Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
purny schreef:Sorry hoor maar een pony is luxe als je een bijstand hebt. En ik blijf me verbazen dat er toch mensen zijn met een uitkering en een eigen paard. Maar dat terzijde. Bij mij gaat een fatsoenlijk bord eten voor luxe dingen

purny schreef:Ik heb dan geen eigen paard maar rij wel. Heb een Wajong uitkering maar red het tot nu toe wel.
Ik spaar ook zegels van appie. Ik doe er toch elke dag mijn boodschappen. Kook soms voor 2 dagen. Spaar koffiezegels is toch wel weer 2 euro korting al moet ik eerst 25 pakken koffie opmaken. Mijn volle zegelboekjes doe ik apart voor de vakantie volgend jaar.
Ik moet het hele jaar krom liggen omdat ik volgend jaar op vakantie wil naar Amerika. Dus wat jullie met je paardjes hebben heb ik met Amerika.
lor1_1984 schreef:Ik zou zeggen:
-pony wegdoen, gratis verzorgshet zoeken om 2-3x per week te poetsen en evt mee te wandelen (al dan niet met een kind erop)
-extraatjes flink indammen
-ranja ipv frisdrank: frisdrankfles(sen) vullen met een beetje ranja (dat de bolletjes net onder staan) en aanlengen met water, fles(sen) in de koelkast zetten. Dan kun je meer dan 7l ranja maken, eerder 15-20l als het niet meer is.
-dubbellikkers heb je al voor ong €0,80 per doos van 12, geef je kids ieder 1 stokje en je kunt er 12x mee vooruit.
-brood heb je al vanaf ik meen €0,55 bij Aldi of Lidl, anders evt zelf maken
-abonnementen even goed bekijken, evt bij einde telefoonabbo een simonly of overstappen op prepaid (bij AH krijg je extra als je bonuskaartnummer gekoppeld is aan je telefoonnummer)
-mobiel internet uitschakelen en alleen nog via de wifi internetten als je thuis een internetabbo hebt
-grote porties koken of inkopen en per portie/keer invriezen
-letten op reclames, prijzen vergelijken van diverse winkels, A-merken vervangen voor B of C-merken
purny schreef:Als je moeite hebt om rond te komen dan is het eerste wat er bij mij uit zou gaan. Een reis is iets wat een eenmalige uitgave is. Een paard onderhouden kost elke maand wel iets. Nu is een shet naar mijn idee niet duur in onderhoud maar wat nou als het diertje ziek word...
Toen ik m'n huisje kreeg heb ik m'n leskaart opgezegd. Dit was 65 euro per maand en daar had ik bijna 2 weken eten voor. Dus het is een kwestie van keuzes maken
sweetwendy schreef:Ivy_ schreef:Dat is wel erg veel! Ik betaal 6 euro per maand
En dat zeggen meer mensen uit mijn omgeving.. morgen toch maar even informeren
sweetwendy schreef:dat is makkelijker gezegd dan gedaan dus vandaar ook de vraag of mensen dit hebben meegemaakt en hoe ze het hebben opgelost