Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Collie2008 schreef:Ik lees mensen die zeggen dat geld geen probleem is of die het zelf wel opzij leggen of een spaarrekening hebben, maar wat als er over 5 jaar iets gebeurd waardoor je je spaarrekening aan moet boren? Je raakt je baan kwijt en de hypotheek komt niet meer rond, whatever....Je paard moet met spoed onder het mes. Dan gaat je spaargeld snel weg of je moet het in een soort spaarpolis hebben gezet die alleen met overlijden of na X jaar vrij komt.
Juist een overlijden in zo'n situatie met bijkomende kosten zou dan toch vreselijk zijn?
Ik betaal volgens mij 11,00 per maand, da's voor mij dus geen bezwaar voor iets waar ik gewoon geen zorgen over wil hebben.
Ik zie ook geen schokkende voorwaarden bij Interpolis btw
je kan altijd op een of andere manier in de oliebol terecht komen en daarom vind ik het juist zo belangrijk om een goede spaarpot te hebben. Bij een spaarrekening minder dan 5 cijfers word ik ook altijd wat zenuwachtig
Collie2008 schreef:Mij mogen ze serieus in een kartonnen doos of rieten mand stoppen. Hij gaat toch in de fik zo zonde. En een urn interesseert mij niets, mij herdenken doe je niet door naar een potje as te staren, dat doe je in je hart. Of op de composthoop voor de aardbeien vind ik ook prima![]()
Denk dat het meespeelt dat ik totaal niet gelovig ben, ik niet geloof in een leven na de dood en voor mij dood gewoon dood is.
Ik heb liever dat het geld gebruikt wordt voor een vakantie o.i.d.
vibabu schreef:listiglistje schreef:Mijn moeder betaald nog steeds de uitvaartverzekering voor mij en mijn broer + haarzelf, ze betaald 19 euro per maandvoor ons 3-tjes .
Hiervoor zijn we goed verzekerd (alles standaard)
Mijn vader is begin dit jaar overleden, hij wilde het groots (waren ongeveer 125 a 150 mensen),
koffietafel + daarna ook nog eens een hele grote zaal/kroeg afgehuurd met drank en hapjes, inclusief advertentie van 1000 euro in de krant.
Hij was standaard + € 900 extra verzekerd, we moesten de Dela 1400 extra bijbetalen, de zaal met drank en hapjes was € 700,-
Ligt er dus een beetje aan wat je wil....
En als je omrekent hoe lang je vader premie heeft betaald, ben je dan goedkoper uit met verzekering? Puur uit nieuwsgierigheid.
Knakker schreef:wij zijn hiervoor niet verzekerd.
Verzekeren doe je toch voor dingen die kunnen gebeuren, je rijdt je auto in de prak, je huis brand af, het zou kunnen en dan kost je het een hoop geld.
1 ding is zeker: we gaan dood, dus daar kun je dan tijdens je leven voor sparen?

Shenavallie schreef:Collie2008 schreef:Mij mogen ze serieus in een kartonnen doos of rieten mand stoppen. Hij gaat toch in de fik zo zonde. En een urn interesseert mij niets, mij herdenken doe je niet door naar een potje as te staren, dat doe je in je hart. Of op de composthoop voor de aardbeien vind ik ook prima![]()
Denk dat het meespeelt dat ik totaal niet gelovig ben, ik niet geloof in een leven na de dood en voor mij dood gewoon dood is.
Ik heb liever dat het geld gebruikt wordt voor een vakantie o.i.d.
Ik vraag me wel eens af of de kist ook werkelijk mee verbrand wordt of dat hij weer "vrolijk" doorgeschoven wordt voor een ander.
linnnh schreef:Knakker schreef:wij zijn hiervoor niet verzekerd.
Verzekeren doe je toch voor dingen die kunnen gebeuren, je rijdt je auto in de prak, je huis brand af, het zou kunnen en dan kost je het een hoop geld.
1 ding is zeker: we gaan dood, dus daar kun je dan tijdens je leven voor sparen?
1 ding daarin is niet zeker namelijk; Wanneer? Wie zegt dat je voldoende gespaard hebt op het moment dat je dood gaat?
Sammie schreef:1000 euro voor een advertentie? Was die paginagroot dan of het AD?
Margee schreef:Kom nou, wat een horror verhaal. De kist gaat mee de oven in. Wat denk je hoe belastend het is voor het personeel bij de oven als ze duidelijk herkenbare personen naar binnen voeren? Dat zijn ook mensen hoor en met een behoorlijk zware baan.
Meer niet, ik wil niet dat er een ceremonie ofzo komt, ik hoef geen koffietafel, ik ben dood, dus boeiend! Dus mjah... Waarom duur verzekeren als ik alles zo al vastgelegd heb? 
Ze halen maar broodjes als ze mijn huis aan het leeghalen zijn en halen dan maar slechte verhalen op... Sammie schreef:Weten je nabestaanden dat ook? Een uitvaart is er voor hen, he. Niet voor jezelf. Ik denk wel dat het cruciaal is dat zij ook weten dat er een bedrag is voor dit en niet voor meer..
Een collega heeft dit dus bij zijn vader gedaan. Kist bij crematorium uitgelaten en hop weer naar huis.
Der eerste reactie... Heb me er kapot om gelachen... "Mam, als jij op mijn begrafenis komt, dan ga ik best vroeg dood"