Wel of niet naar bruiloft?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:14

En heel bot, die paar uur "voor mij niet gezellig", kan ik gewoon zo veel beter besteden.. Dus mjah.. Nu heb ik nog vakantie, als school straks weer begint, werk fulltime ernaast, dan heb ik gewoon niet eens die tijd en vooral geen zin om zoiets te doen. Dan kan ik beter voor mezelf kiezen en wat nuttigs doen of iets waarmee ik wel kan ontspannen dan een paar uur denken "was het maar over"...

(Als het van je beste vriend/in was, prima.. maar niet voor een vreemde)

(Ik kom uit een relatie waar ik elke week kon haasten om aan elke sociale verplichting te doen, ook gewoon dat afgekapt... Ik heb mijn eigen leven, iemand moet daarin passen en als diegene mij alleen maar sociale verplichtingen oplegt, dan past ie er niet bij...) Zo simpel is het... Ik leef maar 1x, dan wil ik dat leuk doen en niet balen van een avond en die tijd dat ik nuttige dingen had kunnen doen, ergens anders weer vanaf moet halen... (Gaat heel bot gezegd van mijn vrije tijd af en mijn vrije tijd is heilig...)

Ayasha
Blogger

Re: Wel of niet naar bruiloft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:16

dus je hebt betere besteding dan een paar uur gezellig met je kerel ergens zijn... Tsja.... :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:16

Liannetje86 schreef:
En heel bot, die paar uur "voor mij niet gezellig", kan ik gewoon zo veel beter besteden.. Dus mjah.. Nu heb ik nog vakantie, als school straks weer begint, werk fulltime ernaast, dan heb ik gewoon niet eens die tijd en vooral geen zin om zoiets te doen. Dan kan ik beter voor mezelf kiezen en wat nuttigs doen of iets waarmee ik wel kan ontspannen dan een paar uur denken "was het maar over"...

(Als het van je beste vriend/in was, prima.. maar niet voor een vreemde)

(Ik kom uit een relatie waar ik elke week kon haasten om aan elke sociale verplichting te doen, ook gewoon dat afgekapt... Ik heb mijn eigen leven, iemand moet daarin passen en als diegene mij alleen maar sociale verplichtingen oplegt, dan past ie er niet bij...) Zo simpel is het... Ik leef maar 1x, dan wil ik dat leuk doen en niet balen van een avond en die tijd dat ik nuttige dingen had kunnen doen, ergens anders weer vanaf moet halen... (Gaat heel bot gezegd van mijn vrije tijd af en mijn vrije tijd is heilig...)

Jij moet toch wel echt een heel naar leven hebben met zo'n instelling... Dat je niet iedere dag koffie gaat drinken of elke week een feestje hebt/wil oké, maar een relatie bestaat uit twee mensen en niet een iemand die als accessoire bij jou past...

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:24

Ik ben juist dat "aanhangseltje" als ik meega... Dat ie leuk kan doen en zeggen "kijk dit is mijn vriendin" en wat heb ik er zelf aan?

Zoals ik al zeg, iemand moet in mijn leven passen, genoeg mensen die hetzelfde hebben gelukkig ;) Ik verlang ook niet dat iemand naar elk dingetje van mij mee gaat. Zou helemaal gek worden dan. Ik heb gewoon die vrijheid nodig. Anders voel ik me gewoon opgesloten en werkt het sowieso niet. Je hebt gewoon allebei je eigen leven, waarin je bepaald wat je wilt en je hebt dat deel samen. En dat deel samen bepaal je samen. Zo simpel is het gewoon.

Ik kies ervoor om te werken en te studeren (nu gelukkig geen 2 studies tegelijk meer), dus dan is je vrije tijd echt heilig... Een avondje weg, betekent dan heel direct gezegd "dat ergens moeten inhalen"...

En ik ben eigenlijk best blij met mijn leven, lief dat je er naar vraagt ;) Maar ik hou gewoon niet van die sociale verplichtingen. Iemand die mij kent, die weet dat... Naar kinderverjaardagen en alles ga ik, volwassenen moeten gewoon kunnen begrijpen dat ik er niet van hou en dat ik er alleen naar toe ga als ik echt om die mensen geef/iets met ze heb omdat ik het gezellig vind om te gaan. Sinterklaas met familie, kijk ik naar uit. Maar dat zijn dan echt de mensen die voor mij iets betekenen.

Bij mij zit het vooral in het "het is een vreemd iemand", voor een vreemd iemand heb ik dat gewoon niet over...

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:28

Ik lees iemand die gewoon niet zo sociaal is ingesteld, mar das ook niet zo erg als jij daar happy mee bent. Ik vind het juist leuk om de vrienden van mijn vriend (toen ik die nog had) te leren kennen omdat ik het sociale deel gewoon leuk vind en het gezellig vind mensen te leren kennen. Jij hecht meer waarde aan je eigen tijd en doet liever je eigen ding omdat je daar happy van wordt. Ieder zo z'n ding... Maar denk dat de mensen die het wel gewoon voor hun partner doen over het algemeen wat socialer zijn opgesteld.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:29

nine1987 schreef:
Jullie zijn toch een stel? Vind het niet meer dan normaal dat je meegaat? Of zeg ik nu iets stoms? :P

:n _O- _O- _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:31

Yonker schreef:
Ik lees iemand die gewoon niet zo sociaal is ingesteld, mar das ook niet zo erg als jij daar happy mee bent. Ik vind het juist leuk om de vrienden van mijn vriend (toen ik die nog had) te leren kennen omdat ik het sociale deel gewoon leuk vind en het gezellig vind mensen te leren kennen. Jij hecht meer waarde aan je eigen tijd en doet liever je eigen ding omdat je daar happy van wordt. Ieder zo z'n ding... Maar denk dat de mensen die het wel gewoon voor hun partner doen over het algemeen wat socialer zijn opgesteld.

Eh nee, ik ben helemaal niet sociaal in gesteld maar ik ben graag bij mijn partner. Ongeacht waar.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:35

Mijn vriend heeft binnenkort een bruiloft van een vriend en ik ga niet mee.
De vriend in kwestie ken ik wel, heb hem wel eens gezien, maar die hebben er voor gekozen om een hele kleine intieme bruiloft te houden.
Ik was wel welkom, alleen heb er zelf geen behoefte aan. Ik gun het ze liever een kleine bruiloft te hebben met directe familie en vrienden.
Mijn vriend gaat met een groepje jongens naar de bruiloft, allen zonder partner.
Maakt mij allemaal niet uit, ik was best meegegaan, maar vind het ook prima om mijn vriend alleen te laten gaan.

Denk dat het ook heel erg in de aard van het beestje ligt als ik zo de reacties lees.
De ene vindt sociale gebeurtenissen niet prettig, de ander weer wel, de een kiest er dan voor om zijn ongemak opzij te zetten, voor een ander is dat misschien niet zo makkelijk of willen ze dat niet.
Lijkt mij allemaal prima. Zolang je maar doet waarbij je jezelf in de spiegel kunt kijken. ;)

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:37

Sinds ik samen ben met mijn vriend meerdere keren meegemaakt dat er bruiloften waren van vrienden/collega's van vriendlief die ik niet kende, maar ben wel gewoon mee geweest alle keren. Je leert juist nieuwe mensen kennen en ik vind het vrij normaal dat als je samen bent uitgenodigd ook al ken jij die persoon niet dat je toch mee gaat.

Maar je moet inderdaad doen waar je je prettig bij voelt

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:37

Kijk het even van de andere kant: Je partner heeft een druk leven, is blij met zijn vrije tijd en heeft die ook echt nodig om even te ontspannen. Ga jij dan zeggen van "Ik wil dat je per se met me meegaat?" of gun jij je partner dan dat gene wat hem/haar gelukkig maakt... Ik ga niemand met tegenzin meesleuren naar iets.. Heb liever dan dat diegene zijn eigen ding gaat doen en ik daarna lekker tegen diegene kan aankruipen, vertellen hoe het was en gewoon fijn samen zijn...

Ik ben ook graag bij mijn partner, maar zonder mijn vrije tijd en even ontspannen ben ik gewoon niet te genieten... Ik heb dat gewoon nodig om mijn hoofd te legen etc. Kan ook "gezellig meegaan" wat dan uitloopt tot een ruzie omdat ik niets meer kan hebben... En als ik een rustiger leven had, dan dacht ik daar misschien ook wel anders over. Maar ik heb mijn prioriteiten nu eenmaal anders. Als het een bruiloft van vrienden was, prima... Ga ik graag mee.. Tis gewoon zelfkennis...

Het feit dat ik het als een sociale verplichting zie ipv "gezellig een avondje weg" zegt toch al genoeg?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:42

Mijn man heeft een druk leven en die hoef ik dat niet te zeggen want hij vindt het ook gezellig om met mij samen ergens heen te gaan. En ja, dat zijn ook wel eens (vaak) sociale verplichtingen. We maken daar gewoon samen een deugd van en hebben het gezellig met mekaar. :+

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:45

Ayasha schreef:
Mijn man heeft een druk leven en die hoef ik dat niet te zeggen want hij vindt het ook gezellig om met mij samen ergens heen te gaan. En ja, dat zijn ook wel eens (vaak) sociale verplichtingen. We maken daar gewoon samen een deugd van en hebben het gezellig met mekaar. :+

Amen! Hier precies hetzelfde, vriendlief werkt 50 tot 60 uur, ik, studeer en werk ook. Daarnaast ook veel verplichtingen. Heb ik er altijd zin in om mee te gaan naar iets van zijn werk of handbal? Nee, soms wil ik ook op de bank liggen, maar ik ga toch vaak mee. Zo ben je ook samen en leer je nieuwe mensen kennen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:54

Ach kom Liannetje, alsof de vriend van de TS iedere week zo'n bruiloft heeft. Ik zou ook niet blij zijn met een partner die het teveel moeite vindt om bij deze uitzonderlijke situatie mee te gaan.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:04

Kinke schreef:
Ach kom Liannetje, alsof de vriend van de TS iedere week zo'n bruiloft heeft. Ik zou ook niet blij zijn met een partner die het teveel moeite vindt om bij deze uitzonderlijke situatie mee te gaan.

Van een onbekende, heel simpel nee... Voor vrienden sta ik dag en nacht klaar, letterlijk... Maar voor iemand met wie ik niets heb... No way :) Gelukkig begrijpt mijn partner hoe ik het zie en is hij daarin hetzelfde ;) Weet zeker dat hij niet eens zou gaan als hij iemand al jaren niet meer gesproken had... Dus heb dat probleem ook niet.

Maar ik ga niet meer reageren, heeft TS niets aan. Zeg alleen dat ik het heel logisch zou vinden om niet te gaan.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:05

Liannetje86, heb jij daadwerkelijk een vriend, of is dit allemaal een hypothetisch verhaal. Kan me voorstellen dat je in theorie zegt 'zoek het maar uit in je eentje, ik heb er geen zin in'. Maar als je echt een vriend hebt waar je mee samenleeft en die je mee vraagt...
Laatst bijgewerkt door Anoeska op 26-08-15 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:06

TS haar partner wil wel gaan dus blijkbaar denkt die er sowieso al anders over dan jouw vriend waardoor jouw "logisch" vinden eigenlijk niet echt "klopt" met de situatie van TS.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:06

Dat is natuurlijk een vergelijking die nergens op slaat, de vriend van de TS gaat namelijk wel en wil graag dat ze meegaat.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:09

Anoeska schreef:
Liannetje86, heb jij daadwerkelijk een vriend, of is dit allemaal een hypothetisch verhaal. Kan me voorstellen dat je in theorie zegt 'zoek het maar uit in je eentje, ik heb er geen zin in'. Maar als je echt een vriend hebt waar je mee samenleeft en die je mee vraagt...

Dit inderdaad... Wij hebben ook allebei ons eigen leven, doen veel alleen en zitten echt niet elke avond handjesvasthouden op de bank. Maar naar zulke dingen proberen we toch altijd met elkaar mee te gaan. Ondanks twee drukke levens, ook hier werken en studeren en zelfstandige. Gewoon, voor elkaar, en uiteindelijk is het toch 9 van de 10 keer gewoon gezellig.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:28

Zoals ik al eerder reageerde: Als TS er echt zo 'negatief' in staat zoals iemand hier schetst. Doe je zelf en vooral je vent en het bruidspaar een plezier en ga die avond lekker wat anders doen ;)

Je doet er niemand een plezier mee als je alleen maar zo'n avond gaat zitten sjachereinen. Ik kan me alleen totaal niet vinden in de gedachte nooit iets te kunnen/ willen doen voor iemand met wie je niks hebt. Komt op mij erg egoïstisch over, maar ieder zijn ding :)

Aan TS om te beslissen, ik ben wel benieuwd hoe die er inmiddels over denkt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:42

Ayasha schreef:

Ik leef maar 1 keer en kies ervoor (net als Liannetje86) om niet te doen aan dit soort sociale verplichtingen, maar om mijn eigen keuzes te maken.

Leuk hoor om die paar uurtjes samen met je partner door te brengen, maar ik neem aan dat je die vaker ziet dan enkel op deze uurtjes en ik neem ook aan dat je een leven naast je partner hebt en wel even je eigen ding kan doen allebei.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:43

Jep, en juist omdat we dat allebei hebben zijn die momenten samen gewoon "mooi mee genomen".

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:47

Daar gaat het mij nog niet eens perse om. Mijn partner wil graag dat ik meega, dan doe ik dat voor hem. En je kunt het ook omdraaien Goof, ik neem aan dat je dit best wel even kunt doen voor je partner omdat er al genoeg dingen zijn die je voor jezelf doet.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:48

Goof schreef:
Ayasha schreef:

Ik leef maar 1 keer en kies ervoor (net als Liannetje86) om niet te doen aan dit soort sociale verplichtingen, maar om mijn eigen keuzes te maken.

Leuk hoor om die paar uurtjes samen met je partner door te brengen, maar ik neem aan dat je die vaker ziet dan enkel op deze uurtjes en ik neem ook aan dat je een leven naast je partner hebt en wel even je eigen ding kan doen allebei.

Dit soort dingen begrijp ik niet zo goed. Je bouwt toch een leven samen op, en niet ieder een eigen leven en dan af en toe elkaar? Hier hebben we ook beide eigen hobby's en gaan we ook wel eens naar sociale verplichtingen zonder elkaar maar we hebben wel een leven samen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:52

Eigenlijk vind ik het heel zielig dat er mensen zijn die één avond in maanden of zelfs een jaar, het ook dan niet op kunnen berengen om hun partner gezeldschap te houden. Als je weet dat er een feest is en je partner zou het fijn vinden dat je meegaat dan draai je die knop toch om, misschien is het ook wel iets van deze tijd, iikke ikke ikke. Ik heb ook bij ik weet niet hoeveel zakendiners gezeten, keurig in nette kledij(niet aan mij besteed) of andere sociale verplichtingen waarbij de vrouwen ook uit genodigt waren. Leuk, nee niet altijd, noodzakelijk, ja want ik vind het absoluut niet netjes dat alle partners er zijn en jouw man/partner weer alleen verschijnt. Dus deed ik het met liefde, voor mijn partner.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:52

wij zullen wel een rare relatie hebben, als mijn man graag wil dat ik mee ga dan doe ik dat met alle liefde voor hem, daar is niks verplichting aan.