Vraagbaak: Tijdelijk 'vakantie'adres voor overspannen mensen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 14:56

Persoonlijk denk ik dat het voor iedereen anders is.
Waar de één rust nodig heeft, heeft de ander misschien meer structuur nodig.

Toen ik een burn out had, toen was ik ook volkomen van het padje.
Op de plaatselijke manege wandelde ik met een geblesseerd paard, maar was altijd bang voor vragen en confrontaties.
Ik stond er helemaal alleen voor, geen familie en vrienden ver weg, dus stopte ook met koken en eten.

Ik had waarschijnlijk een moord gedaan voor Tcm62 als idee aandraagt.
Misschien nog niet eens zozeer de massages en yoga, maar zeker het gewoon dagelijks bezig zijn met de natuur.
Nu ik wat minder in mijn velletje zit door oud zeer waar ik zelf mee moet dealen, zou ik zo'n aanbod gelijk aannemen.
Niet teveel praten over dingen die allang uitgekristalliseerd zijn, maar gewoon puur met je handen bezig zijn en je basis weer terugvinden in basale activiteiten en een bord eten voor je neus als al het werk af is.

Zo zal het voor iedereen anders zijn en zal niet elke plek voor iedereen even goed zijn.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 19:33

Catori schreef:
Persoonlijk denk ik dat het voor iedereen anders is.
Waar de één rust nodig heeft, heeft de ander misschien meer structuur nodig.

Toen ik een burn out had, toen was ik ook volkomen van het padje.
Op de plaatselijke manege wandelde ik met een geblesseerd paard, maar was altijd bang voor vragen en confrontaties.
Ik stond er helemaal alleen voor, geen familie en vrienden ver weg, dus stopte ook met koken en eten.

Ik had waarschijnlijk een moord gedaan voor Tcm62 als idee aandraagt.
Misschien nog niet eens zozeer de massages en yoga, maar zeker het gewoon dagelijks bezig zijn met de natuur.
Nu ik wat minder in mijn velletje zit door oud zeer waar ik zelf mee moet dealen, zou ik zo'n aanbod gelijk aannemen.
Niet teveel praten over dingen die allang uitgekristalliseerd zijn, maar gewoon puur met je handen bezig zijn en je basis weer terugvinden in basale activiteiten en een bord eten voor je neus als al het werk af is.

Zo zal het voor iedereen anders zijn en zal niet elke plek voor iedereen even goed zijn.

Nee en daarom is het bedoeling dat je op slechts vrijwillige basis hier terecht kunt, staat het je op voorhand niet aan, dan maak jezelf de afweging/keuze dit alternatief te laten voor wat het is

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 10:14

Hoe gaat het met je plannen?

Hevonen

Re: Vraagbaak: Tijdelijk 'vakantie'adres voor overspannen mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 10:21

Een aantal jaren gelden zat ik door omstandigheden in een heel diepe depressie. Ik ben toen in de zomer helemaal alleen ruim 3 weken op vakantie gegaan met een klein tentje naar een voor mij onbekend land. Gewoon met de auto. Het was ver rijden, ik sprak de taal niet en wist de weg niet. Ben daar van camping naar camping gegaan (had anwb-campinggids mee) en bleef als ik wilde en ging als ik wilde. Heb veel gezien, veel mensen ontmoet en veel gedaan. Ook een nacht midden in een bos op een rots in mijn dooie eentje aan een meer doorgebracht om na te denken. Ik ben herboren teruggekomen. De depressie was over en ik kon de problemen, die er helaas nog steeds waren, veel beter aan. Sindsdien ga ik elk jaar een paar weken alleen op pad. Het is nu niet meer nodig, en ik zou het best leuk vinden om met iemand samen te gaan, maar die vrijheid is ook wel heerlijk.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:31

Een mooi boek over zo'n tocht: Wild, van Cheryl Strayed.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 18:44

De plannen zijn in rook opgegaan. Heb mij gerealiseerd dat geen een overspannen persoon hetzelfde is, ze hebben allemaal hun eigen achtergrond/bagage. Zonder psychologische hulp zou een no-no zijn. Ik heb er te licht over gedacht en .... ben nu zelf gediagnostiseerd als manisch depressief. Ik moet blij zijn dat ik nu werk heb, een eigen bedrijf beginnen zonder enkele ervaring, zou een soort russische roulette zijn. Jullie bijdrages kunnen misschien iemand anders verder helpen. Iedereen bedankt!

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:41

In ieder geval succes verder! Hopelijk voel je je snel beter.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:45

Succes TS, hoop dat je de hulp krijgt die je nodig hebt.

Misschien was je idee niet zo praktisch, maar het streven is erg nobel.