Ongewild jaloers gevoel naar vriend toe

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Re: Ongewild jaloers gevoel naar vriend toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:37

Gelukkig is iedere relatie anders, en mag iedereen voor zichzelf daarin beslissen wat ze wel en niet willen. Hier gebeurt het ook niet, ik ga niet met andere kerels op stap en hij niet met andere meiden. En wij zijn daar beide blij mee, prima toch? Het gaat er om wat twee mensen in een relatie ervan vinden, niet wat de rest van de wereld daar van vindt.

TS, sterkte en wat een rotzak zeg!

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:48

joleinn schreef:
Helaas was m'n gevoel niet voor niks, hij heeft met een ander gezoend. En ik me maar schamen omdat de gedachte in me opkwam. 6 jaar verkering.. Betekende schijnbaar niet veel voor m.

Ach lieve schat wat een l*l. Helemaal omdat je hier nog wel een topic opent om je eigen gedachtegang te checken, en dat je hier nog wel typt dat je je gevoel erkent en ermee aan de slag wil gaan. :(:) Je hoeft dus helemaal niet met je zelf aan de slag te gaan, dat blijkt. Je kunt juist trots op jezelf zijn voor je zelfreflectie vind ik. Weet je al of en hoe je nu verder wil..?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 20:13

joleinn schreef:
Helaas was m'n gevoel niet voor niks, hij heeft met een ander gezoend. En ik me maar schamen omdat de gedachte in me opkwam. 6 jaar verkering.. Betekende schijnbaar niet veel voor m.

-O-

Wow al 6 jaar!

Zwaar klote. Zo zie je maar dat wij vrouwen een extra 'zintuig' hebben.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 20:16

Jeetje wat een nare wending, net nu jullie ook nog samen op kamers zouden :( onbegrijpelijk die mannen

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 20:23

Ik heb gisteren nacht toen ik me zo rot voelde mijn gedachtes opgeschreven. Dit heb ik m vandaag laten lezen met de bedoeling dat we erover konden praten. (Ik ben niet zo'n prater).
Toen hij t had gelezen zei hij: wat ben ik toch een eikel. Ik vroeg hem waarom en hij zei dat ie een andere had gezoend.

Alles wat ik kon denken was: spoel terug, ik heb dit niet gehoord, dit is niet echt.
Maar dat is het helaas wel.

Ik weet nog niet hoe ik verder wil. Ik wil 6 jaar relatie niet zomaar weggooien, dus uiteindelijk als ik hem genoeg heb laten weten dat het écht niet kan, wil ik m een kans geven.
Maar ik vraag me af of ik m nog ooit zal vertrouwen. Een relatie zonder vertrouwen gaat ook kapot uiteindelijk, toch?
Wie heeft hier ervaring mee, doorgaan na een 'foutje' van de ander (of zichzelf)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 20:25

Ik heb zoenen met een ander zelf wel eens vergeven, zo lang het maar bij zoenen bleef. Zou wel hele duidelijke regels proberen te stellen over contact met dit meisje. Ik neem aan dat het hetzelfde meisje is als waarmee hij naar het concert gaat? Dat zou ik dus weer niet pikken.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 20:28

Als ik goed begrijp hebben jullie al 6 jaar verkering, en was het plan dat jullie volgende week samen gaan wonen omdat jullie allebei voor het eerst gaan studeren. Jullie zijn dus 18/19 en hebben in die tijd alleen elkaar gehad als relatiemateriaal?

Tja, ik wil niet rot over komen maar ik vind het niet heel raar wat hier gebeurt, wel heel vervelend voor jullie. Jullie gaan allebei een nieuw leven tegemoet waarin je nieuwe mensen ontmoet maar ook vooral nieuwe dingen over jezelf uitvindt. En daar hoort loslaten van het oude wel een beetje bij, en voorzichtig wat experimenteren ook.

Heb een goed gesprek over jullie verwachtingen van jezelf en van elkaar. Het kan best zijn dat het gaan samenwonen op papier een goed plan leek, lekker veilig en vertrouwd, maar dat het in de praktijk wellicht geen handige keuze is. Dat hoeft niet te betekenen dat jullie niet gaan samenwonen of geen relatie meer hebben, maar wel dat het een weloverwogen keuze is omdat jullie allebei samen willen zijn. Edit na het lezen van je laatste post: en elkaar daarvoor voldoende vertrouwen.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 20:29

Pfoe, sterkte hoor TS :(:)

Qua keuze vergeven of niet vergeven vind ik het ook erg lastig. Ik heb daar zelf ook al eens over nagedacht, 'wat als'. En eerlijk gezegd nog geen antwoord gevonden. Ik denk eerlijk gezegd dat ik niet meer verder zou kunnen samen. Ik heb al behoorlijk wat trust issues en er zou dan altijd de angst bestaan dat het weer gebeurt.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 20:30

Ik, na 3 maanden maakte hij de fout bijna (zat op datingsite te klote ), na 1 jaar helemaal. Toen heel goed gepraat, ging 2 jaar goed en toen kwam ik erachter dat hij achter m'n rug om alweer een meisje 3x over de vloer had gehad (zogenaamd alleen om peukje te roken, terwijl ze om 1 uur snachts aankwam :? ) of hij echt is vreemdgegaan weet ik niet aangezien hij altijd over alles is blijven liegen de eerste maanden, maar ik ga er wel vanuit. Toch denk ik ook dat er jongens zijn die wel echt veranderen nadat ze inzien wat ze bijna kwijt zijn.

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 20:44

Ooh wat poedersuiker voor je ts :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 21:07

Ik ben door mijn negatieve ervaringen in mijn vorige relaties enorm wantrouwig. En dan val ik 14 jaar geleden voor iemand die amper ervaring met vrouwen heeft (ik ben zijn 2de relatie), de breuk met zijn ex nog aan het verwerken is en die tijdens de eerste jaren van onze relatie een late pubertijd (of vroege midlife) doormaakte. Meneer wou ineens vriendinnen, hij had nooit gewone vriendinnen gehad, maar blijkbaar hebben alle mannen wel vrouwelijke vrienden, dus moest er actief gezocht worden. En natuurlijk moest hij ook een profiel hebben op sociale media en eens hij door had dat zijn reacties op andere profielen ook voor mij zichtbaar waren, ging hij privé berichten sturen. Als klap op de vuurpijl vond ik in zijn zakken (maakte die leeg voor ik zijn broek in de was stak) een lijstje met voor en nadelen van een relatie met een vrouw die al een kind heeft (we zijn kinderloos). Tja, toen heb ik op zijn pc gekeken en heb grote ogen getrokken van een aantal berichten. Is hij echt vreemd gegaan? Dat niet nee, maar hij is serieus op de rand aan het balanceren geweest. Nu vindt hij zijn gedrag van toen zelf stom, maar ja, de schade is aangericht en dat beseft hij ook. Hij weet dat hij over alles open moet zijn om mijn vertrouwen terug te winnen, maar hij vindt zijn privacy belangrijker dan dat ik hem vertrouw en ook al beweren heel veel mensen het tegendeel, onze relatie werkt wel. Wij hebben beslist om met mekaars fouten te leven en mekaar te aanvaarden zoals we zijn. Is dat gemakkelijk? Euh nee, maar we zijn beiden tot de conclusie gekomen dat we mekaar niet kunnen missen.
TS, praat met mekaar en wees eerlijk, ook over je negatieve gevoelens.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 21:13

Vergeten kun je letterlijk vergeten, of je kunt vergeven en verder kan gaan hangt af of jij hem weer durft te vertrouwen. Praat erover en je komt er vanzelf achter wat goed voelt voor je.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 21:18

joleinn schreef:
Gelukkig ben ik niet de enige!

Tja, wat moet ik nu doen? Ik wed dat mijn vriend niet eens heeft gedacht aan iets anders dan 'gewoon naar een concert met haar' en ik zit maar te malen..
Ik wil niet zeggen van het mag niet, maar ik ga wel zeggen dat ik het écht niet fijn vind. Lastig..

Dat zou ik ook zeker doen als jij je er niet fijn bij voelt mag je dat uitspreken hoor. Ik vind dat ook redelijk terecht dat jaloerse gevoel.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:18

Ik heb nogal smetvrees en als iemand dan ook met iemand anders dan mij gaat zitten vrijen of zoenen dan ben ik bang dat ik een besmettelijke ziekte overkrijg. :(

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:21

Ayasha schreef:
nine1987 schreef:
Dan nog.. No way dat ik dat van mijn vent zou goeskeuren..

no worry's, je kreeg de sleutel zo terug van me als ik jouw vriend was. :x

TS; jammere uitkomst. Wat een rotstreek. Het hoeft niet altijd zo t zijn, kl*te dat het in dit geval dus wel zo gelopen is...

Ach.. Ik bleek er achteraf toch niet naast te zitten he? ;)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:38

Wat een eikel...
En dan de opmerking: 'elkaar wat losser moeten laten qua jongens en meisjes'.. Misschien is die er stiekem klaar mee maar heeft de ballen niet het uit te maken. Bij mij zou dit 1 + 1 = 2 zijn.

En een ex gehad die vreemdging, tot 4x toe. Wist het 3x en daarna heb ik het uitgemaakt. Na de 3e x had ik ook zoiets van tja, was ze verwachten natuurlijk..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 16:52

nine1987 schreef:
Ayasha schreef:
no worry's, je kreeg de sleutel zo terug van me als ik jouw vriend was. :x

TS; jammere uitkomst. Wat een rotstreek. Het hoeft niet altijd zo t zijn, kl*te dat het in dit geval dus wel zo gelopen is...

Ach.. Ik bleek er achteraf toch niet naast te zitten he? ;)

dat S haar vriend een rotstreek uit gehaald heeft betekent niet dat je er nooit naast zal zitten he? ;)
Ik zou het van mijn man niet pikken, die manier van doen en ik ben trouwer dan de gemiddelde hond. Ik kap nog liever mijn eigen hand af dan vreemd te gaan.

Givisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 16:59

Rindin schreef:
Zonnetje81 schreef:
Ik vind het maar maf als mijn vriend tijdens onze relatie iemand ontmoet en dáármee naar een concert zou gaan...... Of ligt het anders?

Nou, precies. Ik ben toch dat meisje met wie je leuke dingen wilt doen?! Als het al jaren een goede vriendin is vind ik het nog ok, maar tijdens onze relatie een meid ontmoeten en daar liever mee naar een concert gaan dan met mij, dan was er bij ons wel een flinke discussie ontstaan!

Dit dus, en zo zou mijn man er gelukkig ook over denken.

Givisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 17:03

Sorry mosterd na de maaltijd.

Sterkte TS

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:41

Kinke schreef:
Julia, da's natuurlijk dikke bullshit, je vertrouwt hem wel maar die meiden niet. Dat maakt dan toch geen ene moer uit aangezien je hem wel vertrouwt. Er zijn nog altijd 2 partijen nodig om iets uit te spoken.

Dat is helemaal geen dikke bullshit en al helemaal niet 'natuurlijk'. Ik weet niet of je op de hoogte bent van hoeveel en hoe vaak zowel jonge vrouwen als jongens ongewild worden benaderd/lastiggevallen en zelfs aangerand of verkracht? Dat percentage is namelijk schrikbarend hoog, beide kanten op. Zeker als er alcohol of andere (verdovende) middelen in het spel zijn. Daar zijn helemaal geen twee partijen voor nodig.

TS, wat rot dat je gevoel is bevestigd en dat hij ontrouw is geweest. Ik snap dat je niet zomaar een relatie van 6 jaar overboord wil gooien, hoewel ik mij goed kan voorstellen dat dit een enorme deuk in het vertrouwen heeft geschopt. Wat je ook besluit, ik wens je veel sterkte en wijsheid.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:52

En als jouw vriend aangerand of verkracht wordt zou dat jaloezie oproepen?
Dat zou bij mij woede en bezorgdheid op roepen maar geen jaloezie.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:20

Ayasha schreef:
En als jouw vriend aangerand of verkracht wordt zou dat jaloezie oproepen?
Dat zou bij mij woede en bezorgdheid op roepen maar geen jaloezie.

Ik snap je punt. Bij mij zou dat ook bezorgdheid en woede oproepen. Ik heb volgens mij zelf niks gezegd over jaloezie in mijn vorige posts. Ik bedoelde met mijn vorige bericht meer dat het niet altijd zo is dat er twee partijen allebei gewild betrokken zijn bij zoiets, dat wordt namelijk wel snel geconcludeerd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:25

zodra een van de partijen ongewilt betrokken is, ongeacht of die man of vrouw is, heeft jaloezie al niks meer te zoeken in het rij'tje van gevoelens IMO.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:28

Ayasha schreef:
zodra een van de partijen ongewilt betrokken is, ongeacht of die man of vrouw is, heeft jaloezie al niks meer te zoeken in het rij'tje van gevoelens IMO.

Dat ben ik volkomen met je eens. Heb je het idee dat ik dat insinueer dan? Zo is het niet bedoeld namelijk. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:36

Ja dat ide kreeg ik wel na die uitleg ivm de vrouwen niet vertrouwen. :) (gezien dat om jaloezie ging.)
Mijn excuses voor het misverstand. :)