ben ik dan echt zo onredelijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Blabla1980

Re: ben ik dan echt zo onredelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:05

ten eerste zorg dat je onafhankelijk van hem bent. Niet meeliften op zijn geld want dat zorgt er blijkbaar voor dat hij denkt iets over je te zeggen te hebben.

Daarbuiten klinkt het niet echt heel erg lekker. Persoonlijk zou ik mij zeer ongemakkelijk voelen bij zo'n situatie en zo snel mogelijk weg willen.
Straks ontploft hij een x en dan heb je de poppen aan t dansen.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 11:09

Het probleem is alleen, net 70 euro zou misschien wel kunnen maar dan kan ik nooit de verzekering betalen

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:10

Als jouw bazin je maar 100 euro per maand kan betalen is dat belachelijk weinig. Ik denk dat je er niet van moet uitgaan dat het ooit echt meer wordt en dan blijf je dus in deze situatie zitten. Een situatie waarin de door geldgebrek geen kant op kunt (behalve dan naar huis). Ik zou echt proberen om ergens anders werk te vinden, of een bijbaan...

Als je mijn dochter was, zou die situatie waarin je zit me enorm benauwen. Die man gedraagt zich alsof hij rechten op je heeft, alsof hij jouw vader of vervelende partner is. Wie weet hoe dat escaleren kan.

Bovendien, je moet gewoon jezelf kunnen zijn, iedereen heeft recht op privacy. En jouw mening is net zo goed als die van een ander.

Jennifuur

En zouden je ouders je (tijdelijk) financieel kunnen ondersteunen?

butengeweun

dan hou je elke week 30 over en kan je je verzekering betalen aan het begin. Eind van de maand

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:13

je verzekering kost 100 euro in de maand?
Je krijgt 100 euro per week, je legt dus gewoon 25 euro per week aan de kant om je verzekering te betalen?
Dan heb je 75 euro per week over.
Daar moet je toch van kunnen leven lijkt mij

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:16

Niet als je shag koopt wsl. :+

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:16

Het is heel simpel? Als je niet uitkomt is er iets mis en dus tijd om verder te kijken. Je moet niet blijven hangen in iets waar geen toekomst zit. En wbt die man,sta voor jezelf op. Ik denk dat het tijd is dat je voor jezelf op gaat komen meisje...

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:17

wat kost shag..7 euro nogwat? met 1 pakje komt je toch wel een week uit of niet?
En anders een mooi moment om te stoppen ;)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:19

JenW schreef:
Het probleem is alleen, net 70 euro zou misschien wel kunnen maar dan kan ik nooit de verzekering betalen
Kan je de verzekering niet bellen en zeggen dat je ipv 100 euro per maand graag 25 euro per week wil betalen? Dan hou je nog 75 euro per week over om van te leven.
De meeste bedrijven zijn tegenwoordig vrij makkelijk,als ze hun geld maar krijgen.
En of dat nou eens per maand is of eens per week..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:20

Geen ide, ik rook niet. :+
Maar imo heeft TS haar prioriteiten erg verkeerd liggen en kruipt ze bovendien nogal (graag) in de slachtoffer rol.
Tinkerloos: vaak kost dat wel meer.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:22

Volgens mij krijgt ze 100 per maand en gaat er 100 per maand naar de verzekering. Of krijgt ze meer? Anyway, als er niks verandert is ze idd afhankelijk van die man.

En die man wil er wat voor terug, al zal hij dat niet zo helder zeggen, maar hij denkt het wel. Dat is eenvoudig aan zijn gedrag af te lezen. Er moet dus echt iets veranderen.

Kun je het niet zo bij je baas brengen? "Luister, al het geld dat ik hier verdien gaat op aan mijn verzekering en dus heb ik overleefd op het geld van collega X. Dat was stom van mij, want nu gaat hij mij als zijn eigendom zien en dat moet dus meteen veranderen. Dus óf ik krijg voortaan 400 per maand, óf ik werk nog maar twee dagen per week hier en zoek er iets bij."

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:28

Ze krijgt 400 per maand waarvan 100 naar de verzekering gaat. Ik weet niet wat haar verdere kosten zijn maar indien dat enkel eten is zou je met 300 per maand toch ruim moeten toe komen, zelfs in frankrijk.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:30

Zo las ik het ook, 100 euro per week. Dus 400 per maand, waarvan ze 300 overhoudt.

Dan heb je twee mogelijkheden: als je het ontzettend naar je zin hebt en het ervoor over hebt, ga je bezuinigen en zorg je dat je met 300 euro rondkomt.
Vind je het niet leuk meer ga je weg.

Het zou alleen niet van die man moeten afhangen, vervelende mensen kom je overal tegen, dus weglopen heeft weinig zin. Kwestie van leren om voor jezelf op te komen en grenzen te stellen. ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:46

Volgens mij heb je dus een heleboel problemen als ik het zo hoor.
Ik zou zowieso eens even kritisch kijken naar het werk wat je doet en wat je ervoor betaald krijgt. Al kan het leuk zijn, onderbetaald worden is gewoon niet normaal. Misschien kun je met je baas overleggen over het een of ander. Wellicht kun je er een baantje bij zoeken om nog wat extra betaald te krijgen. Anders is het misschien een optie om je ouders te vragen 100 euro voor de verzekering bij te leggen elke maand.
En bedenk eens wat je toekomstplannen zijn, hoe wil je verder?

Wbt die collega moet je gewoon je grenzen veel duidelijker aangeven. Ik begrijp dat hij in hetzelfde schuitje zit als jij (wbt fincanciele krapte) dus zoveel heb je ook niet te verliezen. Ervoor weglopen heeft weinig zin, schiet je uiteindelijk niets mee op.
Van wie is het huis waar je woont?

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 11:49

Luister, ik bezuinig al waar ik kan, en Frankrijk is ontzettend duur. Ik heb hier alleen de mogelijkheid om naar de buurtwinkel te gaan en die man weet zijn prijzen echt wel..

Zo betaal je al enkel voor een kleine cola al gauw 3 euro..

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 11:50

Huis waar ik in woon is van mij.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:52

JenW schreef:
Luister, ik bezuinig al waar ik kan, en Frankrijk is ontzettend duur. Ik heb hier alleen de mogelijkheid om naar de buurtwinkel te gaan en die man weet zijn prijzen echt wel..

Dan drink je toch alleen thee (of koffie)?!
Ken veel gezinnen waar ze (door de weeks) geen frisdranken drinken en alleen water, ranja, thee en koffie.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 11:54

Dat kan ook, maar ik heb ook ergens zoiets ik werk me de klote, heb geen dag vrij elke dag aan het werk, dan vind ik ook ergens dat ik toch van een lekker colatje moet kunnen drinken in plaats van alleen maar water..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:55

JenW schreef:

Dan drink je water, en af en toe eens een cola'tje. Is nog gezonder ook. Als je niks wil veranderen aan de situatie. Accepteer ze dan.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 21-09-15 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

EvelijnJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:55

Nou huis is van jou dus meneer zeur houd je gewoon buiten. Dat vertel je ook tegen je bazin.
Daarnaast cola is geen eerste levensbehoefte dus gewoon water drinken en misschien wat thee of limonade... kritisch zijn op wat je nodig hebt en wat luxe is. Jij wilde al maanden hierheen... Leren grenzen stellen voor jezelf en anderen lijkt me de eerste en belangrijkste les die je hier kan krijgen.

Je werkt hard maar je verdient niks... Dus die cola is misschien in je hoofd wel verdiend maar in geld niet.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:57

JenW schreef:
Dat kan ook, maar ik heb ook ergens zoiets ik werk me de klote, heb geen dag vrij elke dag aan het werk, dan vind ik ook ergens dat ik toch van een lekker colatje moet kunnen drinken in plaats van alleen maar water..

Dus je wilt afhankelijk zijn van die kerel? Dan moet je er niet over zeuren.
Ofwel je probeert het en ziet waar het eindigt en komt met hangende pootjes terug.

Of je overlegd met je baas over dat loon, of je overlegt met je ouders of zij iets kunnen bijleggen. Of je kijkt of je goedkoper kunt wonen of goedkoper kunt winkelen of je stopt met roken, scheelt je zo een paar tientjes in de week.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:57

Waarom open je een topic als je alles wat aangedragen wordt toch alleen maar afbrand?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:58

Ayasha schreef:
JenW schreef:

Dan drink je water, en af en toe eens een cola'tje. Is nog gezonder ook. Als je niks wil veranderen aan de situatie. Accepteer ze dan.

Amen! Ayasha heeft helemaal gelijk TS, als jij daar niet weg wilt, dan moet je de situatie accepteren zoals die is.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 11:59

Dat klopt ook wel, heb der nu al 3u opzitten maar ben nog nooit met zo'n tegenzin naar het werk gegaan..
Ik wil de situatie juist wel veranderen, ik vind het op het moment heel moeilijk om voor mezelf te kiezen.
Ook omdst ik weet dat de winter er aan komt en de bazin aangegeven heeft geen gas meer te halen voor de verwarming zit ik hier dan behoorlijk ook in de kou, in een caravan.