Fiffill schreef:Precies dit. Het mag dan misschien wel de fout van het restaurant zijn, maar als jij ogenschijnlijk tevreden je bordje leeg eet vind ik eigenlijk niet dat je daarna nog recht van klagen hebtDan heb ik het niet over kleine dingetjes maar echt koude soep bijv.
Maar goed, misschien ben ik wel gewoon te makkelijk en te aardig daarin en ik snap de klaagmentaliteit niet.
Ik kan het nog sterker vertellen. Even een anekdote die wat off topic gaat omdat in die tijd nog niet eens internet bestond, maar het gaat over klagen.
Ik zat eens met een vriendin in een chique chinees restaurant. Zaten er achter haar, dus ik keek daar op, 2 oudere (dronken) mannen die we wel kenden als stamgasten van een kroeg waar ik ook stamgast was.
Die zaten dus van te voren al hardop te bekonkelen dat ze Pekingeend (duurste gerecht van de lijst)zouden bestellen en gewoon zouden zeggen dat hij veel te zout was, want dan hoefden ze niet te betalen (even bij vertellen dat het ook nog om schathemeltje rijke mensen ging, waar ik toen nog manieren van verwachtte
). En wel eerst helemaal met smaak opeten, he....Ik was daar nogal boos over. We gingen, toen de mannen nog aan hun (met excuses aangeboden) drankjes zaten, daarna toevallig naar de bewuste kroeg (in de buurt) voor koffie toe en ik had het er over met de kroegbaas, gewoon omdat het me dwars zat dat mensen zo´n rare mentaliteit konden hebben. De kroegbaas was een goede vriend van de eigenaar van het restaurant....en belde meteen op.
Met als gevolg dat ze dus wel de rekening moesten betalen en nog weken grapjes er over hebben moeten horen van iedereen die het te ore was gekomen.
Dan heb ik het niet over kleine dingetjes maar echt koude soep bijv.
Die chef in jouw voorbeeld weet immers wel de historie van de secretaresse, en ook dat hij/zij er al meerdere keren op is aangesproken en dat het toch niet verbeterd. Jouw voorbeeld geeft juist prima aan waarom een doorlopende lijn eigenlijk wel belangrijk is.
), mag ik publiekelijk aan de schandpaal. En volgend jaar is dan nog steeds te lezen dat ik b.v vandaag 1 ster heb gekregen voor de desbetreffende biefstuk.