Als je niet gelukkig bent, daar is het gat van de deur...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:56

Selina schreef:
Kom op Ayashe en Kayleigh, gedraag jullie eens naar je leeftijd zeg, flauwe kul dit. Ts heeft het zwaar, is ook nog jong en jullie proberen op alles wat ze zegt iets te vinden, zelfs als ze het al meerdere keren heeft uitgelegd. Zijn jullie zo perfect? Zo ja, komt dat dan door jullie járen levenservaring? Soms is het ook gewoon even fijn om alleen maar even iemand sterkte te wensen en een knuffel te geven want diegene zit niet te wachten op trappen na. In vriendschappen, als een vriendin huilend naar je toe komt, zeg je dan ook 'eigen schuld' of troost je haar gewoon?

Selina, dit is een discussieforum. TS opent een topic, daar mag een discussie op geopend worden. Wil ze dat niet, moet ze in haar dagboek schrijven.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 14:57

Kayleigh_ schreef:
Selina, dit is een discussieforum. TS opent een topic, daar mag een discussie op geopend worden. Wil ze dat niet, moet ze in haar dagboek schrijven.

Dit is geen discussie, maar alleen maar met je vinger wijzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:57

Nee hoor, TS. Dat lees je verkeerd. Er worden enkel verschillende kanten van het verhaal belicht. En daar is niks mis mee.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-09-15 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:57

Selina schreef:
Kom op Ayashe en Kayleigh, gedraag jullie eens naar je leeftijd zeg, flauwe kul dit. Ts heeft het zwaar, is ook nog jong en jullie proberen op alles wat ze zegt iets te vinden, zelfs als ze het al meerdere keren heeft uitgelegd. Zijn jullie zo perfect? Zo ja, komt dat dan door jullie járen levenservaring? Soms is het ook gewoon even fijn om alleen maar even iemand sterkte te wensen en een knuffel te geven want diegene zit niet te wachten op trappen na. In vriendschappen, als een vriendin huilend naar je toe komt, zeg je dan ook 'eigen schuld' of troost je haar gewoon?

Als mijn vriendin komt huilen reageer ik wel realistisch ja. Ik krijg geen gelijk van mijn vriendinnen als ik het niet heb al huil ik een overstroming bij elkaar en andersom ook niet.
Verder eens met Kayleigh. Of naar die vriendin gaan die haar gewoon troost.
als TS enkel wil horen dat hij een **** is die niks om haar geeft om zo weg te gaan, had ze dat moeten melden.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:00

Kayleigh_ schreef:
Selina schreef:

En soms is die discussie gewoon niet gepast. Maar goed, ik zie je wel vaker zo reageren in topics dus ik praat tegen een muur.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 15:02

Kayleigh_ schreef:
Nee hoor, TS. Dat lees je verkeerd. Er worden enkel verschillende kanten van het verhaal belicht. En daar is niks mis mee.

maar als je alleen mijn kant van het verhaal kent, hoe kan je dan het andere deel weten?

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 15:03

Ayasha schreef:
Als mijn vriendin komt huilen reageer ik wel realistisch ja. Ik krijg geen gelijk van mijn vriendinnen als ik het niet heb al huil ik een overstroming bij elkaar en andersom ook niet.
Verder eens met Kayleigh. Of naar die vriendin gaan die haar gewoon troost.
als TS enkel wil horen dat hij een **** is die niks om haar geeft om zo weg te gaan, had ze dat moeten melden.

Deze reactie slaat helemaal nergens op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:03

Ik weet het andere deel niet. Ik reageer op wat ik hier lees. En ik kan jouw verdriet begrijpen, maar ik kan ook jouw ex begrijpen. En als dat hier niet besproken mag worden, moet je geen topic openen op een discussieforum.

En Selina: :')

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 15:05

Kayleigh_ schreef:
Ik weet het andere deel niet. Ik reageer op wat ik hier lees. En ik kan jouw verdriet begrijpen, maar ik kan ook jouw ex begrijpen. En als dat hier niet besproken mag worden, moet je geen topic openen op een discussieforum.

En Selina: :')

Waarom moet je zo arrogant reageren? Ik heb je posts door gelezen en vind dat ze best gelijk heeft.

En als je reageert op wat je hier leest, wil je dan je eigen posts even doorlezen in dit topic want volgens mij reageer je alleen op wat jij dénkt dat hij gedacht moet hebben ofzo.

Anoniem

Re: Als je niet gelukkig bent, daar is het gat van de deur...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:06

Weet je, mensen... Als je niet wil discussiëren, zoek dan een ander forum dan een discussieforum... Alsjeblieft zeg.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 15:08

Kayleigh_ schreef:
Weet je, mensen... Als je niet wil discussiëren, zoek dan een ander forum dan een discussieforum... Alsjeblieft zeg.

ik kan dit geen discussie noemen, maar eerder wijzen naar een ander. T enige wat ik vraag, is of ik mijn verhaal even kwijt kan. En ik vind best dat er realistisch gereageerd mag worden, maar niet gemeen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:10

Dit topic is geen discussietopic, daarbij spelen jullie nu op de man ipv op de bal. Jullie gaan te ver.

Het is niet tactisch wat ts zei, maar ze meent het wel. Je voelt wat je voelt. Ze accepteert dat het uit is maar ze is verdrietig. Ts is 17!!! Nou mijn zusje van 17 praat niet zo verstandig hoor.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:11

Ts, ik vind je onwijs volwassen reageren +:)+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:12

Toothless schreef:
Kayleigh_ schreef:

maar als je alleen mijn kant van het verhaal kent, hoe kan je dan het andere deel weten?

Dat andere deel weten we niet en daarom vullen veel mensen dit zelf gedeeltelijk in, door dingen die jij verteld.
Het feit dat je vader je verteld dat je netjes moet blijven, dat je de dag dat het uitging twee uur hebt zitten janken bij hem in de auto en nog wel wat meer dingen.
Wat denk je hoe machteloos je je als partner kunt voelen dat je het alleen goed kunt doen wanneer je doet wat de ander wil en dat is de indruk die ik een beetje krijg uit je woorden.
Je vind het vervelend dat hij een opleiding gaat volgen waardoor er nog maar één dag overblijft in de week, je denkt dat je dan geen relatie kunt onderhouden juist omdat je elkaar nu dagelijks zag.
Ik kan me ook maar zo voorstellen dat je ex-partner je onzekere gedrag en angst om verder te gaan met deze relatie want het kan wel eens fout gaan, helemaal zat was. Maar een relatie beëindiging is nooit fijn want het is bijna nooit wederzijds, er raakt meestal iemand gekwetst.
Je geeft zelf al aan dat je niet meer wil praten , geen kennissen wil blijven enz want je kent jezelf, misschien daar eens aan gaan werken. Want hoe meer exen je krijgt hoe moeilijker het word om er niet eentje tegen het lijf te lopen en het kan wel, goede vrienden blijven na een relatie. Maar daar moet je aan werken want dat komt niet van zelf, daarvoor moet je oude wrok en boosheid de deur uitschoppen.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:13

TS heftig om mee te maken...maar je bent nog zo jong, kop op meid!

Soms gebeuren er dingen in het leven die je nooit had verwacht, ook ik heb een hele harde leerweg gehad, relatie van 16 jaar, alles ingestoken, huis gebouwd en achteraf bleek hij al 4 jaar andere vrouwen EN mannen te daten :x zich te verkopen op internet en wat wel niet meer allemaal..... :oo
Had me alleen maar nodig voor de hypotheek van het huis.....

Vrij kort daarna huidige partner leren kennen en weet nu dat het ook anders kan.

Nu is het bij jullie niet zon issue geloof ik, maar hij gaat studeren en misschien is hij ook bang voor de toekomst dat hij jou maar 1 dag kan zien... probeer te praten en probeer als vrienden uit elkaar te gaan.

Als ik mijn vriend zie omgaan met zijn ex-en gewoon elkaar in de waarde laten dat was eens. Respect! Je hebt toch een periode van elkaars leven gedeeld, wat is er mooier om daar soms met een glimlach aan terug te denken.

Sterkte de komende tijd en mijn woorden: er is geen handvol, maar een land vol ;) Er komt wel weer een prins op het witte paard, maar pas als jij je daarvoor openstelt en het vaak niet verwacht.

Virtuele knuff :(:)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:20

Toothless schreef:
Kayleigh_ schreef:

dat vroeg ik me ook af -O-

Jeetje jongens. TS zal niet zo handig geregeerd hebben in haar relatie. maar wie doet dat wel in een relatie crisis-moeilijke relatie.

wat me erg opvalt aan mensen die altijd zo'n grote smoel hebben op bokt, zichzelf nooit open stellen in een topic. maar idd alleen maar met t vingertje wijzen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:20

Toothless schreef:
wacht even, ik heb hem duidelijk, meerdere malen gevraagd of hij zich nog goed voelde bij onze relatie. Ook uit mijn eigen onzekerheid. (..)

Denk je dat die door jou genoemde 'gevoelloze houding' uit het niets kwam? We hebben 2 uur in de auto gezeten die dag en geen woord gesproken omdat ik alleen maar aan het huilen was. (..)

Secricible: ja, in goede en slechte tijden toen ik hem uit zijn dealer-handel heb getrokken. Toen was ik ook niet gelukkig, omdat ik hem voor geen meter vertrouwde, maar wel in hem geloofde.

Met andere woorden, er speelt nog heel veel meer dan wat je genoteerd hebt. Zeggen "als je niet gelukkig bent kun je vertrekken" vind ik echt geen stijl en daarna zeg je ook nog eens "ik wil niet in een relatie zitten waarin mijn 'partner' ongelukkig is'. Weet je, dat hoort erbij. Dan kun je snel wegrennen van elkaar, je kan ook elkaar proberen terug te vinden.
Maar blijkbaar is de situatie veel groter en complexer dan dit. Je hebt het over een dealer-handel, weet ik wat. Verwacht dan niet dat mensen de situatie goed kunnen beoordelen als je niet alles verteld... En daarmee bedoel ik niet dat je je hebben en houwen op tafel moet leggen, maar wel dat je moet accepteren dat mensen reageren op wat ze lezen.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:22

Moderatoropmerking:
Zoals een aantal van jullie hierboven al aangeven, is het op Bokt de bedoeling om in discussies 'op de bal' in plaats van 'op de man' te spelen. Het is geen probleem om het oneens te zijn met iemand en kritiek op de mening van TS of anderen is toegestaan, maar ik wil jullie vragen elkaar niet persoonlijk aan te vallen.

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:23

Wow.. Het lijkt wel alsof ik het heb getypt. Alleen dat van de opleiding niet.

Heel veel sterkte TS, dit wordt een zware tijd..

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:21

Toothless schreef:
xSwanheart: misschien is het wel een tactloze opmerking, maar ik heb zeker wel met hem gepraat toen we thuis waren. Ik wil geen vrienden blijven omdat ik het niet kan afsluiten dan, dat weet ik van mezelf. Hij zegt zelf ook: ik weet niet hoe ik me moet gedragen omdat je gewoon bijna 2 jaar me vriendin bent geweest. Kan ik ook niet veel mee.

Toch zou ik je dan wel willen aanraden om het in ieder geval uit te praten. Je hoeft natuurlijk geen vrienden te blijven, maar met ruzie uit elkaar gaan is het andere uiterste. Het moet niet zo zijn dat jij je moet verstoppen als je elkaar een keer op straat tegen komt.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:46

xSwanHeart schreef:
Toothless schreef:
xSwanheart: misschien is het wel een tactloze opmerking, maar ik heb zeker wel met hem gepraat toen we thuis waren. Ik wil geen vrienden blijven omdat ik het niet kan afsluiten dan, dat weet ik van mezelf. Hij zegt zelf ook: ik weet niet hoe ik me moet gedragen omdat je gewoon bijna 2 jaar me vriendin bent geweest. Kan ik ook niet veel mee.

Toch zou ik je dan wel willen aanraden om het in ieder geval uit te praten. Je hoeft natuurlijk geen vrienden te blijven, maar met ruzie uit elkaar gaan is het andere uiterste. Het moet niet zo zijn dat jij je moet verstoppen als je elkaar een keer op straat tegen komt.

Dit bovenste inderdaad ;)
Wel doen hoor! Wordt je een stuk rustiger van. Als het over is is het gewoon over, dat moet je dan maar respecteren hoe moeilijk het ook is.

Ik heb de kans niet gehad om het uit te praten, ex heeft allerlei verhalen over mij rondgebazuind, eerst was ik heel kwaad, maar nu kan het mij niks meer schelen. Laat ze maar mooi praten achter mijn rug om, ik ben er alleen maar beter op geworden :Y)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:07

@ TS: ik snap ook wel dat je kapot bent van je verbroken relatie hoor! Dat doet gewoon zeer en daar moet je overheen groeien.

Ik vind je houding wel wat stellig. Waarom zou je een hondje zijn als je vrienden zou blijven? Mijn man is gescheiden na bijna 20 jaar huwelijk, maar zijn ex is zijn beste vriendin en wij vieren de verjaardagen (van hun gezamelijke kinderen, maar ook die van mijn man en zijn ex) en bv kerst elk jaar weer gezamelijk.

En als je nu zelf nog eens naar je topictitel kijkt, is jouw eigen reactie dan ook niet, wat een horkerige opmerking?

Ik begrijp dat jij het moeilijk vindt dat je vriend blijkbaar al een maand aan zijn gevoel voor jou twijfelt, zonder dit met jou te bespreken. Maar door nu niet meer te willen praten met hem, weet je ook niet precies wat de reden is dat hij zijn twijfels nog niet met je gedeeld hebt.
En blijf je ook met een gevoel van verlatenheid achter.
Wanneer je wel met hem uitpraat kun je het voor jezelf misschien ook met een wat minder rotgevoel afsluiten.

Ook mijn advies zou dus zijn om wel nog een keer met hem te praten.

Sterkte met je verdriet.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:19

Tijd voor een lesje sociale vaardigheden. ;-)

TS sterkte !

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 10:52

Niinatjuh schreef:
Tijd voor een lesje sociale vaardigheden. ;-)

TS sterkte !

Uh sorry? Sociale vaardigheden?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:59

TS reageer nou niet zo op die reacties die je niet aanstaan. Negeer ze dan of vraag gewoon vriendelijk wat ze bedoelen, je drijft het zelf ook een beetje het spits op.

Verder ben ik waarschijnlijk net als jij een flapuit en zou ik ook zo'n opmerking kunnen maken. Punt is dat je in een relatie niet alleen maar voorspoed kent, en af en toe door moeilijke periodes gaat. Imo kun je het beste het nu met hem uitpraten, en alles tot bedaren laten komen.