mogelijk gevaar, enge man', terwijl in dat duistere figuur de liefste man ter wereld is bv.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 21-09-15 00:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 00:49

Vuurneon zelfs daar kan ik niet over oordelen :') .

Maar goed het is wel iets wat Jezus zegt "Oordeelt niet opdat er niet over u geoordeeld wordt" en hoe moeilijk het soms ook is ik probeer mij er wel aan te houden. Ik zeg duidelijk dat ik dat probeer.
En ik probeer het niet omdat het een regel is maar omdat ik die liefde gewoon op zijn puurst vind.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 00:50

Littera schreef:
1
in strijd met de natuur

Dus ik denk dat de voorbeelden waarin staat dat dit gedrag wel degelijk voorkomt in de natuur en in sommige gevallen zelfs de norm is wel redelijk kunnen uitsluiten dat homoseksualiteit tegennatuurlijk zou zijn. :)

dat sluit nog steeds niet uit dat iets in de natuur voorkomt Littera.

kop in de krul en gaan met die banaan is voor een paard een tegennatuurlijke houding..
ook in bezit van mensen is een paard een dier dat bestaat en daarmee in de natuur staat..
er lopen paarden met hun kin op de borst, maar het is een tegen natuurlijke houding..

er zijn mensen die op hun handen lopen, maar op je handen lopen voor een mensachtige is tegennatuurlijk.. Toch zul je vele mensen zien die op hun handen lopen..

De natuurlijke paarvorming is man<>vrouw.. dit neemt niet weg dat er paren man<>man, vrouw<>vrouw voorkomen.

Juist je eigen defenitie geeft het al goed weer.. het bestaat dus wel.. want iets dat niet bestaat kan nooit in strijd zijn met wat anders..

dus als ik iets 'tegennatuurlijk' noem, dan onderken ik daarmee dat het wel degelijk voorkomt.

Maar goed, blijkbaar denkt men hier dat ik homoseksualiteit veroordeel of zo..
dat is geenzins het geval.. ik geef alleen aan hoe het komt dat mensen homoseksualiteit veroordelen, zeker als het 'niet-gelovigen betreft' immers dan ligt er geen 'woord van god' aan ten grondslag. ik gaf aan wat meespeelt.

ik beweer nergens dat het niet voorkomt in de natuur.. sterker nog, ik ben iemand die dat altijd aan loopt te kaarten bij anti-homo propaganda.

maar goed, we gaan ernstig off topic, dus laten we teruggaan naar on topic..
tenzij iemand nog wat toe te voegen, te vragen heeft of mijn instelling in twijfel trekt, dan staat mijn pm wagenwijd open om om verdere toelichting te vragen.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 00:55

Ik zie ze hier amper nog lopen, maar bij mijn ouders in het dorp liep altijd een lief ouder stel rond. Heb er tot twee keer toe een leuk gesprek mee gehad. Waarvan ik de eerste keer pas aan het einde toen ik het foldertje bekeek door had dat het jehova's (of andere groepering) waren. Ik heb geen problemen met mensen hun geloof. Wel om het als goedkeuring om geweld te gebruiken of het opdringen van het geloof. Leven en laten leven, blijft het wel zo gezellig.

Zou het wel leuk vinden als iemand eens langs kwam om de Noorse Mythologie eens aan te prijzen, dan was hij/zij van harte welkom voor en kopje thee :D

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 01:03

OsMo schreef:
Nou thesserd dat vind ik wel even een lastige vraag om eerlijk te zijn.
Maar als iemand
- geduldig is
- verdraagzaam is
- eerlijk is (niet roddelen, kwaadspreken en toe kunnen geven wanneer ze het fout hebben)
- vergeven kan (zelfs dat wat voor mensen niet te vergeven is)
- niet ijdel is
- niet zelfzuchtig is (niet eigen belang boven dat van een ander zet)
- niet zelfgenoegzaam is (jezelf niet beter vinden dan de ander)
- niet afgunstig is(dus niet jaloers)
- Niet oordelen/veroordelen!
Dan draag je naar mijn idee Gods liefde uit, dat is hoe ik probeer te staan in het leven. En daarbij dan dus niet stelen, moorden etc.

Dat is het ook! En daarom zouden gelovigen niet minder moeten denken over gelovigen en andersom precies het zelfde... Maar dat vinden we toch allemaal heel moeilijk! :P juist ook omdat er heel veel gelovigen zijn die juist veel negativiteit met zich mee brengen.

De punten die jij noemt vind ik juist zo mooi aan het Christendom :j

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 01:18

elenaMM77 schreef:
Littera schreef:
1
in strijd met de natuur

dat sluit nog steeds niet uit dat iets in de natuur voorkomt Littera.

kop in de krul en gaan met die banaan is voor een paard een tegennatuurlijke houding..
ook in bezit van mensen is een paard een dier dat bestaat en daarmee in de natuur staat..
er lopen paarden met hun kin op de borst, maar het is een tegen natuurlijke houding..

er zijn mensen die op hun handen lopen, maar op je handen lopen voor een mensachtige is tegennatuurlijk.. Toch zul je vele mensen zien die op hun handen lopen..

De natuurlijke paarvorming is man<>vrouw.. dit neemt niet weg dat er paren man<>man, vrouw<>vrouw voorkomen.

Juist je eigen defenitie geeft het al goed weer.. het bestaat dus wel.. want iets dat niet bestaat kan nooit in strijd zijn met wat anders..

dus als ik iets 'tegennatuurlijk' noem, dan onderken ik daarmee dat het wel degelijk voorkomt.

Maar goed, blijkbaar denkt men hier dat ik homoseksualiteit veroordeel of zo..
dat is geenzins het geval.. ik geef alleen aan hoe het komt dat mensen homoseksualiteit veroordelen, zeker als het 'niet-gelovigen betreft' immers dan ligt er geen 'woord van god' aan ten grondslag. ik gaf aan wat meespeelt.

ik beweer nergens dat het niet voorkomt in de natuur.. sterker nog, ik ben iemand die dat altijd aan loopt te kaarten bij anti-homo propaganda.

maar goed, we gaan ernstig off topic, dus laten we teruggaan naar on topic..
tenzij iemand nog wat toe te voegen, te vragen heeft of mijn instelling in twijfel trekt, dan staat mijn pm wagenwijd open om om verdere toelichting te vragen.

Ik twijfel aan het tegennatuurlijk label. Homoseksualiteit in het dierenrijk (behalve bij schapen waar 8-10% van de rammen niks van ooien moet weten) is eerder biseksualiteit, want als er een lid van het andere geslacht langs komt "werkt" alles normaal. Omdat dit gedrag is dat juist bij sociale diersoorten voorkomt heeft het kennelijk een functie die de overlevingskansen van die groep groter maakt. En dat is juist weer geheel natuurlijk.