palousa_boy schreef:Over bordjes niet betreden en privé..
Zie de brandweer al staan bij een grote brand, oh jongens, hier mogen we niet in, laat dan maar fikken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
palousa_boy schreef:Over bordjes niet betreden en privé..
Zie de brandweer al staan bij een grote brand, oh jongens, hier mogen we niet in, laat dan maar fikken
Daks schreef:gypsy denk je nu werkelijk dat een brandweer er aan denkt of een paard/pony mogelijk ziek is of word van verplaatsen.![]()
Sjonge kort door de bocht zeg.
Sammie schreef:Die brandweermannen heb je ook. Dat klopt. maar deze mannen hebben netjes paarden verplaatst. Maar wat wil je er verder mee zeggen? Dat ze boom hadden moeten omzagen en de paarden hadden laten staan, zodat de boom in het weiland was gevallen? Of dat ze de boom hadden laten staan wachtend op een fietser om er onder terecht te komen of dat de boom uit zichzelf het weiland in was gekomen.. Is dat waard?
Er is bij diverse korpsen de laatste veel aandacht geschonken aan het omgaan met paarden.
Maar ik lees hier eigenlijk alleen maar ontzettend veel kortzichte opmerkingen. Van mensen die gewoon niet snappen hoe het werkt met betrekking tot veiligheid van de omgeving en de taken van de brandweer. Er zijn korpsen geweest die uren in touw zijn geweest met het omzagen van gevaarlijke bomen. Die van hot naar her rennen, maar hier wordt maar geroepen ach ja… als ze er na kunnen bellen (terwijl het dan rustig is of is uitbesteed is aan iemand omdat ze dan een persoon kunnen missen of ze hebben na uren de juiste persoon te pakken) kunnen ze het ervoor ook.. (uren wachten tot de juiste persoon/eigenaar is gevonden en dan hopen dat er in één keer wordt opgenomen). En in de tussentijd eten ze uit hun neus? Brandweer is vrijwillig. Ze zijn uren in touw naast hun gewone werk en gezinsleven en ze krijgen hiervoor een kleine onkostenvergoeding.. Onkostenvergoeding van juist… de gemeentekas.. die wij betalen. Dus lekker klagen dat je zoveel belasting af moet dragen als de brandweer straks dubbel zo lang bezig is omdat een stel Bokkers vindt dat ze eerst in drievoud toestemming moeten hebben om een gevaarlijk obstakel te verwijderen.
En nee leuk is het niet en ts kan idd best achter verwijdering van die boom aangaan (misschien moet de stichting het in dit geval zelfs doen?), maar veiligheid gaat vóór principieel gedoe als niemand mag aan mijn paarden zitten. Even meedenken en meedoen in de maatschappij mensen! Alsjeblieft!
gohya schreef:De reden dat ze me achteraf belde was,zodat ik wist dat hun waren geweest en dat het geen vandalisme was.
Die boom mochten ze echt wel in de wei neer leggen,ik zou volop mee werken,maar had het wel graag van tevoren willen horen.En dat ze druk zijn begrijp ik ook zeker wel.
Nogmaals,er was géén gevaarlijke situatie.De afgebroken tak was al verwijderd door mensen!
Gypsy schreef:Oftewel gewoon een beetje cowboytje spelen dit.
Sammie schreef:Gypsy schreef:Oftewel gewoon een beetje cowboytje spelen dit.
Volgens mij speel jij cowbowtje met once in a lifetime situaties van toevallig net gif gespoten, bange paarden, een dood top sportpaard of doodstrap bij de brandweer..(Pech, pech, Staat wrs niet buiten met zulk weer
, pech.. een brandweer evenals de politie zet mensenlevens voor dat van dieren. Dat is algemeen bekend)
Je kan gewoon niet verwachten dat men eerst belt en dan pas ingrijpt. Als je dat bij ts doet moet je het bij iedereen gaan of willen doen en dan kun je dus echt een van de beschreven situaties tegenkomen.
En of die boom wel of niet gevaarlijk was.. Ik laat dat aan de brandweer over. Zij waren van mening dat ie per direct om moest.. Dat zal dan wel terecht geweest.
Gypsy schreef:Grove nalatigheid, als het echt zo gevaarlijk was als Sammie beweert. Die boom had dus al meerdere dagen bovenop elke willekeurige voorbijganger kunnen vallen.
gohya schreef:De boom zelf stond stevig in de grond hoor,die stond echt niet op omvallen.
Daarbij was het al veilig gemaakt door de mensen die er wonen,die hadden zeker intresse in de dikke takken eikenhout voor hun kachel.
Ik wilde gewoon weten of dit de normale gang van zaken is,JA dus.Nu ik dat weet,weet ik dat ook voor de volgende keer.Er zijn daar vaker bomen gesneuveld,op grond v.d. instelling,en toen ging het allemaal zonder schade te maken.Vandaar.