Verliefd zijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 18:54

Ayasha schreef:
je begrijpt toch hoop ik wel dat jij de enige bent die hier iets aan kan veranderen he?

Waar ben ik dan denk je mee bezig.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 18:59

wat verwacht je dan precies van de bokkers als ik vragen mag?
want hoe meer je reageert, hoe onduidelijker dat voor me wordt.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 19:00

Ook een vrouwelijke fysio zal aan je voeten moeten zitten.
Vervelend voor jou, maar op een andere manier kunnen ze je niet helpen.

Ben je weleens bij een orthopedisch schoenmaker geweest?
Ik draag volledig op maat gemaakte schoenen en dit scheelt veel pijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 19:02

Valentijn5 schreef:
Ayasha schreef:
je begrijpt toch hoop ik wel dat jij de enige bent die hier iets aan kan veranderen he?

Waar ben ik dan denk je mee bezig.

Wow zeg, met zulke lange tenen hoéf je niet eens alles op te tillen om ze eronder te schuiven; trapt er vanzelf wel een keer iemand op.

Mijn hemel, kan jij niet beter een waarschuwingsbordje om je nek hangen?! Kunnen nietsvermoedende goedbedoelers een uithaal of erger nog; verdachtmaking vermijden :)*

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 19:06

Valentijn5, wat vervelend dat je het zo ervaart. Je geeft aan dat je de fysiotherapeut gaat mailen met dat je de behandeling stop zet. Als jij je er niet prettig bij voelt is dat heel goed. Wellicht kan een vrouwelijke fysiotherapeut verschil maken? Is het een idee om vooraf aan te geven wat je prettig vindt?
Dat de fysiotherapeut je aan moet raken, is een ding wat zeker is. Maar de fysiotherapeut zou wel rekening kunnen houden met jouw gevoel en dus alleen functioneel kunnen aanraken (functioneel is dus alleen voor de behandeling). Even een hand op je schouder is zwart-wit gezien niet nodig. Veel mensen vinden dat niet erg, maar jij schijnbaar wel. Bewaar die grenzen goed, maar maak het ook zeker bespreekbaar. Zodra jij dit niet bespreekt, zullen anderen dit ook niet weten en kunnen zij er niks aan veranderen. Jij voelt je er niet prettig onder en zo gaat het cirkeltje rond.

Wat ik dus mee wil geven: bespreek wat je dwars zit en dat jij je er niet prettig bij voelt.

Hopelijk kom je snel van je pijnklachten af! :-)

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 19:06

Ik had gehoopt begrepen te kunnen worden maar dat kan blijkbaar niet zoals ik dat wil.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 19:08

Duizend bommen en granaten, volgens mij doe jij kabouterbezem en ongelooflijke prutsmuts vals monopyspel!!!

Tja kan er ook niets aan doen, heb het Syndroom van Gilles de la Tourette....

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 19:09

Is het misschien een idee dat jij iemand mee neemt naar de fysio? Wel iemand die jij goed vertrouwd. Wellicht voel je je daar wat prettiger bij.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 19:09

milatje schreef:
Valentijn5, wat vervelend dat je het zo ervaart. Je geeft aan dat je de fysiotherapeut gaat mailen met dat je de behandeling stop zet. Als jij je er niet prettig bij voelt is dat heel goed. Wellicht kan een vrouwelijke fysiotherapeut verschil maken? Is het een idee om vooraf aan te geven wat je prettig vindt?
Dat de fysiotherapeut je aan moet raken, is een ding wat zeker is. Maar de fysiotherapeut zou wel rekening kunnen houden met jouw gevoel en dus alleen functioneel kunnen aanraken (functioneel is dus alleen voor de behandeling). Even een hand op je schouder is zwart-wit gezien niet nodig. Veel mensen vinden dat niet erg, maar jij schijnbaar wel. Bewaar die grenzen goed, maar maak het ook zeker bespreekbaar. Zodra jij dit niet bespreekt, zullen anderen dit ook niet weten en kunnen zij er niks aan veranderen. Jij voelt je er niet prettig onder en zo gaat het cirkeltje rond.

Wat ik dus mee wil geven: bespreek wat je dwars zit en dat jij je er niet prettig bij voelt.

Hopelijk kom je snel van je pijnklachten af! :-)

Aan deze reactie heb ik wat. Dankjewel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 19:11

Kan jij geen mailtje sturen naar je fysio valentijn?
Dat je weet dat hij het vast niet verkeerd bedoelt maar dat je het niet prettig vindt, die overbodige aanrakingen? En ook uitleggen waarom (want er is een klein kansje dat ; "ik vind jouw goede humeur irritant" voor enige verwarring kan zorgen bij de beste man.
Met een mailtje heb jij voldoende tijd om te denken hoe je het best formuleert en weet je fysio ook waar hij aan toe is (en jij ook.)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:05

Ilonaa__ schreef:
Is het misschien een idee dat jij iemand mee neemt naar de fysio? Wel iemand die jij goed vertrouwd. Wellicht voel je je daar wat prettiger bij.

Inderdaad, dat zat ik me ook al af te vragen.

Callisto04

Re: Verliefd zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:16

Iemand meenemen en/of een mailtje sturen met wat uitleg en aangeven dat je je er niet prettig bij voelt lijkt mij ook beter dan het af te zeggen. Je bent de behandeling begonnen met een reden, dus beter afmaken lijkt mij. Maar aangeven wat je niet prettig vindt is beter dan er zomaar mee stoppen, ook voor jou. Als je duidelijk je grenzen aangeeft is daar niks verkeerd mee en kan die physio daar rekening mee houden. Veel succes!

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 20:26

Ik zal het maandag bespreken met mijn psychiater. En ik heb donderdag een afspraak met hem staan. Ik moet dat alleen nog bevestigen. Misschien raakt die me nu al niet meer aan.

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:35

Ilonaa__ schreef:

Ik vind dat ook een heel goed idee. Zo iemand kan dan gelijk jou helpen om het doen en laten van anderen te begrijpen :-)

En als je het écht niet ziet zitten, kun je misschien ook kijken naar andere mogelijkheden om de pijn te bestrijden. Misschien is Kinesiologie dan wel iets voor jou? Daarbij geeft jouw lichaam aan hoe het de pijn bestrijd wil hebben... dus niet de therapeut :-) En daar zijn diverse mogelijkheden voor: met en zonder aanraken.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:42

Wat bedoel je? Natuurlijk gaat die fysio je weer aanraken, aangezien hij toch echt niet kan toveren en je klachten van een afstand kan fixen.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:44

Idd iemand mee nemen een idee?

Zou het idd met je psych bespreken misschien kan zei je fysio benaderen en het eea uitleggen.
Waardoor jij je beter voelt en hij er rekening mee kan houden?

Geen idee of dat mogelijk is hoor maar je weet het nooit :)

Succes in elk geval

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 20:53

Kinke schreef:
Wat bedoel je? Natuurlijk gaat die fysio je weer aanraken, aangezien hij toch echt niet kan toveren en je klachten van een afstand kan fixen.

Ik bedoel me aanraken bij het weggaan.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 21:17

Valentijn5 schreef:
Kinke schreef:

Kan je misschien ook voorkomen door bij het weggaan gewoon zelf een hand te geven? Is toch wat afstandelijker dan een schouderklopje misschien?

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 21:30

Dat is ook gebeurt hij wou een hand en me daarna nog aanraken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 21:44

Wat vervelend dat je je niet op je gemak voelt bij je fysio. Maar wat anderen ook al beschrijven denk ik toch dat je er wat meer achter ziet dan het is. Hoewel ik die nutteloze aanrakingen ook niet snap. Veel menen beschrijven hier dat dit normaal is bij fysio's maar ik werk zelf ook als fysiotherapeut en raak mensen echt weinig aan. Ik heb zelf ook een hekel aan ongewenste aanrakingen van mensen en ben niet zo aanrakerig ingesteld. Als ik een broekspijp opgerold wil hebben vraag ik het altijd aan de persoon zelf en zal nooit zelf dat gaan doen. Of ik leg uit waarom ik dat ga doen. Dat lijkt mij de normale gang van zaken. Ik zou het idd ook echt niet cool vinden als mensen zomaar aan mijn kleding gaan zitten ;)
Ik kan me ook niet voorstellen dat een fysio niet doorheeft dat je het niet prettig vindt, maar er bestaan nu eenmaal fysio's die minder goed zijn in lichaamstaal.
Ik zou het gewoon aangeven bij hem wat je niet prettig vind, of idd een andere (vrouwelijke) zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:37

Valentijn5 schreef:
Kinke schreef:

Maar dit kan je toch beter voorkomen door het gewoon uit te leggen in een mailtje aan hem? Alleen alles afschuiven op ik heb pdd-nos en mensen moeten maar rekening met me houden zonder dat ze iets weten schiet ook niet op.
Je bent 35, dan kan je toch gewoon netjes een mailtje sturen en het uitleggen, hoef jij je niet druk te maken of hij je weer gaat aanraken, dan weet hij hoe hij met je om moet gaan en is het voor jou een iets prettigere behandeling :-) En als je het moeilijk vind om je mailtje te formuleren wilt er vast wel iemand helpen hiermee.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 23:11

Ik doe het gewoon op mijn eigen manier. Je mag ermee stoppen wanneer je wil ik ben niks verplicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 06:46

Het is natuurlijk helemaal prima dat je het op jouw manier doet.
Realiseer je alleen wel dat deze mensen niets kunnen veranderen in hun houding als je ze daartoe niet de gelegenheid geeft.

Het is niet eerlijk om deze hulpverleners weg te slzetten als mensen die misbruik van je maken terwijl ze zich van geen kwaad bewust zijn.

Dat je dat zelf door je PDD-NOS niet kan inschatten dat kan natuurlijk. Maar dat je dan vervolgens reacties op dit topic niet serieus neemt is een keuze.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 07:03

Ik wil geen reacties meer in dit topic. Ik stop ermee.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 08:09

Als je het toch op je eigen manier doet, waarom in hemelsnaam heb je dan een topic geopend.. Weet je zeker dat de leeftijd op je profiel klopt want ik heb echt het idee dat we tegen een meisje van 15 aan het praten zijn. Iedereen wilt helpen, je neemt niks aan, doet nergens iets mee, gaat overal tegen in..