toples zonnen in de achtertuin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Re: toples zonnen in de achtertuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:11

Je bepaald zelf hoe ongemakkelijk je je voelt, niet je omgeving ;-)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:12

Jolliegirl schreef:
UhNee schreef:

Uitlokken? Welke dingen uitlokken? Je tuin is verdorie je eigen privéterrein.... -O-

Daar doelde ik niet op.
Lees even terug op welke post ik net reageer.

Over het maar nornaal vinden dst dit soort dingen bij kinderen in de buurt zouden gebeuren..

Ja ik vind naakt zijn in je eigen huis en tuin prima, hoe durf ik! Bloot zijn op eigen terrein staat niet gelijk aan direct grensoverschrijdend onzedelijke handelingen.
Naakt zijn is niet vies. Als mijn buurman graag bloot in de zon ligt in de tuin, wie doet hij er dan kwaad mee :? Ik vind het niet aanstootgevend en vind dat ik zelf niet moet gluren: Dat is niet netjes.
Niets uitlokken, een naturist staat niet gelijk aan een pedoseksueel hoor :=
Mijn ouders liepen ook met ons over een naakstrand en ik zou ook gerust met mijn kind erover wandelen. T is maar een lichaam :+
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 26-08-15 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:13

Gewoon lekker doen! Als jij je er goed bij voelt. En staat het iemand niet aan...kijkt ie toxh de andere kant op.

Wij hebben een schuinachterbuurman die graag in zijn blote tokus door de tuin paradeert. Moet ie lekker zelf weten. Helaas voor mij is het niet bepaald een jonge God, maar een oud vel.

Soms is het wel ff lastig. Paar jaar geleden hadden we een logeetje en we horen haar ineens heeeeeel hard schreeuwen terwijl ze op het balkon staat; " whahaaaa, daar loopt een blote piemel!!".
Tja, dan kleurt je gezicht wel even

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:18

Ik snap niet waarom iedereen hier altijd overal direct pedofielen ziet? :? :?

Ik vind dat iedereen bloot in zijn huis zo mogen lopen en en topless in de tuin of balkon. Want wat is daar nu verkeerd mee?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:34

Cowboy55 schreef:
Pieter25 schreef:
ow en ontopic, ik probeer zoveel mogelijk mensen te waarschuwen, als ik topless rond gaan lopen in mijn zwembroek.. ik weerkaats de zon _O-

*kruipt weer onder zn steen* :') :')

Ik maak me meer zorgen dat mensen me terug naar zee gaan proberen te slepen......dat is namelijk een rot end slepen..... :+

Maar wat serieuzer (en dan voor de dames, want in het geval van Pieter en mij boeit het geen hond): wat nu als je jezelf vervolgens topless terug ziet op de FB pagina van je buren?

Ach ze zijn nog best leuk om te zien, dus als de buren daar blij van worden...Ik vind de vertrutting afgelopen jaren enorm. 10 jaar geleden lag jong en oud gewoon allemaal gezellig de borsten te bruinen op het strand. En zeg nou zelf, ingepakt is veel sexier, bloot in de zon is puur functioneel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:38

Tja, ik zou het dan weer niet appreciëren als de buur naakt in zijn of haar tuin liep. Tuurlijk is dat zijn of haar zaak gezien het zijn/haar tuin is maar dat verplicht mij dan toch niet om daar ook dolgelukkig van te worden?
Ik heb er geen behoefte aan om de edele delen/borsten van de buurman/vrouw te zien.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:41

EskeGirl schreef:
Tja, heel plat gezegd zijn je tieten gewoon je melkbar, vetbobbels met melkklieren. Niks opwindends aan toch? :+
Alhoewel ik het hier in m'n rijtjeshuis met vrij lage schutting niet zo snel zal doen.

Leg dat mijn vriend maar eens uit :+ ...

[Edit] Zelf doe ik dit niet, waarom weet ik eigenlijk niet?

[Edit2] Ik zou trouwens als een klein kind zitten grinniken als ik zie dat de buurman of vrouw naakt in hun tuin liggen :o
Laatst bijgewerkt door Marije112 op 26-08-15 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:41

Maar, dan kijk je toch niet? Of denk ik nou te makkelijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:43

Ik weet niet hoe jullie tuinen er uit zien maar als je bij ons de achterdeur uit loopt is het bijna onmogelijk om de buur niet te zien zonder je nek te breken over het trapje.
En vanuit onze dressing is het al helemaal onmogelijk om buiten te kijken zonder de buren te zien. Dus dan zouden we basicly niet mee buiten "mogen" komen/kijken als we niet moeten kijken. :')
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 26-08-15 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:43

Ayasha schreef:
Tja, ik zou het dan weer niet appreciëren als de buur naakt in zijn of haar tuin liep. Tuurlijk is dat zijn of haar zaak gezien het zijn/haar tuin is maar dat verplicht mij dan toch niet om daar ook dolgelukkig van te worden?
Ik heb er geen behoefte aan om de edele delen/borsten van de buurman/vrouw te zien.

Ik ook niet, ik vind dat persoonlijk niet zo respectvol en zou het ook niet graag hebben.
Zeker als je geen moeite moet doen om te kijken.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:45

Mijn achterbuurman had een sauna in zijn tuin. (heb een binnentuin, dus tig huizen grenzen daaraan) Liep ie gewoon naakt in en uit, de eerste keer heb ik wel even uitgebreid staan kijken of ik het wel goed zag. Zie liever een blote piemel dan mensen opgeknoopt aan een boom. Mensen doen zo raar over naaktheid terwijl het het meest onschuldige op de wereld is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:46

wat een rare vergelijking. Ik zie liever geen van beide bij de buren... :?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:47

Ayasha schreef:
wat een rare vergelijking. Ik zie liever geen van beide... :?

Ik kom daarop omdat (in dit geval) FB blote piemels weghaald maar mensen die vermoord worden mag wel gezien worden. Vandaar.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:53

Iedereen moet doen wat ze willen in eigen achtertuin!
Wij wonen aan een gezamenlijke binnentuin, dus ik doe het niet 8-) .

En hier zijn nogal veel mensen die het leuk vinden om met drone's te vliegen -O-

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:57

Furrow schreef:
Ayasha schreef:

Ik ook niet, ik vind dat persoonlijk niet zo respectvol en zou het ook niet graag hebben.
Zeker als je geen moeite moet doen om te kijken.

Ik vind het juist niet respectvol als je buur niet naakt rond mag lopen omdat 'de buren het misschien zien'.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:00

Noch ik, noch Furrow hebben gezegd dat ze het niet mogen. Ik zeg zelfs letterlijk dat ze het zelf moeten weten. Enkel dat ik/we daar niet dolgelukkig van hoeven te worden.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:27

vuurneon schreef:
Ja ik vind naakt zijn in je eigen huis en tuin prima, hoe durf ik! Bloot zijn op eigen terrein staat niet gelijk aan direct grensoverschrijdend onzedelijke handelingen.
Naakt zijn is niet vies. Als mijn buurman graag bloot in de zon ligt in de tuin, wie doet hij er dan kwaad mee :? Ik vind het niet aanstootgevend en vind dat ik zelf niet moet gluren: Dat is niet netjes.
Mijn ouders liepen ook met ons over een naakstrand en ik zou ook gerust met mijn kind erover wandelen. T is maar een lichaam :+

Foei! Hoe durf je! Een naakt lichaam is hetzelfde als pedofiele handelingen, dat is toch logisch? Dat mijn zeer onschuldige vriend wel eens naakt langs het keukenraam loopt naar de douche staat uiteraard gelijk aan voor het raam staan rukken omdat er kindjes langs komen.
Ik vind het bijna eng worden moet ik eerlijk zeggen. Die toenemende angst voor pedofielen zorgt ervoor dat we veel te preuts worden. Een kind in een zwembroekje mag je niet op facebook zetten, straks doen pedos daar wat mee! Laten we vooral kinderen leren dat naakt heeeeeeel fout en vies is, dat is pas gezond. Gewoon een kuisheidsgordel om bij de geboorte en pas verwijderen als ze 20 zijn, dat lijkt me wel de oplossing. Zodra ze zichzelf kunnen aankleden mag je als ouders je kind ook niet meer naakt zien natuurlijk, en andersom al zeker niet! Meeste misbruik gebeurd tenslotte in eigen kring....
Nou, ik vind een naakt lijf dus doodnormaal en dat zouden kinderen ook moeten leren. Niet dat ze moeten verstoppen omdat er nou eenmaal een (kleine!) groep mensen is die rare dingen kan doen....

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:41

Zwerte schreef:
vuurneon schreef:

Foei! Hoe durf je! Een naakt lichaam is hetzelfde als pedofiele handelingen, dat is toch logisch? Dat mijn zeer onschuldige vriend wel eens naakt langs het keukenraam loopt naar de douche staat uiteraard gelijk aan voor het raam staan rukken omdat er kindjes langs komen.
Ik vind het bijna eng worden moet ik eerlijk zeggen. Die toenemende angst voor pedofielen zorgt ervoor dat we veel te preuts worden. Een kind in een zwembroekje mag je niet op facebook zetten, straks doen pedos daar wat mee! Laten we vooral kinderen leren dat naakt heeeeeeel fout en vies is, dat is pas gezond. Gewoon een kuisheidsgordel om bij de geboorte en pas verwijderen als ze 20 zijn, dat lijkt me wel de oplossing. Zodra ze zichzelf kunnen aankleden mag je als ouders je kind ook niet meer naakt zien natuurlijk, en andersom al zeker niet! Meeste misbruik gebeurd tenslotte in eigen kring....
Nou, ik vind een naakt lijf dus doodnormaal en dat zouden kinderen ook moeten leren. Niet dat ze moeten verstoppen omdat er nou eenmaal een (kleine!) groep mensen is die rare dingen kan doen....

Dit!!!! Zag laatst ook ergens in een ander topic dat iemands kindertjes niet meer naakt in de tuin mogen lopen, want wat als..... Echt zielig. Als we zo door gaan krijgen we een generatie die zich schaamt of ontzettend onzeker is voor zijn of haar eigen naakte lichaam. Sneu en jammer.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:43

Zwerte schreef:
vuurneon schreef:

_/-\o_

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:43

Zwerte schreef:

+:)+

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:52

Helemaal mee eens.

nontieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:43

Vond deze wel heel toepasselijk:

Afbeelding

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 15:21

wij hebben ongeveer onderstaande schutting. Dus redelijk inkijk vanaf 1 kant dan. Andere kant hebben we een hoge schutting (met die buren ook vrijwel geen contact). Buurvrouw, buurman, de kids of bekende visite hangen dus ook wel eens gezellig over de rand om te kletsen en dan dobber ik dus vaak in minibroekje :+ en blote titt'n in het zwembadje. Of de kids komen hier om te plonsen.

Afbeelding

Ik zal eens vragen of het hun stoort :+

Dionnetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 15:56

Ik deed het ((half)naakt zonnen) in de tuin van het vorige huis regelmatig al weerkaats ik na meerdere zon sessies nog (gingerlife).
Helaas zijn we verhuisd naar een andere plek in de stad waar achter onze tuin een hele brede sloot (kanaal kan je het niet noemen :') ) met daarachter de brede weg waar half naar-de-middelbare-school-gaand Zeewolde langsfietst als ze uit zijn :+ Als dit niet zo was zou ik het zó doen, ondanks dat de buren (we wonen in een rijtjeshuis) van 2 kanten over de schutting kunnen kijken (ivm de verlaging, huis staat hoger dan de tuin) kan je de hele tuin zien vanaf het trappetje.

Die wet van het niet mogen zonnen in je achtertuin wanneer buren dit kunnen zien betekent dus dat dit niet kan in 75% van de huishoudens aangezien bijna heel Nederland in rijtjeshuizen woont en je daar (bijna) automatisch vanuit een raam op de bovenverdieping de tuin van de buren kan inkijken :') :+

Ik ben het helemaal met jullie eens, Vuurneon en Zwerte! (en met alle andere bokkers die er ook zo over denken)

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:07

Grappig dit. 20 jaar geleden zonde het merendeel van de vrouwen topless en was het heel gewoon. Nu wordt er ineens heel spastisch over gedaan.
Ik doe dit dus nog wel vaker in mijn achtertuin. Ik vind zongebruinde borsten mooi.