angst voor de toekomst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Indestal

Re: angst voor de toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 14:05

Dat aparte potje is geleend geld uit de pensioenpot voor de komende pensionados....en dat wordt dus niet meer aangvuld, want dat geld is er niet....

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:04

Tcm62 schreef:
Dat aparte potje is geleend geld uit de pensioenpot voor de komende pensionados....en dat wordt dus niet meer aangvuld, want dat geld is er niet....

dat bedoel ik dus..
en straks is het geld op en "lenen" ze weer uit een volgend potje..

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:19

Ach, zo zie je maar weer hoe goed wij Nederlands in klagen zijn. Want goh, wat hebben wij het met z'n allen slecht hier zeg :roll:

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:33

Ts, een dooddoener maar angst is meestal de slechtste raadgever die er is. Helemaal zonder angst leven is het andere uiterste want een klein beetje angst behoed je voor gevaarlijke zaken.
Mijn motto is meestal om me druk te maken om zaken waar ik zelf invloed op heb, de rest neem ik voor kennisgeving aan want ook al zou ik me daar druk over maken/angst voor hebben, ik kan ze niet veranderen. Deze instelling maakt het leven wel wat makkelijker.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 16:38

Thesserd schreef:
Ach, zo zie je maar weer hoe goed wij Nederlands in klagen zijn. Want goh, wat hebben wij het met z'n allen slecht hier zeg :roll:

Ik weet het niet maar in nederland zijn ook zat gezinnen of mensen die het echt niet makkelijk of fijn hebben..

We hebben hier misschien geen oorlog maar zat andere dingen die het voor sommige echt niet makkelijk etc maken..

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 18:36

Voedselbank kan de vraag vaak niet meer aan...en er leven nog een heeeeel erg grote groep die ook hun baan kwijt zijn maar ternauwernood hun hypotheek kunnen betalen en om allerlei regeltjes juist niet bij de voedselbank tercht kunnen komen..

Ja er is heel veel verborgen armoede..

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 18:37

Thesserd schreef:

Jij bent pas 23 en hebt geen idee wat je nu zegt...je bent nog niet eens pensioenpremieplichtig...

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 21:36

Tcm62 schreef:
Voedselbank kan de vraag vaak niet meer aan...en er leven nog een heeeeel erg grote groep die ook hun baan kwijt zijn maar ternauwernood hun hypotheek kunnen betalen en om allerlei regeltjes juist niet bij de voedselbank tercht kunnen komen..

Ja er is heel veel verborgen armoede..

Dat klopt, maar dat is toch zwaar hebben in een heel andere verhouding? Vergelijk het eens met Amerika waar helemaal geen vangnet is, of vergelijk het met een Afrika. Dooddoener misschien... Maar je begrijpt mijn punt denk ik.

Weet je, ik kan dan wel 23 zijn maar ik begrijp ook donders goed dat ik het zwaar kan gaan krijgen als ik mijn baan verlies en dus mijn hypotheek niet meer kan betalen. Maar wat zijn dat voor problemen vergekelen met een moeder die verkracht wordt voor de ogen van haar kinderen, met of zonder aids en daarna weer verder moet leven terwijl die man gewoon om de hoek woont...?

Overigens denk ik ook dat deze generatie (mijn generatie maar ook de 40igers van nu) inderdaad helemaal heen fatsoenlijke zorg zal krijgen als het zo ver komt. Gezien de kant waar het nu heen gaat, maar ach. Misschien is er dan weer iets nieuws bedacht, of wennen we aan de situatie. Weet ik het. Al met al is het hier gewoon in vergelijking met heel veel andere plaatsen en landen heel goed geregeld.

We leven naar onze stand en binnen die stand kunnen we het zwaar hebben inderdaad. Maar probeer het wel in verhouding te zien.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 00:30

Waarom moeten wij ons altijd vergelijken met een ander land?

Mensen die al minstens 40 jaar ten dienste van de maatschappij zijn geweest, behoorlijk wat belasting hebben betaald om er zelf okk op terug te mogen gaan vallen en het dus niet kunnen en ja dat is zwaar als je alles ineens kwijt bent.

En dan is het nog zuurder als je je plaats in de rij om geholpen te mogen worden af moet staan...

Uiteindelijk is al doorgelekt dat een flinke groep zogenaamde vluchtelimg gewoon marokkaan is en daar zal vader staat ook wel weer niks tegen kunnen doen...

Jong mens mag je een mening hebben, maar het is erg makkelijk om te gaan moraliseren als je nog een flink traject moet gaan afleggen met het idee dat tegen die tijd er wel ook voor jouw gezorgd gaat worden, nou not als dit zo doorgaat.

Wij betalen belasting en een enorme hoeveelheid, in Amerika betalen de rijken geen belasting en daarom is dat daar zo scheef.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 01:37

Nouja, ik zie dat anders. Daarbij gingen mijn beide opa's met hun 55e al met de vut... :+ dat is nu al niet meer mogelijk en over 20 of 30 jaar al helemaal niet. Mijn oma die inmiddels overleden is, heeft in een fijn verzorgingstehuis gezeten, gesloten inrichting... Niet niks maar de werd wel voor haar gezorgd. Nu wordt allemaal minder, dat zie ik ook echt wel. Maar als het beter of anders kon zou dat imo wel gedaan worden. Wij als beste stuurlui kijken er heel gemakkelijk tegenaan, maar er komt allemaal echt wel meer bij kijken.

Ga zelf maar eens op die presidentsstoel zitten. Er is er nooit een die het allemaal goed doet. Toch? Zelfs als Wilders aan de macht komt, alle vluchtelingen er uit schopt en meer geld in zorg en ouderen stopt, komt er wel weer iets anders wat niet goed is en waar we met z'n allen over gaan zeuren.

En ik snap niet waarom ik geen vergelijking mag maken. Het blijft een feit dat de meeste Nederlanders die het zwaar hebben, het toch nog tamelijk goed hebben vergekelen met andere mensen in andere landen. Prima dat je uit kan leggen waarom het in Amerika zo scheef is, maar daar lijdt de gewone arme, werkloze of zieke burger daar niet minder om hoor.

Deze situatie moet niet zo zwart wit bekeken worden vind ik. Niet alle vluchtelingen zijn zielig, maar ook niet alle vluchtelingen zijn geldzoekers. Ik weet niet hoe, maar er zal een scheiding gemaakt moeten worden tussen echte hulpbehoevenden en geldzoekers en herrieschoppers. Die tweede groep mogen ze van mij part weer op een onstabiel bootje terug zetten.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 10:11

Hoezo op de presidentsstoel? Alles was al een generatie of 2 terug goed geregeld alleen had er meer toezicht gehouden moeten worden op vermeend frauderen en het over de balk gooien van giga projecten...zoals die absude Betuwelijn en meer van dat soort zaken..

Dan komen er lieden die popi gaan doen met vriendjes in de lobbystand...

De heren bankiers, de lobbyisten uit het bedrijfsleven...

Politiek heeft meer te maken met landje besturen, in eerste plaats de vriendjesclub onderling maar het domme volk heeft daar geen notie van..de hoge heren zorgen erg goed voor zichzelf en elkaar met hun gecreerde bestuursfunkties overal en nergens, die zijn niet afhankelijk van pensieoenen zoals wij.

Natuurlijk mag je een mening hebben, maar dit is wel erg simplistisch gedacht, dat men maar niet moet piepen, yeah AOW huis moet je uit want pensioen is verdampt, 48 jaar altijd gewerkt en zuinig geleefd..en bedankt..zo gaan de volgende generaties de toekomst te gemoet, als je de 48 jaar werken uberhaupt wel gaat halen...

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:03

japielover schreef:
mystery1980 schreef:
Sterker nog de mensen die al jaren netjes staan ingeschreven voor een woning Mogen nog wat langer wachten....

En wat dacht je van de huur..

Onze woning kost 641,10..
Dat zie ik een vluchteling niet betalen waar komt dat geld vandaan?

Oww dat korten we gewoon op ouderenzorg,kinderopvang etc etc..

ja precies, ik betaal 750 euro voor 40m2 op 2 hoog zonder lift, flatje uit 1940, zonder verwarming en steeds vanalles kapot. Elke nacht wakker door het uitschot wat er verder woont met subsidies en dergelijke. Die betalen rond de 200/300 euro voor hetzelfde.