Het is alleen in dit soort situaties zo verschrikkelijk.
Hopelijk kunnen ze qua verzorging wel wat voor jullie doen (al krijg ik er zo wel een hard hoofd in)
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
leestmee schreef:Vanmorgen gesprek gehad met de wmo. Dat was niet leuk. Traplift wordt niet vergoed.
Moeten hem zelf maar betalen of verhuizen en ook dat wordt niet vergoed.
De redenatie erachter is dat hij al jaren weet dat hij de ziekte heeft en dat hij zelf maatregelen had moeten treffen voor deze situatie zich aandiende.
Ben het er niet mee eens. Heb op de website van de overheid gelezen dat de gemeente in dit soort situaties wettelijk verplicht is hulp te bieden
Morganlefay schreef:Een hospice kan in sommige gevallen ook uitkomst bieden.
maikeltje schreef:Ze kreeg thuis traplift, douche werd aangepast met een inklapbare stoel, verhoogd toilet met steunen zowel boven als beneden. Dit was in 2009. Is er in korte tijd dan zoveel veranderd?
djinnie schreef:maikeltje schreef:Ze kreeg thuis traplift, douche werd aangepast met een inklapbare stoel, verhoogd toilet met steunen zowel boven als beneden. Dit was in 2009. Is er in korte tijd dan zoveel veranderd?
Kort? Ja. Ik weet niet wanneer het veranderde, maar mijn moeder had nog de mazzel dat ze een scootmobiel kon krijgen via de gemeente (die bleef van de gemeente). Iets later was dat al niet meer mogelijk. Idem met rollators. Bizar eigenlijk.
leestmee schreef:Bakken vol medicatie heeft hij zeker. Controle van de longarts is onlangs omhoog geschroeft naar 1 x per 3 maanden.
Longverpleegkundige dito en daar kunnen we per mail en telefoon altijd contact mee opnemen
Maar er moet veel via de huisarts, longverpleegkundige zegt ook bij problemen vaak bel de ha
Zijn eetlust is wel drastisch verminderd maar hoeft nog geen sondevoeding.
Het is een huurhuis trouwens via particuliere verhuur.
Qua medicatie heeft hij inhalator en een vernevelaar en tabletten.
En verder nog harttabletten maagbeschermers bloedverdunners.
leestmee schreef:Hond uitlaten dus ook niet te lang.
Verder heb ik geen hobby's waar ik de deur voor uit moet.
Tekenen doe ik graag maar het project wat ik nu heb liggen kan ik niet eens afkrijgen omdat ik steeds door vriend uit mijn concentratie gehaald word omdat hij wat wil vragen vertellen of iets wil hebben.
Lezen idemdito.