In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:30

Op het moment dat ik niet in de telefoon van m'n vriend mag kijken is het voor mij klaar. :evaw: Niet om hem te controleren maar het idee alleen al. Wel de meest intieme dingen met me doen maar in de telefoon kijken mag dan weer niet.v >;) In het geval van ts is het natuurlijk anders. Binnen hun relatie is het blijkbaar niet gebruikelijk. En hij blijkt dan ook geheimen te hebben. Ik vind het knap dat je de telefoon zo weer weg hebt gelegd. Zelf zou ik het denk ik niet kunnen laten om een berichtje te sturen of de naam van de persoon in iets naars te veranderen }:) of nog wat andere flauwe geintjes die hem vanzelf ontmaskeren :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:30

Palmera schreef:
Dus iedereen die zijn telefoon aan de partner laat lezen heeft er geen problemen mee dat bv een vertrouwelijke app van de beste vriendin óók door de partner gelezen word?
Daar heb ik dus moeite mee. Als mijn beste vriendin mij iets vertrouwelijks stuurt gaat dat mijn partner niets aan. En daarom noem ik mijn telefoon privé.

Ikzelf vind het niet fijn als mijn vriend mijn appjes leest. Omdat ik ook wel eens ongegeneerd roddel over hem met vriendinnen. Hijzelf appt eigenlijk alleen met z'n familie dus dat mag ik dan wel lezen, familie weet ook dat ik wel eens meelees :P

--

Ik vind dat toch wel (niet zo onschuldig) flirten TS. Maar zou toch vragen of hij je iets moet vertellen

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:31

Palmera schreef:
Dus iedereen die zijn telefoon aan de partner laat lezen heeft er geen problemen mee dat bv een vertrouwelijke app van de beste vriendin óók door de partner gelezen word?
Daar heb ik dus moeite mee. Als mijn beste vriendin mij iets vertrouwelijks stuurt gaat dat mijn partner niets aan. En daarom noem ik mijn telefoon privé.

Geweldige smoes... :D De dag dat je vriend het nodig vindt in jouw mobiel te kijken zal hij vast niet op zoek zijn naar eindeloze app gesprekken met een vriendin en deze willen lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:32

Tabaluga12 schreef:
Geweldige smoes... :D De dag dat je vriend het nodig vindt in jouw mobiel te kijken zal hij vast niet op zoek zijn naar eindeloze app gesprekken met een vriendin en deze willen lezen.

Dat is de omgekeerde wereld. De dag dat mijn partner de behoefte voelt mij te controleren hoop ik dat hij gewoon z'n mond opentrekt tegen me en we een gesprek kunnen hebben. Kan hij me om wat voor reden dan ook niet geloven op mijn woord, mag hij met mijn toestemming in m'n telefoon kijken, maar hij hoeft er niet zonder mijn medeweten in te neuzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:32

Mijn vriendin mag in mijn telefoon kijken maar tis niet alsof ze m steeds doorspit of zo hoor.
Vertrouwelijke dingen krijg ik trouwens vrijwel nooit via de app. Dat gaat dan met bellen. En de meeste van mijn vriendinnen boeit het niet of mijn vriendin erbij zit. Die vertellen vanalles tóch wel.

Waarom zou je trouwens roddelen over je partner met vriendinnen? Dat doe ik nou echt nóóit. Niks wat ze zelf niet weet tenminste. Ik zeik openlijk op haar ochtendhumeur _O-

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:33

Kayleigh_ schreef:
Tabaluga12 schreef:

Dat is de omgekeerde wereld. De dag dat mijn partner de behoefte voelt mij te controleren hoop ik dat hij gewoon z'n mond opentrekt tegen me en we een gesprek kunnen hebben. Kan hij me om wat voor reden dan ook niet geloven op mijn woord, mag hij met mijn toestemming in m'n telefoon kijken, maar hij hoeft er niet zonder mijn medeweten in te neuzen.

Jaaaaa dat zowieso, mee eens.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:34

Palmera schreef:

Geen last van. Mijn man snapt ook wel dat alles vertrouwelijk is en als het écht tussen een vriendin en mijzelf moet blijven doen wij dat altijd persoonlijker dan in een app. Mijn man doet dat met zijn beste vriend ook; is het zo belangrijk dat de vrouwen het niet mogen weten? Dan wordt dat mondeling verteld.

Maar buiten dat, net of mijn man zin heeft om vrouwen geneuzel door te lezen over zwangerschapskwalen :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 14-08-15 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:34

Jennyj01 schreef:
Op het moment dat ik niet in de telefoon van m'n vriend mag kijken is het voor mij klaar. :evaw: Niet om hem te controleren maar het idee alleen al. Wel de meest intieme dingen met me doen maar in de telefoon kijken mag dan weer niet.v >;) In het geval van ts is het natuurlijk anders. Binnen hun relatie is het blijkbaar niet gebruikelijk. En hij blijkt dan ook geheimen te hebben. Ik vind het knap dat je de telefoon zo weer weg hebt gelegd. Zelf zou ik het denk ik niet kunnen laten om een berichtje te sturen of de naam van de persoon in iets naars te veranderen }:) of nog wat andere flauwe geintjes die hem vanzelf ontmaskeren :D

Dus jij en je telefoon hebben dezelfde rechten en plichten? :')

En ik denk dat de suggesties in je laatste alinea niet handig zijn in het geval van TS. ;)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:35

Tabaluga12 schreef:
Palmera schreef:

Smoes? Dit is voor mij ook de reden dat ik het liever niet heb. Ik heb vriendinnen die heel wat privezaken met me bespreken en mn vriend hoeft dat niet allemaal te weten. Daarbij mopper ik ook wel eens over hem en heb er geen zin in dat hij bepaalde uitspraken uit zn verband zou rukken (hij kan zich nogal aangevallen voelen). Hij mag het op zich wel hoor, maar ik vind het niet fijn. Andersom dus ook niet.
Juist omdat ik hem vertrouw is er geen neiging in zn telefoon te kijken. Is die neiging er wel, zit er imo al iets verkeerd.
Ik heb niks te verbergen, maar vertrouwen heb je in elkaar, niet omdat je bij controles niks fouts aantreft...

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:35

Lente schreef:
Mijn vriendin mag in mijn telefoon kijken maar tis niet alsof ze m steeds doorspit of zo hoor.
Vertrouwelijke dingen krijg ik trouwens vrijwel nooit via de app. Dat gaat dan met bellen. En de meeste van mijn vriendinnen boeit het niet of mijn vriendin erbij zit. Die vertellen vanalles tóch wel.

Waarom zou je trouwens roddelen over je partner met vriendinnen? Dat doe ik nou echt nóóit. Niks wat ze zelf niet weet tenminste. Ik zeik openlijk op haar ochtendhumeur _O-

Sterker nog: ik bel m'n moeder al waar hij nog bij zit :j _O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:36

Als je de neiging hebt om te controleren is het al niet goed. Wij kijken niet in elkaars telefoon om te controleren :n dat vind ik een verkeerde insteek van een relatie.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:37

Tabaluga12 schreef:
Palmera schreef:

De dag dat mijn vriend het nodig vind om in mijn telefoon te kijken hoop ik dat hij zo verstandig is met me te praten.
Als hij toch zonder mijn toestemming in mijn telefoon kijkt heeft hij een heel groot probleem

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:38

Intuïtief weet je best of er iets gaande is wat jij over jouw grens gaat of dat het te wijten aan je eigen onzekerheid en afhankelijkheid. Wil jij in zo'n relatie verder? Dit hoort mi niet afhankelijk te zijn van je partner.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:38

hannico09 schreef:
Oke, een korte toelichting op het berichtje.
Het kwam erop neer dat hij zich zelf uitnodigde voor een wijntje en toen appte ze: kom dan een keer 's avonds als ik hier alleen zit. Waarop hij stuurde : Doen we (met een knipoog smiley)

Sinds wanneer staat een knipoog voor seks?
Ik vind het wat vergezocht allemaal. Dat jij de noodzaak voelt om te controleren zegt mi meer over jou dan over hem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:39

Wij hebben allebei ervaring met glashard voorgelogen worden. Daardoor hebben we weinig vertrouwen in het algemeen. Juist door die openheid in die telefoons hebben we dat vertrouwen kunnen vinden. Ook door juist af en toe te zeggen "kijk eens, dit is waar ik al de hele avond mee bezig ben!"

Dus controleren we eigenlijk niet. Ja ik heb wel eens appjes van haar ex bestudeerd een tijd geleden. Omdat die ook probeerde mijn vriendin in te palmen toen ik op vakantie was. Vriendin had het zelf niet aan zien komen :+

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:39

Ik pak de telefoon van mijn vriend regelmatig, stel altijd rare achtergrondfoto's in waarop ik met de katten heel charmant kijk, als hij dat opeens niet meer goed zou vinden zou ik t ook niet meer vertrouwen hoor. Onze telefoons slingeren het hele huis door en als de zijne net dichterbij ligt als ik iets wil opzoeken, dan gebruik ik die gerust.

Ik zou hem ook (vrijwel) direct confronteren trouwens, eerst even alles op een rijtje zetten in je hoofd en dan het gesprek aangaan, met dit in je achterhoofd ga je niet lekker ontspannen op vakantie kunnen. :n

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:40

Billy schreef:
hannico09 schreef:
Het kwam erop neer dat hij zich zelf uitnodigde voor een wijntje en toen appte ze: kom dan een keer 's avonds als ik hier alleen zit. Waarop hij stuurde : Doen we (met een knipoog smiley)

Ik vind het wat vergezocht allemaal. Dat jij de noodzaak voelt om te controleren zegt mi meer over jou dan over hem

Ze kan het beter nu bespreken voordat die knipoog wel seks wordt.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:41

Billy schreef:
hannico09 schreef:

Ik denk als er een sex smiley is die ook wel gebruikt zal worden. Of heb ik die nu al een paar jaar gemist? :o?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:41

hannico09 schreef:
Ik wil graag op vakantie. dit is weer de eerste keer in een paar jaar dat ik op vakantie ga...

En denk je dan oprecht dat je een leuke vakantie gaat hebben?
Je vriend gaat daar vast ook zitten appen (al dan niet gewoon met familie/ vrienden/ weet ik veel wie), ga je je daar dan heel relaxt en ontspannen bij voelen? Kun jij het opzij zetten en leuk doen de hele vakantie?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:42

Och ik denk dat confronteren nu gaat leiden tot een gebrek aan seks van haar kant, maw dat de relatie over is...
Laatst bijgewerkt door Billy op 14-08-15 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

hannico09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 15:42

In ieder geval iedereen bedankt die de moeite neemt om te reageren.
Het gesprek ging nog wel verder, maar dat was het berichtje waardoor ik besloot om de rest te gaan lezen.
Lastig als gevoel en verstand zo met elkaar botsen. Ik kan heel stoer zeggen, dat ik hem confronteer, maar ik denk dat ik gewoon bang ben voor de waarheid.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:43

Kayleigh_ schreef:
Palmera schreef:

Juist, maar blijkbaar zien Bokkers een relatie over het algemeen anders. Twee individuen smelten samen tot één :Y) Ik hoop dat jullie vrienden/vriendinnen dat ook weten.

Als mijn vriendin zo'n relatie zou hebben, zou ze van mij geen vertrouwelijke informatie ontvangen via de telefoon iig :Y)

Bij mij vragen mijn vriendinnen vaak naar mijn man... :+

Maar zet je er dan ook bij; dit niet bespreken met je man?
Veel dingen bespreek ik thuis (eigenlijk alles).
Als er wat is met mijn vriendin en ik zou mij bv zorgen maken, dan meldt ik dat ook aan mijn man.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:43

Billy schreef:
Och ik denk dat confronteren nu gaat leiden tot ween gebrek aan seks van haar kant, maw dat de relatie over is...

Tja, beter op tijd weg uit een slechte relatie dan dat je misschien jaren bedrogen wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:44

Dan vangen wij je wel op hoor TS! En geloof me. Je kan je zóveel anders voelen in een gelijkwaardige en stabiele relatie! Dat is niet uit te leggen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:44

En misschien is er gewoon stomweg niks meer aan de hand....