Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sizzle schreef:)anhighwood schreef:Ik als werkgever zou dat een reden vinden als het niet verteld word om na een maand te zeggen, daaaag mocht het wel uitkomen!
Vertel jij ook al je potentiele 'beperkingen' in een gesprek?
Het is de manier waarop je het verteld , en ja is mij dus overkomen, dus vertrouwde ik de persoon niet meer, mijn stelling is, verzwijg of lieg je erover, doe je dat ook over andere dingen!!
Of ontsla jij ook mensen die niet verteld hebben dat ze misschien zwanger gaan worden?
Als wij jonge mensen krijgen op sollicitatie vraag ik zeker of ze intentie hebben om kinderen te krijgen.
Dit omdat het een dure zaak is voor de werkgever, dan moet diegene wel dat hebben wat ik zoek!
heeft diegene dat, dan kost het mij uren, maar ook heel veel geld, en dat heb je er dan voor over.
ik vermoed dat jij geen idee hebt wat iemand kost, maar grofweg gezien is dat anderhalf x wat jij netto krijgt, dan reken ik ziektewet niet mee.
(In sollicitatie training leer je dat bij de vraag naar je slechte punten je ook daar nooit eerlijk slechte punten verteld.

anhighwood schreef:sterker nog, de meeste hoogopgeleiden die in het hogere segment werken zijn veelal autisten met asperge...dus ik zeg, je hebt een streepje voor!!
Sizzle schreef:Als er veiligheid in het geding is is het een ander verhaal.
Iemand met diabetis of hartstoornissen mag vaak ook niet ergens werken waar geen collega's aanwezig zijn.
Als je zwanger bent mag je ook bepaalde werkzaamheden niet doen, niet hanog als je als radioloog assistent solliciteert bijvoorbeeld
Heeft niets met verzwijgen te maken, het gaat ze simpelweg niets aan omdat het geen rol van betekenis had voor het werk. Sizzle schreef:Lente, als je bijvoorbeeld in een quarantaine dierverblijf zou werken waar je tijdens weekenddiensten misschien urenlang niemand ziet kunnen die risico's te hoog zijn (ligt ook aan de mate natuurlijk). Daar kun je dan ook verplicht zijn een noodknop te dragen.Dat is veiligheid voor de werknemer overigens.