Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ano_2015 schreef:Pff... Ik heb vandaag zo'n slecht dag.. Ik ben zo verdrietig, en ben al de hele tijd op mijn werk mijn tranen aan het terugduwen.
Gisteren gesprek met ex gehad. Waarbij ik aangegeven heb dat ik nooit de bedoeling had gehad om de relatie te verbreken. Maar er alleen de rem op wilde gooien, omdat zoals het ging gewoon niet goed was. Ik en hij er allebij aan onderdoor zouden gaan. Ik heb hem sindsdien vaker aangegeven dat ik samen leuke dingen wilde doen, om te kijken of er nog iets is/of we weer dichter bij elkaar konden komen. We hebben bijna elke week afgesproken en voor mij voelde dat zo goed! Alleen zegt hij nu: ja ik heb afstand genomen, want dat is wat jij wilde. Hij snapt het gewoon niet.
Ik voel me zo alleen! Er komt nu zo veel verdriet boven. En ik heb niemand om op terug te vallen, geen veilige thuis. Een vriendin zei net: ja kun je niet naar je ouders dan? Nou.. nee dus, die weten niet wat er speelt. Dus ik heb gewoon niks of niemand. Natuurlijk weet ik in mijn hoofd dat dat anders is, maar mijn gevoel laat mij dit zo hard voelen nu.
Ik wil naar huis, onder de deken gaan liggen.
Ano_2015 schreef:Hallo,
Wat lief dat jullie aan mij denken!
Eerlijk gezegd gaat het niet zo goed. Ik zit nu ruim een maand thuis van het werk, het ging gewoon echt niet meer. Ik ben zo op!
Ik ben nu bij een hele fijne therapeut terecht gekomen. Ik denk dat zij mij heel goed kan helpen, maar eerst moet ik mij nu focussen op bij komen. Ik merk nu hoe lang ik echt helemaal in het rood rondgelopen heb (hart kloppingen, paniek aanvallen, niet meer kunnen slapen) en dat mijn lichaam gewoon echt helemaal op is.
Ik kom nu wel achter bepaalde patronen, dat ik gewoon een people pleaser ben, waarom ik zo lang mijn mond gehouden heb tegen iedereen en ik altijd mijn grenzen compleet voorbij loop.
Ik weet dat ik echt nog een hele lange weg te gaan heb, maar ik heb er nu sinds hele lange tijd wel het gevoel bij dat het mij uiteindelijk wel gaat lukken.
Met mijn ex is de relatie nu beter dan voorheen, de druk is weg en we accepteren elkaar meer zoals we zijn. Ik heb veel steun aan hem, maar ik merk nu ook hoeveel lieve mensen ik om mij heen heb. Maar ook de mensen waar ik gewoon minder aan heb. Een waardevolle les!
Ano_2015 schreef:Lieve Yvanna; ik kan je echt heel erg aanraden om hulp te zoeken! Alleen kom je er gewoon niet uit!
Ik heb eerst al heel erg moeten leren om überhaupt te kunnen praten. En door samen te praten erachter komen wat ik nu eigenlijk voel. Want dan voelde ik mij verdrietig en dan weet ik niet goed waardoor. De psycholoog heeft mij geholpen met het kunnen verwoorden. Ik kan dit nog niet goed tegen mensen om mij heen, maar bij haar wel. (Stap 1 )
Mijn ervaring is dat als je geen hulp zoekt, je geneigd bent om het aan de kant te zetten er niet bij stil te staan. Want je hoeft niet. Met therapie ga je het echt stapje voor stapje aan en word je je bewust van dingen.
Ik ben mij nu wel meer bewust van dingen, in mijn hoofd weet ik het wel. Alleen het evht aanpakken en toepassen, is nog heel erg lastig.
Zit je er aan te denken om hulp te zoeken? En wat houd je tegen?