MarlindeRooz schreef:Oh en koop echt wel een macbook, die dingen zijn zo geweldig!Zeker als je journalistiek gaat doen dan heb je niks aan een windows, die zijn vaak traag en lopen vast.
Zeker met zware programma's die je nodig gaat hebben.
Ik heb de betreffende Adobe pakketten op mijn Windows laptop en die kan daar prima mee overweg, geen last van vastlopers. Als je een goede laptop koopt is hij beslist niet traag.
Ik kocht mijn boeken alleen als ze nodig waren. Mijn ouders hebben altijd mijn opleidingen en bijbehorende spullen betaald gelukkig. Dat ik mijn eigen huis kocht was ik van mening dat ik het zelf moest gaan doen. Ik werkte in de zomervakantie om zo de materialen bij elkaar te krijgen.
Zeker als je journalistiek gaat doen dan heb je niks aan een windows, die zijn vaak traag en lopen vast.
Zeker met zware programma's die je nodig gaat hebben.
).
Studeren is zeker niet goedkoop en vooral het eerste jaar is erg duur vanwege aanschaf van nieuwe dingen zoals een laptop. Volgens mijn vader kost een studie gemiddeld 3000 tot 5000 euro per jaar, wat volgens mijn berekeningen enigszins kan kloppen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je daadwerkelijk dat bedrag kwijt bent hoor. Maar het collegegeld is dit jaar al 1951 euro (universiteit). Een beetje laptop is ook al een paar honderd euro en boeken zijn ook niet goedkoop.
Maar ik denk altijd maar: ik investeer in mijn eigen toekomst!
Edit; Plus, ik heb het geld gewoon écht écht écht niet.