Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
schaduw15 schreef:Bedankt voor de lieve berichten, dat doet me erg goed! Ik vind het heel spannend hoe het gaat lopen en of ik überhaupt serieus genomen ga worden.
Ik heb de appgesprekken nog eens terug gelezen, maar ik heb ook een keer letterlijk aangegeven dat ik grenzen niet goed aan kan geven en dat ik me dan gewoon afsluit. En dat is precies wat ik al die tijd heb gedaan. Maar teruglezend heb ik zeker wel signalen afgegeven dat het niet goed was. Alleen zijn die blijkbaar niet aangekomen.. Hij gaf steeds aan voorzichtig met me te zullen zijn en geen grenzen te willen overschrijden.
Maar die zoen van gisteren zit zo in mijn hoofd, hoe hij me vastpakte, hoe hij me streelde. Ik kan het gevoel wat ik toen kreeg maar niet van me af zetten. Vanmiddag ging ik paardrijden, maar ik kreeg geen controle over mijn ademhaling en ik werd duizelig, dus ik denk dat ik wat aan het hyperventileren ben, of in ieder geval te hoog adem.
schaduw15 schreef:Bedankt voor de lieve berichten, dat doet me erg goed! Ik vind het heel spannend hoe het gaat lopen en of ik überhaupt serieus genomen ga worden.
Ik heb de appgesprekken nog eens terug gelezen, maar ik heb ook een keer letterlijk aangegeven dat ik grenzen niet goed aan kan geven en dat ik me dan gewoon afsluit. En dat is precies wat ik al die tijd heb gedaan. Maar teruglezend heb ik zeker wel signalen afgegeven dat het niet goed was. Alleen zijn die blijkbaar niet aangekomen.. Hij gaf steeds aan voorzichtig met me te zullen zijn en geen grenzen te willen overschrijden.
Maar die zoen van gisteren zit zo in mijn hoofd, hoe hij me vastpakte, hoe hij me streelde. Ik kan het gevoel wat ik toen kreeg maar niet van me af zetten. Vanmiddag ging ik paardrijden, maar ik kreeg geen controle over mijn ademhaling en ik werd duizelig, dus ik denk dat ik wat aan het hyperventileren ben, of in ieder geval te hoog adem.
Cayenne schreef:Je hebt de grenzen waarschijnlijk wel goed aangegeven, en bij iedere twijfel van jou had hij meteen moeten stoppen en niet opnieuw proberen! Het is dus wel degelijk goed aangekomen, maar hij maakt misbruik van jouw onzekerheid. Geloof me, ik heb zelf ook een soortgelijke situatie meegemaakt (niet met een leraar) en ze zijn ontzettend gewiekst en laten je voelen alsof je zelf ook fout bent geweest. Dat ben je NIET!
Cayenne schreef:schaduw15 schreef:Bedankt voor de lieve berichten, dat doet me erg goed! Ik vind het heel spannend hoe het gaat lopen en of ik überhaupt serieus genomen ga worden.
Je hebt de grenzen waarschijnlijk wel goed aangegeven, en bij iedere twijfel van jou had hij meteen moeten stoppen en niet opnieuw proberen! Het is dus wel degelijk goed aangekomen, maar hij maakt misbruik van jouw onzekerheid. Geloof me, ik heb zelf ook een soortgelijke situatie meegemaakt (niet met een leraar) en ze zijn ontzettend gewiekst en laten je voelen alsof je zelf ook fout bent geweest. Dat ben je NIET!
Dorien66 schreef:Dat was ik, van die boomrang. Ik bedoelde dat een mail erg gemakkelijk doorgestuurd kan worden naar derden en zelfs nog verder, waarvan jij het niet fijn vindt dat ze het lezen. En als de doorstuurder er dan ook nog in gaat knippen bijvoorbeeld, kan er een totaal ander verhaal ontstaan. Natuurlijk mag het niet en zou het super-onfatsoenlijk zijn, maar het gebeurt soms wel. Daarom zou ik ervoor kiezen om, zeker in eerste instantie, mijn verhaal in een persoonlijk gesprek te doen. Op schrift zetten kan altijd nog...
Tja, misschien ben ik erg wantrouwig hoor, maar ik draai al een tijdje mee en heb al een paar keer hele vervelende dingen zien gebeuren met mailverkeer.
Voor jezelf kun je het natuurlijk prima doen, het kan goed helpen als leidraad voor je gesprek als je een blaadje met de gebeurtenissen voor je neus hebt liggen.
schaduw15 schreef:Bedankt allemaal voor de lieve berichten!
Voor slachtofferhulp lijkt het me nog wat te vroeg. Het is net gebeurd en ik denk dat ik het na een paar nachtjes slapen steeds beter van me af kan gaan zetten. Ik moet het nog even verwerken. Misschien naïef, maar ik heb het echt niet aan zien komen en daardoor ben ik zo passief geweest. Pas toen ik echt voelde dat het helemaal fout ging heb ik gereageerd.
Morgen zal ik wel een reactie krijgen op mijn mail. Komende week ben ik in een andere stad, dat is ook de reden dat vrijdag mijn laatste werkdag was. Dus waarschijnlijk zal ik mijn verhaal (in eerste instantie) via de mail moeten doen. Wat moet ik wel en wat juist vooral niet op papier zetten? Ik zag dat iemand ook waarschuwde dat je erg voorzichtig met zo'n brief moet zijn, omdat het als een boemerang terug komt als je er niet op bedacht bent. In welk opzicht?
Ilja000 schreef:Is het een idee om aan jezelf te mailen, of in een wordbestand te schrijven? En ondertussen een afspraak te maken voor een gesprek over een paar dagen? Dan heb je nog even de tijd om je verhaal voor jezelf duidelijk op papier te zetten. Eventueel kun je dan je definitieve versie meenemen naar het gesprek en het daar al dan niet overhandigen.