Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Liannetje86 schreef:En heel bot, die paar uur "voor mij niet gezellig", kan ik gewoon zo veel beter besteden.. Dus mjah.. Nu heb ik nog vakantie, als school straks weer begint, werk fulltime ernaast, dan heb ik gewoon niet eens die tijd en vooral geen zin om zoiets te doen. Dan kan ik beter voor mezelf kiezen en wat nuttigs doen of iets waarmee ik wel kan ontspannen dan een paar uur denken "was het maar over"...
(Als het van je beste vriend/in was, prima.. maar niet voor een vreemde)
(Ik kom uit een relatie waar ik elke week kon haasten om aan elke sociale verplichting te doen, ook gewoon dat afgekapt... Ik heb mijn eigen leven, iemand moet daarin passen en als diegene mij alleen maar sociale verplichtingen oplegt, dan past ie er niet bij...) Zo simpel is het... Ik leef maar 1x, dan wil ik dat leuk doen en niet balen van een avond en die tijd dat ik nuttige dingen had kunnen doen, ergens anders weer vanaf moet halen... (Gaat heel bot gezegd van mijn vrije tijd af en mijn vrije tijd is heilig...)
Ik verlang ook niet dat iemand naar elk dingetje van mij mee gaat. Zou helemaal gek worden dan. Ik heb gewoon die vrijheid nodig. Anders voel ik me gewoon opgesloten en werkt het sowieso niet. Je hebt gewoon allebei je eigen leven, waarin je bepaald wat je wilt en je hebt dat deel samen. En dat deel samen bepaal je samen. Zo simpel is het gewoon.
Maar ik hou gewoon niet van die sociale verplichtingen. Iemand die mij kent, die weet dat... Naar kinderverjaardagen en alles ga ik, volwassenen moeten gewoon kunnen begrijpen dat ik er niet van hou en dat ik er alleen naar toe ga als ik echt om die mensen geef/iets met ze heb omdat ik het gezellig vind om te gaan. Sinterklaas met familie, kijk ik naar uit. Maar dat zijn dan echt de mensen die voor mij iets betekenen. Yonker schreef:Ik lees iemand die gewoon niet zo sociaal is ingesteld, mar das ook niet zo erg als jij daar happy mee bent. Ik vind het juist leuk om de vrienden van mijn vriend (toen ik die nog had) te leren kennen omdat ik het sociale deel gewoon leuk vind en het gezellig vind mensen te leren kennen. Jij hecht meer waarde aan je eigen tijd en doet liever je eigen ding omdat je daar happy van wordt. Ieder zo z'n ding... Maar denk dat de mensen die het wel gewoon voor hun partner doen over het algemeen wat socialer zijn opgesteld.
Ayasha schreef:Mijn man heeft een druk leven en die hoef ik dat niet te zeggen want hij vindt het ook gezellig om met mij samen ergens heen te gaan. En ja, dat zijn ook wel eens (vaak) sociale verplichtingen. We maken daar gewoon samen een deugd van en hebben het gezellig met mekaar.
Kinke schreef:Ach kom Liannetje, alsof de vriend van de TS iedere week zo'n bruiloft heeft. Ik zou ook niet blij zijn met een partner die het teveel moeite vindt om bij deze uitzonderlijke situatie mee te gaan.
Gelukkig begrijpt mijn partner hoe ik het zie en is hij daarin hetzelfde
Weet zeker dat hij niet eens zou gaan als hij iemand al jaren niet meer gesproken had... Dus heb dat probleem ook niet. Anoeska schreef:Liannetje86, heb jij daadwerkelijk een vriend, of is dit allemaal een hypothetisch verhaal. Kan me voorstellen dat je in theorie zegt 'zoek het maar uit in je eentje, ik heb er geen zin in'. Maar als je echt een vriend hebt waar je mee samenleeft en die je mee vraagt...

Ayasha schreef:Mijn man heeft een druk leven en die hoef ik dat niet te zeggen want hij vindt het ook gezellig om met mij samen ergens heen te gaan. En ja, dat zijn ook wel eens (vaak) sociale verplichtingen. We maken daar gewoon samen een deugd van en hebben het gezellig met mekaar.
Goof schreef:Ayasha schreef:Mijn man heeft een druk leven en die hoef ik dat niet te zeggen want hij vindt het ook gezellig om met mij samen ergens heen te gaan. En ja, dat zijn ook wel eens (vaak) sociale verplichtingen. We maken daar gewoon samen een deugd van en hebben het gezellig met mekaar.
Ik leef maar 1 keer en kies ervoor (net als Liannetje86) om niet te doen aan dit soort sociale verplichtingen, maar om mijn eigen keuzes te maken.
Leuk hoor om die paar uurtjes samen met je partner door te brengen, maar ik neem aan dat je die vaker ziet dan enkel op deze uurtjes en ik neem ook aan dat je een leven naast je partner hebt en wel even je eigen ding kan doen allebei.