Een eigen huis, een plek onder de zon...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 19:00

jorika1986 schreef:
De laminaatwand is best mooi, vind alleen het TV meubel er niet zo heel goed bij passen, maar dat is waarschijnlijk een kwestie van smaak!

Nou, dat heb je goed gezien. :D Is namelijk een tijdelijke oplossing totdat ik een passend meubel tegenkom. :j

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 19:18

Was dus nog lang zo gek nog niet, je vind het zelf ook niet helemaal mooi. :+

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 10:56

jorika1986 schreef:
De laminaatwand is best mooi, vind alleen het TV meubel er niet zo heel goed bij passen, maar dat is waarschijnlijk een kwestie van smaak!

Was ook mijn gedachte :P Maar ik had al een vermoeden dat het iets tijdelijks was

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:04

.
Laatst bijgewerkt door Love_myhorse op 03-02-26 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Re: Een eigen huis, een plek onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:26

Is het huis van de woningbouw of zelf gekocht?

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 12:54

Mijn huis, mijn paleis...

Jeetje daar zit ik dan, in een onwijs mooi, appartement.
Iedere keer als ik nu weer thuis ( ja, zo voelt het als een echt thuis ) kom denk ik: WoW!!
Helemaal van mij en, wat is dat een fantastisch gevoel! <3
Afgelopen tijd is er wel weer het een en ander gebeurd maar voordat ik dat ga vertellen... Eerst de foto's.

de hal
Afbeelding

woonkamer
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

keuken
Afbeelding

slaapkamer
Afbeelding
Zoals jullie hier kunnen zien heb ik het voetbord. Onbeschadigd en mooi! Uiteindelijk heb ik netjes een excuus gekregen en zijn ze het zelf komen bevestigen.
Afbeelding

logeerkamer
Afbeelding

toilet
Afbeelding

en het pretpark van mijn lieve vriendinnetje
Afbeelding

En wat is het mooi geworden he <3
Er moeten nog een paar kleine dingetjes gedaan worden maar buiten dat om is het af *\o/* *\o/* *\o/*

En dan nu de gebeurtenissen eromheen.

Ze zeggen dat het ongeluk altijd in drieën komt...
In mijn geval klopt dat helemaal.
Ik wilde in het weekend een wasje gaan draaien en toen ik de wasmachine aan wilde zetten had ik direct een lekkende kraan! En flink ook! Snel de wasmachine uitgezet. Gelukkig stond ik erbij en kon ik dat snel verhelpen. Bleek later dat er een ringetje tussen de kraan en aansluiting miste.
Diezelfde avond heb ik voor het eerst de verwarming aangezet, en toen ik wegging heb ik hem weer uitgezet. Door het hele appartement ligt vloerverwarming die uiteindelijk in mijn cv hok verzameld zijn. ( zie foto )
Afbeelding
voor het gemak staat daar ook gelijk de wasmachine en al het overige spul.
Toen ik 's avonds thuis kwam en iets uit het cv hok wilde pakken... OVERAL WATER!!! juist ja, mijn eerst lekkage was dus een feit! Uit mijn vloerverwarming kwam water zetten! Jeetje wat heb ik een paniekaanval gehad zeg! Zit net een week in mijn appartement en nu dreigt mijn laminaat volledig vernield te raken. Ik heb in blinde paniek mijn vader ( ja wat moet je soms zonder ouders ) gebeld en die is direct gekomen. Samen hebben we alles zo droog mogelijk gemaakt en de watertoevoer naar de vloerverwarming afgesloten, emmers neergezet en een deel laminaat eruit gehaald om te kijken tot hoever het water gekomen was. De ondervloer was natuurlijk al behoorlijk nat geworden maar na ook dat zo droog mogelijk gemaakt te hebben hoopte ik dat de schade mee ging vallen.
De volgende ochtend gelijk het hok in gegaan om te kijken of er nog meer water was maar de emmers stonden er goed onder met als resultaat een halve emmer vies geel en stinkend water. Gelukkig geen nieuwe lekkage erbij.
Daarna ben ik gaan bellen met de woningbouw en verteld dat ik nu zonder verwarming en met een lekkage zit!
'S middags is er iemand gestuurd en die zag dat ze bij het aansluiten van de vloerverwarming gewoon vergeten waren om 6 punten af te doppen!!! GEWOON VERGETEN! Niet te geloven toch?!
Maar goed, nadat die punten alsnog netjes zijn afgedopt is mijn gezegd dat mocht ik schade hebben door de lekkage ik dat moet melden zodat dat vergoed kan worden.
Heel fijn, maar was allemaal niet nodig geweest als die werklui gewoon hun werk goed hadden gedaan.

Ik had een alles in 1 pakket bij KPN besteld op 6 oktober en dat zou op 19 oktober geïnstalleerd worden.
In mijn meter kast heb ik een kastje van het glasvezelnetwerk hangen dus daar wilde ik natuurlijk gebruik van gaan maken. Dus dat heb ik aangegeven bij KPN en het zou geregeld worden dat ik internet via het glasvezelnetwerk zou krijgen.
Hier ook netjes een email van gehad met de bevestiging van mijn bestelling.
Na een paar dagen had ik nog een vraag over de leveringsdatum en wilde daarover bellen. Blijkt dat er door een fout in hun systeem mijn order was geannuleerd. Want omdat er in hun systeem toch niet bekend was dat ik glasvezel heb, is automatisch en zonder mijn weten, mijn bestelling geannuleerd.
Ik had dus mazzel dat ik belde anders had ik zitten wachten op iets wat er helemaal niet ging komen. Toen ik het pakket opnieuw wilde bestellen was het helemaal niet meer mogelijk om glasvezel te krijgen. Wat ik nogal gek vond want in een eerdere bestelling was dat wel mogelijk dus waarom nu niet. Dus gingen voor mij kijken. Nou, na heel wat telefoontjes gepleegd te hebben met KPN, heb ik toch maar besloten om over te gaan op de koperaansluiting, en als er later toch glasvezel kan krijgen kon ik kosteloos overgezet worden op het glasvezelnetwerk.
Dus weer opnieuw een pakket besteld.
Wordt ik 3 dagen later gebeld met de mededeling dat er vanaf 5 oktober een glasvezelnetwerk is en of ik daarvan gebruik wil gaan maken. Dus ik dacht, dat is gek.
Mijn eerst bestelling is destijds geannuleerd omdat het toen niet mogelijk was, maar die bestelling had ik op 6 oktober gedaan. Wat is er misgegaan. Ik heb toch toch maar gezegd dat ik daar graag gebruik van wil maken maar dat ze niet opnieuw mijn bestelling moeten annuleren nu er weer glasvezel bij zit.
Krijg ik een mailtje dat ik vervolgens tot 27 oktober moet wachten op activatie en de monteur. Ik weer bellen en aangegeven dat door een systeemfouten van hun ik nu nog langer moet wachten tot ik tv, internet en telefoon heb. Ik heb tot die tijd niks.
Ja mevrouw, omdat deze bestelling later is geplaatst dat die eerdere bestelling, zult u toch wachten op de afdeling die alles activeren. En die werken met een planning...
Nou daar baalde ik stevig van maar mij werd verteld dat als het installatiepakket binnen was ik kon bellen want dan kon de monteur een week eerder gepland worden.
Dus toen mijn pakket eenmaal binnen was ben ik gaan bellen, heb ik het uitgelegd wat mij is verteld en dat ik graag een nieuwe afspraak wilde plannen met hun.
Daar was dus niks van bekend en omdat het een glasvezelpakket is was dat sowieso niet mogelijk. Voel je je dan even in de zeik genomen. Dus vroeg ik waarom dan niet. Het lag aan het bedrijf die de glasvezel levert, die moesten nog iets omzetten en dan kon alles in werking gezet worden. Ik heb het telefoonnummer van dat bedrijf gevraagd en ben gaan bellen. Daar is mij verteld dat de aanvraag stil gezet was en dat KPN mij de rede kon vertellen. Maar die konden mij ook niks vertellen.
Wel heb ik gevraagd of ze mij dan wel konden garanderen dat de leveringsdatum en de monteur van 27 oktober niet weer in het gedrang zou komen. Dat was geen probleem en mij is beloofd dat die datum vast stond.
Wordt ik gisteren gebeld door KPN met de vraag of het glasvezelbedrijf al langs is geweest om een kastje te plaatsen want zonder dat kastje kan de monteur echt niet komen.
Toen was ik het zo zat dat ik gezegd heb dat het hun probleem is, zij ervoor gaan zorgen dat ze hun zoveelste belofte nu na gaan komen en dat ik morgenochtend tussen 8 en 10 uur een monteur voor de deur heb staan! Bleek het zelfs nog even zo te zijn dat er helemaal geen monteur gepland stond!! Dat was echt onzin want ik heb 2 sms'jes en een mailtje gekregen met de herinnering dat de monteur op 27 oktober tussen 08.00 en 10.00 uur langs komt om alles te installeren. ( ik kookte van binnen en heb met veel moeite het gesprek fatsoenlijk verder gevoerd )Heb gezegd dat als morgenochtend die monteur er niet is op de afgesproken tijd of dat er toch blijkt dat het niet klopt met die aansluiting ik hun weer zal bellen met het verzoek om een retouradres want dan stuur ik het hele zooitje terug en ben ik er klaar mee. Ik heb haast 3 weken moeten smeken om een aansluiting, en dit gaat mij echt tever!
En vanochtend is er netjes een monteur langs geweest, heeft alles aangesloten en zit ik nu EINDELIJK dit verhaal te typen op een werkende internet verbinding.
Wat en allemaal niet nodig is voordat je krijgt waar je recht op hebt...

Maar ik kan nu zeggen dat ik zo ontzettend blij ben!!
Alles werk, alles doet het en ik, ik zit heerlijk te genieten van mijn welverdiende paleisje :o
Ik had deze afgelopen weken voor geen goud willen missen!! Op een paar puntjes na dan he ;)

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 12:55

tita schreef:
Is het huis van de woningbouw of zelf gekocht?

Huis is van de woningbouw :j

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 14:57

house warming

Ik heb er al een aantal weekjes opzitten in mijn eigen appartement, en ik moet zeggen dat ik nog steeds geniet.
Alles ruikt nog zo lekker nieuw :o
En nu wil ik natuurlijk ook heel graag het appartement aan mijn vrienden en familie laten zien. Dus wat doe je dan... Juist ja! *\o/* house warming *\o/*
Lekker iedereen op 1 avond laten komen, ipv steeds een afspraak moeten plannen :) heb er helemaal zin in!!

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 11:13

Bijna weer een maand verder
Ben je al helemaal gewend in je nieuwe huisje?

Ik krijg dinsdag m'n sleutel en mag dan aan de slag!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 17:59

En is je housewarming een succes geweest..vonden ze het allemaal ook een paleisje?

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-15 22:41

Ja nu bijna een maand in me huisje en heb het helemaal eigen kunnen maken.
Straks met de kerst lekker een mooie boom uitzoeken en wat kerst accessoires voor in huis.
Helemaal zin in die gezellige feestdagen :)

Housewarming heb ik uiteindelijk op 13december gepland. Week na Sinterklaas en dan heb ik alles in de gezellige kerst sferen staan {:)
Eerder ging helaas niet, mijn zus en zwager zijn dit weekend namelijk ook verhuisd, stel vrienden van mij waren eerder in november nog naar familie in Israël op vakantie, en zo nog van die momenten dat het net niet uitkwam :roll: haha. Maar...op 13 december laat ik vol trots mijn huisje aan iedereen zien :o
En dat onder het genot van een lekkere gluhwein :j

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 22:47

Nou dan wens ik je veel plezier met de voorbereidingen van je housewarming party.....en natuurlijk de kertsperiode!!

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-15 22:50

Duplo schreef:
Bijna weer een maand verder
Ben je al helemaal gewend in je nieuwe huisje?

Ik krijg dinsdag m'n sleutel en mag dan aan de slag!

Ow wat leuk!! *D jeetje, niet al een beetje zenuwachtig voor een dinsdag? :=
Ga je ook wat foto's plaatsen van je huisje?
Ieder geval heel erg veel succes en plezier met alles +:)+ +:)+ +:)+