mlO_uu schreef:Ik ben het er ook wel mee eens. En misschien ben ik daarin ook wel te zwak geweest. Maar ik ben al eens weggeweest, heb voor mezelf gekozen en vervolgens toch weer terug gekomen.. Wel goede afspraken gemaakt met hem, maar die worden steeds op de lange baan geschoven.
En eerlijk gezegd doet het mij heel veel pijn dat hij er niet alles aan doet om dat gezag te krijgen.. Maar tekenen voor gezag kan later ook nog, dus ik hoop echt dat hij gaat laten zien dat hij kiest voor zijn eigen gezin en dat hij echt voor onze belangen op gaat komen.
Ik heb zelf een relatie gehad met een boerenzoon die het bedrijf over ging nemen. En zo nu en dan zie ik verhalen hier op bokt voorbij komen en van vriendinnen dat ik er toch steeds meer van overtuigd raakt dat het gebrek aan het hebben van ballen t.o.v. Moeders een veel voorkomend ding is bij boerenzonen. Maar dat is even off-topic.
Wel goede afspraken maken maar die worden op de lange baan geschoven? Dat zijn dan toch gewoon afspraken die niet nagekomen worden. Als nu de intentie is om ze over een maand of drie na te komen. Dan is over jaar nog steeds die intentie om ze over een maand of drie na te komen. Als je afspraken maakt moet je ze ook gelijk in gang zetten of concreet afspreken wanneer er mee wordt begonnen anders zijn het geen afspraken maar beloftes die nergens tot leiden behalve teleurstelling omdat je verwachting gaat maken.
En jou laatste zin heb ik even dik gedrukt. Meid ik denk dat je die hoop moet laten varen hij zal niet opeens anders opstellen tegen over zijn moeder. Dat heeft hij de laatste tijd al genoeg laten zien dat hij het wel zegt tegen jou dat hij op een lijn zit maar niet tegen moeders durft op te komen. Hij komt echt ballen tekort. HIJ moet veranderen wat dat betreft en alleen HIJ kan dan doen en moet dat willen. Daar kan een ander hem niet toe 'dwingen' als hij er niet volledig achterstaat. Jij niet, maar jullie baby al helemaal niet. Ookal hoop je misschien wel dat de baby alles veranderd maar die verwachtingen mag je nooit bij een baby leggen, alleen bij hem maar hij zal je daar waarschijnlijk in teleurstelling. Dus iemand zei hier je had het kunnen weten voordat je in verwachting raakt. En een ander vond het heel hard om te zeggen. Maar een baby veranderd een mens echt niet volledig. Maar hoeveel partners hopen hier wel ( stiekem) op? Worden teleurgesteld? Eindigt in scheiding of slechte relatie en hoeveel kinderen zijn daar wel niet de dupe van?
Dus verwacht niet dat je zwangerschap opeens alles of hem anders maakt. Maar zoek de situatie nu uit. Leg je erbij neer dat hij zo is plus de bijbehorende familieperikelen. Maar ik denk niet dat je dat kan anders had je dit topic niet geopend. Dus praat met hem. Maar verwacht niet te veel. Verwachtingen zorgen normaal gesproken voor meer teleurstellingen dan vreugde. En tijd heeft al uitgewezen dat hij niet zomaar opeens wel tegen zijn moeder op komt.