FB actie voor vluchtelingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: FB actie voor vluchtelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 18:48

Bensen, denk je serieus dat de vluchtelingen alleen naar nl/Engeland komen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 18:49

De mensen horen asiel aan te vragen in het eerste land van aankomst.. Dan zijn ze allang en breed veilig, maar dat doen ze niet. Ze reizen bewust door naar het noorden van Europa. Er zijn in landen rondom Syrië aardig wat opvangkampen, waar men al veilig zit. Maar men kiest ervoor om een gevaarlijke reis te ondernemen. Als men werkelijk de neiging heeft om terug te gaan, waarom komen ze dan hierheen? Eerst naar t zuiden, waar ze geen asiel aanvragen, maar helemaal naar uk, Nederland, Duitsland en Zweden? En waarom zegt men dan met trots dat over een aantal maanden de rest van de familie kan komen.
Ik gun iedereen zijn geluk, echt, maar dat is niet enkel in Nederland te vinden. Een vluchteling kost Nederland 36.000 euro per jaar. Datmaal de geraamde een miljoen te verwachten vluchtelingen.. Die ook huizen en werk etc.. Nodig hebben... Elk jaar 36 miljard euro.. Elk jaar..tot het asielprocedure is verlopen, dan hebben we dat aantal aan huizen en werk nodig... Hoe? En waar gaan we dat regelen?? Ik denk er regelmatig overna en volg dit op de voet, maar ik heb het antwoord niet, hoor.. Hulp en veiligheid bieden, prima.. Maar imo niet in Nederland.. Dat kan elders ook.. Echt.. Er zit zoveel tussen een door oorlog verscheurd gebied en het walhalla dat Nederland wordt afgeschilderd.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 03-09-15 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 18:49

Als ze zo ook gedacht hadden met de 2 e wereld oorlog .
Nee geen onderduikers in mijn huis .
Want dan blijven ze na de oorlog ook wonen.
Die zochten toch ook weer een eigen plek.
Als ik hier uit nl zou moeten vluchten dan wil ik ook weer terug als het veilig is .
Want daar voel je thuis en niet in een vreemd land.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 18:50

Lady m

Dan wil ik naar België Duitsland. Misschien Denemarken of Oostenrijk.
Plaatsen waar ik geen grote aanpassingen hoef te doen op de taal na.
Ik wil dan helemaal niet naar de islamitisch land waar alles zo anders is.

Waarom rijden mensen landen en landen voorbij waar geen oorlog is. Maar wel meer bij hen aansluit?

Het beloofde Europa is ook maar een valse belofte van mensen smokkelaars.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 18:51

Ik vind deze actie geen goed idee.
Ik heb helemaal niks tegen buitenlanders, ik vind het prachtig om te lezen over de verschillende culturen op deze aardkloot.

Ik vind het alleen geen goed plan dat onbekwame mensen vluchtelingen in huis nemen. Het is makkelijk om zomaar even te verklaren dat jij wel een vluchteling in huis wil nemen en er voor wil zorgen. Maar als puntje bij paaltje komt is de gemiddelde persoon die meedoet aan deze actie simpelweg niet bekwaam om 1 of meerdere vluchtelingen op te vangen. Een vluchteling opvangen is een hele klus en is veel ingewikkelder dan bijvoorbeeld het opvoeden van een kind. Een vluchteling heeft een compleet andere cultuur waarin de waarden en normen erg anders zijn dan de Nederlandse cultuur. Op veel punten zal hun cultuur en jouw cultuur clashen. Hoe ben je van plan daarmee om te gaan? Het is makkelijk om te zeggen; Geen zorgen! Ik heb respect voor hun cultuur en religie, en zij ook vast wel voor de mijne! Maar wat doe jij, als hun cultuur en religie een impact op jou beginnen te hebben? Als die Arabische man die jij in huis hebt genomen jou een hand weigert te geven, en je als minderwaardig ziet omdat je een vrouw bent? Daarnaast kan de gemiddelde vluchteling geen Nederlands en 9 van de 10 keer ook geen Engels, dus communicatie met het gastgezin is bijna onmogelijk. Ook komen de ECHTE vluchtelingen(dus NIET de economische migranten) uit oorlogsgebieden, en is de kans groot dat zij door het oorlogsgeweld ook nog psychologische problemen hebben opgelopen. Hoe ga jij als gastheer/vrouw om met deze problemen? En wat doe je als het WEL een keer uit de hand loopt, als je WEL blijkt een rotte appel in huis te hebben? (En nee, daarmee wil ik NIET zeggen dat alle buitenlanders/vluchtelingen rotte appels zijn.) Het komt er gewoon op neer dat veel van de mensen die via deze actie opvang willen bieden aan vluchtelingen helemaal niet bekwaam zijn om goed met deze factoren om te kunnen gaan.

De vluchtelingen zijn gewoon veel beter af bij de AZC waar er wel met ze kan worden gecommuniceerd, waar mensen wel weten hoe er met hun cultuur en religie moet worden omgegaan. Acties zoals deze zijn goed bedoeld, maar ook ondoordacht, en ik denk dat ze uiteindelijk voor meer ellende dan goeds zorgen. :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 18:52

Schei toch uit met je WOII... Daar word ik een beetje moe van, hoor.. Met alleen maar WOII roepen, dus kom maar hierheen schiet je ook niks op. Veiligheid vind je op meer plekken dan in Nederland. Denken aan andere oplossingen dan mensen massaal hier binnen laten betekent niet dat je ze aan hun lot overlaat of dat ze kunnen stikken. Er zit veel en veel meer tussen, gelukkig maar.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 18:52

@sammie Dus moet het westen niet als walhalla afgeschilderd worden. Want er wordt ze verteld dat ze compleet uit de zorgen zijn als ze maar genoeg betalen voor een overtocht. Dat er werk op ze wacht, een huis, goede scholing, een auto..
Als je dat beeld voor ogen hebt en je komt in een azc terecht, snap ik de frustratie die ontstaat...

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 18:53

LadyMadonna schreef:
Bensen, denk je serieus dat de vluchtelingen alleen naar nl/Engeland komen?

Nee, maar grotendeels wel naar nl,Duitsland,Engeland enz

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 18:53

Afbeelding

Dat is hoe ik het zie, het is heel gevaarlijk voor heel Europa en de rest van de wereld, er zit mogelijk een bedoeling achter, dat er heel veel Europese landen ontwricht gaat worden. Zodat de mensen toe kan gaan slaan met hele hele slechte bedoelingen. Helaas worden de vluchtelingen ervoor gebruikt.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 03-09-15 18:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 18:57

@ladymadonna Ja dat is idd een van de problemen. En dat walhalla wordt bewust zo gebracht. Met folders over Hoe, wat en waar te heen te gaan. Smokkelaars brengt het immers geld op. Ik heb dan ook geen medelijden met smokkelaars die opgepakt worden. Die situatie laatst in Oostenrijk.. Die lui hebben pas geen hart. Alleen maar geld willen verdienen. Het probleem is zoveel groter, het begint bij die smokkelaars, maar die hebben weer een reden om zulke verhalen te creëeren. Inmiddels zijn er ook weer acties in het leven gebracht om Europa miet als walhalla te laten zien.

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 18:59

Het hoeveel mensen gaan er niet naar moslim landen op vakantie
Turkije egypte marroko Tunesië.
Merk je dan zoveel van het cultuur verschil.
Het is anders .
Maar dat heb je ook hier .
En ze geven je rustig een hand .
Waarom wel daar heen op vakantie

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:01

Tytonidae schreef:
Ik vind deze actie geen goed idee.
Ik heb helemaal niks tegen buitenlanders, ik vind het prachtig om te lezen over de verschillende culturen op deze aardkloot.

Ik vind het alleen geen goed plan dat onbekwame mensen vluchtelingen in huis nemen. Het is makkelijk om zomaar even te verklaren dat jij wel een vluchteling in huis wil nemen en er voor wil zorgen. Maar als puntje bij paaltje komt is de gemiddelde persoon die meedoet aan deze actie simpelweg niet bekwaam om 1 of meerdere vluchtelingen op te vangen. Een vluchteling opvangen is een hele klus en is veel ingewikkelder dan bijvoorbeeld het opvoeden van een kind. Een vluchteling heeft een compleet andere cultuur waarin de waarden en normen erg anders zijn dan de Nederlandse cultuur. Op veel punten zal hun cultuur en jouw cultuur clashen. Hoe ben je van plan daarmee om te gaan? Het is makkelijk om te zeggen; Geen zorgen! Ik heb respect voor hun cultuur en religie, en zij ook vast wel voor de mijne! Maar wat doe jij, als hun cultuur en religie een impact op jou beginnen te hebben? Als die Arabische man die jij in huis hebt genomen jou een hand weigert te geven, en je als minderwaardig ziet omdat je een vrouw bent? Daarnaast kan de gemiddelde vluchteling geen Nederlands en 9 van de 10 keer ook geen Engels, dus communicatie met het gastgezin is bijna onmogelijk. Ook komen de ECHTE vluchtelingen(dus NIET de economische migranten) uit oorlogsgebieden, en is de kans groot dat zij door het oorlogsgeweld ook nog psychologische problemen hebben opgelopen. Hoe ga jij als gastheer/vrouw om met deze problemen? En wat doe je als het WEL een keer uit de hand loopt, als je WEL blijkt een rotte appel in huis te hebben? (En nee, daarmee wil ik NIET zeggen dat alle buitenlanders/vluchtelingen rotte appels zijn.) Het komt er gewoon op neer dat veel van de mensen die via deze actie opvang willen bieden aan vluchtelingen helemaal niet bekwaam zijn om goed met deze factoren om te kunnen gaan.

De vluchtelingen zijn gewoon veel beter af bij de AZC waar er wel met ze kan worden gecommuniceerd, waar mensen wel weten hoe er met hun cultuur en religie moet worden omgegaan. Acties zoals deze zijn goed bedoeld, maar ook ondoordacht, en ik denk dat ze uiteindelijk voor meer ellende dan goeds zorgen. :)

Heel mooi gezegd, ook mee eens!

Daarom kan ik hier ook heel erg boos om worden, want het maakt het alleen maar erger en de problemen groter en meer en meer verspreid.

Met onderstaande tekst van bruintje123 zou het al een heel stuk beter zijn, de hele wereld moet samen gaan werken naar een veilige/ vredige wereld, dat het overal op de wereld prettig leven is met en voor elkaar.

Daarnaast is de mensen hierheen halen geen optie.
Mensen moeten ginds geholpen worden. In (buur) landen met hetzelfde geloof en gewoontes.

Regeringsleiders in de wereld moeten daar de corrupte regeringen eens aan gaan pakken.
De vn ipv zeiken over zwarte Piet.
Hun thuisland moet veilig worden.
Hier heen is niet de oplossing.
Zoveel mensen kun je hier geen thuis geven.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 03-09-15 19:24, in het totaal 2 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:02

san4nie schreef:
Als laatste vraag ik mij nog af. Ik zag laatst wat op tv dat heel veel vluchtelingen door willen naar Duitsland, Nederland, Engeland. Waarom precies vraag ik me dan af? Waarom wil je zo'n enorm eind verder reizen, terwijl het dichter bij waar ze aankomen ook veilig is? Dan krijg ik toch een vermoeden dat ze hier heen komen omdat het hier nog veel beter is.

En dat vraag ik me dus ook af. Als ik moet vluchten ben ik allang blij dat ik veilig ben in het eerste beste land. Waarom Nederland? Omdat men hier alles krijgt toegeworpen. Een huis en geld enzo.
Ik neem geen vluchteling in huis. Voel er niets voor. Maar vind het wel knap dat andere dat doen

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:02

En de verkeerden bijv aanhangers van IS die willen komen hier toch wel heen .
Die stappen braaf op het vliegtuig met hun paspoort en geld .

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:07

Ik zou ze ook niet in huis nemen, maar ik zit wel te kijken wat ik wel kan doen, maar dan wel gecoördineerd door mensen die er verstand van hebben.

Het beeld dat vluchtelingen alles maar toegeworpen krijgen is een heel erg verkeerd beeld.
Ja, ze krijgen wat geld, Maarja, aangezien ze niet mogen werken, moet je wat.
Ja, ze krijgen een zorgverzekering (een beperkte basisverzekering met een beetje mondzorg). Dit heeft weer te maken met de zorgplicht. Iemand die in een azc van de trap valt en z'n been breekt ook maar aan z'n lot over laten dan?
Ik wordt oprecht bang van de ikke-ikke-ikke mentaliteit

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:11

Ik vind het echt vreselijk wat die vluchtelingen moeten meemaken en doorstaan. Ik werk in het ziekenhuis en daar komende ook vluchtelingen en als je hun verhalen hoort wordt je echt beroerd...

De vreselijke foto's die ik steeds op mijn FB voorbij zie komen vind ik misselijkmakend...vreselijk dat je dood op het strand ligt en in een soort (FB) etalage ligt, hoe goed het ook bedoelt is om medeleven voor de vluchtelingen te krijgen. Die foto's plaatsen vind ik zelf respectloos.

Zelf ben ik van mening dat er een oplossing gezocht moet worden dichter bij hun eigen omgeving...Het is toch onmogelijk om alle mensen uit Syrië die de IS niet aanhangt hierheen te laten komen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:15

Maar zou dat al niet bekeken zijn? Het lijkt me de makkelijkste en goedkoopste oplossing, maar toch is het er niet...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:25

LadyMadonna schreef:
Ik zou ze ook niet in huis nemen, maar ik zit wel te kijken wat ik wel kan doen, maar dan wel gecoördineerd door mensen die er verstand van hebben.

Het beeld dat vluchtelingen alles maar toegeworpen krijgen is een heel erg verkeerd beeld.
Ja, ze krijgen een zorgverzekering (een beperkte basisverzekering met een beetje mondzorg). Dit heeft weer te maken met de zorgplicht. Iemand die in een azc van de trap valt en z'n been breekt ook maar aan z'n lot over laten dan?

Hier heb je het al. Waarom moeten alle Nederlanders een aanvullende verzekering afsluiten voor ook maar iets van mondzorg?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:27

LadyMadonna schreef:

Wat geld?

Correctie.
Er gezin met 2 kinderen krijgt elke maand netto 800€.

Hier gaan geen woonlasten.eten, verzekeringen, ook geen zorgverzekering vanaf.

800 is dus voor de luxe.
Noem jij mij eens een gezin die dat hier met werken overhoud?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:28

Ik ben voor een registratiesysteem. Bij binnenkomst registeren hoe ze heten door middel van paspoort. Verder moeten ze een document ondertekenen wanneer ze rottigheid uithalen ze terug moeten. Met het registratiesysteem voorkom je een tweede bulgarenfraude

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:29

Omdat Nederlanders de keuze hebben of ze dat wel of niet willen/kunnen betalen.
Een vluchteling heeft die keuze niet, het is zoals het is. Dat is besloten door de regering. Die kan je dat eventueel aanrekenen, maar de vluchteling imo niet

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:31

Nou er zijn zat mensen die de tandarts niet kunnen betalen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:31

LadyMadonna schreef:

Ja, en daarom worden de zorgkosten voor ons veel te hoog en bijna niet meer te betalen. En als ze mochten werken dan viel er voor ons geen werk meer te vinden.

En natuurlijk is er de ikke-ikke-ikke, want dit soort dingen trekt scheve ogen bij de mensen die in NL wonen en het moeilijk hebben door de werkloosheid en of bij de voedselbank lopen en of geen huurwoning kunnen vinden en waarbij de kosten indirect op ons allemaal verhaalt worden en wij moeten extra verzekeringen voor gaan nemen enzovoorts en de vluchtelingen krijgen alles zelfs een woning..........als dat er is.

Ik geloof erin dat als de regering heel goed zijn voor de bewoners van Nederland dat men vanzelf ook heel goed zijn naar de vluchtelingen toe en veel minder schuurt/ wringt/ ikke ikke ikke enzovoorts.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:41

Je praat enkel in verwijten, heb je ook oplossingen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:43

Leegstaande verzorgingshuizen en kantoorpanden