Jillsil schreef:Ik heb het verhaal met een dikke glimlach zitten lezen. Wat zitten sommige er gelijk weer negatief bovenop, zo jammer! Herinneringen moeten gekoesterd worden ja, ook als ze misschien geromantsieerd zijn.
Wij gingen vroeger "op avontuur". Lopend met een zak snoep en pak drinken naar het industieterrein. Ik dacht dat het heel ver was maar dat is het helemaal niet. Maar toch wil ik liever de herinnering bewaren dat het heel ver en spannend was.
En ik ben er van overtuigd dat sommige dingen vroeger beter waren. Kijk eens naar de taal en het dis-respect wat sommige kinderen tegen andere kinderen en volwassen hebben. Bij ons thuis kon ik, als ik een grote mond gaf naar mijn kamer en erover nadenken en mocht ik later sorry komen zeggen. Nu gaan ouders hele discussies aan met kinderen.
Nee laat sommige zaken vooral een prachtige herinnering aan vroeger zijn en wat mij betreft mogen sommige zaken ook weer terug komen.
Hier ben ik het absoluut mee eens. Gisteren fietste ik langs twee jongetjes die schreeuwde lekker wijf en chickie.... Maar aan de andere kant, toen ik jonger was en de 'scheldwoorden' van mijn broer overnam zullen veel mensen ook wel niet normaal gevonden hebben. Alleen worden de scheldwoorden wel erger en groffer dan vroeger.