Eerste paar dagen werken voor eigen rekening ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:39

purny schreef:
Het zou ook fijn zijn als je dit soort zaken ergens kon aangeven. Bijvoorbeeld bij een instantie. In deze tijden willen mensen graag werken en zijn er altijd wel een aantal mensen die erin trappen

Misschien bij het UWV? Neem aan dat als er meerdere gelijksoortige meldingen komen over een bedrijf, het kwartje ergens moet vallen?

xxCYNNxx

Re: Eerste paar dagen werken voor eigen rekening ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:59

Dit bedrijf zou idd eigenlijk moeten worden aangegeven.
Zou helaas ook niet weten waar dit kan. UWV misschien idd of arbo dienst? Niet uitbetalen zijn net zo goed misstanden.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 11:09

UWV, Belastingdienst, Arbeidsinspectie? Arbo lijkt me niet logisch.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 12:27

Kinke schreef:
UWV, Belastingdienst, Arbeidsinspectie? Arbo lijkt me niet logisch.

Mijn vader werkt toevallig bij de belastingdienst in Amsterdam. Zal het eens aan hem vragen!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 12:33

Jessix schreef:
Ik zou het alleen overwegen als het echt een goed opleidings/inwerkingstraject is waar je ook wat aan zou hebben als je niet mag blijven. Dan zou je het kunnen zien als een investering in je toekomst of een stage. Maar dan moeten ze wel met een heel goed traject komen en niet gewoon wat basic uitleg van een andere medewerker.

Dat was het dus niet. De anderen wisten ook niks en zeiden ook steeds van 'ik weet het allemaal ook nog niet zo goed'.
Kijk, als het een bedrijf met onwijs leuke projecten en werkzaamheden, topsalaris, goede omstandigheden etc. was, was het een ander verhaal. Maar dat was het verre van. :+
Op mijn eerste dag was de eigenaar zelf er een uur tussenuit gegaan 'om even met de nieuwe auto te rijden' en zat ik alleen met de andere nieuwe. Heb hem toen maar opgebeld met de vraag of hij nog terugkwam. De aangegeven 10 minuten werden er 20.
wat kan je dan Veel meemaken hè, in nog geen 2 dagen :D

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 12:35

Ah goed zeg TS! Wat een idioot bedrijf!

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 13:31

Lizzyy schreef:
Jessix schreef:
Op mijn eerste dag was de eigenaar zelf er een uur tussenuit gegaan 'om even met de nieuwe auto te rijden' en zat ik alleen met de andere nieuwe. Heb hem toen maar opgebeld met de vraag of hij nog terugkwam. De aangegeven 10 minuten werden er 20.
wat kan je dan Veel meemaken hè, in nog geen 2 dagen :D

Wat een kloothommel. Ja, erg leerzaam, dit soort flutbedrijfjes. Jammer dat het over de rug van een ander gaat.

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 14:50

Is dit een bedrijf waarbij je deur aan deur moet om bijv. goedkope energiebedrijven aan te prijzen?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 14:55

Dieselpaard schreef:
Iedereen mag gratis werken. Een bedrij is niet verplicht te betalen als jij daar akkoord mee gaat. Maar dat doe je niet he ;)

Dat mag dus niet, alleen directe familieleden mogen in een familiebedrijf werken zonder op de loonlijst te staan.
Een werkgever heeft zich gewoon aan de wet te houden en minimaal het minimum loon uit te keren.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 15:03

Zo heb ik laatst dus 3 dagen van 07.30 tot 18.30 gewerkt op een stal omdat hun nood naar een ruiter hadden, waren op internationaal concour, dus ik heb die dagen gewerkt + mijn benzine kosten a 75.-

Vervolgens zelf bedankt voor de baan en iets anders gaan doen, maar geen cent gekregen voor m'n dagen en benzine. Echt belachelijk & nog beledigd dat ik er naar vroeg ook...... :n

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 15:33

Wat een vreemde gang van zaken, goed dat je voor jezelf bent opgekomen hoor.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 15:35

Ik hoorde van het UWV recent dat ze dit soort constructies niet goedkeuren zonder dat er sprake is van een proefplaatsing. Wanneer jij voor iemand werkt, ben je niet meer beschikbaar voor de arbeidsmarkt, en zou je dat dus ook in je uitkering kunnen merken als het UWV erachter komt. Het UWV sponsort dit soort situaties wel, maar alleen wanneer de werkgever zich aan de afspraken houdt.

Kortom: altijd even met het UWV overleggen als er zo'n aanbod komt.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 15:52

Joscaa schreef:
Zo heb ik laatst dus 3 dagen van 07.30 tot 18.30 gewerkt op een stal omdat hun nood naar een ruiter hadden, waren op internationaal concour, dus ik heb die dagen gewerkt + mijn benzine kosten a 75.-

Vervolgens zelf bedankt voor de baan en iets anders gaan doen, maar geen cent gekregen voor m'n dagen en benzine. Echt belachelijk & nog beledigd dat ik er naar vroeg ook...... :n

Oei, dan hadden ze aan mij een slechte! Ik zou het er absoluut niet bij laten zitten! Ik heb dit ook een keer gehad bij een bedrijf. Was via/via in aanraking gekomen met ze en ze hadden een host nodig op een event. Dus ik wilde dat wel doen had toch niks te doen die avond.
Na die avond werken (van 18:00-01.30) hebben ze niks meer van zich laten horen. Ik zou 110,- van ze krijgen excl. reiskosten en telkens wanneer ik contact met ze opnam hadden ze smoesjes. Totdat ik ineens niet meer in mijn persoonlijke omgeving kon (online kon je alles vinden, o.a. contract en gewerkte uren etc). Ik was blij dat ik alles van te voren had opgeslagen anders had ik dus totaal geen bewijs gehad dat ik daar werkzaam was geweest.

Uiteindelijk mijn advocaat ingeschakeld (haha ja ook voor die 110,- :Y) het was een principe kwestie) en mijn geld na 6 weken contact via de advocaat gekregen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 17:00

sillyhorse schreef:
Is dit een bedrijf waarbij je deur aan deur moet om bijv. goedkope energiebedrijven aan te prijzen?

Nee, commercieel medewerker binnendienst :)

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 23:30

Okee, vraag ik eigenlijk omdat mijn schoondochter ook ergens kon werken waar ze (onbetaald) eerst een training kreeg van een week. Ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord dat je werkt zonder salaris. Goede reactie van je.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 12:17

Lizzyy schreef:
sillyhorse schreef:

Nee, commercieel medewerker binnendienst :)

Oo echt? Gewoon een fatsoenlijke reguliere baan?

Als je aan de funktie eisen voldoet, zij je in het team vinden passen en jij denkt dat het leuk is...gewoon een fatsoenlijk contract met proeftijd en een fatsoenlijk termijn voor inwerken en dito collega die dat op een prettige manier doet....

Echt een schandalige ontwikkeling in de markt en geloof mij als de jeugd (sorry ben jeugd af :o ) dit via facebook laat rouleren hier niet mee akkoord te gaan. Zal dat pas gaan stoppen....ronduit schandalig!!!

Want ook tijdens je leerperiode en inwerk periode verricht je werk als is het maar koffie zetten en brengen en de mapjes opruimen....

Doorgroeimogelikkheden is altijd zo een mooie inpakker...zie eerst maar eens zo ver te komen en doorgroeien gaat meestal bij solliciteren bij een volgend bedrijf op een betere funktie met dito salaris en betere omgangsvormen..

Ik doe een gok....2100 bruto? Zie daar maar eens financieel onafhankelijk je leven van op te bouwen...ik ken hbo-ers van 24 die echt wel een behoorlijke funktie hebben met 2200 bruto...

Ook hoor ik dat er binnen bedrijven steeds meer regels in het cao geschrapt worden..de werknemers pikken het want het is take it or leave it...

Banen waar standaard in overgewerkt moet worden, maar gewoon geen overwerk betalen maar wel verplichten tot 65 uur te werken...

Konden wij ook maar met pensioen met 52 :+ denk ik dan wel eens....want op deze manier haalt er maar een klein percentage de 67.... :(:)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 18:41

Rustig aan TCM62 :)
het is geen fulltime baan, maar een studenten bijbaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 18:45

Bij mij is een comm medewerker binnendienst a 2000/2700 bruto in de maand bij 40 uur.
Dus geen oor aan laten naaien Zal wel een ... belburo zijn met vage opleidingen en vooral niets op papier.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 22:07

Ja? Ik heb ook dergelijke bijbanen gehad en werd heel netjes betaald naar de funktie van de baan hoor..

Ik vind de mentaliteit van werkgevers naar personeel nl aso aan het worden, vandaar. ;) ik vind het not done wat er met jouw is geveurd...

Maar ik hoop dat je snel een leuke job vind...en vond je weerwoord naar je direkteur gaaf.. :D