Opmerkingen die alleen vrienden/familie kennen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:19

Kijk die tomaat/snack tomaat. Of ..... Wil je even de tomaten bijvullen.

Ik werk in een groente winkel en me collega en ik waren melig en bedachten dat tomaat wel een goed woord was voor een aantrekkelijke gozer. Maar ik zeg het ook bij vrienden en daardoor gebruiken we het allemaal haha

Vast nog wel meer maar kan er zo snel niet opkomen

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:25

Plien91 schreef:
Wil je ook een dikke stieve?

(Zo'n digestive biscuitje)

Geweldig!

Sinds mijn zusje en ik een maand door Afrika hebben gereisd, werken we met codes voor het naar de wc gaan.
Code groen - we hoeven niet te plassen.
Code geel - lichte aandrang, moet over een uurtje of 2 zeker.
Code oranje - binnen het uur.
Code rood - nodig!!

Onderweg was het dan.. hoe is het met jouw code? Ik heb al code oranje , oh ik sta nog op geel.

love_mandy

Re: Opmerkingen die alleen vrienden/familie kennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:28

''Ja je kent haar wel, de moeder van de zus van de tante van haar broers dochter''
(of iets in die richting, altijd wat anders)
Dat zeggen we altijd als mijn oma over mensen aan het praten is die wij eigenlijk helemaal niet kennen. En dan begint ze altijd tig mensen op te noemen waarvan die dan de zus/moeder/tante etc zou zijn.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:33

Als je vroeg "wat gaan we eten?" Kreeg je als antwoord. "Husse met je neus er tussen"

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:42

Als er iemand een scheet heeft gelaten: 'ruik ik nou popcorn?'
Als je met meerdere mensen zit kan je lachen voor degene die hun neus ophalen.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:43

Bij de handbal kom meiden we gaan ffe wuppen!! Niemand snapte dat totdat we gingen warmlopen...

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:49

Mijn ouders hadden een keer geen eten in huis, waarop de discussie wat gaan we vanavond eten werd gestart. Uiteindelijk zei mijn zus: Anders halen we toch wat eten bij het benzinestation? Waarop ik bijna in tranen antwoordde (ik was zo'n 5 jaar oud): "Maar ik lust geen benzine! ;( "

Deze uitspraak achtervolgt me nog steeds :')

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:50

Oeh leuk topic!! Ik zal jullie niet vermoeien met al onze rare zinnen maar dit zijn er een paar :D

Afkoppelen zeggen we ipv afkoelen was 1x spraakverwarring en zrggen we nu altijd

Ik noem bijna alles wat vloeibaar is (behalve drank) 'saus': bijv. zonnebrand shampoo bodylotion ketchup mayonaise kruidenboter roomboter tijgerbalsem etc

'Ik weet het niet marjolein' zeggen we vaak nav een verhaal van mijn zwager die dat een x 's nachts heel vaak herhaalde tegen zijn vriendin marjolein op een hele slaapdronken manier :)

We noemen waterplanten 'reigers' maar ik weet eigenlijk niet waarom haha

Duiven noemen we dikke diti's omdat ze een beetje op mijn schildpadknuffel lijken die diti heet :)

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:56

Reusje0504 schreef:
Duiven noemen we dikke diti's omdat ze een beetje op mijn schildpadknuffel lijken die diti heet :)

Haha prachtig :') _O- Ik noem for no reason meeuwen duiven en duiven noem ik meeuwen

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:57

Wij zeggen vaak "waffere?!" dat betekent "wat voor een?! ". Ik heb het nog nooit eerder gehoord :')

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 23:01

Meeuwen zijn bij mij krijskrengen

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 23:03

Oh oh jullie brengen me weer op een!
Vroeger als klein kind noemde ik eksters ''orka duiven''.
Zo heten ze nu nogsteeds

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 23:05

Alleen mijn moeder weet dat ik mijn ene pony Koekje noem. Dus als er dan iemand anders bij is en ik heb het over mijn pony heb, dan weet diegene niet waar we het over hebben. :P

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 23:07

Orka duiven :')

Dat brengt mij er ook nog op een, ik noemde pony's vroeger: poediewoedies _O-

Dit is mij nog lang achterna gegaan: "Ik ga naar stal, ben voor het eten thuis!" "Oke, veel plezier bij de poediewoedies." :')

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 23:09

Spinazie heet bij mijn ouders spinnepoep.
Dus we gaan lekker spinnepoep eten. Je moet de gezichten van anderen eens zien..

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 23:11

Liezja schreef:
Wij zeggen vaak "waffere?!" dat betekent "wat voor een?! ". Ik heb het nog nooit eerder gehoord :')

Dat word bij ons bijna standaard gezegd :p

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 23:17

Oww vroeger waren schoenen 'akas' en mn broertjes wisten niet hoe een slagboom heette, dus maakten ze er maar 'taat' van. :')

Mn neef, nichtje en ik lagen een tijdje terug Brugklas te kijken. We waren errug melig en op een gegeven moment werd er op een (toen hilarische) manier gezegt "doe effe rustig ofzoow" en sindsdien zeggen we dat bij alles wat er gebeurt

Verder ben ik erg van de 'dinges'. Kan iemand me de dinges even aangeven? Weet iemand waar (mijn) dinges/dingetje is? Jaaa dat dinges was zo gaaf etc.
Laatst bijgewerkt door Incroyable op 21-08-15 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 23:17

Twee uitspraken waarvan ik denk dat niemand ze gebruikt verder:

iedere vorm van verwonding.. hoe ernstiger, hoe enthousiaster het geroepen wordt
- Beetje spuug erop
mijn oma had als paardenmiddeltje voor kleine wondjes/kneuzinkjes dat je er een beetje spuug op moest doen, dat zou helpen (geloof het tot op heden niet, sorry oma).

Als je echt even niet meer weet waar je zit:
- Welkom in Boksum
ik was ooit met een vriendin aan het oefenen voor de elfstedentocht per fiets.. we waren vertrokken vanuit leeuwarden, zonder kaart want we konden het wel af op ons richtingsgevoel (uch).. Tot we het bordje 'welkom in boksum' tegen kwamen.. een pitoresk k**gehucht ergens niet te ver van leeuwarden.. Type twee varkensstallen en een kippenhok.. Ok, overdreven, het heeft een straatje of 2-3. Dus drie keer met de ogen knipperen en we waren er weer door.. Op de een of andere manier bleek Boksum echter een soort bermuda driehoek te zijn tussen de N31 en de N359. Grote wegen waar je of niet mag fietsen.. of geen aantrekkelijke route is.. Echter, verder dan die wegen, zijn er weinig uitvalswegen vanuit Boksum. dus of we nu linksom of rechtsom, rechtdoor of rechtsomkeert gingen iedere keer eindigden we op de een of andere manier in het pitoreske gat Boksum..

Sindsdien, als ik het niet meer weet dan komt eruit: Ik zweer het, straks kom ik het plaatsnaambordje 'welkom in Boksum tegen'. Inmiddels woon ik in Helmond, maar desondanks blijf ik een gezond wantrouwen houden tegen waar ik uitkom als ik een onbekende weg volg.

Hannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 23:22

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 23:26

Hannah schreef:
ik en een vriend van mij zeggen altijd "my precious" als we iets nieuws hebben of als er een andere situatie is waarin het kan :') en dat komt door dit fragment:
https://www.youtube.com/watch?v=HW5y0Om5lTE

lol, ik verwachte eerlijk gezegd een ander fragment..

Hannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 23:28

elenaMM77 schreef:
Hannah schreef:
ik en een vriend van mij zeggen altijd "my precious" als we iets nieuws hebben of als er een andere situatie is waarin het kan :') en dat komt door dit fragment:
https://www.youtube.com/watch?v=HW5y0Om5lTE

lol, ik verwachte eerlijk gezegd een ander fragment..

ja lord of the rings had hier ook wel gepast :j

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 23:29

:j :j

daar is die andere ook op gebaseerd

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 23:30

Ik ook. 'What does the Bagginses have in his pocketses? What is it, my precious?'

Weet de exacte lines even niet :+
Laatst bijgewerkt door Sokje_6 op 21-08-15 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 23:30

:') :')

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 23:44

Als je hier iets kwijt bent krijg je standaard antwoord "heb je al in de vriezer gekeken" of "Ja, ligt in de vriezer" Dit omdat mijn moeder het gepresteerd heeft om d'r sleutels kwijt te zijn en die kwamen dagen later uit de vriezer. Vastgevroren aan de iglo ;)

Als er onderweg iets is waar we op moeten letten: "Pozor vlak". Na een geweldige vakantie in tjechie waarbij we om de 10 minuten een spoorwegovergang tegen komen.

Als er op de deur wordt geklopt ipv van gebeld "hee, je bent al hier hoe kan dat" of "m staat voor de deur". Ik heb nooit sleutels, klop altijd aan de deur als ik niet achterom kan.

D'r gaat hier nooit iemand weg zonder dat er uitgebreid gedag wordt gezegd en er gaat dus ook altijd iemand mee naar de deur. Dus wordt er gemiddeld wel 4x per dag tegen me gezegd. "kom zal ik je er uit schoppen" of "laat de regen maar achter waar je heen gaat" en "kiss you later he".

Naar de mac gaan wordt hier "aan de lijn doen" genoemd. Dit omdat we een familielid hebben die altijd aan het lijnen is, maar dan wel elke keer nog naar de mac gaat.

Verder hebben we nog een dagelijks nieuwsblad en overomaworst.