Relatie tussen neef en nicht.. etc (incest)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:48

Daar had ik al eerder een stukje overgeschreven. (met voorbeelden) ;) Overigens weten veel mensen (in grote steden en wat meer uitgewaaierde familieleden wat minder-maar de kans dat je die spontaan tegenkomt is ook kleiner) via verhalen vaak nog wel dat dat ergens ook nog familie is.

En het trouwen en kinderen krijgen met je eigen nicht/neef (en dan zijn er ook nog situaties waarin twee broers met twee zussen trouwen. Dan heb je nog een dichtere verwantschap) is niet echt vergelijkbaar met het trouwen van je eigen achterachterneef. En verder weg is nog meer verwaarloosbaar. DNA is dan al zo gemixt dan de kans op ziektes door een dergelijke 'nauwe' verwantschap aanzienlijk kleiner is.

Hoe je het ook wendt of keert, alle mensen stammen af van circa 5000 oer'ouders'. Alleen door voldoende te mixen en spontane mutaties zijn de meesten van ons tot op heden 'gezond'.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 17-07-15 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Re: Relatie tussen neef en nicht.. etc (incest)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:52

Ik werd verliefd op m'n achter-achter-neef. Hij ook op mij. Onze relatie heeft 1 dag geduurd want hij kon er toch niet mee leven dat we familie waren. Daar ging mijn broze tienerhartje |(

Ik vind nog steeds dat je het voor jezelf moet bepalen, wat de rest ervan denkt moet je niet uitmaken. Al zou ik wel even m'n wenkbrauwen optrekken bij broer-zus..

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:54

Hier in de omgeving was het ook normaal, grote families en iets minder reislustige mensen

Een paar jaar geleden is er ook een hele dikke pil uitgekomen met alle stambomen van de families.
Dan is het wel eens eng om te zien dat je toch met iemand verwant ben. Als ik iemand date van het eiland komt op den duur altijd dat boek wel boven tafel om te kijken in hoever we familie zijn.

Dit is het boek
http://images.boekwinkeltjes.nl/large/9 ... 6UUwiL.jpg
http://images.boekwinkeltjes.nl/large/H ... YcoHj9.jpg

Helaas geen fotos van de binnekant maar een boek waar je je in kan verdiepen

Geryon

Re: Relatie tussen neef en nicht.. etc (incest)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 20:49

Ik kan mij niet voorstellen hoe je verliefd kan worden op een neef. Wij 'kampers' wonen met de hele familie, en kennen ook de hele familie. Achterneven, achterachterneven. Alles is als broers en zusen. Het is heel anders dan bij normale burgers. Misschien dat ik het daarom zou apart vind.