Liefdesadvies. Hoe komen we uit 'de friendszone'?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 23:22

Nou ja ik ken niemand die niet 'losser' wordt van alcohol. Maar goed, word altijd een beetje moe van deze discussie en snap niet zo goed dat mensen die niet drinken zich zo graag superieur willen voelen aan mensen die wel graag een drankje doen :')
Ik kan prima mezelf zijn en ik kan het prima naar m'n zin hebben zonder alcohol, maar op een feestje of date heb ik het nog meer naar m'n zin met alcohol :D Ben daar verder ook niemand tot last mee, dus ik snap de ophef niet zo goed. En ja, als ik nieuwe mensen wil leren kennen gaat dat toch echt stukken makkelijker met een paar wijntjes achter m'n kiezen en daar is niets spijtig aan.

Maar goed, erg off topic :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 23:25

Sammie schreef:
Vind ik ook bizar. Je moet gewoon je zelf willen, maar vooral kunnen wezen. Als je daar alcohol voor nodig denkt te hebben vind ik dat bijzonder spijtig voor je.

Eulogy schreef:
Nou, ik snap niet zo goed wat je daarmee bedoelt? Het is namelijk gewoon een feit dat je er losser van wordt, dat is nu eenmaal het effect van alcohol. Dat heeft niets met dat wel of niet moeten te maken?

Dat is helemaal geen feit. :') Kan ook niet. Moet je eerst vaststellen wat 'losser' is. Vrijer, opener? Nee dat wordt niet iedereen. Dat is dus geen feit.

Er zijn ook mensen die in dat soort situaties zichzelf dwarszitten, en daarom een wijntje drinken. :?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 23:26

Hahahaha Prima als jij denkt dat ik niet drink en dat ik mij graag superieur wil voelen hierdoor. Ik blijft het gewoon een absurde tip vinden. Mensen moeten zichzelf kunnen wezen en niet denken dat het normaal is om je op een bepaalde manier te moeten gedragen en hiervoor maar moed in wijn of soortgelijke te moeten vinden. Dat is en blijf ik diep triest vinden. Welke reden je er ook voor verzint.

Alcohol zou je moeten drinken omdat je het lekker vindt. Niet voor een bepaalde vibe of om anders te zijn. Wees tevreden met jezelf. :)
Laatst bijgewerkt door Sammie op 02-08-15 23:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 23:26

Sammie, jij doet ook geen wijn bij een dineetje?
Eten en drinken zorgt nu eenmaal voor een goede sfeer en als iets licht alcoholisch is, een ietwat intiemere sfeer.
Dat is gewoon een bewezen feit, heeft verder niks met dronken worden te maken of grenzen verleggen, immers je gaat na een glas echt geen grens over die van nature aanwezig is, alleen wordt je wat meer open.

Een en ander lukt trouwens ook prima zonder alcoholische drank bij het eten, alleen moet je dan bewuster aan het werk met aanraken en elkaar voeren bv, terwijl je dat met ietwat alcohol intuïtief doet.
De uiteindelijke (flirt) "methode" en uitwerking is hetzelfde, alleen moet je er zonder alcohol veel meer over nadenken.

Er zit zeker een risico aan alcohol. Na een glas vind je een tweede en derde en meer ook wel lekker, en dan heb je het over te los worden tot niet kunnen schelen wat er gebeurd en zo lam zijn dat je niet meer weet wat er is gebeurd.
Die grens bewaken is het lastigst.
Geen drank schenken is dus zeker problemen voorkomen.

Maar op zich is een glas, als je het werkelijk daarbij kunt houden, een prima middel om (zonder moeite)bij je noodzakelijke skills te komen...
Dat is het enige waar men zich op beroept en dat is gewoon een feit...
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 02-08-15 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 23:27

Goed, je gaat sowieso volledig aan het punt voorbij dus het lijkt me voor iedereen beter als we gewoon on topic blijven :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 23:29

Oh ik ken zat mensen die niet 'losser' worden van alcohol. Niet van 1 glas.. niet van 2 en ook niet van drie en van fles al zeker niet.. :+

Lusitana schreef:
Maar op zich is een glas, als je het werkelijk daarbij kunt houden, een prima middel om (zonder moeite)bij je noodzakelijke skills te komen...
Dat is het enige waar men zich op beroept en dat is gewoon een feit...

Volgens mij heb ik al aangegeven dat dat géén feit is, en dat ik dat een onzinnige reden vindt en dat ik mijzelf ook niet blijf herhalen.

Maar goed... Punt is gemaakt, dus ik laat het hier verder bij :j Doet het topic ook verder niet ten goede.

Anoniem

Re: Liefdesadvies. Hoe komen we uit 'de friendszone'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 23:31

Ja er zijn uiteraard mensen bij die een kwade dronk hebben of niet met drank om kunnen gaan (en dat weet ik maar al te goed want dat heb ik van heel dichtbij meegemaakt, helaas) maar daar gaat het hier niet over.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 23:37

Maar de MEESTE MENSEN worden losser van een wijntje, voor SOMMIGEN biedt het een uitkomst voor sociale "beperkingen" die als lastig en blokkerend ervaren worden.

Daarom raden SOMMIGE mensen een drankje voor de date aan.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 23:42

zullen we de strijd/discussie bijl neergooien en eens vragen wanneer ze eigenlijk weer afspreken en wat ze gaan doen? ;)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 23:57

Gewoon vaker afspreken om leuke dingen te doen. Als het van beide kanten komt vind je elkaar leuk ;)
Als iemand elke gelegenheid aangrijpt om wat af te spreken wil hij graag vaak bij je zijn :P

Zoenen bij het begroeten (op de wang) doe ik ook met gewone vrienden en familie. Niets raars aan, dus dat is al een begin. Dat kun je ook doen met afscheid nemen. Ook gewoon 1 keer.
Een knuffel geven doe ik ook met goede vrienden, dus dan kom je alweer verder...

Wat extra aanraken op nonchalante ongedwongen manier is ook een manier van flirten. Als jij daar mee begint merk je vanzelf of de ander dat oppakt en ook gaat doen. Spiegelen van gedrag is dat. Maar minder direct en confronterend eneerlijk gezegd toch ook veel leuker en spannender dan gewoon pats boem uit het niets vragen van of iemand een relatie wil, zo uit he niets... Daar kun je toch naar toe flirten en groeien?

Als het niet wederzijds is en iemand houdt de boot af met afspreken en het komt alleen van jouw kant, dan weet je genoeg. En verder: geniet van het samen zijn en leuke dingen doen, maak meer contact en geniet van de spanning onderweg :D

Amparo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 00:01

Ik zou ook zeggen, geen stress! Mijn vriend en ik zijn ook vrij verlegen. Onze eerste zoen was pas bij de derde date, bij het weggaan. Voor die tijd hebben we elkaar zelfs niet aangeraakt :p Niks geen friendzone dus als je elkaar niet zoent na de eerste date!

Ik zou hem niet zomaar gaan zoenen (dus ook niet per ongeluk die derde in het midden :p). Een beetje verlegen type kun je daar ook weer mee afschrikken. (al kan het natuurlijk ook heel goed uitpakken!)
Maar je zou wel kunnen zeggen dat je hem leuk vindt. En misschien is dat via de app juist alleen maar makkelijker.

In elk geval, succes! Als hij graag met je afspreekt, vindt hij je vast leuk!

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 08:00

Geef hem de volgende keer een kus , en zeg dat je die uitleen en dat je hem wel terug wilt .

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 10:24

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 09:51

Nou, hij komt bij me eten hoor. Ik heb gelukkig geen vaatwasser, dus hij mag romantisch met mij de afwas doen <3 .

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:52

Wanneer :)

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:58

Oeh houd ons op de hoogte :) ben heel benieuwd!
Veel plezier samen

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:44

Ik kan me voorstellen dat jullie beiden wat afwachtend zijn omdat jullie zo als ik lees wel meer willen, aangezien er spanning hangt als jullie bij elkaar zijn..

Ik zou het even afwachten hoe de avond verloopt als hij bij je komt eten, heb jij het gevoel dat je meer wilt en je denkt dat je dit wel aan hem durft te vertellen dan zou ik dit ook zeker doen...

Gewoon straight to the point vragen, wat zijn doel is met afspreken?
Ziet hij alleen vriendschap of wilt hij meer.... dan weet je het gelijk..
Je staat in mijn ogen dan totaal niet voor gek, je vraagt hem het netjes en je doet heel bescheiden.
Beter dan hem gelijk op ze mond te pakken... stel hij verwacht er echt niks van sta jijniet voor banketstaaf met je kus actie :P

Wanneer heb je afgesproken??

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:51

Wat leuk! Kan je hem niet gewoon dit topic laten lezen :P
Succes in elk geval. :D

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:03

Mazida schreef:
Ik ga hem maar gewoon proberen te zoenen, om te beginnen met drie zoenen bij binnenkomst :') . Voor de Bokkers die zich afvragen of ik een gewone vriendschap niet zie zitten, nu niet nee, ik krijg het helemaal warm als ik aan hem denk: ik wil hém :~

Als je hem toch zoent doe het dan niet op zijn wang maar meer richting zijn mondhoeken. Bij mij gaat dan altijd het schakelaartje om:-)

Kook lekker Italiaans. Tiramisu toe en dan nog een lekker glaasje (of 2) Limoncello. Krijgen jullie het vanzelf warm *\o/*

Kimmetjee07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:19

Oeehhhh ts spannend! Heel veel plezier vanavond! Ben benieuwd naar de volgende update!

Enne mochten jullie een "staar elkaar in de ogen aan" momentje hebben. Probeer een zo vragend mogelijke blik op te zetten.

Werkte bij mij meestal, aangezien ik ook lekker afwachtend ben altijd haha

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:25

Haak ik net op tijd in :D

Heel veel plezier! En gewoon bij binnenkomst hem meteen aan zijn shirt/overhemd naar je toe trekken. Je kan maar duidelijk zijn toch ;) ;)

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:27

TS, Wat een ontzettend leuk topic. Jullie zijn lijkt het beiden onzeker en durven niet zo goed. Ik zou de volgende keer ook 3 zoenen geven, dan merk je gauw genoeg of hij echt geinterresseerd is. Of hij duikt meteen bovenop je, maar op zn minst zul je de spanning dan wel voelen waardoor je zelf ook weer vertrouwen krijgt om eventueel een volgend stapje te zetten.

Ik ben heel benieuwd hoe het gaat lopen, je kan misschien ook in het gesprek hier en daar wat laten vallen, maar mijn ervaring is dat de meeste mannen die dingen niet eens oppikken.

Haha jeetje Sammie, ik zie niet waarom je uberhaupt hebt gereageerd in dit topic. Je gaat helemaal over de rooie dat comazuipen hiervan komt, en vlak daarna zeg je dat dat helemaal niet gezegd is.
Afijn, duidelijk dat je in ieder geval anti-alcohol bent.

Jezelf kunnen zijn moet ook inderdaad, maar ik kan echt mezelf niet zijn als ik zulke zenuwen heb. Ik kan mezelf dan helemaal opvreten, ga verkeerde dingen zeggen en wordt ronduit onhandig in alles. Dan drink ik er heel graag een op voorhand, zodat net even dat scherpe randje eraf is. En nee, dat werkt inderdaad niet bij alcoholisten die een behoorlijke tolerantie hebben opgebouwd, maar bij mensen die een gemiddeld laag alcoholverbruik hebben gaat dat prima.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:52

Haha jeetje nog eentje die dingen leest die er niet staan. Zelfs daags na dato.

Ts veel succes bij de komende date :)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:59

Succes!

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:13

Sammie schreef:
Het is toch triest men dat wijn adviseert want dan is de rem eraf/dat doet wonderen.. En dan afvragen waarom er mensen met comazuipen worden opgenomen of alcoholist worden.. dat soort dingen adviseer je toch niet?? Wijn drinken om remmingen weg te nemen

dan nog maar eens goed lezen want ik zeg ook nergens dat iemand comazuipen adviseert :+

Hoe kom je er op..? (en dan nog zeggen ik heb mijn grenzen?? Blijkbaar niet als je eerst wijn moet nemen om losser te worden)

Alcohol zou je moeten drinken omdat je het lekker vindt. Niet voor een bepaalde vibe of om anders te zijn. Wees tevreden met jezelf

Volgens mij heb ik al aangegeven dat dat géén feit is

Allemaal jouw uitspraken.
Er wordt 1 of hooguit 2 glaasjes wijn geadviseerd, niet per se om de rem eraf te halen, maar even het scherpe randje. Hierdoor gaan mensen echt niet comazuipen hoor, en alcoholist worden ze ook niet van die 2 drankjes.

Drinkend kun je prima grenzen hebben hoor. Losser worden gebeurd niet na 20 wijntjes. In de meeste gevallen al na 1 of 2, waarbij je nog prima bij zinnen bent en zelfs nog mag autorijden. Zoals eerder gezegd, het scherpe randje is eraf en zenuwen zijn beter te controleren. Hierdoor wordt je ook niet anders dan je bent.
Of het een feit is, ik vraag me af of je hier uberhaupt een feit kan maken, ik denk het niet. Maar feit is wel dat heel erg veel mensen dit zo ervaren. Wel bizar dat je je zo afzet hiertegen en ook best wel fel.

Goed. Verder ga ik dit topic ook niet vervuilen, vond alleen dat ik even moest verduidelijken.

TS is het vanavond? Veel success en ik hoop dat je morgen kunt updaten vanuit zijn huis :+ :=