Vertrouwensproblemen relatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 13:01

Percella schreef:
Ik heb ook geen moeite met leuke vriendschappelijk appjes, maar hij flirt gewoon echt. Hij heet het zelf toegegeven dat dit gewoon te ver ging. Dus dat is gewoon zo vreemd, hij weet het en hij weet hoeveel het me kwetst maar hij doet er verder niks mee.. Hij kon mij de hele dag niets laten weten maar haar wel berichtten tijdens werktijd en dan niet eens de pauzes maar echt werktijd.

Hij erkent inderdaad dat hij aandacht nodig heeft. Ik heb dit als sneu beschreven, ook recht in zijn gezicht. Ik heb hem gevraagd wat hij dan miste wat ik hem niet gaf, maar daar kon hij dan geen antwoord op geven.. Dus het werd weer in het midden gelaten.

Ayasha; Ik ben ook een flirt maar dan vriendschappelijk en weet wanneer het te ver gaat. Ik heb écht geen aandacht nodig van andere mannen, en dit is het verschil bij hem. Hij heeft dit blijkbaar nodig om zich goed in zijn vel te voelen. Ik kan best accepteren dat hij zo is zoals hij is, dat is het niet. Ik zou het alleen fijn vinden als hij die dingen niet voor me zou verbergen. Juist die geheimen zorgen ervoor dat ik hem niet vetrouw. Als hij open en eerlijk zou zijn zou ik bepaalde dingen misschien ook niet leuk vinden maar ik zou niet boos worden. Ik zou het juist fijn vinden als hij wat meer openheid gaf en dan konden we erover praten.

Het kan best zijn dat ik er meer moeite mee heb nu omdat ik dus thuis ziek zit, dit veel van hem vraagt, er genoeg andere meiden zijn die geen problemen met zich meezeulen en hij dit nu dus ook ervaart.

Koudbloedkim; Ik heb je berichtje inderdaad over het hoofd gezien, sorry! Maar ik zal hem zeer zeker eens meenemen naar de Psych. Zij kan hem misschien aan zijn verstand peuteren dat het geen pretje is om een depressie te hebben.

Dus de eerste twee jaar ging het goed in je relatie, in het derde jaar heb je zijn flirt smsjes gezien, hij voelt zich gecontroleerd en trekt zich steeds verder terug wat jij ziet als niet helpen en er voor jou zijn.
Ik denk dat ik ook dingen geheim zou gaan houden en me af zou sluiten want met een achterdochtige partner kun je het nooit goed doen. Jij bent jaloers, onzeker en verwacht totale toewijding aan jou. Je zit al een jaar ziek thuis en hebt waarschijnlijk alleen je vriend als steun en toeverlaat, dat maakt het nog extra moeilijk. Hij heeft waarschijnlijk wel begrip voor jouw situatie gehad maar is het misschien nu wel helemaal zat, het enigste wat je inderdaad kunt doen is op de man af vragen of jullie relatie nog een toekomst heeft en twijfelt hij (of jij ) dan is tijdelijk op jezelf gaan een beter idee dan proberen om krampachtig bij elkaar te blijven. Mocht dat laatste gebeuren en kom je weer bij elkaar of krijg je een andere partner, besef dan goed dat je elke keer weer tegen dit probleem aan blijft lopen. Niemand heeft jaren geduld en begrip, vooral niet als ze misschien ergens van verdacht worden wat nooit in ze op zou komen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 13:02

Huertecilla schreef:
Ayasha schreef:
Overigens TS, om te bewijzen dat het ook anders kan;
Als het mij dwars zit dat ik niet mag werken van de dokters dan zegt mijn man "schat, toen je nog werkte had je geen leven, was je niet gelukkig en ging het nog minder goed met je gezondheid, dat wil ik niet. Het lukt ons zo ook wel." :)

Ook dat kent een inverse. Een vrouw zonder eigen werk, zonder inkomen is volstrekt afhankelijk. Zo kan het ook.

Verder zijn gedachtes, gevoelens, redenen, motivaties vrijwel altijd samengesteld, vaak met tegenstrijdige componenten, verschuiven de relatieve gewichten over tijd.

zonder werk is niet gelijk aan zonder inkomen HC. Ik ben niet volstrekt afhankelijk. Helemaal niet zelfs. Kan me zonder hem ook prima redden hoor. Samen is makkelijker financieel (voor beide trouwens) maar apart is niet onmogelijk. (eveneens voor beide.)

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 13:06

Krijg eerder het idee dat ie bij jou blijft TS omdat het wel lekker makkelijk is..

Verder heb ik een hekel aan materialistische mannen, wat heb je aan mooie spullen als je niet eens een leuke relatie kan hebben?

Liefde is niet te koop en ja het leven is wel makkelijker als je een breder budget hebt. Maar ik ben liever arm en gelukkig met iemand dan rijk en ongelukkig.

Vind je vriend best een hork met zijn uitspraken hoor TS. Jij verdiend een man die je op handen draagt niet een man die zo doet.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 13:11

Wij hebben maar één motto in onze relatie, en dat is "als je beter kan, moet je beter gaan"..

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 13:26

bigone schreef:
Dus de eerste twee jaar ging het goed in je relatie, in het derde jaar heb je zijn flirt smsjes gezien, hij voelt zich gecontroleerd en trekt zich steeds verder terug wat jij ziet als niet helpen en er voor jou zijn.
Ik denk dat ik ook dingen geheim zou gaan houden en me af zou sluiten want met een achterdochtige partner kun je het nooit goed doen. Jij bent jaloers, onzeker en verwacht totale toewijding aan jou. Je zit al een jaar ziek thuis en hebt waarschijnlijk alleen je vriend als steun en toeverlaat, dat maakt het nog extra moeilijk. Hij heeft waarschijnlijk wel begrip voor jouw situatie gehad maar is het misschien nu wel helemaal zat, het enigste wat je inderdaad kunt doen is op de man af vragen of jullie relatie nog een toekomst heeft en twijfelt hij (of jij ) dan is tijdelijk op jezelf gaan een beter idee dan proberen om krampachtig bij elkaar te blijven. Mocht dat laatste gebeuren en kom je weer bij elkaar of krijg je een andere partner, besef dan goed dat je elke keer weer tegen dit probleem aan blijft lopen. Niemand heeft jaren geduld en begrip, vooral niet als ze misschien ergens van verdacht worden wat nooit in ze op zou komen.

Ik heb eerder zijn telefoon bekeken, maar de flirt berichtjes begonnen het 3e jaar pas echt. Hij had wel vaker contact met meiden maar dit waren niet echt hele erge berichtjes, wel flirterig maar vriendschappelijk, ik heb hem wel gevraagd wie deze dames waren.

Ik heb nogmaals geen problemen als hij met andere meiden praat of berichtjes stuurt, zolang het maar netjes blijft. Ook het stuk geheimhouden bij slecht een enkele meid vind ik niet netjes. Waarom dat doen als er niets aan de hand is en je over andere wel met me kunt vertellen?

Niet alleen mijn vriend is mijn steun en toeverlaat ik doe ook veel dingen buitenshuis en zonder hem. Het is niet zo dat ik hem claim. Dat werkt bij hem juist helemaal niet. Ik verwacht gewoon een stuk eerlijkheid en communicatie van zijn kant. Het vreemde is nog wat hij het wel zat kan zijn, maar het gaat echt al 10x beter dan voorheen, dus dan zou er toch ook minder spanning moeten zijn in een relatie? Ik ben bijna niet meer chagrijnig, doe veel meer dingen in en rondom het huis, heb meer energie dus we doen ook leuke dingen samen. Dus ik weet niet of dit echt komt omdat ie klaar is met mijn ziek zijn.

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 13:30

Sunrise19 schreef:
Krijg eerder het idee dat ie bij jou blijft TS omdat het wel lekker makkelijk is..

Verder heb ik een hekel aan materialistische mannen, wat heb je aan mooie spullen als je niet eens een leuke relatie kan hebben?

Liefde is niet te koop en ja het leven is wel makkelijker als je een breder budget hebt. Maar ik ben liever arm en gelukkig met iemand dan rijk en ongelukkig.

Vind je vriend best een hork met zijn uitspraken hoor TS. Jij verdiend een man die je op handen draagt niet een man die zo doet.

Ik heb hem dat ook op de man af gevraagd, daarom wil ik ook een paar dagen weggaan als er niets uit dit gesprek komt. Misschien bevalt hem dat wel prima als ik weg ben.

We hebben wel ook lol samen, dat is absoluut wel het geval. We hebben het ook wel gezellig, alleen ja er zijn momenten zoals deze die de relatie onder spanning zetten.

Ik denk dat mijn vriend ook wel een stuk jaloezie heeft naar mij toe, en dat zijn uitspraken kan verklaren. Ik kan de hele dag lekker doen wat ik wil en hij is 12 uur per dag van huis bijna en als hij thuis komt is het al half 9 / 9uur en kan hij niet nog even lekker aan zijn muziek werken. Ik denk dat een groot deel ook frustratie is hierover.. En dat hij dat zo naar mij doorspeelt. Ik zal hem dit vanavond ook vragen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 13:41

Ayasha schreef:
zonder werk is niet gelijk aan zonder inkomen HC. Ik ben niet volstrekt afhankelijk. Helemaal niet zelfs. Kan me zonder hem ook prima redden hoor. Samen is makkelijker financieel (voor beide trouwens) maar apart is niet onmogelijk. (eveneens voor beide.)

Ik geef slechts een andere mogelijke invulling aan. Net als jij :)*

Overigens, over het geheel hier genomen, is er een lawine van stenen welke geggoid wordt naar de partner van de ts. Nog afgezien van dat dit een sprong naar conclusie op base van één versie is, is er blijkbaar een bijzondere populatie vrouwen aanwezig hier; allemaal zelf zonder zonden.

Ook wil ik reageren op het ´kies voor jezelf´.
Kijk, je moet jezelf niet wégcijferen doch wanneer je van een ander houdt wil je dat die gelukkig is. Wees eens vóór de ander.

Stel dat de vriend inderdaad alleen maar wat flirt voor een goed gevoel. Daar kan je van vinden wat je wil maar kwaad kan dat niet. Láát hem :)*

Oh en geld speelt wél een rol. Is onderdeel van de complexiteit aan motivaties. Veel gehuwde vrouwen zijn eigenlijk prostituees met één klant. Jullie kennen die uiteraard niet en kunnen jullie je dat niet voorstellen, maar jullie zijn dan ook een bijzondere populatie zonder zonden :+ ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 13:43

Huertecilla schreef:
Ayasha schreef:

Ik geef slechts een andere mogelijke invulling aan. Net als jij :)*

Overigens, over het geheel hier genomen, is er een lawine van stenen welke geggoid wordt naar de partner van de ts. Nog afgezien van dat dit een sprong naar conclusie op base van één versie is, is er blijkbaar een bijzondere populatie vrouwen aanwezig hier; allemaal zelf zonder zonden.

Ook wil ik reageren op het ´kies voor jezelf´.
Kijk, je moet jezelf niet wégcijferen doch wanneer je van een ander houdt wil je dat die gelukkig is. Wees eens vóór de ander.

Stel dat de vriend inderdaad alleen maar wat flirt voor een goed gevoel. Daar kan je van vinden wat je wil maar kwaad kan dat niet. Láát hem :)*

Oh en geld speelt wél een rol. Is onderdeel van de complexiteit aan motivaties. Veel gehuwde vrouwen zijn eigenlijk prostituees met één klant. Jullie kennen die uiteraard niet en kunnen jullie je dat niet voorstellen, maar jullie zijn dan ook een bijzondere populatie zonder zonden :+ ;)

En ik zeg je dat je invulling gebaseerd is op een foutieve gedachte gezien ik wel een inkomen heb. :+

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 13:44

Huertecilla schreef:
Veel gehuwde vrouwen zijn eigenlijk prostituees met één klant. ;)

Whahhaha _O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 13:47

EsmeeBlom schreef:
Wij hebben maar één motto in onze relatie, en dat is "als je beter kan, moet je beter gaan"..

Wij hebben daar de positieve versie van: Je krijgt wat je beloont; maak het de moeite waard om te blijven.
Wees vóór elkaar.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 13:50

Wat een walgelijke uitspraak... en weer eens wordt er een topic waarin hulp gevraagd wordt vol gespamt met egocentrische berichten. -O-

Ts, hopelijk komen jullie eruit! Er zitten hier veel goede tips, en ik vind je echt sterk

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 14:01

bigone schreef:

Erg mooi met realistisch ander perspectief verwoord +:)+

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 14:50

Moderatoropmerking:
Het topic is bij deze weer open. :)

Daarnaast wil ik jullie vragen de discussie of vrouwen bij hun man blijven voor geld te laten varen en weer ontopic te reageren over de problemen van TS. Alvast bedankt.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:01

Kun je je ook voorstellen dat het voor hem helemaal niet leuk is als zijn vriendin jaloers doet en boos wordt op hem omdat ze het niet vertrouwd? Heel vervelend voor jou dat je met deze gevoelens rondloopt, maar ik weet niet of er een situatie bestaat dat jij niet wantrouwend zult zijn.
Ook al zou je keer op keer niks in zijn telefoon vinden, dan nog ga je blijven zoeken naar het tegendeel.

Als jij continue boos wordt op hem omdat hij met andere meiden praat, gaat hij dingen verbergen voor je.
Als jij op een avond ruzie hebt met hem, is het voor hem extra leuk als een andere meid wat extra lief is voor hem. En hem wel vertelt dat hij aardig en grappig en weet ik veel is.
En als jij steeds ruzie blijft zoeken en boos blijft en onzeker blijft, dan krijg je dus zoon situatie waarin hij een ander leuker gaat vinden (wie vindt immers een boze partner leuk?)

En dit zeg ik absoluut niet om het op jou af te schuiven, want ik ben het helemaal met je eens dat het logisch is dat jij je zo voelt na je ervaringen in het verleden.
Maar bedenk wel: hij gaat je echt niet leuker vinden als je zo doet.

Praat met hem en probeer iets af te spreken dat jullie samen doen als jij je weer onzeker voelt daarover of dat hij iets tegen je zegt als je het idee hebt dat hij weer met andere meisjes chat.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:06

RoyceMack schreef:
En dit zeg ik absoluut niet om het op jou af te schuiven, want ik ben het helemaal met je eens dat het logisch is dat jij je zo voelt na je ervaringen in het verleden.

Ik mis gewoon het hele stukje 'rekening houden met'. Dat doet de vriend van TS zo te lezen (op basis van haar verhalen) niet echt. Als zij respect moet hebben voor zijn keuzes/behoeftes, waarom hij dan niet voor haar gevoel en behoeftes?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:11

Collie2008 schreef:
RoyceMack schreef:

Ik mis gewoon het hele stukje 'rekening houden met'. Dat doet de vriend van TS zo te lezen (op basis van haar verhalen) niet echt. Als zij respect moet hebben voor zijn keuzes/behoeftes, waarom hij dan niet voor haar gevoel en behoeftes?

Wij weten niet hoe het er de eerste jaren aan toe ging, misschien heeft hij wel voldoende rekening gehouden met ts maar merkt hij geen verschil. Misschien niet goed maar ik kan me er wel wat bij voorstellen, daarnaast zou mijn partner het niet in zijn hoofd halen om mijn smartphone na te zoeken. Ik heb niets te verbergen voor hem en hij niet voor mij dus het kan gemakkelijk maar dat doe je gewoon niet. Net als in elkaars mail of pc zoeken naar contacten waar je niet blij mee bent. Dat is voor ons een stap te ver.

Collie2008

Re: Vertrouwensproblemen relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:17

Daarom zeg ik ook 'op basis van haar verhalen'.

En nee, het klopt niet nee als je die behoefte hebt, maar die komt ten eerste bij haar niet zomaar uit het niets vallen en daarbij vaak als je die behoefte opeens krijgt dan zit er blijkbaar al iets mis.

Hier slingeren de telefoons ook rond, maar heb in een eerdere relatie wel die behoefte gehad en dat bleek achteraf ook niet zomaar te zijn geweest.

Dus nee, in een goed relatie zou je zoiets niet moeten willen, maar je kan je afvragen of deze relatie wel zo goed is. En dat zal vast deels te wijten zijn aan TS, maar mij maak je niet wijs dat haar vriend zo zuiver is.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:17

Collie2008 schreef:
RoyceMack schreef:

Maar dat kan ook het mooie fenomeen 'je weet maar 1 kant van het verhaal' zijn.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:18

zucht......daarom zette ik er al neer 'op basis van haar verhalen'

zoals we alles hier op bokt van 1 kant lezen

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:20

Maakt niet uit Collie.. Maar zet er dan niet neer dat je iets mist in mijn stukje. Natuurlijk heb ik daar over nagedacht dat hij ook rekening kan houden met haar. Maar we weten zijn kant niet. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat een goed, lief vriendje geen rekening houdt met zn vriendin. Anders is het zoiezo hoogtijd om wat dieper na te denken over de toekomst van deze relatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:23

Als mijn vriend zou chatten met andere meiden en in die chat iets in de trant zou zeggen van "Ik heb binnenkort veel vrij tijd, kunnen we elkaar lekker vaak zien en tijd met elkaar doorbrengen ;)" en dat zou niet een vriendin zijn die ik ken, mocht hij daar lekker blijven. :o
Ik zou daar ook heel wantrouwig van worden en met zulke opmerking voedt je het wantrouwen van de ander alleen maar.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:25

Ik zie meerdere stellen om mij heen die gewoon elkaars telefoon pakken als die eenmaal dichterbij ligt dan die van hunzelf. Dit lijkt me heerlijk. Niet om het feit dat je dan de hele telefoon door kan zoeken, maar gewoon dat het kan/mag. Volledige openheid.
Als je achterdochtig bent omdat je vriend geheimzinnig doet met zulke vreemde verhalen ga je juist zoeken. En als de telefoon open en bloot zou liggen, zou er waarschijnlijk ook geen probleem zijn.

Je gaat inderdaad niet de smartphone van iemand anders pakken maar waarom niet van je partner, hoezo "dat doe je gewoon niet"?

Ik zie ook een aantal mensen zeggen dat het logisch is dat die vriend dingen gaat achterhouden omdat TS telkens boos/jaloers is. Ik denk dat deze mensen nooit in zo'n soortgelijke situatie hebben gezeten want het is geen keuze om dat gedrag te vertonen. Het is ook geen keuze om vervolgens verder te willen zoeken, het is een soort dwang vanuit jezelf. Je gevoel zegt dat er iets loos is, dus je gaat zoeken om dat gevoel te bevestigen/ontkrachten omdat vriendlief niet eerlijk/ontwijkend of geïrriteerd raakt.
Actie ----- Reactie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:29

Ben ik het ook helemaal mee eens. :j
Ik kijk nooit in [naam]'s telefoon, geen behoefte aan en hij ook niet in die van mij.
Maar we weten wel elkaars pincode en een groot deel van de wachtwoorden en we zitten regelmatig op elkaars laptop of computer.
Ik zal nóóít zijn vertrouwen in mij beschamen, ook niet als het ooit uit zou gaan. :n
Ben geen wraakzuchtig persoon.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:51

RoyceMack schreef:
Maakt niet uit Collie.. Maar zet er dan niet neer dat je iets mist in mijn stukje. Natuurlijk heb ik daar over nagedacht dat hij ook rekening kan houden met haar. Maar we weten zijn kant niet. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat een goed, lief vriendje geen rekening houdt met zn vriendin. Anders is het zoiezo hoogtijd om wat dieper na te denken over de toekomst van deze relatie.

Ik zeg helemaal niet dat ik iets mis in jouw stukje, ik reageer op jouw stukje die ik even gebruik als voorbeeld. ik mis dat stukje namelijk in het hele verhaal, dus niet specifiek bij jou.

Handig soms computers, teksten en internet, miscommunicatie

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:51

KoudbloedKim schreef:
Als mijn vriend zou chatten met andere meiden en in die chat iets in de trant zou zeggen van "Ik heb binnenkort veel vrij tijd, kunnen we elkaar lekker vaak zien en tijd met elkaar doorbrengen ;)" en dat zou niet een vriendin zijn die ik ken, mocht hij daar lekker blijven. :o
Ik zou daar ook heel wantrouwig van worden en met zulke opmerking voedt je het wantrouwen van de ander alleen maar.

Vind het ook niet normaal, maar goed