Geen spam. Wat dan wel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 17:35

Eight schreef:
Kan je zien wat het IP adres is of staat deze anoniem? Anders kan je zien waar deze persoon ongeveer vandaag komt

Kun je me daarbij helpen? Ik heb geen verstand daarvan.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:35

In de eerste plaats, creepy... :=

Ten tweede: Fijnstof, stof tot nadenken? Dat lijkt me eerder op zijn plaats dan gewoon fijnstof (wat niet ergens op slaat?)

Ten derde: "Ik vind je vervelend, omdat je zoveel kan" Klinkt als iemand die erg tegen je op kijkt om je talenten. Misschien iemand waarbij het allemaal niet zo vanzelf gaat? Ken je iemand (vooralsnog vrouwelijk) die het moeilijk heeft? Misschien een vriendin waarmee je het contact wat verloren hebt, maar vroeger wat closer was oid? Ik vat het helemaal niet op als een "ik vind je vervelend" met slechte bijbedoelingen.

Ik vind het ook wat creepy, maar aan de andere kant heb ik sterk het gevoel dat het niet iets is waar je je direct veel zorgen om moet maken.

Inderdaad, IP adres?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:35

Zou er niet te zwaar aan tillen, maar dat ben ik. Het is vaag maar geen negatieve of dreigende mail, iemand die tegen je op kijkt en dat waarschijnlijk niet persoonlijk durft te vertellen. Vaag om het dan vervolgens zo te doen, als je wil weten wie het is terug mailen en anders gewoon negeren (dat werkt vaak het beste met dit soort dingen weet ik uit ervaring)

Anoniem

Re: Geen spam. Wat dan wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:36

Als je me een pb stuurt met het mailadres, kan ik het IP adres wel even voor je zoeken. :j

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:37

Chiave schreef:
Eight schreef:
Kan je zien wat het IP adres is of staat deze anoniem? Anders kan je zien waar deze persoon ongeveer vandaag komt

Kun je me daarbij helpen? Ik heb geen verstand daarvan.

Rechtermuisknop op de afzender als je op achter de computer zit :)! Maar hij of zij kan hem ook anoniem verstuurd hebben. Als hij niet anoniem is en in Nederland is verstuurd kan je de centrale zien waar hij of zij het dichtst bij zit

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:38

Chiave schreef:
Soms niet heel fijne mensen...
Er valt niet veel tegen me op te kijken. Ieder huisje heeft z'n kruisje, ook ik, maar het lijkt wel of hij of zij mijn leven adoreert of zoiets. -O-

Even om de Bokt-theorie te ontknopen:

Wie van jullie weet me nu te vinden op Facebook? Wie vind mij met de informatie die ze nu hebben op Facebook?

Binnen 2 minuten heb ik je gevonden :o
En wij zijn geen vriendjes op Facebook.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:40

Ik had het lekker weggemikt, geen tijd an besteed. Er staat niets in met een dreigende toon etc.

Een IP adres zegt helemaal niks. Op die manier zijn er al vaker heksenjachten geweest op verkeerde personen. Je kan op een publiek netwerk zitten, achter een proxy, op de WIFI van de buren/familie, op school, op het werk etc. Kortom geen betrouwbaar middel om je zoektocht mee te starten.

Captain

Staat je e-mail wel op Facebook dan?

Eight

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:41

Tazzey schreef:
Ik had het lekker weggemikt, geen tijd an besteed. Er staat niets in met een dreigende toon etc.

Een IP adres zegt helemaal niks. Op die manier zijn er al vaker heksenjachten geweest op verkeerde personen. Je kan op een publiek netwerk zitten, achter een proxy, op de WIFI van de buren/familie, op school, op het werk etc. Kortom geen betrouwbaar middel om je zoektocht mee te starten.

Maar wel een indicatie waar de persoon zich kan bevinden

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:41

Chiave schreef:
EngeltjeS schreef:
Diegene kijkt duidelijk tegen je op.
Waarschijnlijk iemand die niet heel aanwezig is, tussen een groep mensen. Een observerend typje.

Soms niet heel fijne mensen...
Er valt niet veel tegen me op te kijken. Ieder huisje heeft z'n kruisje, ook ik, maar het lijkt wel of hij of zij mijn leven adoreert of zoiets. -O-

Even om de Bokt-theorie te ontknopen:

Wie van jullie weet me nu te vinden op Facebook? Wie vind mij met de informatie die ze nu hebben op Facebook?

Ik heb je vrij gemakkelijk gevonden, tenminste ik denk dat jij het bent (op FB dus)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 17:42

Ik vind het naar dat hij of zij zoveel weet en ik ben bang dat hij of zij me daarmee kan chanteren, want wat zou hij of zij dan nog meer weten?
Er staan geen schokkende feiten op mijn Facebook, maar hij of zij weet blijkbaar veel.

Waar ik het in een pb met iemand nog over had: gestoorde ex? Als ik hem een berichtje stuur met de vraag: was jij dat? dat hij dan de onschuld zelve speelt en me gerust gaat stellen als engel Gabriël zelve?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:43

Wat raar dit zeg :wow: Ook dat diegene begint over een boekje van toen je 5 jaar oud was...dan zou zij dus een stuk ouder zijn dan jij?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:44

Eight schreef:
Tazzey schreef:

Maar wel een indicatie waar de persoon zich kan bevinden

Nee, ook niet. Ik zit nu achter een proxy en bevindt me volgens het IP-adres in Indonesië terwijl ik toch echt in Noord-Holland zit. ;)

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:46

Vreemd ik bevind ik me wel waar ik ben dus wellicht het proberen waard :)

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:46

Ik zou ook schrikken als ik zo'n mailtje zou krijgen. Ik kreeg wel een beetje het gevoel dat de persoon een vrouw is die tegen je opkijkt en je aantrekkelijk vindt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:48

Waarmee zou je dan gechanteerd kunnen worden? Zolang je niks illegaals hebt gedaan kan je toch niets gebeuren?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:49

Eight schreef:
Vreemd ik bevind ik me wel waar ik ben dus wellicht het proberen waard :)

Jij wel, echter als je zo'n soort mailtje verstuurd en de moeite neemt om er zelfs een e-mail adres voor aan te maken kun je er vrijwel vanuit gaan dat die persoon zich niet op de locatie van zijn IP-adres bevindt.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:50

Tazzey schreef:
Nee, ook niet. Ik zit nu achter een proxy en bevindt me volgens het IP-adres in Indonesië terwijl ik toch echt in Noord-Holland zit. ;)

Je zegt het zelf al, ik denk dat de meeste normale mensen gewoon geen proxy gebruiken hoor, waarom zou je ook..? En Tazzey, ik denk absoluut niet dat de meeste mensen een proxy zouden gebruiken hiervoor. Bovendien kom je er snel genoeg achter.. Als de locatie in de USA oid is, dan weet je al meteen dat het niet klopt.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:51

Tillie20 schreef:
Tazzey schreef:

Je zegt het zelf al, ik denk dat de meeste normale mensen gewoon geen proxy gebruiken hoor, waarom zou je ook..? En Tazzey, ik denk absoluut niet dat de meeste mensen een proxy zouden gebruiken hiervoor. Bovendien kom je er snel genoeg achter.. Als de locatie in de USA oid is, dan weet je al meteen dat het niet klopt.

Ik denk dat je je daarop verkijkt. Dan erbij is een IP nooit een goed middel om iemand op te sporen. Zoals gezegd kan de persoon op een openbaar netwerkt, school, werk, buren oid bevinden.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:52

Je emailadres is trouwens wel snel te achterhalen, maar dat verklaart de dingen die ze op FB heeft gezien natuurlijk niet.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:53

Kan me voorstellen dat je je hier niet prettig bij voelt. Bah

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:53

xDenies schreef:
Ik gok dat ik te nieuwsgierig ben en gewoon heel brutaal een email terug stuur; Goh, jij kent mij, maar wie ben jij dan?

Dat kan, maar dat kan dus ook maken dat je iemand een opening geeft die dat niet verdient, en beloont met aandacht. Wat voor die ander een reden kan zijn om meer van dat soort mails te sturen of op andere manieren proberen om contact te zoeken.

Zelf zou ik het dus niet doen en meteen blokkeren. Jammer van mijn nieuwsgierigheid (want ook ik zou echt wel willen weten wie er achter zit) maar mijn gevoel voor zelfbescherming zou mij zeggen er niet in mee te gaan.

Chiave: de feiten zijn op zich helemaal niet interessant, dus laat je daar ook niet bang door maken hoor! Rare mensen kun je het beste weerstaan door niet mee te spelen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:54

Kan me voorstellen dat je je hier niet prettig bij voelt. Bah

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:55

Klopt, maar het geeft zoals eerder gezegd wel een richtlijn. De kans dat ie in de buurt van dat IP woont(mits zich dat in NL bevind) is gewoon vrij groot. Ik snap wat je bedoeld, maar het is maar een kleine moeite en kan veel informatie geven aan TS.