De enige zekerheid die we hebben.......uitvaartverzekering!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:10

Collie, er zijn ook spaarmogenlijkheden die vast staan en waar je niet zomaar aan kan komen voor alledaagse dingen als een ziek paard.
Bovendien komt er een hoop geld vrij uit een levensverzekering als een van ons beide of beide overlijden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:23

Collie2008 schreef:
Ik lees mensen die zeggen dat geld geen probleem is of die het zelf wel opzij leggen of een spaarrekening hebben, maar wat als er over 5 jaar iets gebeurd waardoor je je spaarrekening aan moet boren? Je raakt je baan kwijt en de hypotheek komt niet meer rond, whatever....Je paard moet met spoed onder het mes. Dan gaat je spaargeld snel weg of je moet het in een soort spaarpolis hebben gezet die alleen met overlijden of na X jaar vrij komt.

Juist een overlijden in zo'n situatie met bijkomende kosten zou dan toch vreselijk zijn?

Ik betaal volgens mij 11,00 per maand, da's voor mij dus geen bezwaar voor iets waar ik gewoon geen zorgen over wil hebben.

Ik zie ook geen schokkende voorwaarden bij Interpolis btw

Ja, wat als... Zo kan je alles wel vastleggen en verzekeren :) je kan altijd op een of andere manier in de oliebol terecht komen en daarom vind ik het juist zo belangrijk om een goede spaarpot te hebben. Bij een spaarrekening minder dan 5 cijfers word ik ook altijd wat zenuwachtig :Y)

kimmie1

Re: De enige zekerheid die we hebben.......uitvaartverzekering!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:42

Nouja dat je dood gaat is toch een aardige zekerheid in het leven lijkt me.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:54

goed idee om dat inderdaad eens uit te zoeken

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:35

Collie2008 schreef:
Mij mogen ze serieus in een kartonnen doos of rieten mand stoppen. Hij gaat toch in de fik zo zonde. En een urn interesseert mij niets, mij herdenken doe je niet door naar een potje as te staren, dat doe je in je hart. Of op de composthoop voor de aardbeien vind ik ook prima :+

Denk dat het meespeelt dat ik totaal niet gelovig ben, ik niet geloof in een leven na de dood en voor mij dood gewoon dood is.

Ik heb liever dat het geld gebruikt wordt voor een vakantie o.i.d.

Ik vraag me wel eens af of de kist ook werkelijk mee verbrand wordt of dat hij weer "vrolijk" doorgeschoven wordt voor een ander.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:36

Kist móet meeverbrand worden :)
Of indien gewenst onder een laken op een lijkplank. De kist zal nooit worden hergebruikt. :n

edit; typo

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:45

Sammie schreef:
1000 euro voor een advertentie? Was die paginagroot dan of het AD?

ED :D Eindhovens Dagblad en idd best groot

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:49

vibabu schreef:
listiglistje schreef:
Mijn moeder betaald nog steeds de uitvaartverzekering voor mij en mijn broer + haarzelf, ze betaald 19 euro per maandvoor ons 3-tjes .
Hiervoor zijn we goed verzekerd (alles standaard)

Mijn vader is begin dit jaar overleden, hij wilde het groots (waren ongeveer 125 a 150 mensen),
koffietafel + daarna ook nog eens een hele grote zaal/kroeg afgehuurd met drank en hapjes, inclusief advertentie van 1000 euro in de krant.
Hij was standaard + € 900 extra verzekerd, we moesten de Dela 1400 extra bijbetalen, de zaal met drank en hapjes was € 700,-

Ligt er dus een beetje aan wat je wil....

En als je omrekent hoe lang je vader premie heeft betaald, ben je dan goedkoper uit met verzekering? Puur uit nieuwsgierigheid.

Zo moet je niet tellen, want je weet niet wanneer je gaat :7

Nu is mijn vader bijna 80 geworden, maar stel dat hij vanaf zijn 20e betaald heeft, 60 x 120 per jaar = 7200 euro (Dat haal je er dus uit!)

Al is hij bijna 2 x eerder dood geweest.
40 jarige leeftijd, heel zwaar autoongeluk (jaar ziekenhuis)
rond zijn 60e, 3 x achter elkaar hartaanval (scheelde echt maar een minuut met de hulp/ambulance!!!)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:59

wij zijn hiervoor niet verzekerd.
Verzekeren doe je toch voor dingen die kunnen gebeuren, je rijdt je auto in de prak, je huis brand af, het zou kunnen en dan kost je het een hoop geld.
1 ding is zeker: we gaan dood, dus daar kun je dan tijdens je leven voor sparen?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:03

Meestal betaal je een bepaalde periode, bijvoorbeeld tot je 65e. Ik wil gewoon niet mijn dochters opzadelen met eventuele kosten dus heb een uitvaartverzekering waar de uitvaart e.d. uit betaald wordt en een bedrag dat mijn man of kinderen krijgen voor eventueel aanvullende dingen of voor hun zelf. Ik vind het een geruststellende gedachte en ik heb ook bepaalde dingen al vastgelegd zoals muziek. Wel zo dat ze er zelf uit kunnen kiezen, er is een nummer wat ik zelf graag wil en een nummer van mijn man en mij. Voor de rest alles simpel en geen advertentie e.d.
Die dingen vastleggen heb ik gedaan omdat wij bij onze opa en oma geen idee hadden wat ze wilden, ook niet qua muziek en dat maakt het nog verdrietiger.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:04

Knakker schreef:
Verzekeren doe je toch voor dingen die kunnen gebeuren, je rijdt je auto in de prak, je huis brand af, het zou kunnen en dan kost je het een hoop geld.
1 ding is zeker: we gaan dood, dus daar kun je dan tijdens je leven voor sparen?

1 ding daarin is niet zeker namelijk; Wanneer? Wie zegt dat je voldoende gespaard hebt op het moment dat je dood gaat?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:06

Wat ik vooral belachelijk vind is dat je je hele leven betaald voor je begrafenis. En dan ben je dood, kan je familie nog krom liggen voor je begrafenis

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:50

Drie op de tien Nederlanders kan uitvaartkosten niet betalen.
(bron: onderzoek van GfK onder meer dan 50.000 mensen)
Dus dan is die verzkeering toch best handig? Het is je eigen verantwoordelijkheid of jij naast het feit dát je verzekerd bent, je voldoende verzekerd bent.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 16:58

Of gewoon genoeg gespaard heb.

Purny _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:22

Shenavallie schreef:
Collie2008 schreef:
Mij mogen ze serieus in een kartonnen doos of rieten mand stoppen. Hij gaat toch in de fik zo zonde. En een urn interesseert mij niets, mij herdenken doe je niet door naar een potje as te staren, dat doe je in je hart. Of op de composthoop voor de aardbeien vind ik ook prima :+

Denk dat het meespeelt dat ik totaal niet gelovig ben, ik niet geloof in een leven na de dood en voor mij dood gewoon dood is.

Ik heb liever dat het geld gebruikt wordt voor een vakantie o.i.d.

Ik vraag me wel eens af of de kist ook werkelijk mee verbrand wordt of dat hij weer "vrolijk" doorgeschoven wordt voor een ander.

Kom nou, wat een horror verhaal. De kist gaat mee de oven in. Wat denk je hoe belastend het is voor het personeel bij de oven als ze duidelijk herkenbare personen naar binnen voeren? Dat zijn ook mensen hoor en met een behoorlijk zware baan.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:44

linnnh schreef:
Knakker schreef:

1 ding daarin is niet zeker namelijk; Wanneer? Wie zegt dat je voldoende gespaard hebt op het moment dat je dood gaat?

dan nog heb je je levensverzekering, extra uitkeringen via je werk.
Maar goed het blijft persoonlijk, maar wij hebben het niet.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:17

je hebt ook nog verschil in verzekeringen he.
Je hebt bijvoorbeeld verzekeringen daar kun je de rekening indienen voor alle losse stukken van de begrafenis, dus kist, uitvaartsdienst, kaarten etc. en dat krijg je dan vergoed tot n bepaalde hhoogte.
Je hebt ook verzekeringen die keren gewoon het bedrag uit waarvoor jij verzekerd bent.. En daar mogen de nabestaanden gewoon de uitvaart voor regelen.

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:28

Vroeger deden we zelf ook aan sparen voor een uitvaart.
Maar toen mijn man onverwacht jong stierf bleek er toch meer dan 1 addertje onder het gras te zitten.
Bv : de spaargelden werden vastgezet vermits er een minderjarig kind in het spel was dat zou erven.
Ons kindje was toen 5.
Niet alleen de spaarcenten, maar ook de lopende rekening !!
Dus ik kon nergens meer aan, moest echt wachten tot het weer vrij kwam.
Zal me nu niet meer gebeuren.
Vandaar dat ik nu ook tegen iedereen zeg om toch ook een eigen rekening te hebben met wat geld voor in noodgevallen.
Wij hadden enkel een gezamelijke rekening als gezin, zoals het ons toen was aangegeven door de bank.
Het was op zich al een erg nare periode met een overlijden en dan krijg je heel die last er ook nog bij.
Spaargeld voor uitvaart wordt het hier dus nooit meer.

Op dit moment hebben we (in nieuwe relatie) beide een uitvaartverzekering.
Niemand hoeft ervoor op te draaien en verder hebben we ook alles al op papier staan wat we willen, wat onze wensen zijn zeg maar voor een uitvaart.
Zo hoeft de familie of kinderen zich niet af te vragen : zouden ze dat gewild hebben ?

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 08:38

Sammie schreef:
1000 euro voor een advertentie? Was die paginagroot dan of het AD?

Wij waren ook zo iets kwijt. Hadden een redelijk grote advertentie, met foto en in 2 kranten(mijn moeder had een eigen zaak met klanten in een hele wijde omgeving dus we 'moesten' wel). Weet het precieze bedrag al niet meer maar dat ging ook zeker richting de 1000 euro. En dat waren dan 2 'regionale' kranten.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 09:33

linnnh schreef:
Kist móet meeverbrand worden :)
Of indien gewenst onder een laken op een lijkplank. De kist zal nooit worden hergebruikt. :n

edit; typo

Oké, dat wist ik niet. Ergens ook wel zonde van al dat hout...

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 09:38

Margee schreef:
Kom nou, wat een horror verhaal. De kist gaat mee de oven in. Wat denk je hoe belastend het is voor het personeel bij de oven als ze duidelijk herkenbare personen naar binnen voeren? Dat zijn ook mensen hoor en met een behoorlijk zware baan.

Ho ho, het was een serieuze vraag hoor. Ik ben er helemaal niet in thuis (gelukkig). Het kan toch ook zijn dat overleden mensen in een soort doek gewikkeld zijn? In dat geval zijn ze ook niet herkenbaar voor het personeel. ;)

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 09:47

Ik heb mijn verzekering minimaal staan.... Waarom omdat ik maar een paar dingen geregeld moet hebben... Mijn kist naar een crematorium en dan die kachel in :) Meer niet, ik wil niet dat er een ceremonie ofzo komt, ik hoef geen koffietafel, ik ben dood, dus boeiend! Dus mjah... Waarom duur verzekeren als ik alles zo al vastgelegd heb? :)

Klinkt weer lekker lomp ja... Maar mijn ervaring met begrafenissen is zo slecht, dat ik dat hele gezeik voor mezelf niet hoef :) Ze halen maar broodjes als ze mijn huis aan het leeghalen zijn en halen dan maar slechte verhalen op...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 09:53

Weten je nabestaanden dat ook? Een uitvaart is er voor hen, he. Niet voor jezelf. Ik denk wel dat het cruciaal is dat zij ook weten dat er een bedrag is voor dit en niet voor meer..

Een collega heeft dit dus bij zijn vader gedaan. Kist bij crematorium uitgelaten en hop weer naar huis.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 09:58

Sammie schreef:
Weten je nabestaanden dat ook? Een uitvaart is er voor hen, he. Niet voor jezelf. Ik denk wel dat het cruciaal is dat zij ook weten dat er een bedrag is voor dit en niet voor meer..

Een collega heeft dit dus bij zijn vader gedaan. Kist bij crematorium uitgelaten en hop weer naar huis.

Ja, al lang gezegd... Mams was helemaal boos dat ze niet mocht komen ;) Der eerste reactie... Heb me er kapot om gelachen... "Mam, als jij op mijn begrafenis komt, dan ga ik best vroeg dood" ;)

Wat hebben ze aan een schijnheilig rotverhaal waar vaak fouten in zitten en al dat gejank bij elkaar en dan nog eens alle mensen die komen waar je totaal niets mee hebt, die je al jaren niet meer gezien hebt maar die vinden dat ze toch even moeten komen...Die heb je op zo'n moment ook niet nodig... Dus nee :)

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 10:49

Sommige mensen halen troost uit dat soort ceremonies.... Maar het is altijd prima als je nabestaanden weten wat je wilt, dat bespaart ze ook veel gedoe.
Ik heb b.v. aangegeven dat ik moorkoppen wil bij mijn afscheid! En dat ze het gezellig moeten maken!
Ik ga er dan wel vanuit dat ik op hoge leeftijd van mijn paard afrol en niet veel te vroeg iedereen moet achterlaten. Dan heb ik een goed leven gehad.