Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

DeMolenhoek schreef:Iemand zei om te gaan om moeders te steunen? Ik heb geen goede band met mijn moeder, zeker niet nu ze er een vechtscheiding van gaat maken.
DeMolenhoek schreef:Als ik dit zo lees denk ik dat je de keuze diep in je hart al hebt gemaakt.Als ik ga is het puur om familie langs moeders kant niet in te steek te laten maar dan laat ik mijn grootouders in de steek. 50 jaar getrouwd vind ik overigens niet zomaar een feestjeGrootouders wonen 3 huizen verder. We zijn er tot ons 12de opgegroeid en opgevoed. Het contact met hun is heel intens en ze hebben beide geen super goede gezondheid meer.
dan kan je er zelf maar beter achter staan
Danique schreef:Als ze al zo reageren zou ik uit principe al naar die begrafenis gaan, maar zo ben ik.

DeMolenhoek schreef:Een gewone viering in hun geloof duurt al dik 2 uur. Dus ja, een begraving zeker.
DeMolenhoek schreef:Als ik gevoelsmatig mag kiezen ga ik voor her jubileum. Simpelweg omdat mijn grootouders meer voor mij betekenen dan mijn tante.
anneliesdj schreef:Ik heb gemist dat ts zegt dat het kort is. Maar ik redeneer begrafenis 2/2,5 uur, het gemiddelde 'feest' duurt langer, maar ts haar grootouders zijn natuurlijk op leeftijd, dus kan best dat het dan maar kort is.
DeMolenhoek schreef:Amandavd schreef:Ik snap inderdaad niet waarom je beide niet kunt doen, drie kwartier is zo gereden. Daarbij zijn feestjes toch meestal 's avonds en een begrafenis meestal overdag?
Omdat ik al in de OP had gezet dat beiden op hetzelfde uur zijn, letterlijk. De reactie van mijn grootouders vind ik niet gek. Familie ligt al langer in onenigheid en sinds die scheiding is er kamp moeders en kamp vaders.
Iemand zei om te gaan om moeders te steunen? Ik heb geen goede band met mijn moeder, zeker niet nu ze er een vechtscheiding van gaat maken.
Zowel begrafenis als jubileum start om 11.30. Dus als ik na de begrafenis snel terug rij is het jubileum al gedaan of omgekeerd.
Verder zei iemand iets over afscheid kunnen nemen? Het klinkt cru maar we hadden afscheid genomen toen ze nog leefde. Het was een heel slepende ziekte.
Een avondwake etc is er niet. Ze hebben nogal een speciaal geloof...
Als ik ga is het puur om familie langs moeders kant niet in te steek te laten maar dan laat ik mijn grootouders in de steek. 50 jaar getrouwd vind ik overigens niet zomaar een feestjeGrootouders wonen 3 huizen verder. We zijn er tot ons 12de opgegroeid en opgevoed. Het contact met hun is heel intens en ze hebben beide geen super goede gezondheid meer.
Goed, ik ga verder bekijken hoe ik het kan oplossen. Denk dat ik eens mijn nonkel ga bellen om te horen wat hij zegt.
Ibbel schreef:Ik geloof dat ik thuis zou blijven