Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Cayenne schreef:TS, eerder schreef je over je eetstoornis. Hoe gaat het daarmee? Want ik weet dat mensen met een actieve eetstoornis het vaak ook heel erg koud hebben omdat ze te weinig energie binnen krijgen om zich warm te houden...
MarlindeRooz schreef:Die van mij is ook niet te laag, maar ik ben ook vaak duizelig en altijd koud. Aan de lage kant is al voldoende.![]()
Werkt ritme hebben in je leven voor jou niet om je beter te voelen? Of misschien elke dag leuke dingen op schrijven die gebeurd zijn?
Fink schreef:Hoe gaat het nu, TS?
Sassol schreef:Je zegt dat je 8 maanden opgenomen geweest bent, moest je daar ook naar 'school'? Want ik kan me voorstellen dat de stap misschien wat groot is naar meteen fulltime school. Wat je zelf ook zegt: je hebt het idee de druk niet aan te kunnen. En als de druk te hoog is, dan word je draagkracht ook alleen maar kleiner en kun je steeds minder aan.
Zou bijvoorbeeld 4 dagen school (en de woensdag dan vrij om bij te komen) wel haalbaarder zijn voor jou? En is zoiets mogelijk? Of misschien 4,5e dag?
En wellicht wilt je moeder graag dat je iets buiten school om gaat doen, en het niet zozeer geld verdienen is. Misschien dat ze ook blij is als je vrijwilligerswerk gaat doen? Daar zitten soms hele leuke dingen tussen (bijv. helpen bij de dierenambulance of vrijwilliger bij de kinderboerderij ik noem maar wat) en ben je ook helpend in de maatschappij, wat jou ook een fijner gevoel geeft.
En wat ik me verder afvraag: zijn er dingen waar je plezier aan beleeft? Waar je energie van krijgt? Hoe vaak heb je zulke activiteiten?
Misschien zou je extra magnesium kunnen nemen (zit bijv. veel in paranoten). Als je veel stress ervaart verbruik je extra veel van dit mineraal, en het kan misschien een klein beetje helpen tegen de vermoeidheid, ook al is deze grotendeels psychosomatisch.
Sport je ook? Daar maak je namelijk ook stofjes mee aan, waardoor je je beter gaat voelen en je krijgt er energie van. Ook al is het het laatste waar je misschien zin in hebt omdat je al zo moe en futloos bent.
Hopelijk zit er iets tussen waar je wat mee kan.
tamary schreef:Kan je als baantje niet op zoek naar iets als een folderwijk? Geen drukte, en je hebt 1-2 dagen de tijd om de folders rond te brengen. Regiobladen (1-3x week) ook zo'n soort baan. Het brengt niet veel op, maar samen met de zorgtoeslag blijft er wel een klein zakcentje over na het betalen van je zorgverzekering.
bigone schreef:De sportschool, dat kun je ook zelf doen door gewoon elke dag minimaal een half uur stevig door te stappen. Maar je lichaam moet daar wel de brandstof voor hebben, dus ook zorgen dat je voeding binnen krijgt.
Blue_flower schreef:Kun je niet bij de sportschool vragen of ze iemand kunnen gebruiken in de schoonmaak? wellicht Kun je dan ook korting krijgen op een abonnement !
, al vind ik eigenlijk dat mijn vader het hoort te betalen omdat hij me het toch beloofd heeft. (overigens, mijn vader en ik gingen samen één keer per week naar die sportschool als uitje. Het is dus niet dat hij het betaalt omdat ik daar per se heen wil, maar ook omdat naar de sportschool gaan met hem de enige keer is dat ik hem zie, buiten verjaardagen om). Ik heb wel altijd het een leuk idee gevonden om bij de sportschool te werken omdat ik daar graag kwam, misschien iets om te onthouden en een keer aan te kaarten ^^. Luca03 schreef:Ohje meid, wat herken ik mijzelf in jou... Zelfde leeftijd etc... Mijn eetstoornis is nooit zo ver gekomen maar helaas komen de gedachten nog wel op. Ik weet helaas niet zo goed wat ik nu moet zeggen, maar is het goed als ik je een pb stuur met m'n nummer in? Je kan me dan altijd appen als je er nood aan hebt, desnoods gewoon voor simpele dingen zoals muziek met elkaar delen ofzo
, ik denk dat ik het fijn zou vinden om met iemand te kunnen praten 
Cayenne schreef:Je bedoelt dat je weer geautomutileerd hebt?
Een terugval is helemaal niet zo vreemd. Dat maakt je echt geen loser. Morgen is er weer een dag!
Echt, ik heb zelf ook een eetstoornis en weet hoe rot het is.
Wat heeft je getriggerd? Weet je dat?