Ik vind dat mijn vriend lui is, hoe nu verder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 07:50

(Had hij soms ruzie op z'n werk met z'n vader om dezelfde reden?)
In elk geval vind ik als jij nu al "zoekt" naar reden genoeg om de relatie te beëindigen denk ik dat je eigenlijk zelf het antwoord al wel weet.
Zou je nog genoeg van iemand houden dan zou je geen reden zoeken om te stoppen.
Ik denk dat alle puf er uit is bij jullie.

En zeker als aangegeven wordt dat hij t voor een ander meisje wél zou kunnen doen, nou, ga je goddelijke gang zou ik zeggen!
Dat hij daar ook gewoon dus over nagedacht heeft....
Ik was gelijk weg...! :evaw:

future_vet

Re: Ik vind dat mijn vriend lui is, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 08:21

Ik denk alleen maar ohjee in je nieuwe huisje is het natuurlijk helemaal geweldig voor hem.
Rennen, nu het nog kan.

Uch even off-topic: in Utrecht hoeft een deel van de uitkeringstrekkers dus binnekort helemaal niks meer te doen om geld te krijgen. Bah wat een slecht plan.

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 08:32

Run baby run, niet langer aan modderen, het heeft geen toekomst, investeer je tijd in iemand die wel pit heeft.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 08:43

Een luie knol zal nooit een rittig ding worden. M'n zwager is ook zo'n slome, luie vent. M'n zus zit hem al 25 jaar achter de broek aan. En m'n neefjes hebben het zelfde al. Het is dus ook nog eens erfelijk belast :+

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 09:38

Kappen met die kerel. Je kan nog beter happy alleen zijn dan met zo'n kerel samen. Daar krijg je geen energie van, zo iemand zuigt je alleen maar leeg. En veranderen gaat hij denk ik echt niet meer.
Zoek iemand die op de punten die jij belangrijk vindt ongeveer hetzelfde in het leven staat als jij. Je hoeft geen copieen van elkaar te zijn maar dit zijn in mijn ogen toch wel heel essentiele zaken.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 09:47

Ohhh bah hier krijg ik echt de kriebels van. Wat een luie donder zeg :o

Ik zou heel gauw wegwezen als ik jou was. Het feit dat je dit topic opent zegt al dat je zelf ook twijfelt, en terecht!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 09:50

Giolli schreef:
Hahaha. Ja. Dat is genoeg om een relatie te verbreken. :evaw: Ik had gerend alsof mijn leven er vanaf hing.

Jup.

Maar ik heb dan ook een schijthekel aan profiteurs die lui zijn en ook uiterking trekken.
Laatst bijgewerkt door eenitraM op 09-08-15 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

ChevalNoir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 10:00

Jemig wat een verhaal. Het is wel duidelijk dat dit niet je droomman is. Ik ga met de rest mee. Hoe moeilijk het ook is, je moet hem loslaten. Dit klinkt echt als een aartslui iemand en dat is iets wat helemaal niet bij jou past, als ik het zo lees.
Wat betreft 'voor een ander zou hij wel de moeite nemen'. Dat is echt een slam in the face! Dan zou ik weg zijn. Ik heb het bij een vriendin ook zien gebeuren. Na een maand had hij een ander, en toen kon hij het ineens wel!
Hak de knoop door, sterkte voor de eerste dagen!

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 10:00

Wat een rot situatie, zeker als jij nog wel om hem geeft en van hem houdt.

Mijn vriend raakte 2 jaar geleden ook zijn baan kwijt. Totaal onverwachts. We wouden toen net gaan samen wonen, wat dus on hold moest gezet worden. De eerste paar maanden heeft hij het er super moeilijk mee gehad. Uwv deed vreselijk tegen hem, hij wist niet goed of hij wel in dezelfde branche wilde blijven werken en zo ja, waar wou hij dan werken?
Na een maand of zes was ik er klaar mee, hij deed gemeen tegen mij, deed amper wat thuis, was alleen maar aan het zeuren over geld. Toen vonden we samen godzijdank een opleiding die hij kon gaan doen via een bedrijf. Daar is hij nu in vaste dienst. We zijn super gelukkig nu! Maar als hij die opleiding niet had gedaan, denk ik niet dat we nu nog samen waren geweest. Vooral omdat hij zo lui was en ik heel erg het idee had dat hij niet solliciteerde.

Als iemand z'n baan verliest (bewust of onbewust) snap ik heel goed dat het even lastig is om een nieuw ritme te vinden. Ik ken ook mensen die heel erg faalangst hebben gekregen omdat ze zo vaak werden afgewezen. Vreselijk! Maar zodra je relatie er echt onder gaat lijden, dan zou ik weg gaan. Bij mij was het toen net op het randje dat ik dacht, hoe gaan we dit overleven?

Sterkte in elk geval!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 10:39

Hij kreeg bij mij een week om van zn luie reet af te komen en met een baan thuis te komen, en anders was het dag met je handje, ga maar bij een ander de boel opvreten.....

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 10:48

Billy schreef:
Hij kreeg bij mij een week om van zn luie reet af te komen en met een baan thuis te komen, en anders was het dag met je handje, ga maar bij een ander de boel opvreten.....

Een baan heb je natuurlijk niet zo snel op commando. Helaas.

Maar zorgen dat je huis/tuin en persoonlijke verzorging in orde is kan wél. Ook het vrijwilligerswerk kan serieus genomen worden. En een online cursus om de horizon te verbreden is ook iets heel anders dan gamen.
Dan staat er toch al een heel ander persoon ondanks dat hij nog steeds werkloos is. ;)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 11:10

Klopt, maar als hij een week lang serieus op zoek is zegt dat al wel wat
en kranten lopen is ook een baan he

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 12:59

Bij dit soort mannen vraag ik nogal eens af wat die vriendin in kwestie er in ziet. Zoeken moet wel heeeeel goed zijn in bed wil ik er bij blijven. :o

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:05

Palmera schreef:
Een baan heb je natuurlijk niet zo snel op commando. Helaas.

Dat is zo, maar.... als je niet solliciteert dan heb je hem nooit.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:12

Ik had dat niet gepikt van hem en ik had hem eruit gezet hoor.

Aan hem mankeert niks en hij is nog jong.............en dan ook nog eens zeggen dat hij het voor een ander wel doet........dan had ik m er direct eruitgezet.

veKing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:30

herkenbaar dit, ik heb zelf een relatie gehad die er ongeveer zo uit zag. alleen mijn ex had nog nooit echt een serieuze baan gehad, vind zichzelf heel zielig maar er wat aan doen ho-maar. je kan als partner maar zoveel doen.
respecteer jezelf en neem wat afstand. als dit bij een vriendin gebeurde wat zou je haar dan adviseren?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:42

Jeeeeetje, die had ik allaaaang de deur gewezen. Lekker teren op z'n vriendin en zelf lekker niets doen. Nee, die mocht lekker terug naar pappa en mamma, als hij zich als een kind gedraagt. Echt TS, knap dat je dit zolang volhoudt! Maar je verdient beter, een man die jou gewoon wilt verwennen en dat kan hij doen als hij z'n eigen centen verdient, denk dat deze huidige man allang duidelijk heeft gemaakt dat z'n keuze ligt bij bankhangen ipv werken. Zeg hem eens dat hij van z'n reet af komt en gaat werken. Jezus man, hij is nog te vuil om z'n eigen CV op te sturen??? Jij moet serieus voor hem solliciteren? Ongelofelijk :n

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:47

TS, probeer je topic eens als een buitenstaander te lezen. Wanneer jouw openingspost en de rest van je posts in dit topic van iemand anders zouden zijn. Wat zou je diegene dan adviseren?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:25

Ts, hoe is het nu!!

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:45

Pfoe niet alles gelezen.
Maar wauw deze jongen mag god op zn blote knietjes danken voor zo een lieve vriendin.

Ik ben ook werkeloos en zou een moord doen voor het mogen halen van een taxipas.
Of werk uberhoupt.

Ik denk dat je idd zelf eigenlijk wel weet wat je wil maar hier nog niet echt aan toe durft te geven?!

Ik wil je wel veel wijsheid en sterkte wensen

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:02

Uit ervaring weet ik dat dit lastiger is dan gezegd voor een buitenstander. Hier heeft inderdaad geholpen: nu solliciteren of eruit. Wel mooi om te zien dat bekenden in dit topic zeggen.. ik zou hem allang bij het grof vuil zetten en ze dit op dat moment helemaal niet hebben gedaan. Zo zie je maar dat het vanaf de zijlijn makkelijk praten is.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:15

Ik heb ook zo'n relatie gehad. Haalde zijn studiejaar niet, wilde niet solliciteren, deed alleen de afwas als ik het al 20 keer had gevraagd, etc etc. Uiteindelijk inderdaad maar uitgemaakt want ik werd er zelf totaal gestresst van. Echt TS, je gaat zoveel rust in je hoofd krijgen als je je niet meer druk hoeft te maken om hem :)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:17

Liefde maakt blind en een verliefde vrouw is veel te goed voor deze wereld.
Geloof mij dit soort gedrag zal nooit veranderen, hoe graag je het ook wilt.
Kan je maar 1 raad geven, kap ermee voordat je straks jaren van ergernis verder bent en kwijt bent.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:20

Ik vind dat je het al lang aan het volhouden bent! Je moet wel echt gek met hem zijn!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:08

Oke, hij zegt tegen je dat hij de relatie niet meer spannend vind en dat hij voor een meid die hem mee zou steunen, meer zou doen. Wait.. WHAT?!
JIJ solliciteert voor hem zodat hij zijn uitkering kan houden, JIJ zorgt dat hij zijn uitkering terug krijgt als deze wordt ingetrokken door de gemeente.. JIJ zorgt dat hij zijn luie leven kan blijven leven. JIJ doet het huishouden?!

En dan weigert hij zich meer in te zetten?!

En verder vind je hem een lieve jongen en je bent enkel zijn luie gedrag zat?! Ik zou ernstig gaan twijfelen of hij mij nog wel leuk zou vinden.
Hij doet geen moeite meer, klaagt dat jij hem niet voldoende steunt, erkend je hulp totaal niet en doet ook nog eens geen moer om jullie relatie te redden.

Woow, just wow.