Moeilijke werksituatie (TS)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny_CT

Re: Moeilijke werksituatie (TS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 19:00

Super goed dat je gemaild heb. Hopelijk wordt er wat mee gedaan want dit kan dcht niet..

Hoe gaat het nu met jou ts?

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-15 19:05

Bedankt voor de lieve berichten, dat doet me erg goed! Ik vind het heel spannend hoe het gaat lopen en of ik überhaupt serieus genomen ga worden.

Ik heb de appgesprekken nog eens terug gelezen, maar ik heb ook een keer letterlijk aangegeven dat ik grenzen niet goed aan kan geven en dat ik me dan gewoon afsluit. En dat is precies wat ik al die tijd heb gedaan. Maar teruglezend heb ik zeker wel signalen afgegeven dat het niet goed was. Alleen zijn die blijkbaar niet aangekomen.. Hij gaf steeds aan voorzichtig met me te zullen zijn en geen grenzen te willen overschrijden.

Maar die zoen van gisteren zit zo in mijn hoofd, hoe hij me vastpakte, hoe hij me streelde. Ik kan het gevoel wat ik toen kreeg maar niet van me af zetten. Vanmiddag ging ik paardrijden, maar ik kreeg geen controle over mijn ademhaling en ik werd duizelig, dus ik denk dat ik wat aan het hyperventileren ben, of in ieder geval te hoog adem.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 19:10

Hij was je gewoon aan het groomen, dus zachtjes de kant op aan het duwen naar wat hij uiteindelijk wilde. Je geruststellen met ik doe je niks en ik doe voorzichtig, zijn opmerkingen waar alle alarmbellen heel hard moeten gaan rinkelen.
Gelukkig heb je de stap durven zetten om een gesprek met een vertrouwenspersoon aan te gaan en gelukkig is ook je werk nu afgelopen.
Hij moet echt gestopt worden want dit gedrag is not done!.

Veel succes met je gesprek en hopelijk loopt het voor jou met een sisser af.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 19:25

schaduw15 schreef:
Bedankt voor de lieve berichten, dat doet me erg goed! Ik vind het heel spannend hoe het gaat lopen en of ik überhaupt serieus genomen ga worden.

Ik heb de appgesprekken nog eens terug gelezen, maar ik heb ook een keer letterlijk aangegeven dat ik grenzen niet goed aan kan geven en dat ik me dan gewoon afsluit. En dat is precies wat ik al die tijd heb gedaan. Maar teruglezend heb ik zeker wel signalen afgegeven dat het niet goed was. Alleen zijn die blijkbaar niet aangekomen.. Hij gaf steeds aan voorzichtig met me te zullen zijn en geen grenzen te willen overschrijden.

Maar die zoen van gisteren zit zo in mijn hoofd, hoe hij me vastpakte, hoe hij me streelde. Ik kan het gevoel wat ik toen kreeg maar niet van me af zetten. Vanmiddag ging ik paardrijden, maar ik kreeg geen controle over mijn ademhaling en ik werd duizelig, dus ik denk dat ik wat aan het hyperventileren ben, of in ieder geval te hoog adem.

Het klinkt alsof deze situatie best traumatisch voor je is geweest :(:) Naar!
Misschien is het een goed idee om met een psycholoog of ander soort hulpverlener te gaan praten? Om dit te verwerken?

Misschien kan slachtofferhulp wat voor je betekenen https://www.slachtofferhulp.nl/seksueel ... -misbruik/

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 20:07

Wat een heftige situatie TS. Dit is niet niks om mee te maken (en helaas weet ik hoe het voelt). Dikke knuffel voor jou, we zijn er voor je!

Ik ben heel blij om te lezen dat je hier met de school over gaat praten. Dit is erg belangrijk, niet alleen voor jezelf maar ook voor andere meisjes die hij dit mogelijk aan kan doen in de toekomst. Doordat jij je verhaal deelt, kun je misschien anderen beschermen voor eenzelfde situatie.
Heel veel sterkte en wijsheid toegewenst. :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 20:15

schaduw15 schreef:

Je hebt de grenzen waarschijnlijk wel goed aangegeven, en bij iedere twijfel van jou had hij meteen moeten stoppen en niet opnieuw proberen! Het is dus wel degelijk goed aangekomen, maar hij maakt misbruik van jouw onzekerheid. Geloof me, ik heb zelf ook een soortgelijke situatie meegemaakt (niet met een leraar) en ze zijn ontzettend gewiekst en laten je voelen alsof je zelf ook fout bent geweest. Dat ben je NIET!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 20:17

Cayenne schreef:
Je hebt de grenzen waarschijnlijk wel goed aangegeven, en bij iedere twijfel van jou had hij meteen moeten stoppen en niet opnieuw proberen! Het is dus wel degelijk goed aangekomen, maar hij maakt misbruik van jouw onzekerheid. Geloof me, ik heb zelf ook een soortgelijke situatie meegemaakt (niet met een leraar) en ze zijn ontzettend gewiekst en laten je voelen alsof je zelf ook fout bent geweest. Dat ben je NIET!

Dat dus. Alles wat geen volmondig 'ja' is, is een 'nee' en hij had gewoon naar je moeten luisteren. Het feit dat hij over je heen walst met een 'niet bang zijn' is gewoon goed fout van zijn kant. Goed dat je die mail gestuurd hebt, hopen dat het ook goed wordt opgepakt :)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 20:18

Je bent zeker niet fout TS.
Goed dat je een mail gestuurd hebt.
Als je hem nog een keer tegen zou komen en hij doet het weer: Knietje geven, weet hij gelijk dat je er niet van gediend bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 20:25

Zoals ik jou berichten lees, denk ik dat je ook nood hebt aan begeleiding om dit te verwerken. Ik hoop dat je iemand vindt om je bij te staan tijdens deze periode en ik duim dat ze je serieus nemen.
Ik hoop ook dat je tegen volgend jaar ergens anders een plekje vindt, met zo iemand moet je niet willen samenwerken, hoe fijn je een baan ook vindt. Sterkte TS

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 20:26

Ts, heb je een fijne huisarts? Dan kan je daar misschien ook terecht. Je moet goed voor jezelf zorgen hoor..

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 21:20

Het feit dat hij de deur op slot deed doen mij de nek haren al omhoog staan.. Hij is echt veel te ver gegaan en je mag trots zijn dat je toch hebt afgekapt en weggegaan bent.

Vind het ook goed van je dat je nu iemand in vertrouwen neemt. Niet alleen voor jezelf maar ook voor andere meiden. Niet iedereen durft nee te zeggen zoals jij.

Heel veel sterkte nog en rekenen het niet jezelf aan!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 22:18

En hij heeft het met voorbedachte rade gedaan. Hij heeft je gelokt met een cadeau naar een aparte ruimte. Wat mij betreft mag deze man heel wat jaren eerder met gedwongen pensioen gaan. Per direct

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 22:58

Goed van je dat je stappen onderneemt!! :j

Dit hoort een collega sowieso niet te doen, en zeker zo'n leeftijdsverschil.. Die man zou beter moeten weten en waarschijnlijk weet hij ook waar hij mee bezig is/was..

Ik wil jouw vooral veel succes en sterkte wensen :(:)

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 23:10

Cayenne schreef:
schaduw15 schreef:

Helemaal mee eens!
Heb een soortgelijke ervaring gehad, het gaat zo doordacht vanaf hun kant. Het is echt niet jouw fout!
Kan goed zijn dat je daardoor aan het hyperventileren ging, zou niet verkeerd zijn als he hulp zou zoeken. Via de huisarts of zoals al voorgesteld is bij slachtofferhulp

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 10:34

Bedankt allemaal voor de lieve berichten!
Voor slachtofferhulp lijkt het me nog wat te vroeg. Het is net gebeurd en ik denk dat ik het na een paar nachtjes slapen steeds beter van me af kan gaan zetten. Ik moet het nog even verwerken. Misschien naïef, maar ik heb het echt niet aan zien komen en daardoor ben ik zo passief geweest. Pas toen ik echt voelde dat het helemaal fout ging heb ik gereageerd.

Morgen zal ik wel een reactie krijgen op mijn mail. Komende week ben ik in een andere stad, dat is ook de reden dat vrijdag mijn laatste werkdag was. Dus waarschijnlijk zal ik mijn verhaal (in eerste instantie) via de mail moeten doen. Wat moet ik wel en wat juist vooral niet op papier zetten? Ik zag dat iemand ook waarschuwde dat je erg voorzichtig met zo'n brief moet zijn, omdat het als een boemerang terug komt als je er niet op bedacht bent. In welk opzicht?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 11:03

Ik denk dat je hele boze berichten kan verwachten. Maar ik gok dat ze hem in dit geval niet direct na een mail er op aanspreken,tenminste als diegene zn werk goed doet.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 11:05

Misschien heel simpel, maar kun je niet je verhaal in de OP verwerken in de mail? Dan heb je het grootste deel van de tekst al. Verder aangeven dat je hier toch last van gekregen hebt (hyperventileren etc.)

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 11:18

Dat was ik, van die boomrang. Ik bedoelde dat een mail erg gemakkelijk doorgestuurd kan worden naar derden en zelfs nog verder, waarvan jij het niet fijn vindt dat ze het lezen. En als de doorstuurder er dan ook nog in gaat knippen bijvoorbeeld, kan er een totaal ander verhaal ontstaan. Natuurlijk mag het niet en zou het super-onfatsoenlijk zijn, maar het gebeurt soms wel. Daarom zou ik ervoor kiezen om, zeker in eerste instantie, mijn verhaal in een persoonlijk gesprek te doen. Op schrift zetten kan altijd nog...
Tja, misschien ben ik erg wantrouwig hoor, maar ik draai al een tijdje mee en heb al een paar keer hele vervelende dingen zien gebeuren met mailverkeer.
Voor jezelf kun je het natuurlijk prima doen, het kan goed helpen als leidraad voor je gesprek als je een blaadje met de gebeurtenissen voor je neus hebt liggen.

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 11:35

Dorien66 schreef:
Dat was ik, van die boomrang. Ik bedoelde dat een mail erg gemakkelijk doorgestuurd kan worden naar derden en zelfs nog verder, waarvan jij het niet fijn vindt dat ze het lezen. En als de doorstuurder er dan ook nog in gaat knippen bijvoorbeeld, kan er een totaal ander verhaal ontstaan. Natuurlijk mag het niet en zou het super-onfatsoenlijk zijn, maar het gebeurt soms wel. Daarom zou ik ervoor kiezen om, zeker in eerste instantie, mijn verhaal in een persoonlijk gesprek te doen. Op schrift zetten kan altijd nog...
Tja, misschien ben ik erg wantrouwig hoor, maar ik draai al een tijdje mee en heb al een paar keer hele vervelende dingen zien gebeuren met mailverkeer.
Voor jezelf kun je het natuurlijk prima doen, het kan goed helpen als leidraad voor je gesprek als je een blaadje met de gebeurtenissen voor je neus hebt liggen.

Tja, dat zou kunnen gebeuren natuurlijk. Dat hangt er ook een beetje vanaf bij wie ik mijn verhaal moet gaan doen. Ik denk dat ik dan wel in kan schatten of ik het op de mail kan zetten of niet. En ik kan het altijd nog in een bijlage zetten en er een afbeelding van maken, zodat ze geen tekst kunnen kopiëren en plakken. Maar als ik het in een persoonlijk gesprek wil vertellen, dan gaat er nog zeker een week overheen en ik weet niet of dat goed is.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 11:43

schaduw15 schreef:
Bedankt allemaal voor de lieve berichten!
Voor slachtofferhulp lijkt het me nog wat te vroeg. Het is net gebeurd en ik denk dat ik het na een paar nachtjes slapen steeds beter van me af kan gaan zetten. Ik moet het nog even verwerken. Misschien naïef, maar ik heb het echt niet aan zien komen en daardoor ben ik zo passief geweest. Pas toen ik echt voelde dat het helemaal fout ging heb ik gereageerd.

Morgen zal ik wel een reactie krijgen op mijn mail. Komende week ben ik in een andere stad, dat is ook de reden dat vrijdag mijn laatste werkdag was. Dus waarschijnlijk zal ik mijn verhaal (in eerste instantie) via de mail moeten doen. Wat moet ik wel en wat juist vooral niet op papier zetten? Ik zag dat iemand ook waarschuwde dat je erg voorzichtig met zo'n brief moet zijn, omdat het als een boemerang terug komt als je er niet op bedacht bent. In welk opzicht?

Niet mailen. Tekst komt altijd anders over dan je bedoelt.
Ik zou vragen om een telefonisch gesprek zodat jullie elkaar ook vragen kunnen stellen.

Voor jezelf en eventueel een staartje is het wel een idee om alles op papier te zetten. Sommige dingen ga je vergeten.
:(:)

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 11:51

Wat ontzettend krachtig van je om die mail te sturen.
Wat hier gaande is, is natuurlijk niet goed. En opmerkingen als 'ik ga je echt niet neuken hoor' kunnen natuurlijk ook geplaatst worden om jou op je gemak te stellen. Om verder te gaan zodra je strelen etc toe laat.
De deur had NOOIT op slot gemogen.
Zowiezo hoort de man te weten dat dit onaanvaardbaar gedrag is. Er is sprake van een werkrelatie met machtsverhouding. Daarnaast van een groot leeftijdsverschil.
Ik betwijfel inderdaad ook of je de enige bent of zelfs de eerste. Of dat je de enige zult blijven als je er niets mee doet. Gelukkig heb je stappen ondernomen.

Ik wens je ontzettend veel sterkte en kracht toe!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 11:52

Ik zou het gesprek ook face to face doen. Op die manier kunnen ze je niet zo snel afwimpelen en nemen ze het wellicht serieuzer. WAnneer je het moeilijk vind, kun je ook iemand meenemen die je vertrouwd.
Heb je zijn mailtjes of whatsappjes nog? Die zou ik zeker bewaren!

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 12:03

Ik heb zojuist een antwoord op mijn mail ontvangen. Ik heb de juiste persoon voor deze situatie benaderd en ik mag zowel via de mail, als via de telefoon, als in een gesprek mijn verhaal doen. Hij geeft aan dat hij de vertrouwelijkheid zal hanteren. Ik twijfel nog of ik in eerste instantie zal mailen en dan aangeef dat ik er over een week nog graag over wil komen praten, of dat ik alleen een afspraak maak voor over een week en nu niet meer informatie geef. Ik wil het heel graag kwijt, maar ik wil ook geen schade aanrichten doordat tekst verkeerd wordt geïnterpreteerd. Anderzijds kan ik wel de tijd nemen om over mijn woordkeuze na te denken. Én ik loop niet het risico om te gaan zitten janken. Toen ik zag dat ik antwoord had zat mijn hart al in mijn keel. Overigens heb ik alle whatsapps bewaard en ook screenshots gemaakt.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:05

Is het een idee om aan jezelf te mailen, of in een wordbestand te schrijven? En ondertussen een afspraak te maken voor een gesprek over een paar dagen? Dan heb je nog even de tijd om je verhaal voor jezelf duidelijk op papier te zetten. Eventueel kun je dan je definitieve versie meenemen naar het gesprek en het daar al dan niet overhandigen.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:10

Ilja000 schreef:
Is het een idee om aan jezelf te mailen, of in een wordbestand te schrijven? En ondertussen een afspraak te maken voor een gesprek over een paar dagen? Dan heb je nog even de tijd om je verhaal voor jezelf duidelijk op papier te zetten. Eventueel kun je dan je definitieve versie meenemen naar het gesprek en het daar al dan niet overhandigen.

Eens. En bedenk verder dat je je absoluut niet hoeft te schamen mochten de tranen hoog komen te zitten tijdens het gesprek. Het is geen kattenpis waar je het over hebt. Ik zou het echt face to face doen en niet per mail vanwege eerdere genoemde argumenten. Wel alles wat je hebt in geprinte versie meenemen (appjes die je hebt ontvangen bv)