Serieuze relatie als puber

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:08

Ayasha schreef:
TS reageert volwassener dan sommige die haar een kind noemen. :)
Knap hoor TS, hoe je met sommige reacties om gaat! +:)+

Ben ik het helemaal mee eens. :j

Luister vooral niet naar iedereen die dat soort dingen zegt, ik had (zoals ik al eerder had geschreven) ook op mijn 14de een serieuze relatie, en was van alle markten thuis.

Ik ben nu 18, en heb ik er iets aan overgehouden ofzo? Nee. Ik heb er vooral ongelofelijk veel van geleerd, wat ik in volgende relaties ook weer kan toepassen. Dat kan ik van mijn meeste leeftijdsgenoten niet zeggen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:10

Arc_En_Ciel schreef:
Ik vind persoonlijk dat het niet gezond is als een 18-jarige man op een 14-jarig meisje valt, maar voor een serieuze relatie vind ik niet dat je te jong bent.

Het was een 17jarig jongetje voor een 14 jarig meisje.... Dat is toch niet zo gek? Zou dat dan maar pats boem moeten stoppen als hij 18 wordt?
Liever een van 18 die rust en geduld en begrip met TS heeft dan een opgefokt jochie van 15 die gaat drammen omdat aaaallllll zijn vriendjes......... dat dus!

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 17:14

Zeepsop schreef:
Ik schrik toch wel van de 14 jaar tegenover de 18 jaar. Ik snap dan nooit waarom/wat een jongen van 18 ziet in een meisje van 14.. (Niks persoonlijks, is gewoon mijn mening) Een 14 jarige is echt nog een jonkie terwijl een 18 jarige al tegen volwassen aan zit.

Ook vind ik 10 maanden wat kort om te spreken over een "serieuze relatie".

En de uitspraak "de eerste keer moet bijzonder zijn" vind ik onzin. :') Wat maakt dat nou weer uit, als jij je maar goed voelt erbij.
Dit mag je natuurlijk vinden en heb ik ook niks op tegen, maar ik ben wat volwassener en mentaal (veel) verder dan mijn leeftijdsgenoten, dus er is, als je ons persoonlijk zou kennen, niets vreemds aan. Ik veroordeel je overigens niet en ik respect en waardeer je mening. :)

Resistance schreef:
Ayasha schreef:

Luister vooral niet naar iedereen die dat soort dingen zegt, ik had (zoals ik al eerder had geschreven) ook op mijn 14de een serieuze relatie, en was van alle markten thuis.

Ik ben nu 18, en heb ik er iets aan overgehouden ofzo? Nee. Ik heb er vooral ongelofelijk veel van geleerd, wat ik in volgende relaties ook weer kan toepassen. Dat kan ik van mijn meeste leeftijdsgenoten niet zeggen. :)
Ik waardeer het heel erg dat je hier in reageert, ik lees je topics altijd stilletjes mee en vind het erg leuk om te lezen! :o Geloof dat jij laatst ook iets met relaties/verliefd zijn o.i.d. had of zeg ik nu iets heel doms? :+

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:17

Zelf was ik 15 en mijn eerste verkering :+ was 18 toen we een relatie kregen. Ondertussen zijn we 15 en half jaar samen en zijn we dit jaar getrouwd. ^&+

Ik denk dat niemand jouw relatie vanaf een beeldscherm kan beoordelen of veroordelen wat ik in sommige reacties wel zie. Wellicht ben jij geestelijk een stuk volwassener dan andere bijna 15-jarige of is je vriend nog wat jonger van geest en vullen jullie elkaar goed aan. Ik bedoel, jullie leeftijdsverschil is nou ook weer niet zo schokkend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:18

Tja, leeftijd is maar een getal zeggen ze altijd, toch?
Maar 14 en 18 is wel verschillende levensfases...
ik ben zelf ook net 15, maar zou toch liever iemand hebben van mijn leeftijd...
Ik heb ook bijna wat gehad met iemand van bijna 18, daar niet van, maar merk toch dat ik liever met jongens en meiden van mijn leeftijd omga.

Nou kan je liefde niet tegenhouden, dus ik zou het niet opgeven als je echt van m houd TS. Wie weet worden jullie wel heel gelukkig samen...

Taat_

Re: Serieuze relatie als puber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:21

Tuurlijk kan het... Waarom is een jongen van 18 standaard al met hele andere dingen bezig als een meid van 14? Come on, op je 14e speel je echt niet meer met barbies.
En daarnaast zijn ook niet alle jongens van 18 gelijk uit op seks.

Ik leerde mijn vriend kennen op mijn 15e en hij was toen 16. Nu 5 jaar later nog steeds verliefd, dus tuurlijk, het kan!

Of je er mentaal aan toe bent vind ik af hangen van het persoon, niet van de leeftijd.
De ene 14 jarige is mentaal al zoveel verder dan een andere 14 jarige, en soms nog wel verder dan een 18e jarige.

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 17:21

prugelpiet schreef:
Tja, leeftijd is maar een getal zeggen ze altijd, toch?
Maar 14 en 18 is wel verschillende levensfases...
ik ben zelf ook net 15, maar zou toch liever iemand hebben van mijn leeftijd...
Ik heb ook bijna wat gehad met iemand van bijna 18, daar niet van, maar merk toch dat ik liever met jongens en meiden van mijn leeftijd omga.

Nou kan je liefde niet tegenhouden, dus ik zou het niet opgeven als je echt van m houd TS. Wie weet worden jullie wel heel gelukkig samen...
Om hier even op in te gaan, ik ga zelf juist meer met mensen vanaf 16/17 om, omdat ik me daar veel prettiger bij voel en mezelf beter kan uiten dan bij leeftijdsgenoten, zij gedragen zich te jong voor mij (waar ik overigens geen problemen mee heb) en daar voel ik me niet fijn bij en zij ook niet. Maar bedankt voor je reactie! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:22

Chroosje schreef:
(Niks persoonlijks, is gewoon mijn mening) Een 14 jarige is echt nog een jonkie terwijl een 18 jarige al tegen volwassen aan zit.

Ook vind ik 10 maanden wat kort om te spreken over een "serieuze relatie".

En de uitspraak "de eerste keer moet bijzonder zijn" vind ik onzin. :') Wat maakt dat nou weer uit, als jij je maar goed voelt erbij.
Dit mag je natuurlijk vinden en heb ik ook niks op tegen, maar ik ben wat volwassener en mentaal (veel) verder dan mijn leeftijdsgenoten, dus er is, als je ons persoonlijk zou kennen, niets vreemds aan. Ik veroordeel je overigens niet en ik respect en waardeer je mening. :)

Resistance schreef:
Ayasha schreef:

Ik waardeer het heel erg dat je hier in reageert, ik lees je topics altijd stilletjes mee en vind het erg leuk om te lezen! :o Geloof dat jij laatst ook iets met relaties/verliefd zijn o.i.d. had of zeg ik nu iets heel doms? :+[/quote]

Hahaaa, je zegt niets doms! :D Dat was inderdaad dat topic van "Leuke jongen, hoe pak ik dit aan?". Ik heb sinds kort weer een heel lief vriendje na een hoop gedoe met een andere jongen, maar dat lees je in dat topic wel terug. :')

En waardeer het dat jij mijn reactie hier waardeert! :) Je lijkt me een hele coole en intelligente meid, als ik dit alles hier zo lees. :j

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:25

Ik ben er denk ik wel een mooie happily ever after voorbeeld van :+ :')
Leerde mijn man kennen op 15 jarige leeftijd, hij was 17, inmiddels meer als een jaar getrouwd en nog steeds, 12 jaar later, gelukkig samen :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:28

miramii schreef:
Annabel schreef:
ligt er maar net aan hoe volwassen jullie beide al zijn. ik vind zelf een 18-jarige veel te oud voor een meiske van 14 imo. Maar da's mijn mening.

Geld dat dan ook voor de verhouding 20-25? :o

Of hier 21(dit jaar november 22) en 32(dit jaar november 33)
Dat is ook niet een leeftijd waar veel mensen blij van worden in de omgeving.. Wel kennen we elkaar al zo'n 8 jaar waarvan nu 2 jaar een relatie..

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 17:28

Resistance schreef:
Hahaaa, je zegt niets doms! :D Dat was inderdaad dat topic van "Leuke jongen, hoe pak ik dit aan?". Ik heb sinds kort weer een heel lief vriendje na een hoop gedoe met een andere jongen, maar dat lees je in dat topic wel terug. :')

En waardeer het dat jij mijn reactie hier waardeert! :) Je lijkt me een hele coole en intelligente meid, als ik dit alles hier zo lees. :j
Gelukkig maar! Fijn dat je nu een leuke vriend hebt! Zal binnenkort het topic wel even bijlezen dan als er zoveel gebeurd is :+ Bedankt voor je compliment! :o

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:36

Je zwl nog heel veel veranderen. Ik merk ook dat ik nu anders in het leven sta dan toen ik 14/15 was. En ook toen was serieuzer en verder dan mijn leeftijdsgenoten. Ik vond het alleen heel moeilijk om te uiten. Ik heb ook jong (17) een hele serieuze relatie tot verloving aan toe gehad. Dit is met heel veel pijn en verdriet stuk gegaan. Maar achteraf heb ik er van geleerd en ben ik zo blij dat het klaar is. Nu vind ik dat ik helemaal niet toe was aan een huwelijk.

Maar of je nou verder bent of niet, je hersenen zijn nog vollop in ontwikkeling dus wat dat betreft is een echte serieuze relatie gewoon veel moeilijker.

Dus ja het is een les voor je. Maar misschien op die leeftijd nog niet de allerbelangrijkste. Geniet lekker van het leven. En in dit geval, je vriendje. En als het uitgaat, geen probleem. Je hebt een heel leven voor je. Het is heel zonde als je je (op deze leeftijd) teveel aan iemand op hangt waardoor je daarna 'in een gat komt'. En je denkt dat dat niet gebeurd, maar als je al een beetje serieus bent met iemand gebeurd dit al vrij snel. Hou het dus in je achterhoofd maar geniet er gewoon van!

Overigens snap ik niet waarom je perse de stempel 'serieus' en 'relatie ' moet hebben. Het gaat er toch om wat je er zelf van vind? Bovendien vind ik het woord relatie 'niet echt passen' bij iemand van 14 en 18. Ik vind het zelfs niet bij mij zelf passen. :+

Ik sta er dus best wel met gemengde gevoelens in. Desondanks, veel plezier met elkaar!

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 17:40

Danique_G schreef:
Je zwl nog heel veel veranderen. Ik merk ook dat ik nu anders in het leven sta dan toen ik 14/15 was. En ook toen was serieuzer en verder dan mijn leeftijdsgenoten. Ik vond het alleen heel moeilijk om te uiten. Ik heb ook jong (17) een hele serieuze relatie tot verloving aan toe gehad. Dit is met heel veel pijn en verdriet stuk gegaan. Maar achteraf heb ik er van geleerd en ben ik zo blij dat het klaar is. Nu vind ik dat ik helemaal niet toe was aan een huwelijk.

Maar of je nou verder bent of niet, je hersenen zijn nog vollop in ontwikkeling dus wat dat betreft is een echte serieuze relatie gewoon veel moeilijker.

Dus ja het is een les voor je. Maar misschien op die leeftijd nog niet de allerbelangrijkste. Geniet lekker van het leven. En in dit geval, je vriendje. En als het uitgaat, geen probleem. Je hebt een heel leven voor je. Het is heel zonde als je je (op deze leeftijd) teveel aan iemand op hangt waardoor je daarna 'in een gat komt'. En je denkt dat dat niet gebeurd, maar als je al een beetje serieus bent met iemand gebeurd dit al vrij snel. Hou het dus in je achterhoofd maar geniet er gewoon van!

Overigens snap ik niet waarom je perse de stempel 'serieus' en 'relatie ' moet hebben. Het gaat er toch om wat je er zelf van vind? Bovendien vind ik het woord relatie 'niet echt passen' bij iemand van 14 en 18. Ik vind het zelfs niet bij mij zelf passen. :+

Ik sta er dus best wel met gemengde gevoelens in. Desondanks, veel plezier met elkaar!
Ik hoef geen stempel, maar ik gééf mezelf die stempel omdat ik het woord 'verkering' totaal niet bij mezelf vind passen, klinkt in mijn ogen te kinderlijk wat niet vind van mijn relatie (toch weer die stempel :+).

Schemerdier

Re: Serieuze relatie als puber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:42

ik snap niet waarom sommige mensen zich genoodzaakt voelen hun relatie als 'serieus' te labelen. wat zijn de precieze criteria daar misschien voor? je hebt gewoon een relatie, punt
. niemand anders hoeft zich daar toch mee te moeien of je hoeft het toch niet te labelen?

daarbij, in mijn ogen, kan je pas van een 'serieuze' relatie spreken als je seks hebt.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:43

Als jullie gelukkig zijn samen en jij doet niks tegen je zin... Waarom niet. Vier jaar verschil is niet schokkend groot. Levensfases zijn wel heel verschillend maar ook dat hoeft geen probleem te zijn.

Ik was bijna 18 en mijn vriend 36 toen wij een relatie kregen. Mijn vriend is echt geen viespeuk die op jonge meiden valt en ik had ook nooit verwacht te vallen voor iemand die zoveel ouder is. En toch zijn wij smoorverliefd op elkaar geworden. Iets met het lot zeggen wij altijd maar :D.

Totaal andere levensfases. Ik thuis wonend en ik zat nog op school. Hij vader van 2 kinderen.
We hebben elkaar proberen te vergeten maar dat ging niet dus we zijn er voor gegaan samen.
Tuurlijk.. Makkelijk is het niet altijd maar ik kan oprecht zeggen dat ik vreselijk gelukkig ben! Mijn vriend is een schat, laat me in mijn waarde, geeft me de ruimte om mezelf te ontwikkelen en heeft me nooit ergens toe gedwongen.

Ik ben inmiddels bijna 22, hij net 40 en we zijn bijna vier jaar verder. Wat de toekomst brengt.. Dat weet je nooit maar wij zien ons echt samen oud worden en maken langzaam aan toekomst plannen.

Geniet van het nu TS, en de tijd zal de rest leren ;).

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:44

Damned schreef:
ik snap niet waarom sommige mensen zich genoodzaakt voelen hun relatie als 'serieus' te labelen. wat zijn de precieze criteria daar misschien voor? je hebt gewoon een relatie, punt
. niemand anders hoeft zich daar toch mee te moeien of je hoeft het toch niet te labelen?

daarbij, in mijn ogen, kan je pas van een 'serieuze' relatie spreken als je seks hebt.

Mag ik vragen waarom dat jouw criteria is voor een serieuze relatie? Een relatie is zoveel meer dan alleen seks..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:46

tsja, alsof je er wat aan kan doen als je grote liefde x aantal jaar voor jou op de wereld gezet is. *haalt schouders op*
Damned; jij labeled toch ook door een relatie enkel serieus te noemen als je seks hebt?
En wat met koppels die 40 jaar samen zijn maar geen seks hebben. Geen serieuze relatie?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 18-09-15 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 17:46

tessa_brian schreef:
Als jullie gelukkig zijn samen en jij doet niks tegen je zin... Waarom niet. Vier jaar verschil is niet schokkend groot. Levensfases zijn wel heel verschillend maar ook dat hoeft geen probleem te zijn.

Ik was bijna 18 en mijn vriend 36 toen wij een relatie kregen. Mijn vriend is echt geen viespeuk die op jonge meiden valt en ik had ook nooit verwacht te vallen voor iemand die zoveel ouder is. En toch zijn wij smoorverliefd op elkaar geworden. Iets met het lot zeggen wij altijd maar :D.

Totaal andere levensfases. Ik thuis wonend en ik zat nog op school. Hij vader van 2 kinderen.
We hebben elkaar proberen te vergeten maar dat ging niet dus we zijn er voor gegaan samen.
Tuurlijk.. Makkelijk is het niet altijd maar ik kan oprecht zeggen dat ik vreselijk gelukkig ben! Mijn vriend is een schat, laat me in mijn waarde, geeft me de ruimte om mezelf te ontwikkelen en heeft me nooit ergens toe gedwongen.

Ik ben inmiddels bijna 22, hij net 40 en we zijn bijna vier jaar verder. Wat de toekomst brengt.. Dat weet je nooit maar wij zien ons echt samen oud worden en maken langzaam aan toekomst plannen.

Bedankt voor je reactie! Mag ik vragen hoe jij op zijn kinderen reageerde en andersom? Vond je het niet 'vreemd' dat hij al kinderen had terwijl jij net volwassen was? Ik vraag het me oprecht af namelijk, niet als kritiek. :)
Laatst bijgewerkt door Chroosje op 18-09-15 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:46

Ik vind het verschil tussen 14 en 18 ook vrij groot... Ik was op m'n 14e een totaal ander persoon dan op m'n 18e, het zijn gewoon echt twee hele verschillende levensfasen. Aan de andere kant moet ik zeggen dat ik je inderdaad erg volwassen vind overkomen, TS :j

Wat anderen ervan vinden lijkt me eigenlijk niet zo relevant toch, als jullie beiden maar gelukkig zijn? :)

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:47

Mijn vriend en ik zijn ondertussen 10 jaar samen, hij was toen 20 en ik 13 (bijna 14). Groot leeftijdsverschil (toen, nu is 24 en 30 niet raar meer), maar van alle relaties staat enkel die van ons al zo lang overeind. Wij zijn voor elkaar gemaakt en dat wisten we toen ook al, daarom hebben we na even nadenken de leeftijd ook niet tussen ons in laten staan en zijn we er gewoon voor gegaan. Ik heb nooit echt vrienden gehad van mijn eigen leeftijd en stond een heel stuk voor (heel dat puberen + studentenleven daarna, niets voor mij :n ) en hij was eerder wat jonger voor z'n leeftijd (jongens van 20 zijn meestal echt niet zo ver als de meiden van 20), ging perfect.

Hij is mijn 1e en laatste vriend, we zijn ons huis aan het verbouwen en willen daarna sparen en trouwen, alles gaat hier al 10 jaar zo goed dat ik niet anders kan dan in ware liefde geloven.

TS, leeftijd heeft imo niets te maken met het wel of niet in staat kunnen zijn om een goede stabiele relatie te onderhouden. Dat heeft te maken met de 2 personen die de relatie aangaan met elkaar en daar kan een groot verschil inzitten qua leeftijd etc. Als het wederzijds respect en vertrouwen goed zit, moet leeftijd geen issue zijn imo.
Laatst bijgewerkt door Ine23 op 18-09-15 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:48

Selina schreef:
Damned schreef:

Mag ik vragen waarom dat jouw criteria is voor een serieuze relatie? Een relatie is zoveel meer dan alleen seks..
Ja, maar zonder seks mis je toch wel ontzettend veel in een relatie, vind ik. Voor heel veel mensen is het wel degelijk een ontzettend groot deel van hun relatie.

Ik moet zeggen dat ik me kan voorstellen dat het voor een 18-jarige jongen behoorlijk wat is om dat tijdelijk te moeten opgeven.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:49

Ach, wat is een serieuze relatie......
Ik zie serieuze stellen van rond de 17/18, terwijl ik ook stellen van 50/51 zie, die gewoonweg niet serieus te nemen zijn.
Een relatie is maar net wat je er zelf van maakt en hoe je het ziet.
Misschien blijf je bij deze, misschien volgen er nog tig. Wie weet.....?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:50

Damned schreef:

Oh, da's fijn voor al die mensen die afspreken te wachten met seks tot ze getrouwd zijn, die hebben dus pas een serieuze relatie vanaf de huwelijksnacht? :')

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:52

Chroosje schreef:
tessa_brian schreef:

Bedankt voor je reactie! Mag ik vragen hoe jij op zijn kinderen reageerde en andersom? Vond je het niet 'vreemd' dat hij al kinderen had terwijl jij net volwassen was? Ik vraag het me oprecht af namelijk, niet als kritiek. :)

In het begin voelde ik me best ongemakkelijk. Wat zouden ze er van vinden enzo.

Zijn kids waren toen 9 en 10 en reageerden eigenlijk gelijk heel leuk op mij. En als ik dan het weekend daar was geweest en ik ging zondag avond terug naar huis vonden ze dat jammer en vroegen ze aan mijn vriend wanneer ik weer kwam. Echt wel fijn en dat zorgde er ook voor dat ik vrij snel op mijn gemak was.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:52

Misschien geen 14 maar ik was 17 toen ik een relatie kreeg met mijn huidige vriend die toen 23 was.
8,5 jaar later gaat het nog steeds goed, terwijl er toch verschil zat in de fases.
14 en 18 is misschien nog net iets extremer maar zolang jullie er beide gelukkig in zijn en alles loopt op rolletjes... waarom dan die paniek