Eeeh.. Begrijpen en goedpraten zijn 2 heel andere dingen.. Wat wij doen is zeker geen goedpraten. Ik (en de rest
) zeg alleen dat ik me er iets bij voor kan stellen dat die mensen zich nu voelen. Ik kan niet zeggen dat ik dat (met m'n NL achtergrond) normaal of acceptabel vind maar IMO moet je dat in die setting zie en niet als een stukje nederland in een wat warmer deel van de wereld.De normen en waarden van die mensen zitten helemaal anders in elkaar dan bij ons. Mytens zegt dan wel dat mijn point duidelijk is maar dat is het schijnbaar dus nog niet.. Ik praat niets goed, ik zeg niet dat dat acceptabel gedrag is alleen dat het (vanuit die mensen) te begrijpen is.
Zoveel levens is inderdaad triest maar daar gaat het niet om. Zoals ik al zei; die mensen zijn niet blij omdat er een paar duizend onschuldige burgers dood zijn maar omdat iemand iets heeft gedaan tegen het land dat hun (in hun ogen) al jaren onderdrukt en het leven grondig verpest (kinderen verloren door US wapens enzo).
Dat ze willen dat heel de wereld volgens de islam leeft keur ik ook niet goed maar begrijp ik wel. Wat deden 'wij' met ons christelijk gebeuren enkele tientallen jaren geleden nog?

ja, sorry...